menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince Top 10

zoeken in:
avatar van lennon
west schreef:

Bedoel je een 7 cd box met 12 inches van alleen Prince?!


Ben zo vrij geweest om ook de b-kanten (voor zover mogelijk ook de lange versies) er op te zetten....

rkdev schreef:
Toch vind ik het opvallend dat de Prince fans vaak de niet uitgebrachte nummers of B-kanten als favorieten kiezen. Ik vraag me dan af, zijn deze dan ook écht beter dan singles of albumtracks !? Of is het een manier om aan te geven dat je super fan bent en dus ook die nummers kent ?


Denk dat dat wel meevalt, Empty room is echt een topper! En uit de periode 81-87 zijn echt een hoop niet uitgebrachte nummers die heel erg goed zijn, en niet hadden misstaan op een gewoon album.. waarom dat dan niet is gebeurd is de hamvraag. Empty room is dan uiteindelijk wel op c-note verschenen, maar dus niet in die geweldige versie die ook beschikbaar is.
Maar ik kan ook een top 10 met bagger nummers maken van Prince die nooit zijn uitgebracht

Ik denk dat de grote hits bij de die hards wel een beetje een overflow hebben na al die jaren, en echt waar... er is zoveel meer dan Purple Rain....

Ook had ik graag de lange versie van Thieves in the temple erin willen zetten, want die is echt fantastisch... (ik vind de single versie ook super trouwens) en zo zijn er nog tientallen die ik wel had willen noemen, en daar zitten ook grote hits tussen (When doves cry, Purple rain, etc etc)

avatar van rkdev
west schreef:
Mooi lijstje voor een liefhebber.
Kom er net achter dat ik het beste paard van stal was vergeten

Condition of the Heart

lennon schreef:
Ook had ik graag de lange versie van Thieves in the temple erin willen zetten, want die is echt fantastisch... (ik vind de single versie ook super trouwens)
De single versie vind ik ook een supernummer (oeps, ook niet genoemd in mijn lijstje ...), ben wel benieuwd naar de lange versie eigenlijk ....

avatar van aERodynamIC
De 12" versies van Prince zijn meestal nog prettiger dan de kortere. Jammer dat dat in de jaren '90 inderdaad verdween. Ik ben toen ook gestopt met het kopen daarvan omdat het niets meer voorstelde.

Een Prince lijstje is gewoonweg niet te doen en daar hebben er meer last van blijkt wel

avatar van lennon
rkdev schreef:
Condition of the Heart


Fuck... zie je wel... daar ga ik al.. ook vergeten!!

Mag ik een top 100 maken aub?

avatar van west
rkdev schreef:
(quote)
ben wel benieuwd naar de lange versie eigenlijk ....


Je zult 'm vast wel hebben, maar voor de zekerheid: bij Prince Ultimate zit een 2e cd met uitstekende 12 inch versies, ook van b-sides. Vormen samen een aardige inkijk in de 12 inch wereld van Prince.

Overigens is Thieves in the Temple nou net niet een favoriet van mij.

avatar van aERodynamIC
Eens kijken of ik een top 10 kan maken van nummers die nooit officieel op een Prince album zijn komen te staan (ongetwijfeld zal ik er veel vergeten zijn). Ik laat lange versies van bekende nummers even buiten beschouwing.

1. Moonbeam Levels
2. Empty Room
3. All My Dreams
4. Dance with the Devil
5. A Place in Heaven
6. Others Here with Us
7. Wonderful Ass
8. Heaven
9. Be My Mirror
10. Witness 4 The Prosecution (de langzamere versie van Dream Factory)

avatar van lennon
^Ja mooi..... en inderdaad, hier kan ook nog zoveel moois bij...

Ik noem een possessed, Grand Progression, Lisa, databank, etc etc etc

Stijn_Slayer
Ah, grappig zo'n thema top 10. Z'n beste covers bijv. Dat is misschien nog te doen, maar 10 alltime favorieten gaat mij echt niet lukken.

avatar van aERodynamIC
Vooruit een top 20 b-sides:

1. Erotic City
2. She's Always in My Hair
3. La La La He He Hee
4. 17 Days
5. How Come U Don't Call Me Anymore
6. Irresistible Bitch
7. Feel U Up
8. 200 Balloons
9. Sex
10. Scarlet Pussy

11. Hello
12. Shockadelica
13. Girl
14. Rock 'N' Roll Is Alive! (And It Lives In Minneapolis)
15. Another Lonely Christmas
16. Alexa de Paris
17. ♥ or $
18. Escape
19. I Love U in Me
20. God

avatar van lennon
aERodynamIC schreef:
Vooruit een top 20 b-sides:
12. Electric Chair


Even de wijsneus uithangen: dit is toch een vreemde eend in de bijt, want staat gewoon op Batman.

Maar.. ik vind je keuze voor Sex opvallend, leuk nummer, maar qua b-sides zijn er naar mijn idee wel veel betere...

avatar van aERodynamIC
Foutje, even aanpassen, geen idee waarom ik deze neergezet heb want ik bedoelde Shockadelica maar noem jij de betere eens op dan (of ga je dan wel albumtracks meerekenen?).
Misschien heb ik er wat over het hoofd gezien wat bij Prince niet zo moeilijk is

avatar van lennon
Betere noemen hoeft natuurlijk niet, want dit is jouw persoonlijke smaak. Maar bij mij zou hij in jouw lijst van 20 op nummer 20 staan.

Overigens is electric chair nog zo'n nummer wat wel in mijn top 10 zou passen, net als the love we make, een top 10 is gewoon niet te doen, haha

avatar van west
Hier een top 20 concerten op cd / mp3 (!) voor dit moment. Deze is gebaseerd op kwaliteit van het concert, kwaliteit van de opnames en eigen persoonlijke ervaringen. Deels subjectief dus ( ):

1. Paradiso 1995 1st show
2. Sign 'o' The Times 1987 Utrecht
3. North Sea Jazz '11 3th 10/11 July
4. Melkweg 2nd show 2011
5. Vega Lyrae 2002
6. Montreux 2009 2 shows 1 nite
7. Utrecht, Club Tivoli 1998
8. Small Club, Den-Haag 1988
9. London Indigo Aftershow Sep. 22 London (Amy Winehouse)
10 Live In Tokyo Aug. 31 1990
11 Antwerp funkiest place on earth 2010
12 North Sea Jazz '11 2nd 9/10 July
13 Last concert The Revolution: Yokohama 1986
14 London Indigo Aftershow Sep.14 London
15 Ooh Holland, Arnhem 2010
16 City Lights Part 4: Civic Center, St. Paul Dec.26 1984
17 Darby Aftershow 2011, NJ
18 Gent, July 5 2011
19 Purple High Court, June 15 1992
20 Convention Centre Fresno 1983 (1999 Revisited)
extra: 1984 Birthday Show

Tot slot: ik heb ook nog rekening gehouden om 'van alles wat' te nemen: door de jaren heen. Zo krijg je een top 20 met veel afwisseling.

Wie biedt?

avatar van rkdev
west schreef:
Wie biedt?
Ben bang dat dit een onderonsje tussen West, Lennon en aERodynamIC gaat worden ...

avatar van aERodynamIC
Nee hoor, want bootlegs in een lijst zetten lukt me niet. Ik ben veel te gevoelig voor de opname kwaliteit. Ik luister graag naar soundboard opnames en de rest eigenlijk niet (of ik moet er geweest zijn of extreem nieuwsgierig maar dan nog vind ik de kwaliteit vaak te storend).

Ik bied dus niet in deze

Small Club, Montreux en Lovesexy '88 in Dortmund doen het goed bij mij (en Wonderboy plus de 1984 Birthday party ook).

Ik geloof dat ik wel ooit een concert top had gemaakt.

edit: gevonden en aangevuld met Ahoy 26 juli

1. Sign 'o' the Times: Galgenwaard, Utrecht, 20 juni 1987
2. Lovesexy '88: De Kuip, Rotterdam, 17 augustus 1988
3. 20Ten: Sportpaleis, Antwerpen, 8 november 2010
4. Aftershow: Nighttown, Rotterdam, 11 augustus 1998
5. Nude tour: Thialf, Heerenveen, 5 augustus 1990
6. Diamonds & Pearls: Ahoy, Rotterdam, 8 juli 1992
7. The Ultimate Live Experience: Brabanthallen, Den Bosch, 25 maart 1995
8. Welcome 2 America Euro tour: Ahoy, Rotterdam, 26 juli 2011
9. Diamonds & Pearls: Ahoy, Rotterdam, 28 mei 1992
10. Jam of the Year: Jaarbeurs, Utrecht, 23 december 1998
11. Act II: Brabanthallen, Den Bosch, 9 augustus 1993
12. One Nite Alone: Ahoy, Rotterdam, 15 oktober 2002
13. Nude tour: De Kuip, Rotterdam, 2 juni 1990

avatar van lennon
En ik kom steeds meer nummers tegen die ook wel een top kandidaat zijn: Lust u always bijvoorbeeld......

avatar van rkdev
lennon schreef:
En ik kom steeds meer nummers tegen die ook wel een top kandidaat zijn.
Dankzij Lennon heb ik er ook weer (minimaal) 5 nieuwe favorieten bij:
Empty Room (de gitaar versie), She's always in my hair (12"), Let's go crazy (12"), 17 days en PFunk.

avatar van lennon
^Leuk weetje: P-funk is gereleased n.a.v. een website die werd opgericht tegen alle terror die Prince uitvoerde tegen de website Housequake.com (RIP) (daar heb ik mijn vrouw ontmoet )

Dit nummer was een reactie tegen alle opstand tegen hem en zijn gedrag.. luister maar eens goed naar de tekst, en het einde daarvan...

Wel super, want als ie zich pissig maakt, komen er wel lekker nummers uit

avatar van west
aERodynamIC schreef:
Ik bied dus niet in deze

Small Club, Montreux en Lovesexy '88 in Dortmund doen het goed bij mij (en Wonderboy plus de 1984 Birthday party ook).

Ik geloof dat ik wel ooit een concert top had gemaakt.

edit: gevonden en aangevuld met Ahoy 26 juli


AAAAH! Ik ben Lovesexy '88 Dortmund vergeten: dat is soundboard natuurlijk. Het optreden in De Kuip stond niet in mijn top 20 cd/mp3 vanwege de matige opnamekwaliteit, maar Dortmund kan zo de top 10 in (hierbij alsnog!).
Overigens zijn alle concerten in mijn top20 soundboard of Audience excellent! Ik heb er de afgelopen tijd nog heel wat gevonden.

Die concert top die jij hier vermeldt is een overzicht van de concerten waar wij zelf geweest zijn. Die heb ik toen ook gemaakt. Dat is natuurlijk ook weer een leuk Prince lijstje!

avatar van lennon
west schreef:
extra: 1984 Birthday Show


Hier is een hele mooie soundboard opname van.....

Stijn_Slayer
Sign 'o' The Times 1987 Utrecht

Ga ik eens opzoeken. Ben benieuwd.

Van mij geen lijstje. Ik vind dat te lastig, en mijn 'repertoirekennis' is redelijk, maar niet groot genoeg om een accuraat lijstje te geven.

avatar van west
lennon schreef:
(quote)


Hier is een hele mooie soundboard opname van.....


Jazeker!

Voor alle duidelijkheid: mijn cd/mp3 top 20 bestaat alleen uit soundboard (7x) en audio-excellent (14x)opnames.

En ook ik vond mijn top zoveel concerten, waar ik zelf bij ben geweest:

"Dearly beloved, we gathered here today to talk about the live shows of Prince".
Voor nu aangepast en geactualiseerd mijn top 10 live shows waar ik bij was:

1. Paradiso, 1st concert 25 maart 1995
2. Sign 'o' the Times: Galgenwaard, Utrecht, 20 sept.1987
3. North Sea Jazz Festival, 10/11 July 2011
4. Lovesexy: De Kuip, Rotterdam, 17 augustus 1988
5. 20Ten: Sportpaleis, Antwerpen, 8 november 2010
6. Diamond & Pearls: Ahoy, 8 July 1992
7. 20Ten: Gelredome, Arnhem, november 2010
8. Nude Tour, De Kuip, Rotterdam, 2 juni 1990
9. Diamonds & Pearls: Ahoy, Rotterdam, 28 mei 1992
10 Act II: Brabanthallen, Den Bosch, 9 augustus 1993

Zoals je hier wel ziet, was het contrast groot tussen 1995 tot 2010: 15 jaar geen Prince gezien... Wel weer te verklaren door de mindere NPG albums eind jaren '90 en de vele jaren hierin dat his royal badness niet tourde. Daarnaast zat ik 2002 in het westen van Canada / USA met de camper.

avatar van aERodynamIC
lennon schreef:
(quote)


Hier is een hele mooie soundboard opname van.....

Ik heb hem op cd: heerlijk! Duidelijk een aanrader.

Ik hoop op een officieel live album van deze tour. Zo'n versie van b.v. Alphabet St die Andy Allo heeft geplaatst is toch smullen.

avatar van aERodynamIC
west schreef:
die vreselijke Brabanthallen

Is dat van invloed geweest op je rangschikking? Die hallen waren inderdaad gruwelijk en ik heb hem daar 2 keer gezien (2 keer te veel qua zaal), maar ik vond dat optreden in 1995 eigenlijk best gaaf.

Misschien omdat ik vrij ver vooraan stond en alle nummers kende i.t.t. de meeste concertgangers (alhoewel de die-hards vooraan uit volle borst meezongen). Voor de niet die-hards moet dat een vervelend optreden zijn geweest met nummers die helemaal niet bekend waren (Endorphin Machine, Gold, Pussy Control, Now.... ze waren allemaal nog niet op cd verschijnen)

avatar van west
aERodynamIC schreef:
(quote)

Is dat van invloed geweest op je rangschikking? Die hallen waren inderdaad gruwelijk en ik heb hem daar 2 keer gezien (2 keer te veel qua zaal), maar ik vond dat optreden in 1995 eigenlijk best gaaf.

Misschien omdat ik vrij ver vooraan stond en alle nummers kende i.t.t. de meeste concertgangers


Wij hadden 2 niet die-hards mee en stonden daarom niet vooraan. De 2 dames hadden geen zin om gelijk vooraan tussen de Prince fans te beginnen. Daarom stonden wij ergens halverwege, waar de mensen alleen enthousiast werden bij Purple Rain en nog wat grote hits....
Dan vallen je die lelijke hallen met slechte akoestiek op en irriteer je je aan een deel van het publiek. Het lulde overal doorheen en het bier drinken was veel belangrijker dan de muziek.
De show was inderdaad nog niet zo slecht, maar de omstandigheden hebben zo wel degelijk invloed op de rangschikking.

avatar van lennon
Waarschijnlijk heb jij het over 1993, want in 1995 werd purple rain niet gespeeld

avatar van aERodynamIC
lennon schreef:
Waarschijnlijk heb jij het over 1993, want in 1995 werd purple rain niet gespeeld

Inderdaad: 1995 was het jaar met al die nummers die niet bekend waren bij het grote publiek (The Gold Experience was nog niet uitgekomen).
Enige hits waren dat jaar: Peach, The Most Beautiful Girl en 7. Verder was alles behoorlijk onbekend.

25 March, 1995 - Prince Vault - princevault.com

09 August, 1993 - Prince Vault - princevault.com

Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat Prince niet zo heel erg lang op het podium stond.

Overigens raken we erg off topic en zou dit weer op de discussiepagina moeten

avatar van west
Nou ja, jullie geven terecht commentaar op mijn top 10. Ik haal die verdraaide Brabanthallen door elkaar: klopt helemaal: het was 1993. Ik heb het aangepast.

avatar van rkdev
lennon schreef:
Waarschijnlijk heb jij het over 1993, want in 1995 werd purple rain niet gespeeld
Ken jij zulke inhoudelijke dingen allemaal uit je hoofd ...?

Jocharo-T
Ik ben wel benieuwd wat jullie kenners vinden van een top lijstje wat gemaakt is door iemand die echt bar weinig met Prince heeft. Het bestaat niet uit een nummer één of een nummer twintig, maar gewoon uit een lijstje wat ik zijn beste nummers vind. Dus..... hier komt de mijne.

* Sometimes It Snows in April
* Paisley Park
* Raspberry Beret
* Under the Cherry Moon
* Let's Go Crazy
* Take Me with U
* The Cross
* Little Red Corvette
* I Would Die 4 You
* Sign 'O' the Times
* Starfish and Coffee
* Do Me, Baby
* Controversy
* Baby I'm a Star
* Purple Rain

Gast
geplaatst: vandaag om 16:08 uur

geplaatst: vandaag om 16:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.