MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio Veronica Top 1000 Allertijden

zoeken in:
Toch niet Wonderwall, hè?

Hoe raad je het?

Overigens een mooie sprong van Innuendo, van 66 naar 22.
Hey Jude zelfs van 68 naar 20.
Yesterday van 93 naar 39.

En ook wat opmerkelijke dalers:
Whole Lotta Rosie van 25 naar 84.
Child In Time van 29 naar 72.
Jeanny van 57 naar 96.
Owner of a Lonely Heart van 52 naar 120.
The Final Countdown van 45 naar 135.
Piano Man van 95 naar 147.
True (Spandaud Ballet) van 124 naar 341.
Sex Machine van 122 naar 380.

Het is me trouwens ook een raadsel wat The Reflex in de top 50 doet. Ook zo'n verschrikkelijk nummer...

Ik vind het een geweldige mix.

Top 50 is wat overdreven, maar top 250 zou ik hem wel zetten.

The Reflex is best te pruimen vind ik. In tegenstelling tot toptienklant Summer of '69, het grootste zaadnummer aller tijden.

Ik vond de top 10 behoorlijk wisselend qua kwaliteit. "Summer of '69" van Bryan Adams en "In the Air Tonight" van Phil Collins vind ik behoorlijk slaapverwekkend. De rest van de top 10 is naar mijn mening wel behoorlijk sterk. "Clocks" is trouwens best een goed nummer, maar een nummer 1-positie vind ik behoorlijk overdreven.

Op naar de Top 2000!

Overmorgen wordt die lijst bekend. Ik ben echt heel benieuwd waar mijn favorieten staan!

Zorin
Lukas schreef:
The Reflex is best te pruimen vind ik.

Als pruimtabak ja: snel kauwen en daarna uitspugen. Zo'n nummer hoort natuurlijk in een top 50 van een kappers- of modeblad....

ClassicRocker
Ik was gisteren jarig, had 's middags een huis vol visite en dan is de Radio Veronica Top 1000 Allertijden, een lijst voornamelijk gevuld met redelijke tot goede muziek die iedereen kent, een geschenk uit de hemel. Als de visite dreigt in te kakken, biedt de plaat die gedraaid wordt gesprekstof en blijven slaapverwekkende momenten bespaard. Radio Veronica, bedankt!

De muziek was nog wel te pruimen op de weg van Groningen naar Deventer in de sneeuw, maar dat ongelofelijke geouwehoer van die DJ's! Rick van Velthuysen, vreselijk!

Juist geweldig! Geen standaard gelul wat net zo goed door een computerstem gedaan kan worden.

Ik heb het liefst zo min mogelijk geleuter tussendoor. Aankondigen, afkondigen, klaar.

Er was iemand daar ook commentaar op had en daar zeiden ze (terecht op) dat er op dit moment een Veronica Top 1000 stream is. Hier kun je 24/7 de top 1000 luisteren. Dan heb je minimaal gelul.

Ik kijk nu pas bij dit topic en heb gelijk gekeken naar de Top 1000 Allertijden van 2010. Mensen, deze lijst is ZOVEEL beter samengesteld dan de Top 2000 Allertijden van Radio 2. Er zit veel en veel meer variatie in de lijst: zowel als spreiding over de jaren als in genres muziek. Bovendien is de kwaliteit van deze lijst veel hoger. Dat is ondermeer af te zien uit de plek van Hotel California van the Eagles (wat een goed popnummer is): nummer 25 ipv nummer 1.

Hier kan je de hele lijst bekijken: Radio Veronica - Alleen Echte Hits | Hitlijsten - radioveronica.nl

Hoe heeft dit meer spreiding over jaren en genres? 95% is blanke rock. Waarvan 80% na 1980 gemaakt is.

Ja, deze is nu dus bezig. Ze gingen vannacht over de helft, geloof ik.

chevy93 schreef:
Hoe heeft dit meer spreiding over jaren en genres? 95% is blanke rock. Waarvan 80% na 1980 gemaakt is.

Inderdaad. In deze lijst staat 7x Kane en 3x The Beatles. Daar is de Top 2000 nog heilig bij.

Lukas schreef:
(quote)

In deze lijst staat 7x Kane en 3x The Beatles.

Dat meen je niet?!

Zie trouwens nu pas dat die reactie van Chevy al twee jaar oud was. Maar het is echt waar

Wat is daar zo raar aan? Radio Veronica richt zich alleen op de 80s, 90s en 00s. Bij vlagen wat 70s (zie bv. Bohemian Rhapsody en Stairway to Heaven), maar The Beatles passen niet bepaald in hun beeld.

Waarschijnlijk staat er nog meer Intwine in dan Beatles.

Zephyr
Bon Jovi op 22

Zo'n lijst is niet serieus te nemen ....

ClassicProgRock1
100.000.000 fans can't be wrong!

De Radio Veronica Top 1000 Allertijden vind ik veel minder dan de Radio 2 Top 2000. Bijna alleen maar rock en nauwelijks soul, folk, country, blues, reggae, funk en dance. Er is wel veel goede rock bij maar ook veel 2de-rangs (Bon Jovi, Live, Racoon, Europe, 3 Doors Down ...) en zelfs 3de-rangs (Nickelback, Kane, Di-rect). Nog erger is dat er vrijwel geen nummers uit de jaren '60 staan alsof er toen geen popmuziek werd gemaakt. Een 'top'lijst waarin Kane vaker voorkomt dan Beatles kan ik hoegenaamd niet serieus nemen.
Hun nr.1 nl November Rain kan overigens niet tippen aan Bohemian Rhapsody.

Onweerwolf
Ik zie de Veronica Top 1000 Aller Tijden als de voortzetting van de Veronica Top 100 Aller Tijden en in die context markeert deze editie de 40e(!) top 100 notering voor Hey jude van The Beatles. Dat is toch een mooi record.

chevy93 schreef:

Waarschijnlijk staat er nog meer Intwine in dan Beatles.

Ik zou niet eens drie Intwine-nummers kunnen opnoemen. (wel twee overigens)

Ah, het zijn er ook maar 2, zie ik.
624. Happy Intwine
686. Cruel Man Intwine

Ze draaien gewoon zo vaak Intwine op Radio Veronica dat ik het idee heb dat ze hun hele discografie erdoorheen jassen.

En over Bon Jovi gesproken: 12 noteringen. 4 meer dan Bryan Adams.

Edit: Ik was in de war met Nickelback! Die staan er 4 keer in, één keer meer dan The Beatles dus.

chevy93 schreef:

En over Bon Jovi gesproken: 12 noteringen. 4 meer dan Bryan Adams.

Ach, allebei net zo erg.

Waardeloos station, dat Radio Veronica. Lijkt in niets op wat het 'oude' Veronica was, op een paar inmiddels bejaarde dj's na dan. Deze top-1000 staat vol met nummers die ze week na week compleet kapot draaien. Ik heb de indruk dat als ik langs het station zap altijd Mr. Mister met Broken Wings hoor. Of anders is het wel iets van The Scorpions, Bryan Adams of Guns N Roses. Ik hoor nooit eens een verrassende plaat, en dat terwijl er toch echt genoeg 80's en 90's hits zijn die nooit worden gedraaid, als je je als zender daar dan toch op focust. De populariteit van deze zender, en de bijbehorende top-1000 ontgaat me dan ook volledig.

Idem.

Deze week mogen we er op het werk van 'genieten'.
Op de keeper beschouwd ligt het grotendeels niet eens aan de muziek.
Wat me echter wel absoluut stoort is dat er hier en daar maar wat in nummers wordt geknipt.
Waarom zou je IN GODSNAAM, met je volle verstand, naar een jaarlijst willen luisteren die halve nummers draait? Ik bedoel... WAAROM????

Ik bedoel: Prince's Let's Go Crazy. Het hele nummer werkt op naar Dat Moment, het moment waar de gitaarsolo begint. En dan... krijg je ineens geleuter van de dj te horen!
Van 4 tot 7 het allerdomste niveau 'humor' met achterlijke Kim Holland-grapjes en dj's die om zichzelf lachen, daar tijd voor maken en anderzijds klassiekers om zeep helpen...
HOE HALEN ZE HET IN HUN BOTTE HOOFD!!?

Ik vind het echt een zelfingenomen promotiestunt van Veronica, die de luisteraars totáál niet serieus lijkt te nemen.

Van die lijst klopt duidelijk ook geen ene hol:
Freddie Mercury's Living On My Own hoger dan Under Pressure, Aerosmith's Pink hoger dan Love In An Elevator...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:29 uur

geplaatst: vandaag om 08:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.