MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Titmeister House & Techno Top 50

zoeken in:
Tsja, ik kende toen ik deze top 50 samenstelde nauwelijks wat van Drexciya, heb inmiddels de schade enigszins ingehaald, maar de volgorde stond al vast...

Nummer van Carl Craig kende ik nog niet, maar wat een goede plaat zeg. Da's een artiest waar ik nog eens wat meer van moet beluisteren (al ken ik hier en daar wel wat remixes).

Ben benieuwd naar de top 4.

En misschien dat iemand anders daarna een top 50 kan opstarten? Graf? Brooklyn?

Ik liep al eerder met die plannen ja
En inderdaad Herman, ga door met Carl Craig. De rest van zijn remixes en al zijn albums

herman schreef:
Nummer van Carl Craig kende ik nog niet, maar wat een goede plaat zeg. Da's een artiest waar ik nog eens wat meer van moet beluisteren (al ken ik hier en daar wel wat remixes).

Zeker doen, More Songs About Food and Revolutionary Art is echt een aanrader!

herman schreef:

Zou leuk zijn idd als hier een vervolg van iemand op kwam.

Jeetje, misschien later deze winter als ik wat meer tijd voor zoiets heb. Ben nu al druk genoeg met de MuMe-tiptopper en het mixtape gebeuren, aangezien ik een muziekloze werkomgeving heb heb ik per dag niet zo heel veel tijd voor muziek. Maar wellicht binnenkort al eens een mapje aanmaken op de pc om daar potentiële tracks in te gooien

Titmeister schreef:
10. Carl Craig - Televised Green Smoke

Jaar: 1997
- We openen de top 10 met de tweede notering voor Carl Craig, toch wel mijn favoriete dj uit de tweede generatie van Detroit. Tevens de innovatiefste van die lichting, telkens vernieuwt hij zijn sound. Het album More Songs About Food and Revolutionary Art heb ik al eerder gememoreerd, daar komt ook deze track van; apart, melancholisch en bovenal: heel mooi.

Grappig dit, ik stuur m'n vriendin in de VS elke dag een nummer per e-mail en ik zit momenteel in een soort van "Detroit week" (af en toe een themaweek maakt het nog leuker). Toevalligerwijs heb ik haar precies een dag voor je dit postte deze track gestuurd

Great minds think alike

4. DJ Rolando aka The Aztec Mystic - Jaguar

Jaar: 1999
- Hij werd al gememoreerd, maar hier is ie dan: de enige echte Jaguar, van DJ Rolando of The Aztec Mystic of hoe je hem wil noemen. Volgens vele een van de allerbeste technonummers ooit, waar ik het alleen maar mee eens kan zijn. Wat een drive zit er in dit nummer, en dan die climax met de strijkers, fenomenaal! Een absolute klassieker!

3. Alexander Kowalski - Speaker Attack

Jaar: 2003
- Geen enkel ander nummer is tegelijkertijd zo kraakhelder geproduceerd en zo hard beukend als Speaker Attack van Alexander Kowalski. Je kan er heerlijk op de pitch meezweven, maar elke keer treft de bas je weer als een mokerslag. Wat een geniaal in elkaar gestoken plaat, ook deze is absolute top!

Twee heerlijke tracks

kan ik alleen maar beamen

Toch nog even vlak voor het einde kunnen instappen, mooie lijst! Luister bij vlagen veel naar dit soort muziek, en was mooi om de hele lijst eens door te spitten.

Om toch maar even een aantal uit te kiezen waar ik me helemaal in kon vinden:
- 10101
- The sky was pink
- Cybotron
- Polder
- Jaydee
- Villalobos (met Dexter)
- Underworld
- Jaguar

En van de nummers die ik nog niet kende was ik het meest blij met Oxia & Kowalski. Vooral de tweede, wat dreunt die ontzettend lekker door!

De ontknoping!

2. Mathew Jonson - Marionette

Jaar: 2005
- Wat een fenomenale plaat is dit. In 2008 sloot de legendarische Club 11 haar deuren; ik was erbij de allerlaatste nacht, waar we om half 11 's ochtends met een gevoel van euforie gemengd met verdriet naar buiten strompelden. Ergens in die lange avond draaide Mathew Jonson zijn set. Dit nummer live horen in die ambiance behoort nog steeds tot mijn allergrootste muzikale hoogtepunten ooit. Waar ik me bij andere Jonson-nummers, zoals Return of the Zombie Bikers of Symphony of the Apocalypse, nog wel eens erger aan de overstuurse effecten die hij gebruikt, is dit nummer gewoon geweldig. Een 11 minuten durende space, die zijn weerga niet kent. Dat is overigens de 3e keer dit stukje dat ik het getal 11 gebruik, de 1e plaats levert het niet op; Marionette eindigt met zilver. Oh ja, blame YouTube voor het abrupte einde dmv kortere edit.

1. Rhythim Is Rhythim - Strings of Life

Jaar: 1987
- Een house & techno top 50 kán eigenlijk geen andere winnaar hebben, want dit is gewoonweg de beste house/techno-track ooit. Uit het zelfde bouwjaar als ik en gemaakt door een van de uitvinders van genres. Nog steeds ga ik elke keer compleet uit mijn dak als ik dit nummer hoor. Wat kan ik er nog meer over zeggen? Absolute, absolute classic!!!

De complete top 50:

2. Mathew Jonson - Marionette
3. Alexander Kowalski - Speaker Attack
4. DJ Rolando aka The Aztec Mystic - Jaguar
5. Claude Vonstroke - Who's Afraid of Detroit
6. Ricardo Villalobos - Dexter
7. Booka Shade - Night Falls
8. Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden Remix)
9. The Field - Over the Ice
10. Carl Craig - Televised Green Smoke
11. Laurent Garnier - The Man With the Red Face
12. Oxia - Not Sure
13. Underworld - Born Slippy
14. Gaiser - Withdrawal
15. Agoria - Les Violons Ivres
16. Vince Watson - The eMotion Sequence
17. The Future Sound of London - Papua New Guinea
18. M.A.N.D.Y. vs. Booka Shade - Body Language (Afrilounge's deep reconstructed mix)
19. Plastikman - Psyk
20. Galaxy 2 Galaxy - Hi-Tech Jazz (the Science)
21. Dennis Ferrer - Sinfonia Della Notte
22. Choice - Acid Eiffel
23. Felix - Don't You Want Me (Hooj Mix)
24. Ricardo Villalobos - Enfants (Chants)
25. Robert Hood - Minus
26. Code 718 - Equinox (Henrik Schwarz Remix)
27. Quadrant - Q1.1/1
28. Marek Hemmann - Gemini
29. Jaydee - Plastic Dreams
30. Nôze - Remember Love
31. Carl Craig - At Les
32. Caie & Lagora - Breakdown (Sis rmx)
33. Plastikman - Disconnect
34. Underground Resistance - The Final Frontier
35. Gui Boratto - Xilo
36. James Holden - 10101
37. Pantha du Prince - Bohemian Forest
38. 808 State - Pacific State
39. Renato Cohen - Pontapé
40. Luciano - Octogonal
41. Henrik Schwarz, Âme & Dixon - Where We At (Version 3)
42. Jeff Mills - The Bells
43. Dominik Eulberg - Adler
44. Polder - Strange Ways
45. Cybotron - Clear
46. Ilario Alicante - Vacaciones en Chile
47. Nightcrawlers - Push the Feeling On (MK Mix)
48. Aril Brikha - Groove La Chord
49. Model 500 - Starlight
50. Paul Kalkbrenner - Gebrunn Gebrunn

Mooie nummer 1 en 2. Zeker Marionette ben ik ook erg weg van, die zou bij mij ook erg hoog staan.

Wel gaaf dat je nog bij 11 bent geweest op de laatste avond. Op de een of andere manier had die club iets magisch, ik heb erg genoten van de avonden dat ik er was.

herman schreef:
Wel gaaf dat je nog bij 11 bent geweest op de laatste avond. Op de een of andere manier had die club iets magisch, ik heb erg genoten van de avonden dat ik er was.

11 was heel vet idd, buiten de zeer goede programmering, was de locatie natuurlijk ook heel bijzonder. Lekker met je verrotte kop tegen 5en de zon boven het IJ op zien komen, geweldig was dat! Die laatste avond was ik daarvoor ook op AwakeFest geweest, dus toen ik tegen 1en 's middags ging slapen, had ik er een goede 24-uursmarathon op zitten

Leuke top 50. Voor mij weinig nieuws, maar goed dat het onder de aandacht wordt gebracht

leuk gedaan deze top
en ik had ook best bij die laatste 11 nacht willen zijn, heb er ook toffe nachten gehad

Titmeister schreef:

Jaar: 1987
- Een house & techno top 50 kán eigenlijk geen andere winnaar hebben, want dit is gewoonweg de beste house/techno-track ooit. Uit het zelfde bouwjaar als ik en gemaakt door een van de uitvinders van genres. Nog steeds ga ik elke keer compleet uit mijn dak als ik dit nummer hoor. Wat kan ik er nog meer over zeggen? Absolute, absolute classic!!!

Mooie lijst, beste plaat die ik nog niet kende is Code 718 - "Equinox" (Henrik Schwarz Remix)

Mooie aanvulling door de laatste 2 nummers van een interessante lijst!

Kende beiden nog niet, was erg leuk om ook eens het origineel van Strings of Life te horen. Zit niet zo goed in deze muziek merk ik al als vele anderen, dus was alleen maar bekend met veel remixes hiervan.

Marionette heb ik direct een aantal keren beluisterd in volledige versie, fantastische plaat!

Bedankt Titmeister voor de toffe bijdrage. Er waren tracks bij die ik al een tijdje niet meer had gehoord en andere die ik nog niet kende. De ideale lijst dus

herman schreef:

Ik heb dankzij deze Top 50 heel veel leuks ontdekt toen ik mijn eerste stapjes in de dance deed. Lijkt me heel leuk als iemand dit nog eens wilt doen

Het idee is leuk, de vraag is of ik hier tijd voor ga hebben. Hoe meer je kent, hoe lastiger het is om er 50 te selecteren.

GrafGantz schreef:
Het idee is leuk, de vraag is of ik hier tijd voor ga hebben. Hoe meer je kent, hoe lastiger het is om er 50 te selecteren.

Gewoon doen

Die van mij ziet er overigens inmiddels ook al flink anders uit...

M'n vriendin heeft sinds kort een eigen laptop, binnenkort met draadloos internet. Wellicht kan ik vanaf dan wat makkelijker lange tijd de pc bezet houden

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.