Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top X: BeNeLux (of De Lage Landen)
zoeken in:
0
geplaatst: 12 november 2011, 16:35 uur
De bedoeling is dus eens in de zoveel tijd een nieuwe editie van "De MuMe Top X" te starten. De X staat voor het feit dat het getal hier afhangt van het aantal deelnemers. Ik kan wel overmoedig een top 40 willen samenstellen, maar als dat betekent dat een artiest met een album met twee nominaties er al in komt, zie ik het nut daar niet zo van in.
We werken iedere editie af volgens deze spelregels:
01. Stel een top 20 op van je favoriete <vul thema in>, maar men is vrij om een top 15 of zelfs een top 10 in te leveren.
02. Puntentelling is 7-6-5-4-3. Indien een top 20 krijgen de nummers 1-4 7 punten, de nummers 5-8 6 punten enz. Indien een top 15 de nummers 1-3 en indien een top 10 alleen de nummers 1 en 2.
03. Noteren gaat als volgt:
1. <Artiest> - <Album>
Let op de . achter het nummer en de titel dient geschreven te worden zoals die op musicmeter aangegeven is (Dus incl. de woorden zoals The). Het beste is dus gewoon om het rechtstreeks van musicmeter te kopiëren.
We werken iedere editie af volgens deze spelregels:
01. Stel een top 20 op van je favoriete <vul thema in>, maar men is vrij om een top 15 of zelfs een top 10 in te leveren.
02. Puntentelling is 7-6-5-4-3. Indien een top 20 krijgen de nummers 1-4 7 punten, de nummers 5-8 6 punten enz. Indien een top 15 de nummers 1-3 en indien een top 10 alleen de nummers 1 en 2.
03. Noteren gaat als volgt:
1. <Artiest> - <Album>
Let op de . achter het nummer en de titel dient geschreven te worden zoals die op musicmeter aangegeven is (Dus incl. de woorden zoals The). Het beste is dus gewoon om het rechtstreeks van musicmeter te kopiëren.
0
geplaatst: 12 november 2011, 16:37 uur
De inmiddels derde editie heet: Niet-rock
We werken volgens oud recept en dit zijn de regels betreffende deze editie:
01. Stel een top 20 op van je favoriete niet-rock albums. Cross-over is niet toegestaan (MuMe is bepalend, hoewel iedereen vrij is om eigen rechter te spelen). Met cross-over bedoel ik dat rock als tweede genre vermeldt staat. Dit om deelname van bands als The Beatles en The Smiths (die toch meer pop zijn) te vermijden. Albums die alleen als "Pop" op MuMe staan zijn wel toegestaan.
Opmerking: Er zijn natuurlijk genres, zoals metal en punk, die eigenlijk ook gewoon rock zijn. Toch zou ik die niet uit willen sluiten. De gedachte achter deze lijst is niet zozeer het vermijden van rock-albums, maar het in het licht zetten van albums die nooit eens de aandacht krijgen, omdat die aandacht altijd gestolen wordt door de geijkte artiesten. Dat terwijl deze albums wel de grootste zijn in hun genre, maar vanwege mindere belangstelling voor die genres nooit op kunnen tegen de rockers.
Deadline: Vrijdag 25 november
Nog even een kleine opmerking n.a.v. het wel mee laten doen van popalbums. Het aantal pure popalbums is best klein en door het uitsluiten van pop zou ik wel een heleboel uitsluiten. Het overgrote deel van wat ik uit wilt sluiten heeft ook wel rock als tweede (sub)genre. Denk hierbij aan artiesten als The Beatles, The Smiths, Elbow en Fleetwood Mac (Rumours etc.).
We werken volgens oud recept en dit zijn de regels betreffende deze editie:
01. Stel een top 20 op van je favoriete niet-rock albums. Cross-over is niet toegestaan (MuMe is bepalend, hoewel iedereen vrij is om eigen rechter te spelen). Met cross-over bedoel ik dat rock als tweede genre vermeldt staat. Dit om deelname van bands als The Beatles en The Smiths (die toch meer pop zijn) te vermijden. Albums die alleen als "Pop" op MuMe staan zijn wel toegestaan.
Opmerking: Er zijn natuurlijk genres, zoals metal en punk, die eigenlijk ook gewoon rock zijn. Toch zou ik die niet uit willen sluiten. De gedachte achter deze lijst is niet zozeer het vermijden van rock-albums, maar het in het licht zetten van albums die nooit eens de aandacht krijgen, omdat die aandacht altijd gestolen wordt door de geijkte artiesten. Dat terwijl deze albums wel de grootste zijn in hun genre, maar vanwege mindere belangstelling voor die genres nooit op kunnen tegen de rockers.
Deadline: Vrijdag 25 november
Nog even een kleine opmerking n.a.v. het wel mee laten doen van popalbums. Het aantal pure popalbums is best klein en door het uitsluiten van pop zou ik wel een heleboel uitsluiten. Het overgrote deel van wat ik uit wilt sluiten heeft ook wel rock als tweede (sub)genre. Denk hierbij aan artiesten als The Beatles, The Smiths, Elbow en Fleetwood Mac (Rumours etc.).
0
geplaatst: 12 november 2011, 17:14 uur
Ik vind het echt te vaag om hier wat in te sturen deze keer.
0
geplaatst: 12 november 2011, 17:25 uur
In feite mag alles zolang MuMe er maar niet het stickertje rock heeft opgeplakt (en dat is op deze site al zo'n rekbare term).
Daar krijg je toch een vreemde lijst van die nog steeds erg breed is maar met uitzondering van 1 genre
Ik zie dan toch meer in een NL lijst of zoiets. Dat is tenminste helder.
Daar krijg je toch een vreemde lijst van die nog steeds erg breed is maar met uitzondering van 1 genre

Ik zie dan toch meer in een NL lijst of zoiets. Dat is tenminste helder.
0
geplaatst: 12 november 2011, 17:32 uur
Ik vind dit erg vaag. Wat beschouwt chevy93 als niet-rock? Alles waar geen elektrische gitaar in voorkomt (overigens is rock de hoofdmoot van popmuziek)?
Beter is een lijst volgens een bepaald genre (soul, elektronica, hip-hop bv.) of een bepaalde taal (Nederlands) of een bepaalde periode.
Beter is een lijst volgens een bepaald genre (soul, elektronica, hip-hop bv.) of een bepaalde taal (Nederlands) of een bepaalde periode.
0
geplaatst: 12 november 2011, 17:35 uur
Ik heb roots, punk en metal ook maar weggelopen, vind ik ook te veel met rock te maken hebben. Daarnaast had bv ook Joanna Newsom's Ys erin gekund, maar dat hangt toch wel erg in de rockhoek, gevoelsmatig.
1. Alva Noto - Xerrox Vol.1
2. Tim Hecker - Harmony in Ultraviolet
3. Sonny Sharrock - Ask the Ages
4. Black to Comm - Alphabet 1968
5. Squarepusher - Feed Me Weird Things
6. Charlemagne Palestine - Strumming Music
7. John Coltrane - Africa / Brass
8. Fela Kuti & The Africa '70 - Shakara
9. Autechre - Tri Repetae
10. Ben Frost - By the Throat
11. Charlie Haden - Liberation Music Orchestra
12. Lawrence English - Kiri No Oto
13. Merzbow - Noisembryo
14. The Peter Brötzmann Octet - Machine Gun
15. Keith Jarrett - The Survivors' Suite
16. UA - Sun
17. Miles Davis - In a Silent Way
18. Dave Holland Quartet - Conference of the Birds
19. Birchville Cat Motel - Our Love Will Destroy the World
20. Demdike Stare - Forest of Evil
Hoop dat je er wat mee kan
1. Alva Noto - Xerrox Vol.1
2. Tim Hecker - Harmony in Ultraviolet
3. Sonny Sharrock - Ask the Ages
4. Black to Comm - Alphabet 1968
5. Squarepusher - Feed Me Weird Things
6. Charlemagne Palestine - Strumming Music
7. John Coltrane - Africa / Brass
8. Fela Kuti & The Africa '70 - Shakara
9. Autechre - Tri Repetae
10. Ben Frost - By the Throat
11. Charlie Haden - Liberation Music Orchestra
12. Lawrence English - Kiri No Oto
13. Merzbow - Noisembryo
14. The Peter Brötzmann Octet - Machine Gun
15. Keith Jarrett - The Survivors' Suite
16. UA - Sun
17. Miles Davis - In a Silent Way
18. Dave Holland Quartet - Conference of the Birds
19. Birchville Cat Motel - Our Love Will Destroy the World
20. Demdike Stare - Forest of Evil
Hoop dat je er wat mee kan

0
geplaatst: 12 november 2011, 17:40 uur
Grappig, paniek in de keet!
Volgens mij gaan nu een heleboek MuMe-ters ontdekken dat ze enkel naar rock(achtige) dingen luisteren...
Ik ga een lijstje opstellen... Morgen staat er eentje online
Volgens mij gaan nu een heleboek MuMe-ters ontdekken dat ze enkel naar rock(achtige) dingen luisteren...Ik ga een lijstje opstellen... Morgen staat er eentje online

0
geplaatst: 12 november 2011, 17:50 uur
aERodynamIC schreef:
De hele top 20 van het eindspel had rock als genre. 47 van de top 50 hadden dat. Rock overheerst. Daarom sluit ik dat genre uit. Zo moeilijk is het toch niet? Ga voor jezelf maar eens na hoeveel albums je hiermee uitsluit.Daar krijg je toch een vreemde lijst van die nog steeds erg breed is maar met uitzondering van 1 genre
Of moet ik nog meer statistieken opnoemen wat betreft rock in de afgelopen spellen?
0
geplaatst: 12 november 2011, 18:03 uur
Wel slim inderdaad om ook maar geen punk en metal op te nemen dan, uiteindelijk zijn dat toch ook subgenres van rock. Met roots ben ik minder bekend, maar dat ook maar niet dan. En folk ook maar niet doen? Zie Joanna, maar bv. ook Monsters of Folk.
Dat rock dominant is wel duidelijk, maar dat doet toch niets af aan het feit dat dit straks een lijst zonder enige samenhang oplevert?
chevy93 schreef:
Of moet ik nog meer statistieken opnoemen wat betreft rock in de afgelopen spellen?
Dat rock dominant is wel duidelijk, maar dat doet toch niets af aan het feit dat dit straks een lijst zonder enige samenhang oplevert?
0
geplaatst: 12 november 2011, 18:05 uur
LucM schreef:
Een bepaalde periode hebben we al gedaan, een bepaalde taal trekt te weinig mensen (denk ik...) en één genre zal ook te weinig mensen trekken, vrees ik. Daarbij vind ik het spelen van een genre vrijwel niet boeiend. De enige die ik leuk zou vinden om te spelen zijn score en folk. Beter is een lijst volgens een bepaald genre (soul, elektronica, hip-hop bv.) of een bepaalde taal (Nederlands) of een bepaalde periode.
Men moet zelf weten of hij/zij genres uitsluit. Bv. punk en blues, maar aan de andere kant vind ik het juist leuk om die albums eens een keertje in een lijst te voegen. Wie punk zegt, zegt Sex Pistols. Maar waar waren zijn bij de 70's? Nog niet eens bij de beste 70!
0
geplaatst: 12 november 2011, 18:06 uur
Als je wel Sex Pistols gaat opnemen in zo'n lijst heeft het dus helemaal geen zin meer. Dan krijg je straks een toplijst met plaatjes die alsnog rock zijn op de een of andere manier. 
Ik zit nu in mijn 5*-stemmen te kijken en zie ook al een heleboel pop staan die voor mij dan afvalt: Belle and Sebastian en Dead Can Dance bv, maar ook Broadcast (staat onder pop/avant garde). Die horen voor mij niet zo'n lijstje thuis, maar Bat for Lashes en Bjork misschien weer wel. Erg lastig om de grens te trekken...

Ik zit nu in mijn 5*-stemmen te kijken en zie ook al een heleboel pop staan die voor mij dan afvalt: Belle and Sebastian en Dead Can Dance bv, maar ook Broadcast (staat onder pop/avant garde). Die horen voor mij niet zo'n lijstje thuis, maar Bat for Lashes en Bjork misschien weer wel. Erg lastig om de grens te trekken...
0
geplaatst: 12 november 2011, 18:07 uur
Dan doe je dat toch lekker niet? 
De enige manier om discussies te vermijden, is alleen rock uit te sluiten. Dat punk en metal ook uitgesloten worden, lijkt me geen rare gedachte, maar dat ga ik niet verplichten. De gedachte achter deze lijst is niet het vermijden van rock-albums, maar het in het licht zetten van albums die nooit eens de aandacht krijgen, omdat die aandacht altijd gestolen wordt door de geijkte artiesten.

De enige manier om discussies te vermijden, is alleen rock uit te sluiten. Dat punk en metal ook uitgesloten worden, lijkt me geen rare gedachte, maar dat ga ik niet verplichten. De gedachte achter deze lijst is niet het vermijden van rock-albums, maar het in het licht zetten van albums die nooit eens de aandacht krijgen, omdat die aandacht altijd gestolen wordt door de geijkte artiesten.
0
Misterfool
geplaatst: 12 november 2011, 18:10 uur
---------------5*-------------------------------------------
1. Steve Reich - Music for 18 Musicians
2. Björk - Homogenic
3. Philip Glass - Solo Piano
4. James Brown - The Payback
5. Tangerine Dream – Zeit
------------4.5*-------------------------------------
6. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady
7. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
8. John Coltrane - Kulu Sé Mama
9. Burial - Untrue
10. Art Blakey & the Jazz Messengers - Moanin'
11. De La Soul - 3 Feet High and Rising
12. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
13. Fela Kuti & The Africa '70 – Zombie
14. Ultravox - Rage in Eden
15. The Field - Looping State of Mind
16. Einstürzende Neubauten - Halber Mensch
17. John Coltrane - Giant Steps
18. Harmonia - Deluxe
19. Vangelis – Spiral
--------------4*------------------------------------
20. Miles Davis - Live Evil
Ik hou over het algemeen het meest van rock, maar hier en daar maak ik wel eens een uitstapje naar jazz, funk, hip-hop, en electronische muziek.
1. Steve Reich - Music for 18 Musicians
2. Björk - Homogenic
3. Philip Glass - Solo Piano
4. James Brown - The Payback
5. Tangerine Dream – Zeit
------------4.5*-------------------------------------
6. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady
7. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
8. John Coltrane - Kulu Sé Mama
9. Burial - Untrue
10. Art Blakey & the Jazz Messengers - Moanin'
11. De La Soul - 3 Feet High and Rising
12. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
13. Fela Kuti & The Africa '70 – Zombie
14. Ultravox - Rage in Eden
15. The Field - Looping State of Mind
16. Einstürzende Neubauten - Halber Mensch
17. John Coltrane - Giant Steps
18. Harmonia - Deluxe
19. Vangelis – Spiral
--------------4*------------------------------------
20. Miles Davis - Live Evil
Ik hou over het algemeen het meest van rock, maar hier en daar maak ik wel eens een uitstapje naar jazz, funk, hip-hop, en electronische muziek.
0
geplaatst: 12 november 2011, 18:28 uur
01. Nils Frahm - Wintermusik (2009)
02. Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness (2010)
03. Sophie Zelmani - Sing and Dance (2002)
04. Nils Frahm - The Bells (2009)
05. Miles Davis - Kind of Blue (1959)
06. Michael Jackson - Bad (1987)
07. Ólafur Arnalds - Found Songs (2009)
08. Dustin O'Halloran - Piano Solos (2004)
09. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now (2005)
10. Samson & Gert - Samson & Gert 5 (1995)
11. The Wailers - Catch a Fire (1973)
12. The Allman Brothers Band - Brothers and Sisters (1973)
13. Jóhann Jóhannsson - IBM 1401, A User's Manual (2006)
14. Damien Rice - O (2002)
15. Otis Redding - Otis Blue (1965)
16. Shuggie Otis - Shuggie's Boogie: Shuggie Otis Plays the Blues (1994)
17. ABBA - Super Trouper (1980)
18. Kraftwerk - Trans-Europe Express (1977)
19. Marvin Gaye - What's Going On (1971)
20. Eluvium - An Accidental Memory in the Case of Death (2004)
Aantal albums achterwege gelaten, omdat het rock-gehalte soms iets te hoog aanvoelt. Denk hierbij bv. aan Thriller (Bad is toch beduidend minder rock) of Fleet Foxes. Ook de score van The Good, The Bad & The Ugly achterwege gelaten. Blues en folk meegenomen op basis van gevoel. Alleen The Allman Brothers Band zou ik eigenlijk niet meegenomen, ware het niet dat ik het op de een of andere manier niet kon laten.
02. Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness (2010)
03. Sophie Zelmani - Sing and Dance (2002)
04. Nils Frahm - The Bells (2009)
05. Miles Davis - Kind of Blue (1959)
06. Michael Jackson - Bad (1987)
07. Ólafur Arnalds - Found Songs (2009)
08. Dustin O'Halloran - Piano Solos (2004)
09. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now (2005)
10. Samson & Gert - Samson & Gert 5 (1995)

11. The Wailers - Catch a Fire (1973)
12. The Allman Brothers Band - Brothers and Sisters (1973)
13. Jóhann Jóhannsson - IBM 1401, A User's Manual (2006)
14. Damien Rice - O (2002)
15. Otis Redding - Otis Blue (1965)
16. Shuggie Otis - Shuggie's Boogie: Shuggie Otis Plays the Blues (1994)
17. ABBA - Super Trouper (1980)
18. Kraftwerk - Trans-Europe Express (1977)
19. Marvin Gaye - What's Going On (1971)
20. Eluvium - An Accidental Memory in the Case of Death (2004)
Aantal albums achterwege gelaten, omdat het rock-gehalte soms iets te hoog aanvoelt. Denk hierbij bv. aan Thriller (Bad is toch beduidend minder rock) of Fleet Foxes. Ook de score van The Good, The Bad & The Ugly achterwege gelaten. Blues en folk meegenomen op basis van gevoel. Alleen The Allman Brothers Band zou ik eigenlijk niet meegenomen, ware het niet dat ik het op de een of andere manier niet kon laten.
0
geplaatst: 12 november 2011, 18:40 uur
1. Studio - Yearbook 1 (2007)
2. Fela Ransome Kuti & The Africa '70 - Gentleman (1973)
3. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (1992)
4. Pantha du Prince - Black Noise (2010)
5. Ellen Allien - Stadtkind (2001)
6. Kraftwerk - Radio-Aktivität (1975)
7. FM Attack - Dreamatic (2009)
8. Boards of Canada - Geogaddi (2002)
9. Nigel Kennedy and the Kroke Band - East Meets East (2003)
10. Woob - Woob 1194 (1994)
11. Tangerine Dream - Phaedra (1974)
12. Plastikman - Consumed (1998)
13. Elegi - Varde (2009)
14. Closer Musik - After Love (2002)
15. Biosphere - Microgravity (1991)
16. The Field - Yesterday and Today (2009)
17. Delia Gonzalez & Gavin Russom - The Days of Mars (2005)
18. Dusty Springfield - Dusty in Memphis (1969)
19. Uusitalo - Tulenkantaja (2006)
20. Deniz Kurtel - Music Watching Over Me (2011)
Ben erg streng geweest, dus geen gitaargenres als metal, punk, blues en folk. Ook geen plaatjes die onder andere genres stonden, maar teveel als rock aanvoelden (dus geen Massive Attack, Tricky, Dead Can Dance, Broadcast, Bjork). En maar 1 album per artiest. Normaal ben ik hier niet zo'n fan van, maar anders was het niet te doen uit 400 4,5*-albums waarvan het grootste deel niet-rock nog een stuk of 15 plaatjes te kiezen.
2. Fela Ransome Kuti & The Africa '70 - Gentleman (1973)
3. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (1992)
4. Pantha du Prince - Black Noise (2010)
5. Ellen Allien - Stadtkind (2001)
6. Kraftwerk - Radio-Aktivität (1975)
7. FM Attack - Dreamatic (2009)
8. Boards of Canada - Geogaddi (2002)
9. Nigel Kennedy and the Kroke Band - East Meets East (2003)
10. Woob - Woob 1194 (1994)
11. Tangerine Dream - Phaedra (1974)
12. Plastikman - Consumed (1998)
13. Elegi - Varde (2009)
14. Closer Musik - After Love (2002)
15. Biosphere - Microgravity (1991)
16. The Field - Yesterday and Today (2009)
17. Delia Gonzalez & Gavin Russom - The Days of Mars (2005)
18. Dusty Springfield - Dusty in Memphis (1969)
19. Uusitalo - Tulenkantaja (2006)
20. Deniz Kurtel - Music Watching Over Me (2011)
Ben erg streng geweest, dus geen gitaargenres als metal, punk, blues en folk. Ook geen plaatjes die onder andere genres stonden, maar teveel als rock aanvoelden (dus geen Massive Attack, Tricky, Dead Can Dance, Broadcast, Bjork). En maar 1 album per artiest. Normaal ben ik hier niet zo'n fan van, maar anders was het niet te doen uit 400 4,5*-albums waarvan het grootste deel niet-rock nog een stuk of 15 plaatjes te kiezen.
0
geplaatst: 12 november 2011, 18:54 uur
1. Aphex Twin – Selected Ambient Works 85-92
2. Atmosphere – When Lifes Gives You Lemon, You Paint That Shit Gold
3. Domink Eulberg - Diorama
4. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
5. Atmosphere – The Family Sign
6. Stevie Wonder – Innervisions
7. ‘t Hof Van Commerce –Rocky 7
8. Long Arm – The Branches
9. Bass Communion – Ghosts on Magnetic Tape
10. Aloe Blacc – Good Things
Al mijn albums die ik ken die minstens 3,5 sterren hebben , lager ga ik niet. Wel even streng als Herman.
2. Atmosphere – When Lifes Gives You Lemon, You Paint That Shit Gold
3. Domink Eulberg - Diorama
4. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
5. Atmosphere – The Family Sign
6. Stevie Wonder – Innervisions
7. ‘t Hof Van Commerce –Rocky 7
8. Long Arm – The Branches
9. Bass Communion – Ghosts on Magnetic Tape
10. Aloe Blacc – Good Things
Al mijn albums die ik ken die minstens 3,5 sterren hebben , lager ga ik niet. Wel even streng als Herman.
0
geplaatst: 12 november 2011, 18:57 uur
1. Nick Drake - Pink Moon
2. The Beach Boys - Smile (The Smile Sessions)
3. Love - Forever Changes
4. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate
5. Portishead - Dummy
6. Damien Rice - O
7. James Blake - James Blake
8. Joni Mitchell - Ladies Of The Canyon
9. Ulver - Kveldssanger
10. DJ Shadow - Endtroducing.....
11. J Dilla - Donuts
12. Herbie Hancock - Head Hunters
13. Keith Jarrett - The Köln Concert
14. Miles Davis - Bitches Brew
15. Autechre - Tri Repetae
16. Dälek - Absence
17. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
18. Fuck Buttons - Tarot Sport
19. Tangerine Dream - Zeit
20. Nils Frahm - Wintermusik
Ik ben ook erg streng geweest, Rock als tweede genre zit er namelijk ook niet in. Wel Avant-Garde, Hip-Hop, Folk, Electronic, Pop en Jazz.
2. The Beach Boys - Smile (The Smile Sessions)
3. Love - Forever Changes
4. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate
5. Portishead - Dummy
6. Damien Rice - O
7. James Blake - James Blake
8. Joni Mitchell - Ladies Of The Canyon
9. Ulver - Kveldssanger
10. DJ Shadow - Endtroducing.....
11. J Dilla - Donuts
12. Herbie Hancock - Head Hunters
13. Keith Jarrett - The Köln Concert
14. Miles Davis - Bitches Brew
15. Autechre - Tri Repetae
16. Dälek - Absence
17. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
18. Fuck Buttons - Tarot Sport
19. Tangerine Dream - Zeit
20. Nils Frahm - Wintermusik
Ik ben ook erg streng geweest, Rock als tweede genre zit er namelijk ook niet in. Wel Avant-Garde, Hip-Hop, Folk, Electronic, Pop en Jazz.
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:02 uur
Hier ben ik goed in. 
1. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
2. Breakestra - Hit the Floor (2005)
3. CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)
4. P.O.S - Never Better (2009) (sub-genre dat MuMe aangeeft klopt gewoon niet)
5. De La Soul - Stakes Is High (1996)
6. Madvillain - Madvillainy (2004)
7. Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough (2006)
8. Jedi Mind Tricks - Violent by Design (2000)
9. J Dilla - Donuts (2006)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
12. InI - Center of Attention
13. Jurassic 5 - Power in Numbers
14. El-P - I'll Sleep When You're Dead
15. Cannibal Ox - The Cold Vein
16. Deltron 3030 - Deltron 3030
17. Count Bass D - Dwight Spitz
18. Marvin Gaye - What's Going On
19. Bonobo - Black Sands
20. Gil Scott-Heron - Pieces of a Man

1. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
2. Breakestra - Hit the Floor (2005)
3. CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)
4. P.O.S - Never Better (2009) (sub-genre dat MuMe aangeeft klopt gewoon niet)
5. De La Soul - Stakes Is High (1996)
6. Madvillain - Madvillainy (2004)
7. Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough (2006)
8. Jedi Mind Tricks - Violent by Design (2000)
9. J Dilla - Donuts (2006)
10. Massive Attack - Mezzanine (1998)
11. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
12. InI - Center of Attention
13. Jurassic 5 - Power in Numbers
14. El-P - I'll Sleep When You're Dead
15. Cannibal Ox - The Cold Vein
16. Deltron 3030 - Deltron 3030
17. Count Bass D - Dwight Spitz
18. Marvin Gaye - What's Going On
19. Bonobo - Black Sands
20. Gil Scott-Heron - Pieces of a Man
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:16 uur
Don Cappuccino schreef:
Bij Love staat wel rock als tweede genre. Zou ook wel het eerste mogen zijn wat mij betreft.
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:34 uur
1. John Coltrane - A Love Supreme
2. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady
3. Tangerine Dream - Zeit
4. Keith Jarrett - The Survivors' Suite
5. Miles Davis - Kind of Blue
6. Peter Gabriel - Passion
7. The Jazz Composer's Orchestra - The Jazz Composer's Orchestra
8. Anthony Davis - Variations in Dream-Time
9. Anthony Braxton - Saxophone Improvisations, Series F
10. Cannibal Ox - The Cold Vein
11. Klaus Schulze - Irrlicht
12. Dälek - Negro Necro Nekros
13. Labradford - Labradford
14. Ornette Coleman - Free Jazz ( A Collective Improvisation)
15. Harold Budd - The Pavilion of Dreams
16. Amon Tobin - Bricolage
17. Albert Ayler Trio - Spiritual Unity
18. Richie Hawtin - Decks, EFX & 909
19. Terry Riley - A Rainbow in Curved Air
20. Steve Reich - Drumming / Six Pianos / Music for Mallet Instruments
Ik ben ook streng geweest, alles wat me ook maar een beetje aan rock deed denken heb ik eruit gehaald. Daarom mist er pop, punk, metal, wereldmuziek (aantal dingen deden me toch aan rock denken) en folk. Ook een aantal hiphopalbums (Beastie Boys bv.) missen hierdoor. Daardoor een lijstje met vooral veel jazz. Klassiek en albums die niet op MuMe staan heb ik niet opgenomen in mijn lijst.
2. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady
3. Tangerine Dream - Zeit
4. Keith Jarrett - The Survivors' Suite
5. Miles Davis - Kind of Blue
6. Peter Gabriel - Passion
7. The Jazz Composer's Orchestra - The Jazz Composer's Orchestra
8. Anthony Davis - Variations in Dream-Time
9. Anthony Braxton - Saxophone Improvisations, Series F
10. Cannibal Ox - The Cold Vein
11. Klaus Schulze - Irrlicht
12. Dälek - Negro Necro Nekros
13. Labradford - Labradford
14. Ornette Coleman - Free Jazz ( A Collective Improvisation)
15. Harold Budd - The Pavilion of Dreams
16. Amon Tobin - Bricolage
17. Albert Ayler Trio - Spiritual Unity
18. Richie Hawtin - Decks, EFX & 909
19. Terry Riley - A Rainbow in Curved Air
20. Steve Reich - Drumming / Six Pianos / Music for Mallet Instruments
Ik ben ook streng geweest, alles wat me ook maar een beetje aan rock deed denken heb ik eruit gehaald. Daarom mist er pop, punk, metal, wereldmuziek (aantal dingen deden me toch aan rock denken) en folk. Ook een aantal hiphopalbums (Beastie Boys bv.) missen hierdoor. Daardoor een lijstje met vooral veel jazz. Klassiek en albums die niet op MuMe staan heb ik niet opgenomen in mijn lijst.
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:36 uur
Vraagje: wat doen we met metal en punk? Jawel, het heeft heel wat te maken met rock, maar als je gaat kijken naar bijvoorbeeld de lijst over alle decennia, dan zie je weinig tot niets daarin staan uit het metal- en punkgenre. Mogen die dingen dan wel, of niet, want ik zie dat er users zijn die deze genres ook niet meetellen.
0
ClassicRocker
geplaatst: 12 november 2011, 19:39 uur
Moeilijk...
1. Freddie Mercury & Monsterrat Caballé - Barcelona (1988) ***
2. Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
3. Metallica - Master of Puppets (1986)
4. Judas Priest - Painkiller (1990)
5. Robert Plant & Alison Krauss - Raising Sand (2009)
6. Motorhead - Ace of Spades (1980)
7. Slayer - Reign in Blood (1986)
8. Megadeth - Rust in Peace (1990)
9. Black Sabbath - Sabotage (1975)
10. Opeth - Blackwater Park (2001)
***Is pop/opera cross over en geen pop/rock collaboratie.
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:47 uur
Leuke editie weer, gaat een buitengewoon interessant lijst opleveren met hopelijk veel soul, folk en hiphop. En qua electronics de xx en de gorillaz natuurlijk. Mensen die de Gorillaz ook willen nomineren mogen trouwens alleen Plastic Beach nomineren.
1. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
2. Fleet Foxes - Fleet Foxes
3. The xx - xx
4. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now
5. Marvin Gaye - What's Going On
6. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
7. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
8. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
9. Sticks & Delic - Fakkelteit
10. Amy Winehouse - Back to Black
11. Gorillaz - Plastic Beach
12. Kate Bush - The Kick Inside
13. Opgezwolle - Eigen Wereld
14. Amy Winehouse - Frank
15. Spinvis - Spinvis
16. The Irrepressibles - Mirror Mirror
17. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life
18. The Tallest Man on Earth - The Wild Hunt
19. Dr. Dre - 2001
20. Duffy - Rockferry
Bon Iver (For Emma), Beirut (Gulag Orkestar) en Eminem (Eminem Show) vallen er net buiten. Ook heb ik mijn vier 4,5 sterren albums uit 2011 niet in het lijstje opgenomen.
1. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
2. Fleet Foxes - Fleet Foxes
3. The xx - xx
4. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now
5. Marvin Gaye - What's Going On
6. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
7. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
8. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
9. Sticks & Delic - Fakkelteit
10. Amy Winehouse - Back to Black
11. Gorillaz - Plastic Beach
13. Opgezwolle - Eigen Wereld
14. Amy Winehouse - Frank
15. Spinvis - Spinvis
16. The Irrepressibles - Mirror Mirror
17. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life
18. The Tallest Man on Earth - The Wild Hunt
19. Dr. Dre - 2001
20. Duffy - Rockferry
Bon Iver (For Emma), Beirut (Gulag Orkestar) en Eminem (Eminem Show) vallen er net buiten. Ook heb ik mijn vier 4,5 sterren albums uit 2011 niet in het lijstje opgenomen.
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:49 uur
ClassicRocker schreef:
Moeilijk...
Moeilijk...
Zo kan ik het ook, dit is zo rock als maar kan.
Kunnen we niet gewoon combinaties helemaal weg doen en dan alleen als je een erg goede motivatie hebt waarom dit geen rock is mag je het in je rijtje opnemen (zoals R&P)
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:50 uur
Don Cappuccino schreef:
Rock als tweede genre zit er namelijk ook niet in.
Dat mag sowieso niet.Rock als tweede genre zit er namelijk ook niet in.
AOVV schreef:
Vraagje: wat doen we met metal en punk? Jawel, het heeft heel wat te maken met rock, maar als je gaat kijken naar bijvoorbeeld de lijst over alle decennia, dan zie je weinig tot niets daarin staan uit het metal- en punkgenre. Mogen die dingen dan wel, of niet, want ik zie dat er users zijn die deze genres ook niet meetellen.
Iedereen is vrij om alles te noemen zolang rock maar niet als eerste of tweede genre hier op MuMe staat (hoewel iedereen vrij is om eigen rechter te spelen). Dat tweede heb je helemaal gelijk, ook een reden waarom ik pleit om deze juist wel mee te laten doen. Ik denk eerlijk gezegd dat men teveel vasthoudt aan het "rock"-gedeelte. Het gaat ook niet om rock in de zin van het woord, maar in de zin van genreaanduiding. Voor beide kampen valt wat voor te zeggen en ik wil niemand een lijstje laten maken waar hij niet achter staat.Vraagje: wat doen we met metal en punk? Jawel, het heeft heel wat te maken met rock, maar als je gaat kijken naar bijvoorbeeld de lijst over alle decennia, dan zie je weinig tot niets daarin staan uit het metal- en punkgenre. Mogen die dingen dan wel, of niet, want ik zie dat er users zijn die deze genres ook niet meetellen.
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:53 uur
Snoeperd schreef:
Leuke editie weer, gaat een buitengewoon interessant lijst opleveren met hopelijk veel soul, folk en hiphop.
Leuke editie weer, gaat een buitengewoon interessant lijst opleveren met hopelijk veel soul, folk en hiphop.
. Dat hoop ik ook. Snoeperd schreef:
En qua electronics de xx en de gorillaz natuurlijk. Mensen die de Gorillaz ook willen nomineren mogen trouwens alleen Plastic Beach nomineren.
The xx electronic?En qua electronics de xx en de gorillaz natuurlijk. Mensen die de Gorillaz ook willen nomineren mogen trouwens alleen Plastic Beach nomineren.
0
ClassicRocker
geplaatst: 12 november 2011, 20:07 uur
Snoeperd schreef:
Ook bij dit album is verzuimd het (tweede) genre rock te elimineren alvorens de toevoeging te billijken. Het lijkt me toch evident dat dit geen rock is en dientengevolge deze nominatie valide.
* denotes required fields.