Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince Top 10
zoeken in:
0
fastpulseboy
geplaatst: 31 augustus 2008, 12:31 uur
1. lovesexy
2. crystal ball
3. girls & boys
4. superfunkycallifragisexy
5. sexuality
6. dirty mind
7. Let's pretend were married
8. old friends 4 sale (de originele demo dan)
9. rave 2 the joy fantastic (versie van paard v. troje natuurlijk)
10.race
2. crystal ball
3. girls & boys
4. superfunkycallifragisexy
5. sexuality
6. dirty mind
7. Let's pretend were married
8. old friends 4 sale (de originele demo dan)
9. rave 2 the joy fantastic (versie van paard v. troje natuurlijk)
10.race
0
geplaatst: 3 december 2008, 16:32 uur
Update:
1. Raspberry Beret
2. When Doves Cry
3. Crystall Ball
4. Dolphin
5. The Beautiful Ones
6. Play in the Sunshine
7. Erotic City
8. When U Were Mine
10. Purple Rain
1. Raspberry Beret
2. When Doves Cry
3. Crystall Ball
4. Dolphin
5. The Beautiful Ones
6. Play in the Sunshine
7. Erotic City
8. When U Were Mine
10. Purple Rain
0
johannesA
geplaatst: 4 december 2008, 19:56 uur
1. Gold
2. Glam Slam
3. I wish U Heaven
4. The Cross
5. Dinner with Delores
6. The Morning Papers
7. Alphabet Street
8. Purple Rain
9. Diamonds And Pearls
10. If I Was Your Girlfriend
2. Glam Slam
3. I wish U Heaven
4. The Cross
5. Dinner with Delores
6. The Morning Papers
7. Alphabet Street
8. Purple Rain
9. Diamonds And Pearls
10. If I Was Your Girlfriend
0
geplaatst: 27 mei 2009, 21:04 uur
1. Sign 'O' The Times
2. Rasberry Beret
3. Temtation
4. Kiss
5. Purple Rain
6. Sometimes It Snows In April
7. It
8. Let's Go Grazy
9. I Would Die For You
10. Starfish And Coffee
11. Around The World In A Day
12. When Doves Cry
13. Diamonds And Pearls
14. Pop Life
15. Dirty Mind
16. Housequake
17. 1999
2. Rasberry Beret
3. Temtation
4. Kiss
5. Purple Rain
6. Sometimes It Snows In April
7. It
8. Let's Go Grazy
9. I Would Die For You
10. Starfish And Coffee
11. Around The World In A Day
12. When Doves Cry
13. Diamonds And Pearls
14. Pop Life
15. Dirty Mind
16. Housequake
17. 1999
0
geplaatst: 25 juni 2009, 14:23 uur
1. Sign 'O' The Times
2. When Doves Cry
3. Rasberry Beret
4. Temtation
5. Kiss
6. Purple Rain
7. Sometimes It Snows In April
8. It
9. I Wanna Be Your Lover
10. Let's Go Grazy
11. I Would Die For You
12. Starfish And Coffee
13. Around The World In A Day
14. Diamonds And Pearls
15. Pop Life
16. Dirty Mind
17. Housequake
18. 1999
19. Little Red Corvette
20. Anotherloverholenyohead
2. When Doves Cry
3. Rasberry Beret
4. Temtation
5. Kiss
6. Purple Rain
7. Sometimes It Snows In April
8. It
9. I Wanna Be Your Lover
10. Let's Go Grazy
11. I Would Die For You
12. Starfish And Coffee
13. Around The World In A Day
14. Diamonds And Pearls
15. Pop Life
16. Dirty Mind
17. Housequake
18. 1999
19. Little Red Corvette
20. Anotherloverholenyohead
0
madonnagirl3
geplaatst: 17 juli 2009, 09:41 uur
1. When Doves Cry
2. Kiss
3. 1999
4. Cream
5. Purple Rain
6. Black Sweat
7. I Wanna Be Your Lover
8. Rasberry Beret
9. Little Red Corvette
10. Sexy M.F
2. Kiss
3. 1999
4. Cream
5. Purple Rain
6. Black Sweat
7. I Wanna Be Your Lover
8. Rasberry Beret
9. Little Red Corvette
10. Sexy M.F
0
geplaatst: 17 juli 2009, 17:49 uur
Misschien moet dit topic gewijzigd worden in top 10 Prince hits of juist top 10 Prince non-hits.
Ik doe een poging voor beiden:
Hits:
1. When Doves Cry
2. Little Red Corvette
3. Raspberry Barret
4. Dirty Mind
5. Kiss
6. Purple Rain
7. Money Don't Matter Tonight
8. Sign 'O' The Times
9. Batdance
10.I Wish U Heaven
Non-hits:
1.Starfish And Coffee
2. Strange Relationship
3. Strollin'
4. The Work pt. 1
5. Lady Cab Driver
6. Horny Toad
7.Slow Love
8.It's About That Walk
9. Let's Pretend We're Married
10. Baby I'm A Star
Pffffff.....zelfs dat is moeilijk.
Ik doe een poging voor beiden:
Hits:
1. When Doves Cry
2. Little Red Corvette
3. Raspberry Barret
4. Dirty Mind
5. Kiss
6. Purple Rain
7. Money Don't Matter Tonight
8. Sign 'O' The Times
9. Batdance
10.I Wish U Heaven
Non-hits:
1.Starfish And Coffee
2. Strange Relationship
3. Strollin'
4. The Work pt. 1
5. Lady Cab Driver
6. Horny Toad
7.Slow Love
8.It's About That Walk
9. Let's Pretend We're Married
10. Baby I'm A Star
Pffffff.....zelfs dat is moeilijk.
0
fastpulseboy
geplaatst: 17 juli 2009, 19:16 uur
misschien moet dit topic gewijzigd worden in
prince beste;
-80's
-90's
-00's
-popsongs
-superfunky songs
-balads
en dan kan ik pas echt een goeie lijst samenstellen.
prince beste;
-80's
-90's
-00's
-popsongs
-superfunky songs
-balads
en dan kan ik pas echt een goeie lijst samenstellen.
0
geplaatst: 22 september 2009, 18:43 uur
0
geplaatst: 23 september 2009, 00:07 uur
fastpulseboy schreef:
misschien moet dit topic gewijzigd worden in
prince beste;
-80's
-90's
-00's
-popsongs
-superfunky songs
-balads
en dan kan ik pas echt een goeie lijst samenstellen.
misschien moet dit topic gewijzigd worden in
prince beste;
-80's
-90's
-00's
-popsongs
-superfunky songs
-balads
en dan kan ik pas echt een goeie lijst samenstellen.
Een poging (maar ben verre van tevreden):
80's:
1. When Doves Cry
2. Crystal Ball
3. When You Were Mine
4. The Cross
5. Let's Go Crazy
6. Alphabet St
7. Around The World In A Day
8. Darling Nikki
9. 1999
10. Anna Stesia
90's:
1. Cream
2. Gett Off
3. 7
4. Gold
5. Dinner With Delores
6. P Control
7. The Morning Papers
8. Peach
9. Chaos and Disorder
10. Endorphinmachine
00's:
1. 3121
2. Lolita
3. Get on the Boat
4. Chelsea Rodgers
5. 1+1+1 Is 3
6. The Everlasting Now
7. Chocolate Box
8. She Loves Me 4 Me
9. Ol' Skool Company
10. SM Groove
popsongs:
1. Raspberry Beret
2. Dolphin
3. Play in the Sunshine
4. Money Don't Matter Tonight
5. Glam Slam
6. Little Red Corvette
7. Controversy
8. Dirty Mind
9. I Could Never Take The Place of Your Man
10. I Would Die 4 U
superfunky songs:
1. PFUnk
2. Erotic City
3. Kiss
4. Sexy MF
5. D.M.S.R.
6. Girls & Boys
7. $
8. Black Sweat
9. Cindy C.
10. Musicology
ballads:
1. The Beautiful Ones
2. Purple Rain
3. Sometimes It Snows in April
4. With You
5. The Question Of U
6. When 2 R In Love
7. Under the Cherry Moon
8. It's Gonna Be Lonely
9. Damn U
10. Scandalous
0
fastpulseboy
geplaatst: 23 september 2009, 00:19 uur
jeetje wat een werk!
Hmmmm, kijken of ik dat ook gedaan krijg
(mijn keuzes liggen best anders denk ik)
Hmmmm, kijken of ik dat ook gedaan krijg
(mijn keuzes liggen best anders denk ik)
0
geplaatst: 23 september 2009, 17:26 uur
Ik ben een beetje te werk gegaan met het bekendere werk en ik weet dan ook zeker dat dit absoluut niet kloppend is. Daarbij heb ik de jaren '80 als soort vergaarbak gebruikt waar alle stijlen een beetje in zitten.
Niet te doen dit.....
Niet te doen dit.....
0
fastpulseboy
geplaatst: 1 oktober 2009, 17:06 uur
pffffffffff
een poging gewaagd zoals aero, maar dat gaat me niet lukken.
ff een superfunky versie
1. superfunkycallifraggisexy
2. eye know
3. lovesexy
4. housequake
5. tick tick bang
6. the sacrifice of victor
7. get off
8. 319
9. 3+3+3=1
10. musicology
11. new world
12. p-funk
13. 3121
14. chelsea rodgers
15. feel good, feel better, feel wonderful
16. strange but true
17. race
18. hide the bone
19. shockadelica
20. slave
een poging gewaagd zoals aero, maar dat gaat me niet lukken.
ff een superfunky versie
1. superfunkycallifraggisexy
2. eye know
3. lovesexy
4. housequake
5. tick tick bang
6. the sacrifice of victor
7. get off
8. 319
9. 3+3+3=1
10. musicology
11. new world
12. p-funk
13. 3121
14. chelsea rodgers
15. feel good, feel better, feel wonderful
16. strange but true
17. race
18. hide the bone
19. shockadelica
20. slave
0
geplaatst: 29 januari 2010, 17:05 uur
Ook al is de laatste post vrij lang geleden... :
1. Adore
2. The Beautiful Ones
3. Erotic City
4. Anna Stesia
5. When Doves Cry
6. Get off
7. Nothing Compares to You
8. Sign O the Times
9. I would die 4 u
10. Sexy MF
1. Adore
2. The Beautiful Ones
3. Erotic City
4. Anna Stesia
5. When Doves Cry
6. Get off
7. Nothing Compares to You
8. Sign O the Times
9. I would die 4 u
10. Sexy MF
0
geplaatst: 13 juli 2010, 23:09 uur
Ik zal dan ook maar eens een poging wagen
01)Joy in Repetition
02)Play in the Sunshine
03)Sometimes it snows in April
04)Gett Off
05)Erotic City
06)Around the world in a day
07)Sexy MF
08)Gold
09)When Doves Cry
10)Forever in my life
01)Joy in Repetition
02)Play in the Sunshine
03)Sometimes it snows in April
04)Gett Off
05)Erotic City
06)Around the world in a day
07)Sexy MF
08)Gold
09)When Doves Cry
10)Forever in my life
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 09:31 uur
Aero wees mij op dit forumdeel van Prince. Mijn top 10 van dit moment (na de Prince juli-concertmaand 2011):
1. Empty Room
2. Bambi
3. Mutiny
4. Girls & Boys
5. Pop Life
6. Sign 'o' the Times
7. Erotic City
8. When I Lay My Hands On You
9. Forever In My Life
10 Anotherloverholeinyohead
Overigens is dit een heel relatieve top 10, een pure momentopname. De man heeft zoveel fantastische nummers dat ik nu al zo 6 nummers uit deze top 10 kan vervangen door anderen. Bijvoorbeeld:
Sexy MF
America
Partyman
When Doves Cry
Housequake
Mountains
Om er maar weer een paar te noemen. Maar ja, dat is natuurlijk (ook) zo geweldig aan Prince. Oh ja, sorry: ik heb Purple Rain niet eens genoemd. Dat zegt genoeg toch? En laat ik tot slot ook nog even How Come U Don't Call Me Anymore een eervolle vermelding geven.
1. Empty Room
2. Bambi
3. Mutiny
4. Girls & Boys
5. Pop Life
6. Sign 'o' the Times
7. Erotic City
8. When I Lay My Hands On You
9. Forever In My Life
10 Anotherloverholeinyohead
Overigens is dit een heel relatieve top 10, een pure momentopname. De man heeft zoveel fantastische nummers dat ik nu al zo 6 nummers uit deze top 10 kan vervangen door anderen. Bijvoorbeeld:
Sexy MF
America
Partyman
When Doves Cry
Housequake
Mountains
Om er maar weer een paar te noemen. Maar ja, dat is natuurlijk (ook) zo geweldig aan Prince. Oh ja, sorry: ik heb Purple Rain niet eens genoemd. Dat zegt genoeg toch? En laat ik tot slot ook nog even How Come U Don't Call Me Anymore een eervolle vermelding geven.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 10:10 uur
Zomaar even pakweg 25 favorieten, zonder volgorde:
1999, Purple Rain, When Doves Cry, Let's Go Crazy, I Would Die 4u, Mountains, Sometimes it Snows in April, Paisley Park, America, Raspberry Beret, Sign 'o' the TImes, Starfish & Coffee, The Cross, Alphabet St., I Wish U Heaven, Sexy MF, 7, The Morning Papers, Dolphin, Endorphinmachine, Gold, Musicology, Cinnamon Girl, Black Sweat, Fury ...
Inderdaag het lijstje van een liefhebber, en niet van een fan (want die komen waarschijnlijk met de wat obscuurdere nummers)
1999, Purple Rain, When Doves Cry, Let's Go Crazy, I Would Die 4u, Mountains, Sometimes it Snows in April, Paisley Park, America, Raspberry Beret, Sign 'o' the TImes, Starfish & Coffee, The Cross, Alphabet St., I Wish U Heaven, Sexy MF, 7, The Morning Papers, Dolphin, Endorphinmachine, Gold, Musicology, Cinnamon Girl, Black Sweat, Fury ...
Inderdaag het lijstje van een liefhebber, en niet van een fan (want die komen waarschijnlijk met de wat obscuurdere nummers)
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 10:39 uur
Mooi lijstje voor een liefhebber.
Nee serieus: jij noemt een aantal nummers die heel wat 3FM luisteraars nog nooit gehoord hebben.
Nee serieus: jij noemt een aantal nummers die heel wat 3FM luisteraars nog nooit gehoord hebben.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 10:47 uur
Met pakweg 20 cd's van de man in m'n kast hang ik ook een beetje tussen liefhebber en fan in
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 16:02 uur
^RKDEV, jij gaat de goeie kant op Nog een paar zetjes nodig...
Eigenlijk is dit onmogelijk, maar dit komt als 1e in me op....
01. The question of u
02. Joy in repetition
03. Positivity
04. Empty Room (de gitaar versie)
05. She's always in my hair (lange versie)
06. Let's go crazy (lange versie)
07. 17 days
08. Forever in my life
09. Adore
10. Computer blue
Eigenlijk is dit onmogelijk, maar dit komt als 1e in me op....
01. The question of u
02. Joy in repetition
03. Positivity
04. Empty Room (de gitaar versie)
05. She's always in my hair (lange versie)
06. Let's go crazy (lange versie)
07. 17 days
08. Forever in my life
09. Adore
10. Computer blue
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 16:14 uur
lennon schreef:
^RKDEV, jij gaat de goeie kant op Nog een paar zetjes nodig...
Maar je ziet meteen het verschil in type nummers van een die hard fan en een groot liefhebber , maar 1 nummer hetzelfde in ons lijstje. ^RKDEV, jij gaat de goeie kant op Nog een paar zetjes nodig...
Enne, kom maar op met dat zetje !
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 18:48 uur
aERodynamIC schreef:
Computer Blue niet in de lange versie lennon?
Computer Blue niet in de lange versie lennon?
Ja, was wel het plan, maar er zijn een stuk of 5 verschillende versies, dus ik wilde voorkomen dat ik moest uitleggen welke
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 22:50 uur
Oh, daar had ik niet aan gedacht, dat je ook voor de lange versies kon gaan. Daar ben ik als voormalige 12 inch liefhebber helemaal leip van, al helemaal die van Prince.
She's Always in My Hair door lennon hier genoemd is natuurlijk geweldig, net als Let's Go Crazy. Sterker nog, als ik geen live versies draai, dan draai ik de lange versies. Erotic City is mijn top 10 is dan ook de heeeele lange versie. Het gaat zelfs zo ver, dat ik mij nu afvraag: is er wel een korte versie van?
En het mooie is dat ik binnenkort een 5cd box krijg met alle 12 inch versies van Prince:
Oh ja, Empty Room is bij mij (natuurlijk) ook de gitaar versie. En wat voor gitaar! Briljant is het hele zachte mooie begin met de piano en dan eindigen met een exposieve zeer emotionele woedende gitaarsolo die door merg en been gaat.
She's Always in My Hair door lennon hier genoemd is natuurlijk geweldig, net als Let's Go Crazy. Sterker nog, als ik geen live versies draai, dan draai ik de lange versies. Erotic City is mijn top 10 is dan ook de heeeele lange versie. Het gaat zelfs zo ver, dat ik mij nu afvraag: is er wel een korte versie van?
En het mooie is dat ik binnenkort een 5cd box krijg met alle 12 inch versies van Prince:
Oh ja, Empty Room is bij mij (natuurlijk) ook de gitaar versie. En wat voor gitaar! Briljant is het hele zachte mooie begin met de piano en dan eindigen met een exposieve zeer emotionele woedende gitaarsolo die door merg en been gaat.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 23:17 uur
@Lennon, waar vind ik 3 van de nummers die jij noemt ?
- Empty Room zie ik op "C-Note", maar dat zal niet de versie zijn die jij bedoelt.
- She's always in my hair (sterk nummer overigens) en 17 Days zie ik op de B-Sides cd staan.
- Empty Room zie ik op "C-Note", maar dat zal niet de versie zijn die jij bedoelt.
- She's always in my hair (sterk nummer overigens) en 17 Days zie ik op de B-Sides cd staan.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 23:18 uur
^Ik heb ooit al mijn 12 inches op cd gezet... daar is een 7 cd box uitgekomen Heerlijk!
Ik hou van al die uitgerekte versies (helaas toen de 90's kwamen was dat afgelopen, want toen was een 12 inch ineens het nummer met een beat eronder......)
Ik hou van al die uitgerekte versies (helaas toen de 90's kwamen was dat afgelopen, want toen was een 12 inch ineens het nummer met een beat eronder......)
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 23:19 uur
rkdev schreef:
@Lennon, waar vind ik 3 van de nummers die jij noemt ?
- Empty Room zie ik op "C-Note", maar dat zal niet de versie zijn die jij bedoelt.
- She's always in my hair (sterk nummer overigens) en 17 Days zie ik op de B-Sides cd staan.
@Lennon, waar vind ik 3 van de nummers die jij noemt ?
- Empty Room zie ik op "C-Note", maar dat zal niet de versie zijn die jij bedoelt.
- She's always in my hair (sterk nummer overigens) en 17 Days zie ik op de B-Sides cd staan.
Dat gaat goed komen! Ga ik voor je verzorgen. Empty room is in die versie (die ik, en de meeste het beste vinden) nooit officieel op cd verschenen, alleen getoond als video clip voor aanvang van de Gold Experience tournee... West beschrijft m goed.... Die solo gaat door merg en been!
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 23:29 uur
Toch vind ik het opvallend dat de Prince fans vaak de niet uitgebrachte nummers of B-kanten als favorieten kiezen. Ik vraag me dan af, zijn deze dan ook écht beter dan singles of albumtracks !? Of is het een manier om aan te geven dat je super fan bent en dus ook die nummers kent ?
Maar goed, vriend Lennon (held!) gaat me wat verder inwijden in de voor mij onbekendere kant van dit genie. Ben benieuwd en ik zal mijn mening met jullie delen.
Maar goed, vriend Lennon (held!) gaat me wat verder inwijden in de voor mij onbekendere kant van dit genie. Ben benieuwd en ik zal mijn mening met jullie delen.
0
geplaatst: 9 augustus 2011, 06:14 uur
lennon schreef:
^Ik heb ooit al mijn 12 inches op cd gezet... daar is een 7 cd box uitgekomen Heerlijk!
^Ik heb ooit al mijn 12 inches op cd gezet... daar is een 7 cd box uitgekomen Heerlijk!
Bedoel je een 7 cd box met 12 inches van alleen Prince?!
* denotes required fields.