MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Guided By Voices Top-5

zoeken in:
Ben erg benieuwd of hier nog liefhebbers van deze fantastische band zijn (en het is altijd leuk om even de aandacht te vestigen op deze 'supergroep uit de marge'):

top 5:

1. Under The Bushes, Under The Stars
2. Alien Lanes
3. Isolation Drills
4. Do The Collapse
5. Universal Truths And Cycles

wie volgt?

Jaa hiero!

1. Bee Thousand
2. Alien lanes
3. Vampire on titus/propeller
4. Mag earwhig
5. Under the bushes, under the stars

Kort samengevat word ik het meest blij van hun platen uit de eerste helft van de jaren 90. Bee thousand is nog altijd een onaantastbaar monument voor mij. Op de latere platen mis ik de Tobin Sprout-riedeltjes toch wel een beetje. Af en toe een goed glas rode wijn na al die Robert Pollard bierslemp-partijen is wel zo aangenaam.

Rik
1. Bee Thousand
2. Alien Lanes
3. Under the Bushes, Under the Stars
4. Earthquake Glue
5. Half Smiles of the Decomposed

Erg gave band inderdaad. Ken nog lang niet alles, maar ik denk dat ik het eerdere werk ook beter vind. Daar is het bijna bij elk nummer raak, terwijl er op latere albums sowieso een paar supernummers staan en helaas ook wat mindere. Eerste drie staan vast, plek 4 en 5 zouden kunnnen wisselen (met andere albums dus.... ).

1. Bee Thousand
2. Alien Lanes
3. Under the Bushes, Under the Stars
4. Do Collapse
5. Isolation Drills

Nummer 1 en 2 doen naar mijn mening niet veel voor elkaar onder. Under the Bushes, Under the Stars is album wat ik later pas ben gaan waarderen, vind hem nu ook wel 1 van de betere uit het GBV oeuvre..

1. Bee Thousand
2. Alien Lanes
3. Isolation Drills
4. Mag Earwhig
5. Do The Collapse

1. Bee Thousand
2. Under The Bushes, Under The Stars
3. Alien Lanes
4. Vampire On Titus/Propeller
5. Earthquake Glue

1. Alien Lanes
2. Human Amus Rates
3. Mag Earwhig!
4. Under the bushes under the stars
5. Half Smiles of the decomposed

Er zit een best of tussen, ik weet het, maar anders garaak ik niet aan 5.

Rodenrijck schreef:
Af en toe een goed glas rode wijn na al die Robert Pollard bierslemp-partijen is wel zo aangenaam.
Vooral whiskey zeker, als ik dat goed had gezien tijdens een optreden op pukkelpop.

Sietse
1) Bee Thousand
2) Vampire On Titus
3) Alien Lanes
4) Half Smiles of the decomposed
5) Do the collapse

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.