menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Ik begin eens aan.........

zoeken in:
avatar van musician
Iedereen heeft ontbrekende artiesten in zijn collectie. Logisch, als het je smaak niet is.

Maar soms heb je ook artiesten waarbij het aanschaffen van cd's er nooit van gekomen is, terwijl je toch (bij nader inzien) er alles, of in ieder geval het meeste, van wilt hebben.

In één keer alles kopen of downloaden is een beetje saai en je doet het aangeschafte werk geen eer aan. Je moet er het gevoel bij krijgen dat je iets nieuws koopt, en dat ook zo gaan ervaren.

Die verzameling ga je dus aanleggen, maar in het tempo van één cd per jaar...... Daar kun je vervolgens dan jaren plezier van hebben. Je draait de cd's veelvuldig, leert ze daardoor goed kennen en pas over een jaar koop je de volgende cd van de betreffende band.

Ik geef mijn voorbeeld, dan begrijp je wat ik bedoel.

Ik heb zelf erg weinig van Status quo aangeschaft in mijn leven, ondanks het zeer omvangrijke oeuvre van de band. Ik heb wel vele singles, een paar reguliere studio albums (opmerkelijk recent), een aantal compilaties. Maar per saldo is het droevig gesteld, met mijn Quo verzameling.

Daar ga ik nu mee beginnen, of eigenlijk, inmiddels heb ik Hello (1973) als uitgangspunt gekocht en ik heb hem ook al twee keer gedraaid. Alleraardigst, maar ik hou het dit jaar bij dit ene album. Volgend jaar is opvolger Quo aan de beurt, daar kan ik mij nu al op verheugen. Maar ik wacht gewoon de reguliere aanschaftijd af, zoals dat oorspronkelijk ook moest gebeuren.

Deze rubriek Ik begin eens aan..... heeft dus als bedoeling dat users hier melden dat ze geen muziek hebben van een bepaalde band/artiest, dat ze nú gaan beginnen met een jaarlijkse aanschaf van hun albums en vervolgens worden we natuurlijk op de hoogte gehouden van de ervaringen, al dan niet op de musicmeter pagina bij de cd zelf. Kritieken, aanmoedigingen op de gekozen artiesten door andere gebruikers zijn natuurlijk ook mogelijk, dat maakt het wel zo interessant.


avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Nou Hans, kom er maar in met die tien Status Quo albums!

avatar van luigifort
Is ie er al aan begonnen of begint ie er niet eens aan

avatar van B.Robertson
Dat zullen dan ondertussen de laatste albums met John Coghlan zijn en in dat tempo gaat het wel even duren voordat de klad er in kwam, zo met die cover-albums en zo.

Zit zelf op een punt dat ik na 35 jaar muziek verzamelen alles haast wel heb wat ik wil, en heb wel een viertal bands in verschiet die aan de topic-normen voldoen: Arena / IQ / Spock's Beard / Pendragon.

Onlangs The Visitor van Arena en The Wake van IQ op verjaardag gekregen. Beware of Darkness van Spock's Beard prompt daarop besteld en snel gekregen en Pure van Pendragon is nog in bestelling.

Die eerste twee vind ik vrij goed, vooral bij IQ jeukt het om meer te krijgen. Spock's Beard vind ik daarentegen niet meer dan alleraardigst en als Pendragon, eenmaal geleverd, aanslaat, ligt er evt. een optreden in Hedon - Zwolle in verschiet.

Om de doelstelling van het topic te halen hoef ik alleen maar de rest van het jaar niets van deze bands te kopen, wat niet zo moeilijk hoeft te zijn. Dan wordt de nieuwigheid voor langere tijd behouden.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:01 uur

geplaatst: vandaag om 18:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.