MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio Veronica Top 1000 Allertijden

zoeken in:
Raar dat hier nog geen topic over is. Wel over de album top 1000/750.

Er kan weer gestemd worden: Radio Veronica - Alleen Echte Hits | Stem voor 'De Top 1000 Allertijden', editie 2010! - radioveronica.nl

Vind het wel jammer dat de keuze zo beperkt is. Handmatig ingevoerde nummers hebben denk ik ook 0,0 kans om erin te komen. Niettemin luister ik met plezier naar de hitlijsten van Veronica.

Zal vast wel weer commentaar komen over hoe saai, eentonig en bla bla bla de lijst wel niet is.

Misschien een stomme vraag, maar is dit nou dezelfde lijst als de top 100 allertijden destijds (alleen dan uitgebreider)?

Dat vond ik vroeger (begin jaren '90) nog wel zijn charme hebben: 's ochtends vroeg beginnen en dan met etenstijd de nummer 1.

Volgens mij is het inderdaad dezelfde lijst, herman. Ik heb het volgende lijstje afgelopen maandag opgestuurd:

1. Jeff Buckley - Hallelujah (eigen keuze)
2. Tears for Fears - Sowing the Seeds of Love
3. John Lennon - Imagine
4. The Beatles - A Day in the Life (eigen keuze)
5. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
6. Kate Bush - Wuthering Heights
7. Boudewijn de Groot - Testament
8. O.M.D. - Maid of Orleans
9. Oasis - Don't Look Back in Anger
10. Alphaville - Forever Young

herman schreef:
Misschien een stomme vraag, maar is dit nou dezelfde lijst als de top 100 allertijden destijds (alleen dan uitgebreider)?
Radio Veronica kreeg in 2003 een van de nieuwe etherfrequenties, waarna al snel het idee ontstond om de oude Top 100 aller tijden nieuw leven in te blazen.

Gezien het succes van de Top 2000 van Radio 2 werd al snel gekozen voor een veel langere lijst dan een top 100: de Top 1000 Allertijden.

Kan een moderator trouwens de topictitel veranderen in Radio Veronica Top 1000 Allertijden, dit is nl. officiële schrijfwijze, dat wist ik niet.

de HMG had ook de rechten op de naam "aller tijden", zodat Veronica koos voor één woord: "Allertijden", hoewel dat taalkundig niet helemaal correct is.

Bij deze veranderd.

Vroeger vond ik de voorganger van de top 1000 aller tijden (de top 100 aller tijden dus) een geweldige lijst. Daar bleef ik dan ook echt voor thuis (meestal was de uitzending op goede vrijdag). Op deze manier leerde ik klassiekers als Child in time, Stairway to heaven en Halo of flies kennen. Tegenwoordig kan ik van deze lijst niet meer koud of warm worden. Noem het maar een stuk overkill, want Veronica gooit te pas en te onpas zo'n beetje maand wel een top honderdzoveel in de ether. Ik vind sowieso dat de top1000 aller tijden tezeer de nadruk legt op de jaren 80 en 90: alsof er voor 1980 geen goede muziek is gemaakt. Ja, de geijkte jaren 70 nummers vind je wel terug in de lijst. Verder heb ik bij de top1000 altijd het gevoel dat het een lijst is voor mensen met een korttermijn geheugen: zodra het beetje onbekender zul je het niet in de lijst terugvinden. Dat straalt het hele radiostation Veronica ook uit. Tig keer hoor je dezelfde nummers voorbijkomen: ik noem een Final Countdown, When the lady smiles, Torn, Tubthumping. Dat is mijn inziens hetzelfde als dat je iedere dag een zak frites voorgeschoteld krijgt: in het begin is dat lekker, maar op een gegeven moment gaat je dat enorm tegenstaan. Radio Veronica is dan ook al lang niet meer het kwaliteitsstation dat het in de jaren 80 wel was. Tegenwoordig is een slechte rip-off met een zeer beperkte playlist, om nog maar te zwijgen van sommige superirritante presentatoren (denk aan Rob van Someren en Robert Jensen). Nee, dan doe mij maar de radio 2 top 2000 maar, al heeft die in de loop der jaren ook wel iets van zijn charme verloren (te veel nieuwe binnenkomers a la Jan Smit en Nick & SImon).

Radio Veronica is vooral gericht op de 80's en 90's, dus vandaar het hoge gehalte 80's en 90's.

chevy93 schreef:
Radio Veronica is vooral gericht op de 80's en 90's, dus vandaar het hoge gehalte 80's en 90's.

Dat radio Veronica voornamelijk gericht is 80's en 90's blijkt duidelijk uit hun programmering, maar dan moeten ze z'on lijst niet een top 1000 aller tijden gaan noemen, want dat dekt de lading nauwelijks.

Ik kan me overigens best voorstellen dat je liefhebber bent van zo'n lijst, maar ik vind het gewoon jammer dat er zo weinig verrassende nummers instaan. Daarnaast ontbreekt af en toe totaal de logica in deze lijst: als ik bijvoorbeeld zie dat in de lijst van 2009 Borderline van Madonna op 130 staat, dan komt bij mij al heel snel de gedachte hoe kan dat ? Dat zou dan volgens de Veronica luisteraars het beste nummer van Madonna zijn. Ik geloof er niets van: volgens mij wordt deze lijst flink gemanipuleerd. (Als ik in de radio 2 top 2000 kijk dan komt daar meestal Frozen of Like a prayer als beste nummer naar voren en dat lijkt me een stuk reeler). Misschien gebeurt er wel hetzelfde als bij de top 4000 van radio10 gold: die wordt door het radiostation zelf samengesteld .. (en dat laatste heb ik uit zeer betrouwbare bron). Enfin het moge duidelijk zijn dat ik in ieder geval niet ga stemmen.

Overigens de stemperiode voor die andere lijst (radio 2 top 2000) is van maandag 22 november tot en met vrijdag 26 november: en dat is mijns inziens een veel betere allertijden-lijst, ondanks dat deze lijst ook de nodige beperkingen in zich heeft. Overigens hoor ik nu op radio 2 Stand or fall van the Fixx uit begin jaren 80. Denk maar niet dat je zo'n prachtnummer ooit bij het gezapige format-radiostation Veronica hoort .

Wel goed zoeken naar iets leuks...

1. Crowded House - Four Seasons In One Day
2. Kim Wilde - Cambodia
3. Shirts - Laugh And Walk Away
4. Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
5. Tasmin Archer - Sleeping Satellite
6. Buoys - Give Up Your Guns
7. Buggles - Video Killed The Radio Star
8. Rem - What's The Frequency Kenneth
9. Mott The Hoople - All The Young Dudes
10. Eurythmics - Who's That Girl

Jouw keuze
1. All Saints - Pure Shores
2. Buoys - Give Up Your Guns
3. Radiohead - Street Spirit
4. Talk Talk - Life's What You Make It
5. Billy Joel - Goodnight Saigon
6. Ultravox - Vienna
7. Cure - Lullaby
8. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
9. Kim Wilde - Cambodia
10. Motors - Airport

Pure Shores is dan wel niet mijn favoriete nummer aller tijden, maar heb het nummer dit jaar herontdekt, en vind het gewoon een prachtige William Orbit-productie, en gewoon een heel mooi liedje die een hoge plaats verdient.

Hmm, ik ben hem vergeten op te slaan. Maar uit mijn hoofd:

1. Captain Sensible - Say Wot
2. Earth & Fire - Seasons
3. Matia Bazar - Ti Sento
4. Pino D'anggio - Ma quale idea
5. Divine - Shoot Your Shot
6. Buggles - Video Killed the Radio Star
7. Sophie B Hawkins - Right Beside You
8. Desireless - Voyage Voyage
9. Kraftwerk - The Model
10. Yazoo - Situation

Ti Sento... die heb ik over het hoofd gezien.

Ja, ik miste hem al in je lijstje. Ik ben er ook redelijk snel doorheen gegaan, dus wie weet mis ik ook nog wat.

Ik ken trouwens een hoop van jouw lijstje niet eens, ga ze zo eens beluisteren, ben wel benieuwd.

Bijna allemaal platen van 1979-1986, op 2 en 7 na.

1 vond ik altijd al een heel leuk nummer, maar eigenlijk weet ik ook pas sinds dit jaar wie de uitvoerende artiest is. Baslijn is een beetje gejat van Chic's Good Times.

Aanstaande zondag is het weer zo ver: dan zendt Radio Veronica van 12 tot en met 18 december weer de Radio Veronica Top 1000 Allertijden Editie 2010 uit: de duizend allerbeste nummers in de juist volgorde! Afgelopen weken hebben luisteraars massaal gestemd op hun tien favoriete nummers. Jij wilt natuurlijk horen of jouw favoriete nummers de lijst hebben gehaald, dus luister van 12 tot en met 18 december naar Radio Veronica.

Ik geloof vanaf 09.00 uur

Edit: 9 uur ja, nog 1 dag, 16 uur en wat minuten.

ClassicRocker
Coldplay bovenaan in Top 1000

Het nummer Clocks van Coldplay is op de eerste plek beland in de Top 1000 Allertijden. Het nummer was de afgelopen vijf jaar al in de top tien terug te vinden. Radio Veronica stelt de lijst sinds 1968 samen.

In de vorige twee edities stond November Rain van Guns N' Roses nog bovenaan. De hit Use Somebody van Kings of Leon is de snelste stijger in de hitlijst.

Het lied klom in een jaar van nummer 559 naar een 69e positie. I Gotta Feeling van de Black Eyed Peas is de hoogste nieuwe binnenkomer.

Guns N' Roses moet dit jaar genoegen nemen met de tweede plek. Angels van Robbie Williams staat op nummer drie. De lijst wordt van 12 tot en met 18 december uitgezonden op de radio.

http://www.nu.nl/muziek/239...

herman schreef:
Dat vond ik vroeger (begin jaren '90) nog wel zijn charme hebben: 's ochtends vroeg beginnen en dan met etenstijd de nummer 1.

GEWELDIG was dat!!!

Ik mocht, als jong jochie, dan altijd thuisblijven van school. Dan zat ik daar klaar om 7 uur 's ochtends met de lijst uit de Veronica-gids, een hele stapel TDK-cassettes en een marker, in de aanslag, en dat was altijd een maand voor de zomervakantie dus dan had je toffe muziek om naar te luisteren op vakantie.

Op die manier heb ik een karrevracht aan vroegere (hard)rockbands voor het eerst beluisterd.

Morgen alweer de laatste dag. Jammer dat ik al wist dat Clocks op één staat. Ik had graag blind de laatste dag ingegaan. Maar het stond op teletekst.

ClassicRocker schreef:
Angels van Robbie Williams staat op nummer drie.

Angels van Robbie Williams het op twee na beste nummer aller tijden? Is dit een grap of heb ik even iets gemist?

Nu al Child In Time?

Vorig jaar nog op 29 en daarvoor zelfs op 15.

ClassicRocker schreef:
I Gotta Feeling van de Black Eyed Peas is de hoogste nieuwe binnenkomer.

Op 368, valt toch best mee?
Enorme hit dit afgelopen jaar.

Of denk je dat er een ander nummer is dat meer recht heeft op de titel hoogste nieuwkomer?

Het is nog altijd beter dan Adele als hoogste nieuwe binnenkomer in de top 2000 afgelopen jaar. Op 28.

Edit: Dochters van Marco Borsato. Op 25.

Je vindt I Gotta Feeling beter dan To Make You Feel My Love?
Chevy, je bent soms echt onnavolgbaar...

Als je een nummer als I Gotta Feeling bij de 1000 beste nummers ooit vindt horen, verdien je een dikke . Daarom dus.

Hahaha, BEP beter dan Adele...

Zelden een band zo onverdiend zien scoren...

Arrie schreef:
Je vindt I Gotta Feeling beter dan To Make You Feel My Love?
Chevy, je bent soms echt onnavolgbaar...
Dat zeg ik niet.

Ik vind de 368e plek van I Gotta Feeling veel begrijpelijker en acceptabeler dan een 25e plek van Dochters of een 28e plek van Make You Feel My Love.

En iedereen die dit jaar naar een willekeurige discotheek is geweest, zal weten dat I Gotta Feeling een enorme hit was en het dus allesbehalve onbegrijpelijk is dat zo'n nummer de hoogste nieuwe binnenkomer is.
Volgend jaar staat het nummer er al niet meer in. Rood stond vorig jaar ook nog top 50 en dit jaar bijna 500.

Nu overigens de top 10.

Beetje een matige finale. Angels, Clocks, In The Air Tonight, Summer of '69 en Smells Like Teen Spirit vind ik een zeer sterk nummer, maar niet als nummer 4.

Toch mocht dat de pret niet drukken, want voor de rest was het weer een geweldig muzikaal dagje.

Vandaag op m'n werk stond ook Veronica aan, dus ik heb ook de hele dag naar klassiekers zitten luisteren. Stukken beter dan wat ze vorige week ophadden trouwens (Fresh FM ofzo, het was heel slecht ). Het beviel me trouwens best wel, al zaten er wel wat verschrikkelijke dingen tussen...

Gast
geplaatst: vandaag om 05:01 uur

geplaatst: vandaag om 05:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.