MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het beste van ...

zoeken in:
Kom op zeg, er is weinig muziek om vrolijker van te worden dan van onze twee vrienden, die elke nederlander (en belg) toch minimaal 1x in zijn leven beluisterd moet hebben.

Fijn in de Trein (1)
Geen ruzie in de auto (1)

Met je ik probeer al een paar dagen King Crimson, verrader...

Ik vind Bert en Ernie geweldig, maar om nu een keuze te maken in dit topic?
Ik pas...

aERodynamIC schreef:
Ik vind Bert en Ernie geweldig, maar om nu een keuze te maken in dit topic?
Ik pas...

en serieus, daar heb ik wel alle respect voor

Te moeilijk kiezen Scientist, te moeilijk.
Te leuk allemaal Scientist, te leuk

Sietse
god, stelletje hippies...

EDIT: ik pas, dit gaat gewoon te ver...

misschien morgen maar weer serieus wat doen.

Toine Rorije
Ik vind Bert en Ernie heel erg leuk, maar ze hadden het gewoon bij acteren moeten laten. Ik pas ook

Voor de mensen die een korte inleiding in Bert en Ernie willen zou ik de volgende 10 tracks voorstellen om een goed beeld te krijgen:

Bert en Ernie voor dummies:
1. De Wielen-Boogie
2. Fijn in de Trein
3. Geen Ruzie in de Auto
4. Ik ben een kerstbal
5. De Alfabetmars
6. De Regenboog
7. Panne Panne Pech
8. Zoute Peren Canon
9. Sneeuw is Overal
10. Wachten Duurt Lang

Toine Rorije schreef:
Ik vind Bert en Ernie heel erg leuk, maar ze hadden het gewoon bij acteren moeten laten. Ik pas ook

Ja, idd! Duidelijk voorbeeld van "misstap in je carriere maken".

hahaha Bert en Ernie!
ik pas

Sietse
The Scientist schreef:
Voor de mensen die een korte inleiding in Bert en Ernie willen zou ik de volgende 10 tracks voorstellen om een goed beeld te krijgen:

met een nummer heb je hier ook wel een idee als je Bert en Ernie al kent van de tv. Het is allemaal wel grappig, maar ik vind dat dit hier gewoon niet hoord.

The Scientist schreef:

Ik sluit me aan bij je aanraders. En het is sowieso aan te raden, want frases als...

"Geen ruzie in de auto
want daar schiet je niks mee op"

.....wil je natuurlijk niet missen.

(Ik vind overigens dat zo'n grapje op zn tijd in dit topic best kan, maar het zijn er idd nu al wel wat meer in een korte tijd)

Sietse
juist...

En wie bepaald wat een grap is? Juist, niemand. De laatste twee stemrondes vind ik al stukken interessanter dan die 3 ervoor.

Maw: niet zeuren, moet je maar wat sneller zijn om 0:00 uur .

Sietse schreef:
juist...

Nee, je hebt gelijk idd, der zijn niet echt veel echte grapjes geweest laatste tijd als je dat bedoelt. Ik baseerde me nog op mn bijsmaak van Will Tura en Charly Lownoise & Mental Theo, niet helemaal terecht. Maar dan vind ik trouwens dat Bert en Ernie voor een keertje best mag, hoe zuur ik het trouwens ook vind dat mn Elliott Smith voor de zoveelste keer niet gelukt is...... zuur.

BoordAppel schreef:
En wie bepaald wat een grap is? Juist, niemand. De laatste twee stemrondes vind ik al stukken interessanter dan die 3 ervoor.

SelmaDuim
Fijn in de Trein (1)
Ernie Zingt een Zacht Liedje (1)

Hmm, Bert en Ernie, dat zegt me niet zoveel. Welke albums kunnen jullie me aanraden?

herman schreef:
Hmm, Bert en Ernie, dat zegt me niet zoveel. Welke albums kunnen jullie me aanraden?

een eindje hierboven

Bert en Ernie voor dummies:
1. De Wielen-Boogie
2. Fijn in de Trein
3. Geen Ruzie in de Auto
4. Ik ben een kerstbal
5. De Alfabetmars
6. De Regenboog
7. Panne Panne Pech
8. Zoute Peren Canon
9. Sneeuw is Overal
10. Wachten Duurt Lang

Deze heb ik op mijn pc staan

Mocht je een hele CD willen kan ik "In een uur de wereld rond" sterk aanraden

Hebben citroenen pootjes?
..

Ruby1966
Ik ga voor de klassieker:

Fijn in de Trein (1)
Zoek de Zeep (1)

Ik kan niet kiezen, onmogelijk. De ene song is nog beter dan de andere. Ik vind Ernie wel een betere tekstschrijver, maar Bert zingt weer beter. Maar dan kan ik nog niet kiezen.

Wachten Duurt Lang(1)*
Fijn in de Trein (1)
Zoek de Zeep (1)

Ik vind Bert ook de betere zanger, maar hij heeft een beetje een nasaal stemgeluid, net als Morissey, waardoor je niet uren naar zijn stem kan luisteren.

Ik sluit me bij Sietse aan.

SelmaDuim
Ruby1966 schreef:
Ik ga voor de klassieker:
Zoek de Zeep (1)

*begint meteen te zingen*

Sietse schreef:
Het is allemaal wel grappig, maar ik vind dat dit hier gewoon niet hoord.

obsessed schreef:
Ik sluit me bij Sietse aan.

Ik had dit soort reacties wel verwacht, en vind hem erg misplaatst eigenlijk, want wat is er mis met Bert en Ernie, want is het doel van muziek niet dat je je vermaakt, of er op een of andere manier plezier aan beleeft. (Mocht ik het mis hebben wijs me hier maar op). Nou kan ik me goed voorstellen dat dit soort humor je niet trekt, of dat je het veel te vrolijk en niks aan vindt, en daarom niet mee wil/kan doen. Maar in dat geval verschilt het op zich niets van andere artiesten waar je niet mee kunt stemmen. En in dat geval weet je meteen hoe veel anderen zich voelen als ze niet kunnen stemmen.

Dat het kinderachtig zou zijn vind ik maar onzin om als reden aan te voeren, want waarom is het kinderachtig:
a. Omdat het gamaakt is voor kinderen?
Maar waarom zou je er als volwassene dan geen plezier meer aan mogen beleven. Niet alleen is het leuk om terug te horen waar je als kind naar luisterde, ook nu is er plezier aan te beleven.
b. Omdat ze een vorm van humor gebruiken die voor kinderen is bedoeld en er daarom vooral kinderen naar luisteren?
Ik, en andere MuMe users schijnen anders geen enkele vorm van probleem te hebben bij het luisteren naar Bert en Ernie en kunnen het allemaal waarderen.

Het is niet mogelijk om continu Bert en Ernie te draaien nee, omdat dat vervelend wordt, maar dat is niet anders bij andere muziek. Dit is echt muziek die ik af en toe op kan zetten, die mij continu aan het lachen maakt, en dat is voor mij ook wat waard. Dat jullie nou misschien vinden dat ik kinderachtige humor heb daar hoef ik me eigenlijk niks van aan te trekken omdat het mijn eigen humor is. En ook heb ik al meer mensen gesproken die het ook nog heel leuk vinden.

Nou zal ik niet ontkennen dat ik het ook wel leuk zou vinden weer wat leuke en 'kritische' reacties van mensen te zien en ik ben in ieder geval blij dat er ook mensen waren die het wel positief op konden vatten. Maar ook aan mijn stemmen bij de Bert en Ernie cds is alles gemeend, het is eens iets anders om te luisteren en ik kan onmogelijk stil blijven en niet lachen. En ook vind ik het geweldig om terug te horen waar ik toen naar luisterde.

Ook wil ik even zeggen dat jullie je wel druk maken over zo’n topic zeg, er zijn nog weeeken... maanden... jaaren (hopelijk)... te gaan waarin we op den duur vrijwel alle artiesten tegen zullen komen, en jullie doen moeilijk over een paar dagen iets waar jullie geen begrip voor op kunnen brengen maar anderen zich perfect mee kunnen vermaken, ikzelf in ieder geval beter dan met heeeeel veel ronden uit het verleden.

***En deze tekst is 100% niet als grap bedoeld***

Om dus met BoordAppel te spreken

SelmaDuim

Toine Rorije
The Scientist schreef:
Dat het kinderachtig zou zijn vind ik maar onzin, want waarom is het kinderachtig???

Er staat vogges mij nergens dat het kinderachtig zou zijn, scrientest.
Het gaat er de meeste mensen gewoon om dat het geen popmuziek is. En als je dan gisteren al Charlie L & Mental T gehad hebt en dit er dan nog eens over heen krijgt, terwijl je netjes met je serieuze artiest elke dag om 0.00 klaar staat, kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die hier niet écht blij van worden.

Toine Rorije schreef:
(quote)

Er staat vogges mij nergens dat het kinderachtig zou zijn, scrientest.

De kunst van het debatteren is rekening houden met mogeljike tegenargumenten

Het gaat er de meeste mensen gewoon om dat het geen popmuziek is. En als je dan gisteren al Charlie L & Mental T gehad hebt en dit er dan nog eens over heen krijgt, terwijl je netjes met je serieuze artiest elke dag om 0.00 klaar staat, kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die hier niet écht blij van worden.

Dat overkomt mij vaak genoeg, dat ik meerdere dagen achter elkaar artiesten krijg die ik niet ken of niks vind.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:14 uur

geplaatst: vandaag om 20:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.