Muziek / Toplijsten en favorieten / Flop 100
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2005, 18:50 uur
teutoon schreef:
Maar slecht, het zijn wel hits geweest en vaak nog muzikaal ook.
Trouwens kijk eerst een wat voor waardeloze muzikant je zelf bent (niemand kent je), of nog erger je speelt niet eens een instrument, laat staan dat je het kan.
Maar slecht, het zijn wel hits geweest en vaak nog muzikaal ook.
Trouwens kijk eerst een wat voor waardeloze muzikant je zelf bent (niemand kent je), of nog erger je speelt niet eens een instrument, laat staan dat je het kan.
Wat heeft dat nou weer te maken met of iets aan te horen is of niet. Als dat een geldig argument zou zijn zouden we wel kunnen stoppen met alle muziek bediscussieren, we zijn zelf toch niet goed. Jij kunt zelf bovendien ook niet zeggen wie wel en niet goed zijn als dat op zou gaan. Ik ben wel met je eens dat het een beetje rigoureus is om het meteen in een flop-100 te zetten alleen omdat je het zelf niets vind, maar aan de andere kant, dan kun je niets in een flop-100 zetten. Vind dit gewoon beetje nutteloos topic.
0
teutoon
geplaatst: 31 oktober 2005, 19:39 uur
Begrijp me niet verkeerd. Je kunt een liedje niet mooi vinden, tuurlijk. Maar slecht? Wat is slecht? Iets wat niet muzikaal is dat vind ik slecht. Maar we zijn toch muziekliefhebbers, dan kun je Summer of 69 toch niet slecht vinden.
Je kunt er wel helemaal zat van zijn. Maargoed dit soort topics zijn natuurlijk wel grappig, maar het gaat in feite nergens over.
Wat het probleem met muziek is, is dat het gedeeltelijk ontzetttend subjectief is en met smaak te maken heeft.
Met sporten is dat anders. Als iemand zegt; Andre Agassi is slecht, dan is dat een leugen, dat is namelijk een van de beste spelers ooit. Maar bij muziek kun je dat niet zeggen.
Een flop 100 staat vol met bekende nummers, dat is ook wel logisch, je kent ze immers. Waarschijnlijk zijn onbekende nummers nog veel slechter.
Je kunt er wel helemaal zat van zijn. Maargoed dit soort topics zijn natuurlijk wel grappig, maar het gaat in feite nergens over.
Wat het probleem met muziek is, is dat het gedeeltelijk ontzetttend subjectief is en met smaak te maken heeft.
Met sporten is dat anders. Als iemand zegt; Andre Agassi is slecht, dan is dat een leugen, dat is namelijk een van de beste spelers ooit. Maar bij muziek kun je dat niet zeggen.
Een flop 100 staat vol met bekende nummers, dat is ook wel logisch, je kent ze immers. Waarschijnlijk zijn onbekende nummers nog veel slechter.
0
geplaatst: 31 oktober 2005, 19:45 uur
teutoon schreef:
We zijn het eens

0
teutoon
geplaatst: 31 oktober 2005, 20:09 uur
Mooi. Paradise by the dashboard light komt mijn keel uit, ik vind het niks, toch weet ik dat het geniaal is. Queen vind ik ook niks, vooral We are the champions, maargoed het is wel goed denk ik dan.
0
geplaatst: 1 november 2005, 12:04 uur
Misschien is de kwalificatie SLECHT wat overdreven, maar ik moet iedereen gelijk geven die beweert dat hij of zij de nummers die in dit topic genoemd worden, niet meer aan kan horen. Juist omdat ze zo bekend zijn, ze zijn gewoon volkomen STUKGEDRAAID. Ja ook Hotel california en Paradise bij the dashboard light. Die eindigen altijd in de top 5 van de top 2000 en meer van dat soort lijsten, terwijl ik 6312 liedjes ken die ik leuker vind, maar dat is altijd persoonlijk. Codo van Döf is er wel een van trouwens. Weeee doooo not neeed any looove on this plaaanet: Tötet CODO vernichtet die Liebe. Tamelijk briljant wel 

0
geplaatst: 1 november 2005, 13:31 uur
Rodenrijck schreef:
(...) terwijl ik 6312 liedjes ken die ik leuker vind, maar dat is altijd persoonlijk. Codo van Döf is er wel een van trouwens. Weeee doooo not neeed any looove on this plaaanet: Tötet CODO vernichtet die Liebe. Tamelijk briljant wel
(...) terwijl ik 6312 liedjes ken die ik leuker vind, maar dat is altijd persoonlijk. Codo van Döf is er wel een van trouwens. Weeee doooo not neeed any looove on this plaaanet: Tötet CODO vernichtet die Liebe. Tamelijk briljant wel

Het briljante hoor ik echt niet. Misschien ligt het aan het Duits. Als die man met 'hässlich' en 'Ich bin der Hass' begint schiet ik in een lachbreuk. Ik ben het niet gewend om Duits te horen, vind het ook geen mooie taal en daarom is het voor mij heel moeilijk een Duits nummer te kunnen appreciëren.
0
geplaatst: 1 november 2005, 13:53 uur
Toch zijn er genoeg mooie duitse nummers, zeker uit die tijd, maar ook Blumfeld of Tocotronic (check het topic Ein deutscher top Zehn maar eens, dan vind je genoeg tips) De dame uit het refrein van Codo blijkt trouwens Inga Humpe te zijn die nu in het hippe 2raumwohnung zingt.
0
teutoon
geplaatst: 1 november 2005, 14:30 uur
Slecht zijn de bekende nummers dus niet. Het zijn wel nummers met inhoud, maar daardoor wordt je er ook zo moe van.
Zelf luister ik bijvoorbeeld liever naar andere nummers van The Eagles dan naar Hotel California. Maar wat je niet kan ontkennen dat een nummer als Hotel erg mooi is opgebouwd en daarom alle eigenschappen heeft van een hit.
Zelf luister ik bijvoorbeeld liever naar andere nummers van The Eagles dan naar Hotel California. Maar wat je niet kan ontkennen dat een nummer als Hotel erg mooi is opgebouwd en daarom alle eigenschappen heeft van een hit.
0
geplaatst: 1 november 2005, 15:14 uur
Rodenrijck schreef:
Toch zijn er genoeg mooie duitse nummers, zeker uit die tijd, maar ook Blumfeld of Tocotronic (check het topic Ein deutscher top Zehn maar eens, dan vind je genoeg tips) De dame uit het refrein van Codo blijkt trouwens Inga Humpe te zijn die nu in het hippe 2raumwohnung zingt.
Even gecheckt en ik kan je wel zeggen dat ik Der Mussolini (DAF), Autobahn (Kraftwerk), Ich bin von Kopf ... (Marlene Dietrich) wel heel goed vind. Evenals de originele Duitse versie van 'Mack The Knife' (Kurt Weill gezongen door Lotte Lenya) die niet in de lijsten voorkomt. 'Eisbär' vind ik zeker niet slecht maar ik moet me toch altijd over iets heen zetten als hij "Ich möchte ein Eisbär sein." zingt. Ja, dat Duits, ik denk dat ik daar gewoon niks mee heb.
Maar ik wil het wel proberen.
0
geplaatst: 1 november 2005, 16:00 uur
george clinton schreef:
'Eisbär' vind ik zeker niet slecht maar ik moet me toch altijd over iets heen zetten als hij "Ich möchte ein Eisbär sein." zingt. Ja, dat Duits, ik denk dat ik daar gewoon niks mee heb.
Maar ik wil het wel proberen.
'Eisbär' vind ik zeker niet slecht maar ik moet me toch altijd over iets heen zetten als hij "Ich möchte ein Eisbär sein." zingt. Ja, dat Duits, ik denk dat ik daar gewoon niks mee heb.
Maar ik wil het wel proberen.Heel goed
"Ich möchte ein Eisbär sein." zou ik me niet eens in het engels voor kunnen stellen, dat MOET gewoon in het duits. En dan hebben we Kristallnach van Bap nog niet eens genoemd...Misschien luister ik te weinig naar teksten, ik kan me ook niet zo druk maken om de taal waarin iets gezongen wordt. Momenteel luister ik veel naar Oekraïense feestpolka's uit de Russendisko-serie, Thaise beat uit de jaren 60, en bossanova (voornamelijk portugees) en ik heb keine Ahnung waar al die muziek over gaat, maar een verademing is het wel 
0
geplaatst: 1 november 2005, 22:19 uur
Hier de top 10 van irritantste nummers die regelmatig in top-lijstjes verschijnen:
1. Beatles - Hey Jude
2. Nirvana - Man Who Sold The World
3. Natalie Imbruglia - Torn
4. George Baker Selection - Little Green Bag
5. Rasmus - In the Shadows
6. Dido - White Flag
7. Elton John - Candle in the wind
8. Lenny Kravitz - Let love rule
9. Rolling Stones - Satisfaction
10. Counting Crows - Big Yellow Taxi
En alles van Level 42, UB40, Beach Boys, Acda & de Munnik, Kane, Marco Borsato, Krezip en vele anderen.
1. Beatles - Hey Jude
6. Dido - White Flag
En alles van Level 42, UB40, Beach Boys, Acda & de Munnik, Kane, Marco Borsato, Krezip en vele anderen.

0
geplaatst: 1 november 2005, 22:24 uur
Zavo schreef:
Hier de top 10 van irritantste nummers die regelmatig in top-lijstjes verschijnen:
1. Beatles - Hey Jude
1. Beatles - Hey Jude
Aï, dat doet pijn.

0
geplaatst: 1 november 2005, 23:49 uur
Zavo schreef:
1. Beatles - Hey Jude
6. Dido - White Flag
1. Beatles - Hey Jude
6. Dido - White Flag
*wat vindt Zavo dan wel goed, vraag ik me af
0
geplaatst: 2 november 2005, 09:07 uur
Kijk naar mijn stemmen zou ik zeggen. Ik heb lang niet op alles wat ik ken gestemd, maar het geeft wel een idee.
0
geplaatst: 2 november 2005, 11:29 uur
The Beatles - Hey Jude???? Dan moet je toch wel een hele nare ervaring hebben gehad met dat nummer.
Dido - White Flag stem ik trouwens helemaal eens.
Dido - White Flag stem ik trouwens helemaal eens.
0
geplaatst: 2 november 2005, 11:36 uur
Rokol schreef:
The Beatles - Hey Jude???? Dan moet je toch wel een hele nare ervaring hebben gehad met dat nummer.
Ja, ik heb het gehoord! Meerdere malen zelfs! Het probleem met dit nummer is dat het maar duurt en duurt, ook als het al afgelopen is, want dan blijft het nog uren in je hoofd hangen en dat is in dit geval niet positief. Dat irritante vrolijke "lalalala", ik heb sowiesie een hekel aan lalala-nummers, maar deze is wel het allerergste. En dan wordt het ook nog door Paul McCartney gezongen, die ik echt haat. Echt verschrikkelijk, de radio moet echt meteen uit als ik dit hoor.
En Beatles-fans: ze hebben ook best een paar leuke nummers gemaakt hoor.

0
geplaatst: 2 november 2005, 14:09 uur
Zavo schreef:
Dat irritante vrolijke "lalalala", ik heb sowiesie een hekel aan lalala-nummers, maar deze is wel het allerergste. En dan wordt het ook nog door Paul McCartney gezongen, die ik echt haat.
Dat irritante vrolijke "lalalala", ik heb sowiesie een hekel aan lalala-nummers, maar deze is wel het allerergste. En dan wordt het ook nog door Paul McCartney gezongen, die ik echt haat.
dit moet verdorie niet veel gekker worden
0
geplaatst: 2 november 2005, 14:17 uur
ettettummu schreef:
die moet verdorie niet veel gekker worden
die moet verdorie niet veel gekker worden
Wie? Paul McM? Was die maar gek, nee, hij neemt zichzelf nog steeds serieus, dat is nog het ergste.

0
geplaatst: 2 november 2005, 14:31 uur
Man, post zelf eens een lijstje, dan staan er vast ook dingen in die anderen wel goed vinden. En kom niet aanzetten met Frans Bauer of zo...
0
geplaatst: 2 november 2005, 15:32 uur
allereerst:
waar gaat het om in dit topic: om wat je zelf niet mooi vind, of wat idd betitelt kan worden als flop
ik kan alleen al van de Rolling Stones meer dan 100 nummers noemen die ik mooier vind dan "Satisfaction", maar ik weet ook wel dat dit nummer zo'n beetje HET rock/pop-nummer van de jaren 60 is
om het dan een flop te noemen
als het gaat om wat ik zelf niet mooi vind:
ik krijg jeuk van "Don't leave me this way" van de Communards
of van alles wat ik ken van UB40
alles wat ik niet ken van UB40 wil ik graag zo houden
"Smalltown Boy" is eigenlijk een geweldig nummer, alleen komt het bij diegene die zich de zanger daarvan noemt wel heel vervelend uit zijn strot
nummers van Leo Sayer: idemdito
"Lovely Day" van Bill Withers is een mooi nummer als het uit mijn speakers klinkt
hoor ik het op het werk, dan hoor ik alleen maar:
eeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee galmen
verschrikkelijk!!!!
maar een flop?
nee, toch
waar gaat het om in dit topic: om wat je zelf niet mooi vind, of wat idd betitelt kan worden als flop
ik kan alleen al van de Rolling Stones meer dan 100 nummers noemen die ik mooier vind dan "Satisfaction", maar ik weet ook wel dat dit nummer zo'n beetje HET rock/pop-nummer van de jaren 60 is
om het dan een flop te noemen

als het gaat om wat ik zelf niet mooi vind:
ik krijg jeuk van "Don't leave me this way" van de Communards
of van alles wat ik ken van UB40
alles wat ik niet ken van UB40 wil ik graag zo houden

"Smalltown Boy" is eigenlijk een geweldig nummer, alleen komt het bij diegene die zich de zanger daarvan noemt wel heel vervelend uit zijn strot

nummers van Leo Sayer: idemdito
"Lovely Day" van Bill Withers is een mooi nummer als het uit mijn speakers klinkt
hoor ik het op het werk, dan hoor ik alleen maar:
eeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee galmen
verschrikkelijk!!!!

maar een flop?
nee, toch

0
geplaatst: 2 november 2005, 15:39 uur
Ik zal eens een lijstje maken.
Note: dit zijn niet nummers die ik haat maar ik hoor ze liever niet.
1. Limp Bizkit - Nookie (oeps deze haat ik wel)
2. U2 - Beautiful Day
3. Prince - Alles wat die gedaan heeft
4. R.E.M - Everybody's Hurt
5. Prodigy - No Good For Me
6. Maroon 5 - This Love (deze haat ik ook)
7. Robbie Williams - Rock DJ (de clip is wel goed)
8. Lenny Kravitz - American Women
9. Dido - White Flag
10. Nirvana - Smells Like Teen Spirit (ik vind die van Weird Al Yankovich beter)
Note: dit zijn niet nummers die ik haat maar ik hoor ze liever niet.
1. Limp Bizkit - Nookie (oeps deze haat ik wel)
2. U2 - Beautiful Day
3. Prince - Alles wat die gedaan heeft
4. R.E.M - Everybody's Hurt
5. Prodigy - No Good For Me
6. Maroon 5 - This Love (deze haat ik ook)
7. Robbie Williams - Rock DJ (de clip is wel goed)
8. Lenny Kravitz - American Women
9. Dido - White Flag
10. Nirvana - Smells Like Teen Spirit (ik vind die van Weird Al Yankovich beter)
0
geplaatst: 2 november 2005, 15:45 uur
ettettummu schreef:
allereerst:
allereerst:
Het ging om nummers die je slecht/irritant vindt, zeg maar waar je de radio voor uitzet. Nee, flops zijn de nummers die ik noemde niet, want ze werden allemaal succesvol. Ik heb expres succesvolle nummers gekozen, staat ook boven mijn lijstje.
Precies de reden waarom hij in mijn lijstje staat. Ik hou wel van de Stones, heb er ook cd's van, maar zoals je al zegt, ze hebben zoveel betere nummers gemaakt. Waarom juist dit nummer altijd op de radio is begrijp ik echt niet. Dat ik het nu niet meer kan aanhoren komt omdat ik het te vaak gehoord heb.
0
geplaatst: 2 november 2005, 15:48 uur
Zavo schreef:
Waarom juist dit nummer altijd op de radio is begrijp ik echt niet. Dat ik het nu niet meer kan aanhoren komt omdat ik het te vaak gehoord heb.
Waarom juist dit nummer altijd op de radio is begrijp ik echt niet. Dat ik het nu niet meer kan aanhoren komt omdat ik het te vaak gehoord heb.
meteen het bewijs dat het allesbehalve een flop is

0
geplaatst: 2 november 2005, 15:50 uur
1. Phil Collins - Can't Stop Loving You

2. Eminem - Just Lose it (Meeste van Eminem is wel ok, maar dit
)
3. Maroon 5 - This Love
4. Queen - Bohemian Rhapsody
5. Elton John - Candle In The Wind
6. Counting Crows - Alles na August & Everything After (wat een goede cd is)
7. Coldplay - Fix You (begin ik een flinke hekel aan te krijgen, meeste van X&Y is wel aan te horen, deze niet)
8. U2 - Elevation
9. Toto - Africa
10. Acda en de Munnik - Het Regent Zonnestralen (Dit is ook een ramp, mijn omgeving draait dit nummer namelijk kapot)

2. Eminem - Just Lose it (Meeste van Eminem is wel ok, maar dit
)3. Maroon 5 - This Love
4. Queen - Bohemian Rhapsody
5. Elton John - Candle In The Wind
6. Counting Crows - Alles na August & Everything After (wat een goede cd is)
7. Coldplay - Fix You (begin ik een flinke hekel aan te krijgen, meeste van X&Y is wel aan te horen, deze niet)
8. U2 - Elevation
9. Toto - Africa
10. Acda en de Munnik - Het Regent Zonnestralen (Dit is ook een ramp, mijn omgeving draait dit nummer namelijk kapot)
0
geplaatst: 2 november 2005, 17:29 uur
meteen het bewijs dat het allesbehalve een flop is 

Dat de Stones betere gemaakt hebben lijkt me duidelijk, maar het blijft wel een meesterlijke riff. Bij een lijst met de beste nummers ooit kwam het tweede achter Like a Rolling Stone van Bob Dylan en aangezien dat geen rock is....beste rocknummer ooit gemaakt.
Inmiddels normaal, maar destijds baanbrekend. Dat Hey Jude erin staat kan ik een heel klein beetje begrijpen als je Radio Veronica luistert, die draait dat nummer tweemaal per week. Maar ja...dat zijn we van Veronica gewend.
0
geplaatst: 2 november 2005, 17:48 uur
avdj schreef:
Bij een lijst met de beste nummers ooit kwam het tweede achter Like a Rolling Stone van Bob Dylan
Bij een lijst met de beste nummers ooit kwam het tweede achter Like a Rolling Stone van Bob Dylan
Yep, die lijst kwam van het blad Rolling Stone.
* denotes required fields.