menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2011

zoeken in:
avatar van herman
68 - 15 - 6 - 48 - 71 - 202 - 21 - 14 - 437 - 8

Mijn stemmenrijtje. Zitten er wat bij waar ik het album heb toegevoegd en ook de eerste stemmer was.

avatar van Vince vega
5 - 3 - 8 - 84 - 288 - 8 - 11 - 90 - 29 - 154

Wel in de lijn der verwachting, met twee echt bekende albums.

Sietse
tuktak schreef:
je staat in mijn updatelijst, dus ik had het dan tenminste kunnen weten


Dan zal ik wat beter mijn best gaan doen

avatar van Masimo
En ik ben ze aan het checken. Niet te veel wenen!

1. Woods of Desolation - Torn Beyond Reason
2. Giles Corey - Giles Corey
3. Wolves in the Throne Room - Celestial Lineage
4. Opeth - Heritage
5. The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - From The Stairwell
6. Grails - Deep Politics
7. Kate Bush - 50 Words for Snow
8. ...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Tao of the Dead
9. The Black Keys - El Camino
10. Bon Iver - Bon Iver

11. Anna Calvi - Anna Calvi
12. Mogwai - Hardcore Will Never Die, But You Will
13. De Staat - Machinery
14. Radiohead - King of Limbs
15. The Field - Looping state of Mind
16. Insomnium - One for Sorrow
17. Tom Waits - Bad As Me
18. Septic Flesh - The Great Mass
19. Primordial - Redemption at the Puritan's Hand
20. Enslaved - The Sleeping Gods (EP)

21. Mastodon - The Hunter
22. Charles Bradley - No Time for Dreaming
23. Ulver - War of Roses
24. Kasabian - Velociraptor!
25. De Dijk - Scherp de Zeis
26. Red Fang - Murder the Mountains
27. Xerath - II
28. Face Tomorrow - Face Tomorrow
29. Russian Circles - Empros
30. Red Hot Chili Peppers - I'm With You

31. David Lynch - Happy Clown Time
31. Machine Head - Unto the Locust
32. Chimaira - The Age of Hell
33. My Dying Bride - Envita
34. Arch Enemy - Khaos Legions

Floplijst
Limp Bizkit - Gold Cobra
Deicide - To Hell With God
Devildriver - Beast
Emmure - Speaker of the Dead

avatar van Thomas91
Wat verlaat, kom ik ook met een lijstje. Volgorde is wel iets anders dan mijn MuMe top 2011, maar goed. Pas op, veel tekst. Mocht je dit elders op internet lezen, zit je waarschijnlijk op mijn Facebookprofiel of op Voetbalzone.nl.

1. Atmosphere – The Family Sign
Ik wist al wat langer dat Atmosphere een gerespecteerde naam was in de hiphopwereld, maar ik heb ze pas met dit album leren kennen. Geen verkeerde kennismaking, aangezien het blijkbaar mijn nummer #1 is van 2011. Wat maakt dit album nou zo goed? Ik vind het lastig om dit te verwoorden. Het is een vrij rustig album. Sky Radio-hiphop heb ik ergens gelezen. Hoewel veel mensen bij Sky Radio denken aan suffe muziek, kan ik me er toch wel iets bij voorstellen. Alleen is dit niet suf, maar vaak rustig en retrospectief. Hoewel ik normaal gesproken vaak maar weinig op de lyrics let, is dit een album wat mij meepakt in zijn verhalen. De instrumentatie bestaat vaak uit slechts gitaar en/of piano. Een heerlijk album, wat ondanks een paar mindere nummers, maar dit toch zo gigantisch compenseert met een paar geniale verdient wat mij betreft een terechte eerste plaats.

2. Foster The People – Torches
Waarschijnlijk is dit een van de bekendere namen die ik zal posten. Foster The People had dit jaar een hit met het catchy Pumped Up Kicks. Een leuk, toegankelijk popliedje. Het mooie is, is dat het album volstaat met dit soort nummers. Erg vrolijk klinkende muziek die het denk ik goed doet bij een groot publiek. Niet moeilijk doen, gewoon fijne popliedjes en niet meer dan dat. En dat is dus genoeg voor een tweede plaats.

3. Dominik Eulberg – Diorama
Dominik Eulberg was voor mij een onbekende naam. Het blijkt een Duitse boswachter te zijn, die eerder al een album opnam, waarbij dieren(geluiden) een prominente rol speelden. Een interessant concept, maar bij dit album valt dat wel mee. Het is een interessant housealbum met lekkere bass, fijne melodieën dat het goed heeft gedaan in de zomermaanden. Een absolute aanrader.

4. CunninLynguists – Oneirology
CunninLynguists is een hiphopgroep die ik voor dit album leerde kennen met hun eerste album ‘Will Rap for Food’. Daarbij stalen ze wat mij betreft vooral de show met het nummer ‘’Lynguistics’’ waarbij een sample van Tchaikovsky de rappers begeleidt. Dit album is wat donkerder en heeft dromen als thema. De samples die CunninLynguists gebruiken, hebben altijd wat dromerig geklonken en dat is op dit album dan ook zeker weer het geval. Veel fijne nummers met gastartiesten. De nummers zijn afwisselend, maar vormen wel een goed geheel.

5. Noel Gallagher’s High Flying Birds – Noel Gallagher’s High Flying Birds
Noel Gallagher is zoals velen zullen weten de gitarist van Oasis, die vooral bekend zullen zijn vanwege het zeer bekende Wonderwall. Nadat Oasis uit elkaar is gegaan vanwege een ruzie tussen de broers, kwam Noel dus met dit album. Het is meer een pop- dan een rockalbum en bevat tien prima nummers. Ik heb zelf Noel altijd al de fijnere zanger gevonden van het stel, dus dat komt goed uit. Het klinkt allemaal erg fijn en klinkt vrij. Soms rustig, maar in ‘’The Death of You and Me’’ komen nog wat blazers om de hoek om het wat extra energie te maken. Misschien wel Oasis’ beste album, maar dan zonder de rest van Oasis.

6. Other Lives – Tamer Animals
Dit is een rijk gearrangeerd indie folk album. Elk nummer is mooi, maar helaas lijken sommige nummers wat op elkaar, waardoor het toch een net iets lagere beoordeling krijgt. Heerlijk om bij weg te dromen.

7. Cut Copy – Zonoscope
Begin dit jaar kwam Cut Copy met een nieuw album. Eerder hadden zij al naamgemaakt met hun album ‘In Ghost Colours’. Dit album brengt niet veel meer dan dat, maar eigenlijk gewoon heerlijk dansbare electropop met een dikke knipoog naar de jaren tachtig.

8. Airbag – All Rights Removed
Prima progressive rockalbum. Zoals het hoort met erg lange nummers, lekkere gitaarsolo’s en meer van dat spul. Eigenlijk heb ik het gevoel dat dit album wat hoger zou moeten staan, maar gevoelsmatig mist er iets. Als hij is afgelopen, is het voorbij. Misschien maakt het dat juist een blijvertje voor de lange termijn. Nu een mooie achtste plaats.

9. The Waterboys – An Appointment With Mr. Yeats
The Waterboys is een band die volgens mij vooral in de jaren 80 bekend was. Mijn moeder herkende de stem van Mike Scott in ieder geval vrij snel. Dit album is lang en eigenlijk is er maar weinig op aan te merken. Sterker nog, door dit album ben ik meer werk van The Waterboys op gaan zoeken, en wat ik tot nu toe heb gehoord, klinkt zeer zeker niet verkeerd. Goede nummers met veel instrumentatie en indringende zang.

10. Destroyer – Kaputt
Vrees niet, de titel klinkt misschien als een of andere Duitse thrash metalband, maar niets is minder waar. Destroyer is eigenlijk pure popmuziek. Het album is erg gladjes, maar wel erg mooi. Het album is zeer vroeg in 2011 uitgekomen, maar ik luister hem nog steeds erg graag. Misschien stond hij zelfs nog wat hoger als hij eerder uit was gekomen.


11. Wilco – The Whole Love
Wilco klinkt misschien erg Nederlands, maar is gewoon een Amerikaanse band. Hun muziek valt denk ik het best te typeren als alternative rock met country, wat dat ook moge betekenen. In dit geval zijn het een aantal goede nummers, met een paar flinke uitschieters.

12. Roosbeef – Omdat Ik Dat Wil
Thomas luistert Nederlandstalig?! Jazeker. Roosbeef maakt inderdaad Nederlandstalige muziek, maar doet dat met verve. Fijn indiealbum van Nederlandse bodem (ja, ik herhaal het maar even) met een aantal stevigere nummers afgewisseld met rustiger materiaal.

13. Emmett Tinley – Emmett Tinley
Dit was voor mij een onbekende naam, maar nu gelukkig niet meer. Waar ik normaal gesproken de neiging heb om naar ‘fluisterzangers’ te luisteren, is dit een man die zijn stem graag vol laat horen en dat doet onder begeleiding van fijn gitaargetokkel.

14. The Roots – Undun
The Roots, bekende, veelzijdige hiphopgroep. Onder de wat meer uitgesproken liefhebbers heb ik dit al vaak genoemd zien worden als album van het jaar. Daar ben ik het zelf niet helemaal mee eens, maar een plekje in mijn top 25 krijgt hij absoluut. Pakkend, muzikaal en toegankelijk. Maar het springt er voor mij niet uit.

15. Lykke Li – Wounded Rhymes
Lykke Li is een interessante zangeres die ik eigenlijk pas leerde kennen als gastzangeres bij Röyksopp op het nummer ‘’Miss It So Much’’ uit 2009. Ze bracht al eerder een album uit, maar hier laat ze zich wat mij betreft pas echt horen. Op dit album wordt leuk gespeeld met pakkende ritmes, maar er zijn helaas ook een paar nummers die mij wat minder aanspreken.

16. John Hiatt – Dirty Jeans and Mudslide Hymns
Dit album klinkt eigenlijk typisch Amerikaans. De stem van John Hiatt doet mij meteen aan
een of andere cowboy denken. Goed country/rockalbum.

17. Feist – Metals
Feist heeft enige bekendheid met het nummer 1234, maar heeft wat mij betreft daarvoor haar meesterwerk afgeleverd met het album ‘’Let It Die’’ (dit betekent dat je hem moet luisteren). Dit album bevat ook goede nummers. Het klinkt redelijk minimalistisch, alleen en soms depressief. Maar wel mooi.

18. Sivert Høyem - Long Slow Distance
Dit is een erg stevig rockalbum, wat vooral opvalt door de enorm krachtige stem van Høyem. Waarschijnlijk niet voor iedereen, maar als het een beetje in je straatje ligt, is dit een erg lekker album.

19. Fionn Regan – 100 Acres of Sycamore
Fionn Regan is een man/ jongen uit Ierland, die ik nog niet kende, maar al vrij snel populair bij me werd door dit album. Het is eigenlijk een heerlijk album, dat zijn relatief lage plaats vooral te ‘’danken’’ heeft aan het feit dat ik hem gewoon te vaak heb gehoord. Het staat vol met mooie liedjes.

20. Israel Nash Gripka – Barn Doors and Concrete Floors
Een onbekende voor mij. Dit album moest even groeien, zoals dat zo mooi wordt genoemd, maar staat nu toch wel als een huis. Het schijnt als Ryan Adams te klinken, maar dat vind ik zelf wel meevallen.

21. Portugal. The Man – In The Mountain. In The Cloud
Dit is een indiealbum met erg toegankelijke melodieën, redelijk hoge zang dat erg gemakkelijk wegluistert. Soms heb ik het idee dat de nummers wat op elkaar lijken, maar voor nu luistert het erg fijn weg.

22. Atlas Sound – Parallax
Dit is een zijproject van Deerhunterzanger Bradford Cox. Voor mijn geneeskundevrienden; hij heeft het syndroom van Marfan! Voor de anderen is dit een interessant album wat vagere nummers combineert met sommige juist erg toegankelijke nummers. Dit zorgt soms voor wat verwarring, maar alles bij elkaar opgeteld is dit een prima album.

23. Smith Westerns – Dye It Blonde
Smith Westerns is volgens mij een nieuwkomer, maar met zo’n debuutalbum kan ik niet anders dan hopen op meer. Enorm pakkende nummers, fijne zang. Ik weet alleen niet hoe lang het leuk blijft.

24. Buraka Som Sistema – Komba
Snoeiharde house uit Portugal, gecombineerd met het zogenaamde Kuduro. Dit is een Afrikaanse muzieksoort. Op dit album lijken de wereldinvloeden wat minder aanwezig te zijn dan op het vorige album, maar wel hoorbaar. Altijd lekker om even hard te draaien.

25. Radiohead – The King of Limbs
Radiohead brengt een album uit, en dat hoort dan natuurlijk ook in mijn lijstje. Helaas als hekkensluiter. Het is geen slecht album, de rest is gewoon beter. Ik ben geen enorme Radioheadhipster en durf ook wel te stellen dat ik dit een van hun betere albums vind. Dit vraagt natuurlijk om een uitleg, maar die komt er niet. Nummer 2 t/m 7 zijn voor mij de hoogtepunten.

avatar van Onweerwolf
01. 40 Watt Sun - The Inside Room
02. Primordial - Redemption At The Puritan's Hand
03. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
04. Angizia - Kokon (Ein Schaurig-Schönes Schachtelstück)
05. Kirlian Camera - Nightglory
06. Earth - Angels Of Darkness, Demons Of Light I
07. Paradise Oskar - Sunday Songs
08. Gorki - Research & Development
09. While Heaven Wept - Fear Of Infinity
10. Sonne Adam - Transformation
11. Heretoir - Heretoir
12. Kroda - Schwarzpfad
13. The Waterboys - An Appointment With Mr Yeats
14. SubRosa - No Help For The Mighty One
15. dEUS - Keep You Close
16. Anaal Nathrakh - Passion
17. Deafheaven - Roads To Judah
18. Fumes Of Decay - Devouring The Excavated
19. Samael - Lux Mundi
20. Lifelover - Sjukdom

Verrassing Van Het Jaar:
40 Watt Sun, zelden zo weggeblazen door iets wat totaal onbekend voor me was.

Tegenvaller Van Het Jaar:
Kampfar - Mare

Beste Concerten:

Open Air: At The Gates @ Party.San
Indoor: Primordial @ Doornroosje

avatar van AOVV
Een paar dagen voor mijn examens beginnen, heb ik toch nog even de tijd gevonden om mijn toplijst van 2011 te bespreken. Ik zal er een top 50 van maken, net als vorig jaar, en de eerste tien albums eruit lichten. Deze keer ga ik echter van 50 naar 1.

50. Amatorski - Tbc 3,5*
49. Atmosphere - The Family Sign
48. Sonne Adam - Transformation
47. The Rural Alberta Advantage - Departing
46. Evidence - Cats & Dogs
45. Random Axe - Random Axe
44. The Mountain Goats - All Eternals Deck
43. Opeth - Heritage
42. Dornenreich - Flammentriebe
41. Elbow - Build a Rocket Boys!

40. Tim Hecker - Ravedeath, 1972
39. Steak Number Eight - All Is Chaos
38. Matthew Halsall - On the Go
37. Iron & Wine - Kiss Each Other Clean
36. Other Lives - Tamer Animals
35. Beirut - The Rip Tide
34. Leprous - Bilateral 4*
33. Deathspell Omega - Diabolus Absconditus
32. Wolves in the Throne Room - Celestial Lineage
31. DeWolff - Orchards/Lupine

30. William Fitzsimmons - Gold in the Shadow
29. Thousands - The Sound of Everything
28. Moonsorrow - Varjoina Kuljemme Kuolleiden Maassa
27. Fionn Regan - 100 Acres of Sycamore
26. Daniël Lohues - Hout Moet
25. Shining - VII: Född Förlorare
24. The Boxer Rebellion - The Cold Still
23. Long Arm - The Branches
22. Tigran - A Fable
21. Ryan Adams - Ashes & Fire

20. Between the Buried and Me - The Parallax: Hypersleep Dialogues
19. Fleet Foxes - Helplessness Blues
18. The Low Anthem - Smart Flesh
17. Ulcerate - The Destroyers of All
16. Laura Marling - A Creature I Don't Know
15. Djevel - Dodssanger
14. The Roots - undun
13. Scott Matthew - Gallantry's Favorite Son
12. Mitochondrion - Parasignosis
11. Giles Corey - Giles Corey

10. Ghost Brigade - Until Fear No Longer Defines Us


(afbeelding)


Sfeervolle, gevarieerde metalplaat uit Finland. Dat ze in Finland vaak grappige namen hebben, wist ik al, maar nu blijkt dat ze er ook erg goeie muziek kunnen maken. 'Clawmaster' is één van mijn favoriete tracks van 2011.

9. Bill Callahan - Apocalypse


(afbeelding)


Bill Callahan leerde ik kennen met zijn vorige plaat (fantastisch), en deze moet daar slechts een weinig voor onderdoen. Callahan heeft een eigen, unieke stijl en stem, en zijn teksten zijn fascinerend.

8. Tom Waits - Bad As Me 4,5*


(afbeelding)


Tom Waits is een duiveltje-doet-al, een man die voor 2011 reeds een indrukwekkend oeuvre had, bijna louter bestaande uit sterke platen. Nu doet hij er ook nog eens 'Bad As Me' bij; een samenvatting van zijn carrière tot nu toe voor sommigen, maar bovenal een schitterend werkstuk. De man kan het nog steeds.

7. De Kift - Brik


(afbeelding)


De Nederlanders hebben dit jaar beter gescoord bij mij dan de Belgen. Vorig jaar was dit andersom. Het is echter een bewonderenswaardige prestatie van De Kift dat ze in mijn top 10 zijn geëindigd, en eigenlijk niet eens zo heel verrassend; hun tegendraadse manier van musiceren en de wel erg aparte, maar daarom niet minder sterke teksten liggen helemaal in mijn straatje.

6. PJ Harvey - Let England Shake


(afbeelding)


Polly Jean Harvey won dit jaar verschillende prijzen met haar nieuwe album. Niet onterecht, als je 't mij vraagt; de plaat is erg consistent, vormt een mooi geheel, en de thematiek spreekt me echt aan; de duistere kant van een grootmacht, oorlog en bloedverspilling. 'Let England Shake' is een pamflet der protest dat zich wat mij betreft naast 'Arthur (Or the Decline and Fall of thez British Empire)' mag zetelen.

5. Gillian Welch - The Harrow & the Harvest


(afbeelding)


Het was lang geleden; een plaat van Gillian Welch. In haar eigen naam dan, want ze speelde ook een prominente rol in 'A Friend of a Friend' van Dave Rawlings Machine. Rawlings doet hier ook mee, en de magie tussen hen beiden werkt nog steeds; veelal sobere country, verstikkende teksten, heel erg mooi.

4. Radical Face - The Family Tree: The Roots


(afbeelding)


Eerste deel van wat een trilogie moet worden, en meteen een schot in de roos; het zal moeilijk worden om dit nog te overtreffen voor Ben Cooper. Lange tijd leek dit album op weg naar een podiumplaats, maar op de valreep werd hij toch nog naar plaats 4 verwezen. Zeker geen schande; het is wel één van mijn meest beluisterde platen van 2011. Erg mooie folkplaat, met poppy inslag. Aandoenlijke teksten.

3. Joe Henry - Reverie


(afbeelding)


Vooraleer we aan het geweld gaan beginnen, nog een pareltje van één van de beste hedendaagse singer-songwriters (naar mijn mening dan toch). Jawel, ik heb het enorm te pakken voor deze Joe Henry. Het niveau van 'Civilians' wordt niet gehaald, maar dat kan niet verhinderen dat dit één van de beste platen van 2011 is. Ondanks zijn lengte gaat het me geen seconde vervelen, puur vakmanschap. De teksten zijn nog altijd van een ontzettend hoog niveau, en 'Odetta' vind ik misschien wel stiekem het beste nummer van 2011.

2. Woods of Desolation - Torn Beyond Reason


(afbeelding)


Deze plaat kwam vrij vroeg in het jaar uit, maar het duurde toch een tijdje vooraleer ik door had dat ze überhaupt bestond. Het is één van die ontdekkinkjes die je koestert; een aanslag op de ziel noemde ik het in mijn review. Achter die mening sta ik nu nog altijd volledig achter. Ontzettend intense plaat, op het nippertje nog van een vrijwel zekere eerste plaats verstoten...

1. Light Bearer - Lapsus


(afbeelding)


...en Light Bearer was de schuldige. Groots, episch, majestueus, letterlijk ongelooflijk. De schoonheid van dit album valt moeilijk te beschrijven, ik zou zeggen: luister zelf en geniet. Je moet er wel voor zijn natuurlijk, maar dit is niet louter metal; er zitten ook nogal wat post-rockinvloeden in verweefd. De thematiek is uiterst interessant, en ik heb mijn ideeën al uitgebreid besproken bij het album zelf. Het eerste van vier delen; fantastisch vooruitzicht.

avatar van jassn
nummer 11

J.B.
Nog even een update, de laatste was alweer even voor het einde van 2011:

1. (1) Peter Evans Quintet - Ghosts
2. (-) The Thing with Jim O'Rourke - Shinjuku Growl
3. (4) Peaking Lights - 936
4. (5) Fire! with Jim O'Rourke - Unreleased?
5. (-) White Hills - H-p1
6. (-) Matana Roberts - Coin Coin Chapter One: Gens de Couleur Libres
7. (2) Deaf Center - Owl Splinters
8. (3) Vladislav Delay Quartet - Vladislav Delay Quartet
9. (6) Tim Hecker - Ravedeath, 1972
10. (-) Demdike Stare - Tryptych

avatar van Slowgaze
Twee nieuwkomers in de top 10 t.o.v. m'n vorige versie; voorts presenteer ik gelijk maar een top 20.

1. Eefje de Visser - De Koek
2. Atmosphere - The Family Sign
3. The Roots - undun
4. Elbow - Build a Rocket Boys!
5. James Blake - James Blake
6. Aafke Romeijn - Stella Must Die!
7. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
8. Marike Jager - Here Comes the Night
9. Kubus & Rico - DMT
10. Roosbeef - Omdat Ik Dat Wil

11. Adele - 21
12. Rats on Rafts - The Moon Is Big
13. Eins, Zwei Orchestra - 100 Colors
14. S As In Assassins - S as in Assassins
15. Katía - Sights
16. Jackamo - Fully Tropicalized
17. Ski Leraar Bruin Money Gang - Ski or Die
18. Nul Elf Acht - Halve Literatuur
19. Chef'Special - One for the Mrs.
20. Nouveau Riche - Alziend Oor

avatar van nico1616
Een half jaar later:

1 (1) Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver 5*
2 (2) Kate Bush - 50 Words for Snow
3 (3) Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller 4,5*
4 (-) M83 - Hurry Up, We're Dreaming
5 (4) Fleet Foxes - Helplessness blues
6 (-) Radiohead - The King of Limbs 4*
7 (-) Metronomy - The English Riviera
8 (6) Tom Waits - Bad as Me
9 (-) Scott Matthew - Gallantry's Favorite Son
10 (7) The Decemberists - The King Is Dead

M83 en Radiohead zijn toch wel veel beter dan bij de eerste indrukken.
Metronomy en Scott Matthew zijn recentere ontdekkingen.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Updeet:

1. Long Arm - The Branches (5)
2. Evidence - Cats & Dogs (2)
3. Four Tet - Fabriclive 59 (-)
4. Raphael Saadiq - Stone Rollin' (3)
5. Dominik Eulberg - Diorama (-)
6. CYNE - Wasteland, Vol. 1 (1)
7. The Roots - undun (7)
8. Atmosphere - The Family Sign (8)
9. The Four Owls - Nature's Greatest Mystery (-)
10. The Black Keys - El Camino (4)

avatar van JoaMuse
1. The Joy Formidable - The Big Roar
2. The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines?
3. Florence + the Machine - Ceremonials
4. Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds
5. Elbow - Build a Rocket Boys!
6. Lykke Li - Wounded Rhymes
7. The Kills - Blood Pressures
8. Kate Bush - 50 Words for Snow
9. Adele - 21
10. Steak Number Eight - All is Chaos

avatar van Masimo
1. Josh T. Pearson - Last of the Country Gentlemen (2011)
2. Masami Akita / Mats Gustafsson / Jim O’Rourke - One Bird Two Bird (2011)
3. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011)
4. Light Bearer - Lapsus (2011)
5. Kurt Vile - Smoke Ring for My Halo (2011)
6. Bonnie 'Prince' Billy - Wolfroy Goes to Town (2011)
7. Laura Marling - A Creature I Don't Know (2011)
8. Fire! with Jim O'Rourke - Unreleased? (2011)
9. Six Organs of Admittance - Maria Kapel (2011)
10. King Creosote & Jon Hopkins - Diamond Mine (2011)

avatar van niels94
Even een update:

1. Neutral Milk Hotel - Ferris Wheel on Fire
2. Atmosphere - The Family Sign
3. Radiohead - The King of Limbs
4. Touché Amoré - Parting the Sea Between Brightness and Me
5. William Fitzsimmons - Gold in the Shadow
6. The Roots - undun
7. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
8. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
9. Light Bearer - Lapsus
10. Dominik Eulberg - Diorama

avatar van AOVV
2x Light Bearer! Jullie zijn mijn vrienden!

avatar van jasper1991
Update:

1. Rhapsody of Fire - From Chaos to Eternity (2011)
2. Septic Flesh - The Great Mass (2011)
3. Theocracy - As the World Bleeds (2011)
4. Pagan's Mind - Heavenly Ecstasy (2011)
5. Nightwish - Imaginaerum (2011)
6. Iron Mask - Black As Death (2011)
7. Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds (2011)
8. Hammerfall - Infected (2011)
9. For All We Know - For All We Know (2011)
10. Adele - 21 (2011)

avatar van Don Cappuccino
Update:

1. The Devil's Blood - The Thousandfold Epicentre
2. Deafheaven - Roads To Judah
3. Sólstafir - Svartir Sandar
4. Animals As Leaders - Weightless
5. Beaten To Death - Xes And Strokes
6. The Devin Townsend Project - Ghost
7. Fleet Foxes - Helplessness Blues
8. Times Of Grace - The Hymn Of A Broken Man
9. Opeth - Heritage
10. Wilco - The Whole Love

avatar van McSavah
Update:

1. Destroyer - Kaputt
2. Ampere - Like Shadows
3. Daniel Striped Tiger - No Difference
4. Grouper - A I A: Alien Observer / Dream Loss
5. Battles - Gloss Drop
6. Crash of Rhinos - Distal
7. Momentum - Whetting Occam's Razor
8. Send Away Stranger - Cool Wild Whatever
9. P.S. Eliot - Sadie
10. Russian Circles - Empros

avatar van Superbitch
1. Beyoncé - 4
2. Avril Lavigne - Goodbye Lullabye
3. Adele - 21
4. Katy B - On a Mission
5. Radiohead - The King of Limbs
6. Lady Gaga - Born This Way
7. Jessie J - Who You Are
8. Evanescence - Evanescence
9. Clare Maguire - Light after Dark
10. Inna Modja - Love Revolution

avatar van Rhythm & Poetry
Vorig jaar voerde ik deze top 10:

1. The Roots - undun
2. Evidence - Cats & Dogs
3. Steven Wilson - Grace for Drowning
4. Long Arm - The Branches
5. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
6. Random Axe - Random Axe
7. Atmosphere - The Family Sign
8. Curren$y - Weekend at Burnie's
9. CYNE - Wasteland, Vol. 1
10. Gers Pardoel - Deze Wereld Is van Jou

Nu:

1. The Roots - undun
2. Fatoumata Diawara - Fatou
3. Long Arm - The Branches
4. Evidence - Cats & Dogs
5. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
6. Evidence - Cats & Dogs
7. Steven Wilson - Grace for Drowning
8. Childish Gambino - Camp
9. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
10. Ólafur Arnalds - Living Room Songs

bennerd
Ik had dit:

1. Trapped Under Ice – Big Kiss Goodnight
2. Lionheart – Built on Struggle
3. Big K.R.I.T. - Return of 4eva
4. No Turning Back – Take Control
5. A$AP Rocky - Live. Love. A$AP
6. Hardside – Crucified
7. Brutality Will Prevail – Sleep Paralysis
8. Tyler, the Creator – Goblin
9. Emmure – Speaker of the Dead
10. Touché Amoré – Parting the Sea Between Brightness and Me

Nu zou ik gaan voor dit:

1. Z-Ro - Meth
2. Tyler, the Creator - Goblin
3. Trapped Under Ice - Big Kiss Goodnight
4. Touché Amoré - Parting the Sea Between Brightness and Me
5. Lionheart - Built on Struggle
6. The Weeknd - House of Balloons
7. Wiz Khalifa - Rolling Papers
8. Dead End Path - Blind Faith
9. Twitching Tongues - Sleep Therapy
10. Spaceghostpurrp - Blvcklvnd Rvdix 6.66

Prachtig jaar.

avatar van Don Cappuccino
Geen Deafheaven?

En goed om te zien dat Emmure er niet meer in staat. Groeten, een Emmure-hater.

avatar van Rhythm & Poetry
Ha Ben. Vergeet vooral niet dat je zelf prachtig bent.

bennerd
<3

Don Cappuccino schreef:
Geen Deafheaven?

Geen Deafheaven, geen A$AP Rocky, geen Agitator, geen Agnostic Front, geen Big K.R.I.T., geen Brutality Will Prevail, gee Earth Crisis, geen Foundation, geen Frank Ocean, geen Gunplay, geen Hardside, geen Herder, geen Jay-Z & Kanye West, geen Juicy J & Lex Luger, geen Machine Head, geen No Turning Back, geen OJ Da Juiceman, geen TRC, geen Twitching Tongues, geen Trash Talk & Wavves en geen Wormrot. Ik bedoel maar.

En goed om te zien dat Emmure er niet meer in staat. Groeten, een Emmure-hater.

Ahja, die ook niet.

avatar van Teunnis
Dit had ik:
Teunnis schreef:
1. Amatorski - TBC
2. Destroyer - Kaputt
3. Giles Corey - Giles Corey
4. Anna Calvi - Anna Calvi
5. The Roots - undun
6. PJ Harvey - Let England Shake
7. Atmosphere - The Family Sign
8. De Kift - Brik
9. Bill Callahan - Apocalypse
10. Long Arm - The Branches



Nu is het dit:

1. Amatorski - tbc
2. Four Tet - Fabriclive 59
3. Destroyer - Kaputt
4. Shlohmo - Bad Vibes
5. Giles Corey - Giles Corey
6. Anna Calvi - Anna Calvi
7. Matana Roberts - Coin Coin Chapter One: Gens de Couleur Libres
8. Long Arm - The Branches
9. The Roots - undun
10. Bill Callahan - Apocalypse

avatar van Snoeperd
1. (02) Fleet Foxes - Helplessness Blues (2011)
2. (==) Radiohead - The King of Limbs (2011)
3. (03) The Beach Boys - The Smile Sessions (2011)
4. (04) The Roots - undun (2011)
5. (05) Kubus & Rico - DMT (2011)
6. (08) Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011)
7. (01) dEUS - Keep You Close (2011)
8. (07) Evidence - Cats & Dogs (2011)
9. (16) Zo Moeilijk - Nieuwe Moves (2011)
10. (11) Kasabian - Velociraptor! (2011)

11. (17) James Blake - James Blake (2011)
12. (15) The Strokes - Angles (2011)
13. (09) Atmosphere - The Family Sign (2011)
14. (06) Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer (2011)
15. (10)Selah Sue - Selah Sue (2011)
16. (12) Foo Fighters - Wasting Light (2011)
17. (==) Ben Howard - Every Kingdom (2011)
18. (==) PJ Harvey - Let England Shake (2011)
19. (14) De Staat - Machinery (2011)
20. (18) Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne (2011)

avatar van nico1616
Na ruim 2 jaar nog eens een update:

1 (4) M83 - Hurry Up, We're Dreaming 5*
2 (1) Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
3 (2) Kate Bush - 50 Words for Snow 4,5*
4 (-) PJ Harvey - Let England Shake
5 (-) Real Estate - Days
6 (3) Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
7 (-) Bill Callahan - Apocalypse
8 (-) Destroyer - Kaputt
9 (5) Fleet Foxes - Helplessness blues
10 (-) St. Vincent - Strange Mercy

avatar van gherdt
1.PJ Harvey – Let England Shake
2.Bon Iver – Bon Iver, Bon Iver
3.Zomby - Dedication
4.Pinch & Shackleton - Pinch & Shackleton
5.Kuedo - Severant
6.Kendrick Lamar - Section 80
7.Drake - Take Care
8.Frank Ocean - nostalgia, ULTRA
9.The Weeknd - House Of Balloons
10.The Field - Looping State Of Mind

Gast
geplaatst: vandaag om 13:42 uur

geplaatst: vandaag om 13:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.