Muziek / Toplijsten en favorieten / Favoriete Venue?
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2005, 23:37 uur
Wat is jouw favoriete concertplaats?
Hier is mijn lijstje
'kleinere, tot middelgrote venues'
1. AB, Brussel (B)
2. The Spirit Of '66, Verviers (B)
3. De Boerderij, Zoetermeer (NL)
4. Kaserne, Basel (CH)
5. Den Atelier, Luxembourg (L)
6. La Laiterie, Strassbourg (F)
7. Tivoli, Utrecht (NL)
8. 013, Tilburg (NL)
9. Koninklijk Circus, Brussel (B)
10. Hoppegarden, Hamm (D)
grotere venues:
1. Vorst Nationaal, Brussel (B)
2. Brielpoort, Deinze (B)
...
Graag jouw mening!
Hier is mijn lijstje

'kleinere, tot middelgrote venues'
1. AB, Brussel (B)
2. The Spirit Of '66, Verviers (B)
3. De Boerderij, Zoetermeer (NL)
4. Kaserne, Basel (CH)
5. Den Atelier, Luxembourg (L)
6. La Laiterie, Strassbourg (F)
7. Tivoli, Utrecht (NL)
8. 013, Tilburg (NL)
9. Koninklijk Circus, Brussel (B)
10. Hoppegarden, Hamm (D)
grotere venues:
1. Vorst Nationaal, Brussel (B)
2. Brielpoort, Deinze (B)
...
Graag jouw mening!
0
geplaatst: 16 september 2005, 23:52 uur
1. 013
2. Nighttown
3. paradiso
Groter
1. Ahoy
2. HMH
Bedroevende Venues zijn er ook
1. gelredome
2. amsterdam arena
3. Sportpaleis antwerpen
2. Nighttown
3. paradiso
Groter
1. Ahoy
2. HMH
Bedroevende Venues zijn er ook
1. gelredome
2. amsterdam arena
3. Sportpaleis antwerpen
0
geplaatst: 16 september 2005, 23:55 uur
VanDeGriend: inderdaad, ook Nighttown is een toffe zaal!!
Enkel de AB, Herbert? Nu ja daar komen al véél goede acts he!
Enkel de AB, Herbert? Nu ja daar komen al véél goede acts he!
0
geplaatst: 17 september 2005, 00:18 uur
Dat hier nog geen topic over was. Wel weer even verplaatst naar de toplijsten.
Nationaal
1. Paradiso, Amsterdam. De meeste concerten zie ik hier, omdat ze gewoon erg fijn programmeren, vaak ook in de bovenzaal voor niet veel geld.
2. Rotown, Rotterdam. Voor bijna niks naar de Mountain Goats, Broken Social Scene, Pinback. Krap zaaltje met een fijne sfeer.
3. Ekko, Utrecht. De gezelligste zaal van het land.
Internationaal
1. 13th Note, Glasgow
2. Crocodile, Seattle
3. Double Door, Chicago
Nationaal
1. Paradiso, Amsterdam. De meeste concerten zie ik hier, omdat ze gewoon erg fijn programmeren, vaak ook in de bovenzaal voor niet veel geld.
2. Rotown, Rotterdam. Voor bijna niks naar de Mountain Goats, Broken Social Scene, Pinback. Krap zaaltje met een fijne sfeer.
3. Ekko, Utrecht. De gezelligste zaal van het land.
Internationaal
1. 13th Note, Glasgow
2. Crocodile, Seattle
3. Double Door, Chicago
0
buizen
geplaatst: 19 januari 2017, 12:09 uur
Concertgebied. Het Ruhrgebiet / Ruhrgebied. Vanuit dit zwaar geïndustrialiseerde gebied is heel wat metal en punk maar ook heel andere muziek voortgekomen. Verdiep me er steeds meer in, in ook de kleinere bandjes die er zijn. In het Ruhrgebied heb je nog genres die in Nederland (bijna) niet eens meer bestaan. Sleazerock en punkrock bijvoorbeeld. En echt ontzettend veel (kleinere) venues die als podium worden gebruikt voor de actieve live music scene.
Enkele zijn: Zeche Bochum, Matrix Bochum, Pitch Düsseldorf, Zakk Düsseldorf, maar veel en veel meer. Daarnaast zijn er de veel grotere zalen als de Grugahalle Essen (vergelijkbaar met 013) en zijn er zomers veel festivals, zoals het geweldige Rock Hard Festival in het amphitheater van Gelsenkirchen.
Qua reisafstand en vooral reisgemak (niet door Ned. kachelen met 120-90-100-120-70-file-50-110-90 km p/hr.) vanuit hier meestal veel aantrekkelijker dan zeg een tent in Amsterdam of Tilburg. Parkeren is vaak zeer dichtbij (vind ik belangrijk) en je mag er tenminste inpandig nog roken.
Misschien schrijf ik er ooit nog eens een apart topic over, maar houd jullie sowieso af en toe op de hoogte van de scene in het Ruhrgebied.
Die besten Clubs und Discos im Ruhrgebiet - ruhr-guide.de
0
buizen
geplaatst: 19 januari 2017, 15:36 uur
Vooral die verbouwde of zelfs door nieuwbouw verkregen pop-/rockvenues in Nederland zijn zeer professioneel. Gerund door heel veel zeer ervaren muziekidolate vrijwilligers en een goede programmeur en architectonisch zwaar in orde. 013. Hedon. Metropool. Zo is Nederland. Goed georganiseerd. Qua parkeerellende en consumptieprijzen maakt het elkaar niet zoveel.
Wat maakt iets dan nog tot je favoriete venue? Ik denk toch de eerste en laatste 'belevingen', het moet goed voelen zo'n avondje concertbezoek, niet alleen de kwaliteit van de optredende bands bepalen dat.
Er zijn een aantal venues die ik nog nooit bezocht heb gek genoeg maar dolgraag eens zou willen beleven: EKKO Utrecht, Patronaat Haarlem, het nieuwe Doornroosje te Nijmegen of de Kroepoekfabriek in Vlaardingen om er maar een paar te noemen. Maar wanneer kom ik nou in Vlaardingen?? Rijd er echt niet voor een concert naar toe.
Ook de Boerderij in Zoetermeer moet interessant zijn, dat zie je al aan de programmmering. Maar ook nog nooit geweest.
De reisafstand is belangrijk. Daardoor is het Pesthuyspodium in Maastricht onontgonnen gebied. Kan nooit de favoriete venue worden terwijl het misschien wel veel mooier is dan Simplon in Groningen. Geen idee.
De reisafstand dan toch maar wat door de vingers ziend is voor Nederland, van de venues die ik ken, m'n top 3:
1. Paradiso Amsterdam
2. Vera Groningen
3. Melkweg Amsterdam
Venues met een ziel. Op kruispunten van aardstralen en leylijnen gelegen. Waar je het bloed en zweet van eerder opgetreden artiesten uit de muren voelt druipen en het ruikt naar verschraald bier. Niet zelden een troep aan ouwe fietsen voor/rond de deur.
Van het moderne spul:
1. 013 Tilburg
2. Metropool Hengelo
3. Hedon Zwolle
De HMH is ook goed georganiseerd maar het geluid vaak niet je van het. In andere of nog grotere grote arena's kom ik eigenlijk niet. Iemand al ervaring onder het nieuwe AFAS-Live?
Jammer dat dit topic onder "Toplijsten en Favorieten" (en niet onder "Music Meter Live!") staat. Gortdroge lijstjes/opsommingen zonder toelichting word je toch al mee dood gegooid.
Van de andere kant: in "Gisteren ... gezien!" wordt vaak even iets aangestipt over de zaal waar het concert was. Vind dat mooi om te lezen.
Wat maakt iets dan nog tot je favoriete venue? Ik denk toch de eerste en laatste 'belevingen', het moet goed voelen zo'n avondje concertbezoek, niet alleen de kwaliteit van de optredende bands bepalen dat.
Er zijn een aantal venues die ik nog nooit bezocht heb gek genoeg maar dolgraag eens zou willen beleven: EKKO Utrecht, Patronaat Haarlem, het nieuwe Doornroosje te Nijmegen of de Kroepoekfabriek in Vlaardingen om er maar een paar te noemen. Maar wanneer kom ik nou in Vlaardingen?? Rijd er echt niet voor een concert naar toe.
Ook de Boerderij in Zoetermeer moet interessant zijn, dat zie je al aan de programmmering. Maar ook nog nooit geweest.
De reisafstand is belangrijk. Daardoor is het Pesthuyspodium in Maastricht onontgonnen gebied. Kan nooit de favoriete venue worden terwijl het misschien wel veel mooier is dan Simplon in Groningen. Geen idee.
De reisafstand dan toch maar wat door de vingers ziend is voor Nederland, van de venues die ik ken, m'n top 3:
1. Paradiso Amsterdam
2. Vera Groningen
3. Melkweg Amsterdam
Venues met een ziel. Op kruispunten van aardstralen en leylijnen gelegen. Waar je het bloed en zweet van eerder opgetreden artiesten uit de muren voelt druipen en het ruikt naar verschraald bier. Niet zelden een troep aan ouwe fietsen voor/rond de deur.
Van het moderne spul:
1. 013 Tilburg
2. Metropool Hengelo
3. Hedon Zwolle
De HMH is ook goed georganiseerd maar het geluid vaak niet je van het. In andere of nog grotere grote arena's kom ik eigenlijk niet. Iemand al ervaring onder het nieuwe AFAS-Live?
Jammer dat dit topic onder "Toplijsten en Favorieten" (en niet onder "Music Meter Live!") staat. Gortdroge lijstjes/opsommingen zonder toelichting word je toch al mee dood gegooid.
Van de andere kant: in "Gisteren ... gezien!" wordt vaak even iets aangestipt over de zaal waar het concert was. Vind dat mooi om te lezen.
0
buizen
geplaatst: 28 januari 2017, 20:59 uur
Och och. het grote feedback topic.. Had een heel verhaal geschreven over (kern)poppodium Volt, in Sittard. Een hele fijne eerste kennismaking. En het stond er 2x en toen 3x. en toen 2x verwijderd. Oh nee per ongeluk 3x.
Weg verhaal.
Maar de herinneringen aan het publiek, de band, de vrijwilligers en de programmeuse.. blijven.
Het ligt ver weg, een dikke 3 uur rijden maar absoluut de moeite waard.
Top tent!
Een dikke 8.
Weg verhaal.
Maar de herinneringen aan het publiek, de band, de vrijwilligers en de programmeuse.. blijven.
Het ligt ver weg, een dikke 3 uur rijden maar absoluut de moeite waard.
Top tent!
Een dikke 8.
* denotes required fields.