Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2012
zoeken in:
0
Magick1
geplaatst: 31 december 2012, 15:22 uur
McSavah schreef:
Hoe was dit in voorgaande jaren dan? MuMe heeft wel meer actieve gebruikers dan MoMe denk ik?
(quote)
Hoe was dit in voorgaande jaren dan? MuMe heeft wel meer actieve gebruikers dan MoMe denk ik?
MuMe heeft altijd al meer stemmen gehad dan MoMe voor het eindejaarslijst, het verschil tussen het aantal stemmers is dit jaar zelfs kleiner dan vorig jaar.
2006 18 stemmen meer voor MuMe
2007 140 stemmen meer voor MuMe
2008 112 stemmen meer voor MuMe
2009 124 stemmen meer voor Mume
2010 108 stemmen meer voor MuMe
2011 319 stemmen meer voor MuMe
2012 249 stemmen meer voor MuMe
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 31 december 2012, 15:26 uur
10. Cody ChesnuTT - Landing on a Hundred (--)
Favoriete track: What Kind of Cool (Will We Think of Next)
Een soulplaat die mooi laat zien hoe veelzijdig het genre is. Dat betekent helaas dat er wat zeikerige nummers op staan die mij iets te dicht op de R&B zitten, maar gelukkig is de meerderheid erg tof, met invloeden van blues, funk, rock en meer. En dat allemaal rondom de droge sexy teksten die Cody typeren.
09. Apollo Brown & OC - Trophies (--)
Favoriete track: Anotha One
Wat mij betreft was 2012 maar een matig jaar voor hiphop - hoewel ik mezelf wel als hiphophead beschouw zijn maar vier van mijn tien favorietjes hiphop. Trophies valt hier zeker onder. Apollo Brown en OC zijn een gouden combo omdat ze allebei voor no-nonsense hiphop van hoge kwaliteit staan. Trophies is dan ook precies dat, en niet meer: Sticks zou het recht-voor-je-raap-rap noemen.
08. Asaf Avidan - Different Pulses (30)
Favoriete track: Love It or Leave It
Asaf is een Israëlische singer-songwriter. Met zijn hoge, verweerde stem heeft hij wel wat weg van Janis Joplin, en met zijn muziek zit hij ergens tussen de folk, electro en popmuziek in. Een geslaagde combinatie als je het mij vraagt.
07. Aesop Rock - Skelethon (--)
Favoriete track: Zero Dark Thirty
Aesop Rock op Rhymesayers, dat moest óf album van het jaar óf teleurstelling van het jaar worden. Helaas werd het niet het eerste, gelukkig ook niet het tweede. Het is helemaal Aesop, alle beats en raps zijn van hemzelf, en daardoor is het een vage, drukke, maar wel leuke plaat geworden.
06. John Talabot - ƒin (29)
Favoriete track: Destiny
In het afgelopen jaar heb ik een hernieuwde waardering gekregen voor dancemuziek. Waar ik de meeste dancegenres, zoals house, bij voorbaat al afserveer als hersenloos en nodeloos repetitief, ben ik er nu achter dat ik sommige dancemuziek juist keigaaf vind. Dit album van John Talabot heeft het soort gelaagde, evoluerende geluid dat de betere dancetracks kenmerkt, en dat 11 tracks lang.
05. Michael Kiwanuka - Home Again (20)
Favoriete track: Bones
Heerlijk huiselijke, wollige soul met een folksausje. Zowel de stem van Michael Kiwanuka als de instrumentatie is lekker vol en warm, wat dit album uitermate geschikt maakt voor bij het haardvuur met een dekentje en een beker warme chocolademelk. Maar dit retechille album doet het ook goed op een zomeravond in de duinen. Ik word er bijna ouwelijk van.
04. Four Tet - Pink (96)
Favoriete track: Pinnacles
Vorig jaar heeft Four Tet deuren naar nieuwe genres (garage, techno, deep house, UK funky) voor mij geopend met zijn mix voor Fabric genaamd FabricLive 59. Het mooie is dat niet alleen zijn mixen, maar ook zijn eigen nummers nog steeds tot de beste electro/dance horen die ik ken, en daarvan is dit album een mooie showcase. Hoewel het eigenlijk een verzamelaar is van op singles uitgebracht materiaal is het een geweldig geheel van pulserende, fluctuerende, muterende en evoluerende electronische muziek.
03. Killer Mike - R.A.P. Music (51)
Favoriete track: Don't Die
Voorop gesteld: Dirty South ligt me totaal niet. Ik hou niet van die stroperige beats met lompe brag-n-boast. De muziek van zuiderling en Outkast-discipel Killer Mike had me ook niks gedaan, ware het niet dat mijn persoonlijke held El-P achter de knoppen staat. Doordat El zijn spacey, scifi stijl van produceren aanpast aan de Southern feel passen de beats zeer nice als achtergrond voor Killer Mike, die laat zien naast de standaard Dirty South meuk ook wat meer diepgaande teksten te kunnen schrijven.
02. El-P - Cancer 4 Cure (53)
Favoriete track: $4 Vic
Zoals ik al eerder zei was 2012 geen geweldig hiphopjaar voor mij. Gelukkig wist ik al een tijdje dat Jamie Meline aka El-P met zijn derde soloalbum zou komen. De eerste twee heb ik helemaal grijsgedraaid, het door El geproduceerde The Cold Vein van Cannibal Ox is misschien wel mijn favoriete album ooit en zijn label Def Jux omvat de creatiefste groep hiphopperts die er is, dus dat C4C tot de crème de la crème van 2012 zou behoren stond van tevoren al vast. Met de futuristische, pompende beats en abstracte teksten is het voor mij dan ook een neo-klassieker geworden. Neem het nummer For My Upstairs Neighbour, waarin hij zijn buurvrouw die de man die haar structureel mishandelde vermoordde in bescherming neemt, of het prachtige $4 Vic, over een vriend die aan een overdosis overleed. Desondanks is dit níet het album van het jaar geworden, want die eer gaat naar...
01. Burial - Kindred EP (11)
Favoriete track: Ashtray Wasp
In maart had ik het met iemand over Burial, de man die in zijn eentje verantwoordelijk was voor de doorbraak van dubstep in de serieuze muziekwereld. Ik vond die laatste EP van hem maar een beetje raar, vertelde ik. Hij was een groot liefhebber en antwoordde dat Kindred juist zijn meesterwerk was, de kroon op zijn werk waarin alles wat hij daarvoor had gemaakt samenkwam. Het zal wel, dacht ik op dat moment.
Later dit jaar had ik voor de grap weer eens Burials oude werk op mijn mp3speler gepleurd. En, zoals mijn opa zou zeggen, godnondedju! wat was dat lekker. Na zijn hele oeuvre kapot te hebben geluisterd zette ik Kindred weer eens op, en nu viel het kwartje. De drie nummers, een halfuur in totaal, hebben alles wat Burial Burial maakt: de verknipte vocals en ongemakkelijke ritmes van zijn oudere werk, de zware bassen van zijn latere werk en de pulserende beats van zijn samenwerkingen met Four Tet - zorgvuldig in elkaar gezet en gedrenkt in een diepe atmosferische saus zoals alles wat hij heeft gemaakt.
Zeven van de tien hebben het tot in de top honderd geschopt, dat valt me nog alles mee.
Favoriete track: What Kind of Cool (Will We Think of Next)
Een soulplaat die mooi laat zien hoe veelzijdig het genre is. Dat betekent helaas dat er wat zeikerige nummers op staan die mij iets te dicht op de R&B zitten, maar gelukkig is de meerderheid erg tof, met invloeden van blues, funk, rock en meer. En dat allemaal rondom de droge sexy teksten die Cody typeren.
09. Apollo Brown & OC - Trophies (--)
Favoriete track: Anotha One
Wat mij betreft was 2012 maar een matig jaar voor hiphop - hoewel ik mezelf wel als hiphophead beschouw zijn maar vier van mijn tien favorietjes hiphop. Trophies valt hier zeker onder. Apollo Brown en OC zijn een gouden combo omdat ze allebei voor no-nonsense hiphop van hoge kwaliteit staan. Trophies is dan ook precies dat, en niet meer: Sticks zou het recht-voor-je-raap-rap noemen.
08. Asaf Avidan - Different Pulses (30)
Favoriete track: Love It or Leave It
Asaf is een Israëlische singer-songwriter. Met zijn hoge, verweerde stem heeft hij wel wat weg van Janis Joplin, en met zijn muziek zit hij ergens tussen de folk, electro en popmuziek in. Een geslaagde combinatie als je het mij vraagt.
07. Aesop Rock - Skelethon (--)
Favoriete track: Zero Dark Thirty
Aesop Rock op Rhymesayers, dat moest óf album van het jaar óf teleurstelling van het jaar worden. Helaas werd het niet het eerste, gelukkig ook niet het tweede. Het is helemaal Aesop, alle beats en raps zijn van hemzelf, en daardoor is het een vage, drukke, maar wel leuke plaat geworden.
06. John Talabot - ƒin (29)
Favoriete track: Destiny
In het afgelopen jaar heb ik een hernieuwde waardering gekregen voor dancemuziek. Waar ik de meeste dancegenres, zoals house, bij voorbaat al afserveer als hersenloos en nodeloos repetitief, ben ik er nu achter dat ik sommige dancemuziek juist keigaaf vind. Dit album van John Talabot heeft het soort gelaagde, evoluerende geluid dat de betere dancetracks kenmerkt, en dat 11 tracks lang.
05. Michael Kiwanuka - Home Again (20)
Favoriete track: Bones
Heerlijk huiselijke, wollige soul met een folksausje. Zowel de stem van Michael Kiwanuka als de instrumentatie is lekker vol en warm, wat dit album uitermate geschikt maakt voor bij het haardvuur met een dekentje en een beker warme chocolademelk. Maar dit retechille album doet het ook goed op een zomeravond in de duinen. Ik word er bijna ouwelijk van.
04. Four Tet - Pink (96)
Favoriete track: Pinnacles
Vorig jaar heeft Four Tet deuren naar nieuwe genres (garage, techno, deep house, UK funky) voor mij geopend met zijn mix voor Fabric genaamd FabricLive 59. Het mooie is dat niet alleen zijn mixen, maar ook zijn eigen nummers nog steeds tot de beste electro/dance horen die ik ken, en daarvan is dit album een mooie showcase. Hoewel het eigenlijk een verzamelaar is van op singles uitgebracht materiaal is het een geweldig geheel van pulserende, fluctuerende, muterende en evoluerende electronische muziek.
03. Killer Mike - R.A.P. Music (51)
Favoriete track: Don't Die
Voorop gesteld: Dirty South ligt me totaal niet. Ik hou niet van die stroperige beats met lompe brag-n-boast. De muziek van zuiderling en Outkast-discipel Killer Mike had me ook niks gedaan, ware het niet dat mijn persoonlijke held El-P achter de knoppen staat. Doordat El zijn spacey, scifi stijl van produceren aanpast aan de Southern feel passen de beats zeer nice als achtergrond voor Killer Mike, die laat zien naast de standaard Dirty South meuk ook wat meer diepgaande teksten te kunnen schrijven.
02. El-P - Cancer 4 Cure (53)
Favoriete track: $4 Vic
Zoals ik al eerder zei was 2012 geen geweldig hiphopjaar voor mij. Gelukkig wist ik al een tijdje dat Jamie Meline aka El-P met zijn derde soloalbum zou komen. De eerste twee heb ik helemaal grijsgedraaid, het door El geproduceerde The Cold Vein van Cannibal Ox is misschien wel mijn favoriete album ooit en zijn label Def Jux omvat de creatiefste groep hiphopperts die er is, dus dat C4C tot de crème de la crème van 2012 zou behoren stond van tevoren al vast. Met de futuristische, pompende beats en abstracte teksten is het voor mij dan ook een neo-klassieker geworden. Neem het nummer For My Upstairs Neighbour, waarin hij zijn buurvrouw die de man die haar structureel mishandelde vermoordde in bescherming neemt, of het prachtige $4 Vic, over een vriend die aan een overdosis overleed. Desondanks is dit níet het album van het jaar geworden, want die eer gaat naar...
01. Burial - Kindred EP (11)
Favoriete track: Ashtray Wasp
In maart had ik het met iemand over Burial, de man die in zijn eentje verantwoordelijk was voor de doorbraak van dubstep in de serieuze muziekwereld. Ik vond die laatste EP van hem maar een beetje raar, vertelde ik. Hij was een groot liefhebber en antwoordde dat Kindred juist zijn meesterwerk was, de kroon op zijn werk waarin alles wat hij daarvoor had gemaakt samenkwam. Het zal wel, dacht ik op dat moment.
Later dit jaar had ik voor de grap weer eens Burials oude werk op mijn mp3speler gepleurd. En, zoals mijn opa zou zeggen, godnondedju! wat was dat lekker. Na zijn hele oeuvre kapot te hebben geluisterd zette ik Kindred weer eens op, en nu viel het kwartje. De drie nummers, een halfuur in totaal, hebben alles wat Burial Burial maakt: de verknipte vocals en ongemakkelijke ritmes van zijn oudere werk, de zware bassen van zijn latere werk en de pulserende beats van zijn samenwerkingen met Four Tet - zorgvuldig in elkaar gezet en gedrenkt in een diepe atmosferische saus zoals alles wat hij heeft gemaakt.
Zeven van de tien hebben het tot in de top honderd geschopt, dat valt me nog alles mee.
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:30 uur
Magick1 schreef:
MuMe heeft altijd al meer stemmen gehad dan MoMe voor het eindejaarslijst, het verschil tussen het aantal stemmers is dit jaar zelfs kleiner dan vorig jaar.
(quote)
Het aantal stemmen op MusicMeter is de laatste jaren zelfs teruggelopen,dus zo trots hoeven we er ook niet op te zijn.

Op MovieMeter had ik ook wel een lijstje gemaakt, maar dat kan ik helaas niet meer inzien. Bizarre top 10 trouwens daar. Uitgerekend de films die ik het minst boeiend vond staat daar heel hoog.
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:34 uur
01. (__) Loma Prieta - I.V.
02. (11) Burial - Kindred
03. (76) Dirty Projectors - Swing Lo Magellan
04. (__) Hijokaidan Featuring Akira Sakata - Made in Studio
05. (__) Waxahatchee - American Weekend
06. (61) Alcest - Les Voyages de L'Âme
07. (__) Mirrorring - Foreign Body
08. (81) Grimes - Visions
09. (__) Death Grips - No Love Deep Web
10. (__) Gojira - L'Enfant Sauvage
Had alleen Mirrorring nog wel in de top 100 verwacht, en hoopte een beetje op Loma, maar met 100 punten voor de laatste plekken bleek dat onmogelijk. Dirty Projectors had ik dan weer niet verwacht, werd hier nauwelijks genoemd.
02. (11) Burial - Kindred
03. (76) Dirty Projectors - Swing Lo Magellan
04. (__) Hijokaidan Featuring Akira Sakata - Made in Studio
05. (__) Waxahatchee - American Weekend
06. (61) Alcest - Les Voyages de L'Âme
07. (__) Mirrorring - Foreign Body
08. (81) Grimes - Visions
09. (__) Death Grips - No Love Deep Web
10. (__) Gojira - L'Enfant Sauvage
Had alleen Mirrorring nog wel in de top 100 verwacht, en hoopte een beetje op Loma, maar met 100 punten voor de laatste plekken bleek dat onmogelijk. Dirty Projectors had ik dan weer niet verwacht, werd hier nauwelijks genoemd.
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:46 uur
Toch twee van mijn top 10 albums in de top 100. Jammer dat Zita Swoon niet in de lijst terug te vinden is maar wel leuk dat op de 100ste plaats nog juist Motorpsycho and Ståle Storløkken staat.
1. (--) Jesca Hoop - The House That Jack Built
2. (31) dEUS - Following Sea
3. (--) Witchcraft - Legend
4. (41) First Aid Kit - The Lion's Roar
5. (--) Zita Swoon Group - Wait for Me
6. (--) Van Morrison - Born to Sing: No Plan B
7. (--) Christian Mistress - Possession
8. (--) Angel Witch - As Above, So Below
9. (--) Nightmare - The Burden of God
10. (--) Kreator - Phantom Antichrist
1. (--) Jesca Hoop - The House That Jack Built
2. (31) dEUS - Following Sea
3. (--) Witchcraft - Legend
4. (41) First Aid Kit - The Lion's Roar
5. (--) Zita Swoon Group - Wait for Me
6. (--) Van Morrison - Born to Sing: No Plan B
7. (--) Christian Mistress - Possession
8. (--) Angel Witch - As Above, So Below
9. (--) Nightmare - The Burden of God
10. (--) Kreator - Phantom Antichrist
0
geplaatst: 31 december 2012, 15:57 uur
Vorig jaar 6, dit jaar 8 albums uit mijn top 10 in de top 100, waarvan 4 zelfs in de top 10!
Ik ben dus blijkbaar een gemiddelde MuMe user..
Dat Bombay Show Pig en Susanne Sundfor er niet instaan had ik wel verwacht, maar dat Goat en Killing Joke de top 100 hebben gehaald vind ik wel een verrassing.
01. Asaf Avidan - Different Pulses (30)
02. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d. City (5)
03. Anathema - Weather Systems (9)
04. Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs (17)
05. Goat - World Music (68)
06. Bombay Show Pig - Vulture / Provider (-)
07. Tame Impala - Lonerism (4)
08. Alt-J - An Awesome Wave (1)
09. Killing Joke - MMXII (95)
10. Susanne Sundfor - The Silicone Veil (-)
Ik ben dus blijkbaar een gemiddelde MuMe user..
Dat Bombay Show Pig en Susanne Sundfor er niet instaan had ik wel verwacht, maar dat Goat en Killing Joke de top 100 hebben gehaald vind ik wel een verrassing.
01. Asaf Avidan - Different Pulses (30)
02. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d. City (5)
03. Anathema - Weather Systems (9)
04. Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs (17)
05. Goat - World Music (68)
06. Bombay Show Pig - Vulture / Provider (-)
07. Tame Impala - Lonerism (4)
08. Alt-J - An Awesome Wave (1)
09. Killing Joke - MMXII (95)
10. Susanne Sundfor - The Silicone Veil (-)
0
geplaatst: 31 december 2012, 16:30 uur
0
geplaatst: 31 december 2012, 17:01 uur
8 van mijn top 10 albums in top 100, waarvan Grizzly Bear zelfs 2e
1. Asaf Avidan - Different Pulses (30)
2. The Irrepressibles - Nude (-)
3. Angus Stone - Broken Lights (55)
4. Silversun Pickups - Neck Of The Woods (98)
5. Hugo Race Fatalists - We Never Had Control (-)
6. Neil Young & Crazy Horse - Psychedelic Pill (24)
7. The Walkmen - Heaven (47)
8. Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs (17)
9. Grizzly Bear - Shields (2)
10.Soulsavers – The Light the Dead See (43)
2. The Irrepressibles - Nude (-)
3. Angus Stone - Broken Lights (55)
4. Silversun Pickups - Neck Of The Woods (98)
5. Hugo Race Fatalists - We Never Had Control (-)
6. Neil Young & Crazy Horse - Psychedelic Pill (24)
7. The Walkmen - Heaven (47)
8. Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs (17)
9. Grizzly Bear - Shields (2)
10.Soulsavers – The Light the Dead See (43)
0
geplaatst: 31 december 2012, 17:19 uur
Equinox schreef:
1. Tame Impala - Lonerism (2012)
2. alt-J (∆) - An Awesome Wave (2012)
3. Beach House - Bloom (2012)
4. Anathema - Weather Systems (2012)
5. Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs (2012)
6. Grizzly Bear - Shields (2012)
7. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
8. The Maccabees - Given to the Wild (2012)
9. Moss - Ornaments (2012)
10. The Tallest Man on Earth - There's No Leaving Now (2012)
1. Tame Impala - Lonerism (2012)
2. alt-J (∆) - An Awesome Wave (2012)
3. Beach House - Bloom (2012)
4. Anathema - Weather Systems (2012)
5. Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs (2012)
6. Grizzly Bear - Shields (2012)
7. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
8. The Maccabees - Given to the Wild (2012)
9. Moss - Ornaments (2012)
10. The Tallest Man on Earth - There's No Leaving Now (2012)
Van mijn top 10 staan alle albums in de top 100, waarvan 6 in de top 10.
Mijn smaak is blijkbaar zeer gemiddeld, maar ook saai en voorspelbaar.
0
geplaatst: 31 december 2012, 17:46 uur
Lambchop schreef:
Mooie lijst precies mijn smaak en ding
(quote)
Mooie lijst precies mijn smaak en ding
dan hoop ik snel lijstjes en stemmen van jou te zien
0
geplaatst: 31 december 2012, 19:46 uur
2. Het Zesde Metaal - Ploegsteert (62)
3. The Tallest Man on Earth - There's No Leaving Now (25)
4. alt-J (∆) - An Awesome Wave (1)
5. Perfume Genius - Put Your Back N 2 It (49)
6. Bill Fay - Life Is People (39)
7. Get Well Soon - The Scarlet Beast O' Seven Heads (--)
8. C2C - Tetra (--)
9. Sigur Rós - Valtari (27)
10. Dry the River - Shallow Bed (40)
Wow, ik ben echt MuMe-proof!
2. Het Zesde Metaal - Ploegsteert (62)
3. The Tallest Man on Earth - There's No Leaving Now (25)
4. alt-J (∆) - An Awesome Wave (1)
5. Perfume Genius - Put Your Back N 2 It (49)
6. Bill Fay - Life Is People (39)
7. Get Well Soon - The Scarlet Beast O' Seven Heads (--)
8. C2C - Tetra (--)
9. Sigur Rós - Valtari (27)
10. Dry the River - Shallow Bed (40)
Wow, ik ben echt MuMe-proof!
0
kistenkuif
geplaatst: 31 december 2012, 19:56 uur
Lambchop, Neneh Cherry & The Thing, Chris Smither, Snowgoose, Captain Beefheart, Kirsty McGee, Ry Cooder, Iris Dement, Lau, The Walkabouts.
0
geplaatst: 31 december 2012, 20:53 uur
1. (--) Soap&Skin - Narrow
2. (62) Het Zesde Metaal - Ploegsteert
3. (--) Animal Collective - Centipede Hz
4. (--) Fiona Apple - The Idler Wheel...
5. (--) Neneh Cherry & The Thing - The Cherry Thing
6. (--) Angel Olsen - Half Way Home
7. (--) Ville Leinonen & Majakan Soittokunta - Aaukeaaukeaaukeaa
8. (--) Cat Power - Sun
9. (--) Jozef van Wissem & Jim Jarmusch - Concerning the Entrance Into Eternity
10. (--) Beak> - Beak>>
Welgeteld eentje heeft het gehaald dus, nog minder dan vorig jaar :/.. wel nog een paar platen uit mijn top25 (Calexico, Grimes, Fiona Apple)
8. (--) Cat Power - Sun
10. (--) Beak> - Beak>>
Welgeteld eentje heeft het gehaald dus, nog minder dan vorig jaar :/.. wel nog een paar platen uit mijn top25 (Calexico, Grimes, Fiona Apple)
0
geplaatst: 1 januari 2013, 09:58 uur
Na de top 10(0) van 2012 volgen de wensen: een mooi en muzikaal 2013 voor allemaal! 

0
geplaatst: 1 januari 2013, 13:35 uur
The Scientist schreef:
1. (--) Soap&Skin - Narrow
8. (--) Cat Power - Sun
10. (--) Beak> - Beak>>
Uhm, Fiona Apple staat toch in je top 10?1. (--) Soap&Skin - Narrow
8. (--) Cat Power - Sun
10. (--) Beak> - Beak>>
0
geplaatst: 1 januari 2013, 13:49 uur
1. (50) Swans – The Seer
2. (72) Dead Can Dance – Anastasis
3. (__) Ufomammut – Oro: Opus Primum
4. (__) Om – Advaitic Songs
5. (__) Gnod – Chaudeland Volume 2
6. (11) Burial – Kindred
7. (100) Motorpsycho and Ståle Storløkken - The Death Defying Unicorn
8. (13) Mark Lanegan Band – Blues Funeral
9. (55) Angus Stone – Broken Brights
10. (_) Colour Haze – She Said
6/4 met Motorpsycho er nét binnen. Toch grappig hoe goed te zien is welke muziek je uiteindelijk via MuMe hebt ontdekt en welke via andere kanalen.
2. (72) Dead Can Dance – Anastasis
3. (__) Ufomammut – Oro: Opus Primum
4. (__) Om – Advaitic Songs
5. (__) Gnod – Chaudeland Volume 2
6. (11) Burial – Kindred
7. (100) Motorpsycho and Ståle Storløkken - The Death Defying Unicorn
8. (13) Mark Lanegan Band – Blues Funeral
9. (55) Angus Stone – Broken Brights
10. (_) Colour Haze – She Said
6/4 met Motorpsycho er nét binnen. Toch grappig hoe goed te zien is welke muziek je uiteindelijk via MuMe hebt ontdekt en welke via andere kanalen.
0
geplaatst: 1 januari 2013, 16:53 uur
Paap_Floyd schreef:
Uhm, Fiona Apple staat toch in je top 10?
Uhm, Fiona Apple staat toch in je top 10?
ehhh. foutje in het terughalen van mijn top10, dat was gewoon:
1. Masahiko Satoh/Takeo Moriyama/Peter Brötzmann - Yatagarasu
2. Fire! with Oren Ambarchi - In the Mouth - a Hand
3. Soap&Skin - Narrow
4. Neneh Cherry & The Thing - The Cherry Thing
5. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
6. Lau Nau - Valohiukkanen
7. Colin Stetson & Mats Gustafsson - Stones
8. Angel Olsen - Half Way Home
9. Ville Leinonen & Majakan Soittokunta - Aaukeaaukeaaukeaa
10. Wastelanders - Cosmic Despair
...en daaruit was Het Zesde Metaal dus de enige in de top100
verbaasst me trouwens wel dat Animal Collective de top100 niet heeft gehaald. Vond ik weinig minder dan Merriweather Post Pavilion, die wel overal in eindlijstjes kwam en op MuMe zelfs 4e was, maar ja, toont maar weer eens aan hoe hypegevoelig muzieklijstjes zijn.
0
geplaatst: 1 januari 2013, 17:36 uur
O het was me niet eens opgevallen dat Fire! niet in die verkeerde top 10 stond 

0
geplaatst: 1 januari 2013, 18:30 uur
The Scientist schreef:
verbaast me trouwens wel dat Animal Collective de top100 niet heeft gehaald. Vond ik weinig minder dan Merriweather Post Pavilion, die wel overal in eindlijstjes kwam en op MuMe zelfs 4e was, maar ja, toont maar weer eens aan hoe hypegevoelig muzieklijstjes zijn.
verbaast me trouwens wel dat Animal Collective de top100 niet heeft gehaald. Vond ik weinig minder dan Merriweather Post Pavilion, die wel overal in eindlijstjes kwam en op MuMe zelfs 4e was, maar ja, toont maar weer eens aan hoe hypegevoelig muzieklijstjes zijn.
Verbaast me helemaal niet, kijkend naar het gemiddelde en aantal stemmen.
0
geplaatst: 1 januari 2013, 18:58 uur
tja, het verbaast me dan ook dat dat album zo "weinig" stemmen heeft
0
geplaatst: 1 januari 2013, 19:01 uur
Vooruit dan maar, dan ga ik ook vergelijken:
1 (10). Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
2 (80). Fiona Apple - The Idler Wheel Is Wiser Than the Driver of the Screw, and Whipping Cords Will Serve You More Than Ropes Will Ever Do (2012)
3 (53). El-P - C4C (2012)
4 (5). Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
5 (45). Leonard Cohen - Old Ideas (2012)
6 (-). Nits - Malpensa (2012)
7 (-). Aesop Rock - Skelethon (2012)
8 (51). Killer Mike - R.A.P. Music (2012)
9 (-). Luik - Owls (2012)
10 (87). Patti Smith - Banga (2012)
1 (10). Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
2 (80). Fiona Apple - The Idler Wheel Is Wiser Than the Driver of the Screw, and Whipping Cords Will Serve You More Than Ropes Will Ever Do (2012)
3 (53). El-P - C4C (2012)
4 (5). Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012)
5 (45). Leonard Cohen - Old Ideas (2012)
6 (-). Nits - Malpensa (2012)
7 (-). Aesop Rock - Skelethon (2012)
8 (51). Killer Mike - R.A.P. Music (2012)
9 (-). Luik - Owls (2012)
10 (87). Patti Smith - Banga (2012)
0
geplaatst: 1 januari 2013, 19:21 uur
Kan ik op een of andere manier mijn ingediende lijstje terugvinden?
1
geplaatst: 1 januari 2013, 21:12 uur
Had ook een top 50 kunnen samenstellen gezien ik genoeg moois heb gehoord uit 2012, maar heb me nu beperkt tot een top 30. Dit is ‘m:
01. Fiona Apple - The Idler Wheel (5*)
02. Lana Del Rey - Born to Die
03. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (4,5*)
04. Frank Ocean - channel ORANGE
05. Leona Lewis - Glassheart
06. Allah-Las - Allah-Las
07. Jessie Ware - Devotion
08. Nas - Life is Good
09. Oddisee - People Hear What They See
10. Grimes - Visions
11. Melody Gardot - The Abscence
12. Willis Earl Beal - Acousmatic Sorcery
13. Efterklang - Piramida (4*)
14. Bruno Mars - Unorthodox Jukebox
15. Big K.R.I.T. - Live from the Underground
16. Lena - Stardust
17. Hot Chip - In Our Heads
18. Quantic & Alice Russell - Look Around the Corner
19. I Self Devine - The Sound of Low Class Amerika
20. Maverick Sabre - Lonely Are the Brave
21. Macy Gray - Covered
22. Django Django - Django Django
23. alt-J - An Awesome Wave
24. Lee Fields - Faithful Man
25. Alicia Keys - Girl on Fire
26. No Doubt - Push and Shove
27. Killer Mike - R.A.P. Music
28. Liars - WIXIV
29. Pacewon & Mr. Green - The Only Number That Matters is Won
30. Curren$y - The Stoned Immaculate
Ik vond het een erg mooi jaar voor wat betreft albumreleases. De beste van deze eeuw zelfs tot op heden. Ik geloof dat ik zo’n 50 a 60 albums (!) heb beoordeeld met vier of meer sterren terwijl het eerdere jaren (in 2009, 2010 en 2011 bijvoorbeeld) slechts rond de 20-25 albums waren. Mijn top 10 kon ik zelfs helemaal vullen met -voor mij- 4,5*-waardige albums, en ik had zelfs nog twee reservekeuzes over. Kortom: ik mag niet klagen.
Qua releases vond ik de overwegend commerciële releases het meest interessant, en met name de debutanten deden het erg goed bij mij (Frank Ocean, Kendrick Lamar, Lana Del Rey, Allah-Las, Jessie Ware en Grimes bijvoorbeeld), maar het was niemand minder dan oudgediende Fiona Apple die ‘gewoon’ haar vierde meesterwerk op rij afleverde.
Geweldige plaat die zeker meer had verdiend dan een povere notering op de 80e plaats. 
01. Fiona Apple - The Idler Wheel (5*)
02. Lana Del Rey - Born to Die
03. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (4,5*)
04. Frank Ocean - channel ORANGE
05. Leona Lewis - Glassheart
06. Allah-Las - Allah-Las
07. Jessie Ware - Devotion
08. Nas - Life is Good
09. Oddisee - People Hear What They See
10. Grimes - Visions
11. Melody Gardot - The Abscence
12. Willis Earl Beal - Acousmatic Sorcery
13. Efterklang - Piramida (4*)
14. Bruno Mars - Unorthodox Jukebox
15. Big K.R.I.T. - Live from the Underground
16. Lena - Stardust
17. Hot Chip - In Our Heads
18. Quantic & Alice Russell - Look Around the Corner
19. I Self Devine - The Sound of Low Class Amerika
20. Maverick Sabre - Lonely Are the Brave
21. Macy Gray - Covered
22. Django Django - Django Django
23. alt-J - An Awesome Wave
24. Lee Fields - Faithful Man
25. Alicia Keys - Girl on Fire
26. No Doubt - Push and Shove
27. Killer Mike - R.A.P. Music
28. Liars - WIXIV
29. Pacewon & Mr. Green - The Only Number That Matters is Won
30. Curren$y - The Stoned Immaculate
Ik vond het een erg mooi jaar voor wat betreft albumreleases. De beste van deze eeuw zelfs tot op heden. Ik geloof dat ik zo’n 50 a 60 albums (!) heb beoordeeld met vier of meer sterren terwijl het eerdere jaren (in 2009, 2010 en 2011 bijvoorbeeld) slechts rond de 20-25 albums waren. Mijn top 10 kon ik zelfs helemaal vullen met -voor mij- 4,5*-waardige albums, en ik had zelfs nog twee reservekeuzes over. Kortom: ik mag niet klagen.
Qua releases vond ik de overwegend commerciële releases het meest interessant, en met name de debutanten deden het erg goed bij mij (Frank Ocean, Kendrick Lamar, Lana Del Rey, Allah-Las, Jessie Ware en Grimes bijvoorbeeld), maar het was niemand minder dan oudgediende Fiona Apple die ‘gewoon’ haar vierde meesterwerk op rij afleverde.
Geweldige plaat die zeker meer had verdiend dan een povere notering op de 80e plaats. 
0
geplaatst: 1 januari 2013, 22:40 uur
1. (9) "Anathema","Weather Systems"
2. (2) "alt-J (∆)","An Awesome Wave"
3. (23) "Godspeed You! Black Emperor","'Allelujah! Don't Bend! Ascend!"
4. (--) "How to Dress Well","Total Loss"
5. (--)"Carach Angren","Where the Corpses Sink Forever"
6. (--) "I Like Trains","The Shallows"
7. (--) "Keith Fullerton Whitman","Generators"
8. (10) "Frank Ocean","channel ORANGE"
9. (--) "Holy Other","Held"
10. (--) "Matt Elliott","The Broken Man"
Toch weinig overeenkomsten. Ik had wel verwacht dat How to Dress Well erin zou staan.
2. (2) "alt-J (∆)","An Awesome Wave"
3. (23) "Godspeed You! Black Emperor","'Allelujah! Don't Bend! Ascend!"
4. (--) "How to Dress Well","Total Loss"
5. (--)"Carach Angren","Where the Corpses Sink Forever"
6. (--) "I Like Trains","The Shallows"
7. (--) "Keith Fullerton Whitman","Generators"
8. (10) "Frank Ocean","channel ORANGE"
9. (--) "Holy Other","Held"
10. (--) "Matt Elliott","The Broken Man"
Toch weinig overeenkomsten. Ik had wel verwacht dat How to Dress Well erin zou staan.
0
geplaatst: 1 januari 2013, 22:43 uur
Marty McFly schreef:
Als je hem hier gepost hebt wel, anders niet

0
geplaatst: 1 januari 2013, 22:50 uur
Of even naar 2012 reizen, het lijstje daar ophalen en dan terug naar de toekomst komen.
* denotes required fields.