Muziek / Toplijsten en favorieten / Tori Amos top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 24 september 2005, 22:25 uur
1. China
2. Jackie's Strength
3. 1000 Oceans
4. Amber Waves
5. Northern Lad
6. Putting the Damage On
7. Little Earthquakes
8. Winter
9. Crucify
10. Past the Mission
2. Jackie's Strength
3. 1000 Oceans
4. Amber Waves
5. Northern Lad
6. Putting the Damage On
7. Little Earthquakes
8. Winter
9. Crucify
10. Past the Mission
0
dutch2
geplaatst: 24 september 2005, 22:43 uur
1. Professional Widow (maar niet die afgrijselijke remix)
2. Winter
3. Northern Lad
4. New Age
5. Doughnut Song
6. Liquid Diamonds
7. Me and a Gun
8. Muhammad My Friend
9. Raspberry Swirl
10. Blood Roses
2. Winter
3. Northern Lad
4. New Age
5. Doughnut Song
6. Liquid Diamonds
7. Me and a Gun
8. Muhammad My Friend
9. Raspberry Swirl
10. Blood Roses
0
geplaatst: 25 september 2005, 04:44 uur
aERodynamIC schreef:
1. China
1. China
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh!!! Sorry, overdrijving maakt de zaak duidelijk dacht ik. Dat vind ik waarlijk het minste nummer van het hele album...
0
geplaatst: 25 september 2005, 12:44 uur
Paalhaas schreef:
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh!!! Sorry, overdrijving maakt de zaak duidelijk dacht ik. Dat vind ik waarlijk het minste nummer van het hele album...
(quote)
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh!!! Sorry, overdrijving maakt de zaak duidelijk dacht ik. Dat vind ik waarlijk het minste nummer van het hele album...
Lekker belangrijk!
0
geplaatst: 25 september 2005, 14:13 uur
1. Marianne *huilt*
2. Iieeeeeeeee
3. Caught A Lite Sneeze
4. Horses
5. Winter
6. Hey Jupiter
7. Precious Things
8. Bell For Her
9. Putting The Damage On
10. Hungarian Wedding Song (hihi)
2. Iieeeeeeeee
3. Caught A Lite Sneeze
4. Horses
5. Winter
6. Hey Jupiter
7. Precious Things
8. Bell For Her
9. Putting The Damage On
10. Hungarian Wedding Song (hihi)
0
geplaatst: 27 september 2005, 21:38 uur
Wat een geweldige pianiste he... Ongelooflijk.
En haaar stem.. uniek mooi.
Raar dat niemand Mother in zijn of haar top 10 heeft staan. Staat misschien zelfs op 1 bij mij.
Mijn top 10 komt later, denk er nog even over na.
En haaar stem.. uniek mooi.
Raar dat niemand Mother in zijn of haar top 10 heeft staan. Staat misschien zelfs op 1 bij mij.
Mijn top 10 komt later, denk er nog even over na.
0
geplaatst: 28 september 2005, 10:28 uur
1. Iieee
2. Spark
3. Don't Make Me Come to Vegas
4. Glory of the 80's
5. Blood Roses
6. Girl
7. Tear in Your Hand
8. Jackie’s Strength
9. Here in my head
10. New Age
(kan ook in ander volgorde, had beter een top 50 kunnen zijn... (en ik zou "Ode to the Banana king" er nog tussen willen plakken...en "winter"....en "Bliss".....en ''She's your cocaine".....en en en en ....... moeilijk!!!!)
2. Spark
3. Don't Make Me Come to Vegas
4. Glory of the 80's
5. Blood Roses
6. Girl
7. Tear in Your Hand
8. Jackie’s Strength
9. Here in my head
10. New Age
(kan ook in ander volgorde, had beter een top 50 kunnen zijn... (en ik zou "Ode to the Banana king" er nog tussen willen plakken...en "winter"....en "Bliss".....en ''She's your cocaine".....en en en en ....... moeilijk!!!!)
0
geplaatst: 28 september 2005, 19:43 uur
Deze is erg moeilijk omdat er voor mij niks echt bovenuit springt, maar er toch veel zeer goede nummers zijn om uit te kiezen. Enfin, een poging:
1. Precious things
2. Yes, Anastasia
3. Mother
4. Marianne
5. Winter
6. Little earthquakes
7. Caught a lite sneeze
8. Professional widow
9. Cornflake girl
10. Crucify
Ik zie trouwens al 2x 'New age' langskomen, maar covers zijn natuurlijk 'not done', jongens en meisjes...
1. Precious things
2. Yes, Anastasia
3. Mother
4. Marianne
5. Winter
6. Little earthquakes
7. Caught a lite sneeze
8. Professional widow
9. Cornflake girl
10. Crucify
Ik zie trouwens al 2x 'New age' langskomen, maar covers zijn natuurlijk 'not done', jongens en meisjes...
0
dutch2
geplaatst: 28 september 2005, 22:32 uur
Maarrrrrrr wel als een cover ook op zichzelf staand een goed nummer is, beste jongen
0
geplaatst: 29 september 2005, 02:15 uur
dutch2 schreef:
op zichzelf staand
op zichzelf staand
Contradictio in terminis, als je het mij vraagt...
0
geplaatst: 29 september 2005, 09:54 uur
Paalhaas schreef:
Contradictio in terminis, als je het mij vraagt...
(quote)
Contradictio in terminis, als je het mij vraagt...
Zo is dat.
Maar goed, jij snapt ook hoe bijzonder Mother is. Goedzo.
0
dutch2
geplaatst: 29 september 2005, 18:29 uur
Paalhaas schreef:
Contradictio in terminis, als je het mij vraagt...
(quote)
Contradictio in terminis, als je het mij vraagt...
Nou, niet echt. Meestal wordt een cover beoordeeld in relatie tot het origineel. Maar als je een cover puur als productie van de uitvoerende artiest beschouwt en hij scoort een voldoende, dan lijkt het me geen bezwaar om hem in een top tien te plaatsen. Vandaar 'op zichzelf staand' i.t.t. in relatie tot het origineel.
0
geplaatst: 29 september 2005, 18:38 uur
dutch2 schreef:
Maar als je een cover puur als productie van de uitvoerende artiest beschouwt en hij scoort een voldoende, dan lijkt het me geen bezwaar om hem in een top tien te plaatsen.
Maar als je een cover puur als productie van de uitvoerende artiest beschouwt en hij scoort een voldoende, dan lijkt het me geen bezwaar om hem in een top tien te plaatsen.
Ja, dan wel, maar dat vind ik 'iets wat krom is recht praten'. Bovendien denk ik dat Tori het met me eens zal zijn en ook liever haar eigen nummers in die lijst ziet.
0
dutch2
geplaatst: 29 september 2005, 18:40 uur
Je bedoelt dat een cover per definitie altijd minder is dan het origineel en je deze ook niet als productie van de uitvoerende mag beschouwen? In dat geval zou je in de jazz en klassieke hoek een beetje in de problemen komen. Of bedoel je wat anders?
En inderdaad, Tori ziet ongetwijfeld liever haar eigen nummers in de lijst. Maar eh, ik vind New Age in haar uitvoering echt een kippenvelnummer. Vooral dat einde...
En inderdaad, Tori ziet ongetwijfeld liever haar eigen nummers in de lijst. Maar eh, ik vind New Age in haar uitvoering echt een kippenvelnummer. Vooral dat einde...
0
geplaatst: 29 september 2005, 19:00 uur
dutch2 schreef:
Je bedoelt dat een cover per definitie altijd minder is dan het origineel en je deze ook niet als productie van de uitvoerende mag beschouwen? In dat geval zou je in de jazz en klassieke hoek een beetje in de problemen komen. Of bedoel je wat anders?
Je bedoelt dat een cover per definitie altijd minder is dan het origineel en je deze ook niet als productie van de uitvoerende mag beschouwen? In dat geval zou je in de jazz en klassieke hoek een beetje in de problemen komen. Of bedoel je wat anders?
Tuurlijk kan een cover beter zijn dan het origineel. Ik zal er eens een topic over beginnen.
Maar een goede cover is 'slechts' een goede cover. Niet minder, maar zeker niet meer. Ik dwaal af.
Er valt over te twisten, maar ik vind gewoon dat je bij dit topic geen covers mag aanvoeren. Het nummer moet helemaal van de artiest zelf zijn. Maar je mag het gerust met me oneens zijn.
0
geplaatst: 1 oktober 2005, 21:23 uur
dutch2 schreef:
En inderdaad, Tori ziet ongetwijfeld liever haar eigen nummers in de lijst. Maar eh, ik vind New Age in haar uitvoering echt een kippenvelnummer. Vooral dat einde...
En inderdaad, Tori ziet ongetwijfeld liever haar eigen nummers in de lijst. Maar eh, ik vind New Age in haar uitvoering echt een kippenvelnummer. Vooral dat einde...
Daar ben ik het helemaal mee eens, daarom staat ie ook in mijn top 10 voor nu, maar helaas kan ik niet kiezen dus morgen kan het best zijn dat er weer andere nummers in staan, er is gewoon "te" veel moois om uit te kiezen, en daar horen de covers ook bij, want als je bijvoorbeeld "Case of you" van Joni Mitchell hoort of welk nummer dan ook, het meeste wat Tori Amos gecoverd heeft vind ik mooi, en trouwens, als Tori liever zelf alleen maar haar "eigen" nummers in de top 10 zou zien, dan snap ik niet waarom ze een heel album uitbrengt met allemaal covers. (Strange little girls)...
0
geplaatst: 2 oktober 2005, 01:46 uur
Heeft ze Case of you gecoverd? Even slsk'en!
Edit: Dramatisch, dit is echt niet aan mij besteed. Pathetisch is het woord dat als eerste in mij opkomt, een zonde waar Tori zich wel vaker aan schuldig maakt...
Edit: Dramatisch, dit is echt niet aan mij besteed. Pathetisch is het woord dat als eerste in mij opkomt, een zonde waar Tori zich wel vaker aan schuldig maakt...
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 10:06 uur
Paalhaas schreef:
Heeft ze Case of you gecoverd? Even slsk'en!
Edit: Dramatisch, dit is echt niet aan mij besteed. Pathetisch is het woord dat als eerste in mij opkomt, een zonde waar Tori zich wel vaker aan schuldig maakt...
Heeft ze Case of you gecoverd? Even slsk'en!
Edit: Dramatisch, dit is echt niet aan mij besteed. Pathetisch is het woord dat als eerste in mij opkomt, een zonde waar Tori zich wel vaker aan schuldig maakt...
Hoezo dramatisch. je kan ook overdrijven...
Ik vind dat ze er haar "Eigen" ding van maakt. En dat zie ik juist als iets goed, als ze dan toch moet coveren...
Maar goed, meningen verschillen. Ik heb ook liever haar eigen geschreven songs, maar Dramatisch vind ik best een groot woord.
0
geplaatst: 4 oktober 2005, 10:34 uur
Voor mij dekt het de lading erg goed. Kijk, ik vind Tori een geweldige artieste en ze mag best coveren, maar helaas zie je dan vaak gebeuren wat hier ook gebeurt. Zó over the top. Met dat hortende gezucht van d'r. Ik kan er in ieder geval niet tegen, ik ben blij dat er nog mensen zijn die er wel van kunnen genieten.
0
*Laura*
geplaatst: 26 februari 2006, 13:51 uur
1. Silent all these years
2. Caught a light sneeze
3. Northern lad
4. Tear in your hand
5. Marianne
6. Cloud on my tongue
7. Little earthquakes
8. Indian summer
9. Taxi ride
10. Spark
maar wat een hartverscheurende keuzes, Tori heeft zoveel prachtige nummers!
2. Caught a light sneeze
3. Northern lad
4. Tear in your hand
5. Marianne
6. Cloud on my tongue
7. Little earthquakes
8. Indian summer
9. Taxi ride
10. Spark
maar wat een hartverscheurende keuzes, Tori heeft zoveel prachtige nummers!
0
geplaatst: 1 juli 2007, 23:32 uur
1 Winter
2 Bliss
3 Martha's foolish ginger
4 Concertina
5 China
6 Jackie's strength
7 Crucify
8 Bouncing off clouds
9 Spark
10 Sleeps with butterflies
11 Cornflake girl
12 Secret spell
13 Angels
14 God
15 Tear in your hand
Waarom vinden veel mensen China eigenlijk slecht? Ik vind het een prachtig nummer
2 Bliss
3 Martha's foolish ginger
4 Concertina
5 China
6 Jackie's strength
7 Crucify
8 Bouncing off clouds
9 Spark
10 Sleeps with butterflies
11 Cornflake girl
12 Secret spell
13 Angels
14 God
15 Tear in your hand
Waarom vinden veel mensen China eigenlijk slecht? Ik vind het een prachtig nummer
0
geplaatst: 13 september 2007, 21:59 uur
Update:
1. China
2. Jackie's Strength
3. 1000 Oceans
4. Flying Dutchman
5. Amber Waves
6. Northern Lad
7. Putting the Damage On
8. Little Earthquakes
9. Winter
10. Girl Disappearing
10. Past the Mission
1. China
2. Jackie's Strength
3. 1000 Oceans
4. Flying Dutchman
5. Amber Waves
6. Northern Lad
7. Putting the Damage On
8. Little Earthquakes
9. Winter
10. Girl Disappearing
10. Past the Mission
0
geplaatst: 13 september 2007, 22:42 uur
1. Spark
2. Pretty Good Year
3. God
4. Winter
5. Past the Mission
6. Bliss
7. Tear in Your Hand
8. Crucify
9. Silent All These Years
10. Cornflake Girl
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een Celine Dion-achtig nummer...
2. Pretty Good Year
3. God
4. Winter
5. Past the Mission
6. Bliss
7. Tear in Your Hand
8. Crucify
9. Silent All These Years
10. Cornflake Girl
Robinson schreef:
Waarom vinden veel mensen China eigenlijk slecht? Ik vind het een prachtig nummer
Waarom vinden veel mensen China eigenlijk slecht? Ik vind het een prachtig nummer
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een Celine Dion-achtig nummer...
0
geplaatst: 13 september 2007, 22:59 uur
1. Siren
2. Crucify
3. Jackie's Strength
4. Spark
5. Cornflake Girl
6. Icicle
7. Past the Mission
8. Winter
9. Pretty Good Year
10. Little Earthquakes
2. Crucify
3. Jackie's Strength
4. Spark
5. Cornflake Girl
6. Icicle
7. Past the Mission
8. Winter
9. Pretty Good Year
10. Little Earthquakes
0
geplaatst: 15 september 2007, 20:13 uur
1. Winter
2. Happy Phantom
3. Crucify
4. Silent all these years
5. China
6. Icicle
7. Space Dog
8. Past the mission
9. Hey Jupiter
10. Cornflake Girl
2. Happy Phantom
3. Crucify
4. Silent all these years
5. China
6. Icicle
7. Space Dog
8. Past the mission
9. Hey Jupiter
10. Cornflake Girl
0
geplaatst: 17 september 2007, 11:14 uur
01 Winter
02 Crucify
03 Garlands
04 Jackie's Strenght
05 Silent all these years
06 Cornflake girl
07 Liquid Diamonds
08 Big Wheel
09 Putting the Damage On
10 Carbon
02 Crucify
03 Garlands
04 Jackie's Strenght
05 Silent all these years
06 Cornflake girl
07 Liquid Diamonds
08 Big Wheel
09 Putting the Damage On
10 Carbon
0
geplaatst: 7 december 2007, 14:32 uur
1. Marianne
2. Yes, Anastasia
3. Mother
4. Cloud on my Tongue
5. Scarlet's walk
6. Cornflake Girl
7. Siren
8. Song for Eric
9. Bouncing off Clouds
10.Icicle
2. Yes, Anastasia
3. Mother
4. Cloud on my Tongue
5. Scarlet's walk
6. Cornflake Girl
7. Siren
8. Song for Eric
9. Bouncing off Clouds
10.Icicle
0
geplaatst: 15 december 2007, 00:34 uur
a work in progress
01. Winter
02. Silent All These Years
03. China
04. Little Earthquakes
05. Crucify
06. Past the Mission
07. Ribbons Undone
08. The Wrong Band
09. Girl
10. Icicle
01. Winter
02. Silent All These Years
03. China
04. Little Earthquakes
05. Crucify
06. Past the Mission
07. Ribbons Undone
08. The Wrong Band
09. Girl
10. Icicle
* denotes required fields.