MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Flop 100

zoeken in:
er zijn natuurlijk ontelbaar veel slechte singles, gelukkig blijven ze niet allemaal in mijn hoofd hangen.

Na even nadenken kom ik op deze 10 platen die ik het liefste nooit meer hoor:

1. Brian Adams - Summer of 69
2. Van Dik Hout - Stil In Mij
3. Meat Loaf - I'd Do Anything For Love
4. Fool's Garden - Lemon Tree
5. Tina Turner - The Best
6. Live - Overcome
7. Golden Earring - Going To The Run
8. Ten Sharp - You
9. Phil Collins - Another Day In Paradise
10. The Scorpions - Wind Of Change

Van b.v Phil Collins en Tina Turner had ik ook makkelijk 10 andere nummers kunnen kiezen. Wat een baggermuziek maken zij toch. En dat mensen dat nog vreten is helemaal te erg voor woorden. Maar goed, ik kan maar beter stoppen want mijn bloed begint haast te koken

starbright boy schreef:
(quote)

Ik ook, al heeft het ook erg veel te maken met jeugdsentiment.

Dat klopt natuurlijk helemaal.

moviefreak#1
andré schreef:
er zijn natuurlijk ontelbaar veel slechte singles, gelukkig blijven ze niet allemaal in mijn hoofd hangen.

6. Live - Overcome
8. Ten Sharp - You

Van b.v Phil Collins en Tina Turner had ik ook makkelijk 10 andere nummers kunnen kiezen. Wat een baggermuziek maken zij toch. En dat mensen dat nog vreten is helemaal te erg voor woorden. Maar goed, ik kan maar beter stoppen want mijn bloed begint haast te koken

Wat kunnen smaken toch verschillen . Hier staan nog 7 nummers op die ik nog graag hoor. En van Tina Turner, Ten Sharp en Bryan Adams word ik ook niet misselijk en kan ik best één keer in de zoveel tijd horen

andré schreef:

6. Live - Overcome
8. Ten Sharp - You

Nou andre ik had van jou wel iets meer diepgang verwacht, er zijn toch massa's nummers die slechter zijn, ik denk hierbij aan Double Date, Jim, Jannes, Hanny en de rekels, Def Dames Dope en ga zo maar door. In jou topje staan zeker wel nummers die mij erg aanspreken. (nummer1, 3, 4, 7 & 9)

andré schreef:

Tina Turners 'Private Dancer' en 'What's Love Got to Do with It' zijn wat mij betreft toch klassieke popsongs. Net als die Phil Collins die in je lijst staat.
Edit: ... net als 'In The Air Tonight'. Bijna vergeten.

moviefreak#1
Nog ééntje : Def Rhymz - Doekoe
Verschrikkelijk nummer

Ik vind het wel een lekker controversieel lijstje André. Ik zal er ook eens eentje gaan bedenken...

Toch maar ff een lijstje gemaakt. (de volgorde is willekeurig)

- Jim - Tell her you ove her
- Hanny en de Rekels - Vanavond heb ik hoofdpijn
- Def Dames Dope - eigenlijk is alles slecht.
- Barbarrella - Pin Up Club
- Orginele Goeden Tijden Slechte tijden Tune, door een man en een vrouw gezongen (ik heb geen idee wie)
- Def Rhymz - Doekoe
- Lucas en Gea - Pick any song
- Toy Box - Tarzan & Jane

Hoor ik nog honderd keer liever Phill Collins

Hmm, dan vind ik lijstje van andré toch slechter, dan dat van jou Eddie. Die artiesten in andré z'n lijst pretenderen namelijk nog goede muziek te maken, maar de nummers die er in staan zijn inderdaad bijna allemaal erbarmelijk slecht (BA gaat nog net, maar is wel helemaal grijs gedraaid).

Ik zal ook eens een lijstje met van die semi-serieuze kutmuziek maken.

Eddie schreef:

Nou andre ik had van jou wel iets meer diepgang verwacht, er zijn toch massa's nummers die slechter zijn, ik denk hierbij aan Double Date, Jim, Jannes, Hanny en de rekels, Def Dames Dope en ga zo maar door. In jou topje staan zeker wel nummers die mij erg aanspreken. (nummer1, 3, 4, 7 & 9)

Wat heeft dat te maken met diepgang?

Ik vind Andre's lijstje wel leuk, al vind ik ook niet elk nummer zo vervelend als hij. De lijstjes met de namen die jij noemt vind ik niet interessant, omdat er niemand op deze site rondloopt die dat ook maar een beetje leuk vind. Het is toch veel leuker om te lezen welke nummers iemand vreselijk vind die anderen wel goed vinden?

starbright boy schreef:
quote]

Wat heeft dat te maken met diepgang?

Ik vind Andre's lijstje wel leuk, al vind ik ook niet elk nummer zo vervelend als hij. De lijstjes met de namen die jij noemt vind ik niet interessant, omdat er niemand op deze site rondloopt die dat ook maar een beetje leuk vind. Het is toch veel leuker om te lezen welke nummers iemand vreselijk vind die anderen wel goed vinden?

Diepgang, dat is sarcasme...

Bij flop 100 denk ik aan nummers die echt walgelijk slecht zijn, net als de flop 100 op MoM daar staan ook alleen maar films in die echt verschrikkelijk zijn , ik kan me simpelweg niet voorstellen dat iemand geen slechttere nummers kent als Simply the best of Summer of '69.

Ik wil niemand op de tenen staan echter in een flop 100 horen m.i. wel andere nummers als dat.

Dat denk ik dus ook, starbright. Daarom ben ik maar eens de top 2000 van 2004 af gegaan en de eerste 10 jeuknummers die ik tegenkwam waren:

1. Meat Loaf - Paradise by the dashboard light
2. André Hazes - Zij gelooft in mij
3. Supertramp - School
4. Van Dik Hout - Stil in mij
5. Toto - Africa
6. Bob Marley & the Wailers - No woman no cry
7. Acda & De Munnik - Niet of nooit geweest
8. Acda & De Munnik - Het regent zonnestralen
9. Guns n' Roses - Knocking on heaven's door
10. De Poema's - Zij maakt het verschil

Er stonden uiteraard wel meer matige nummers tussen, maar dit zijn de eerste 10 waarbij ik de radio echt uit zou zetten.

Wat kunnen meninge toch heerlijk uiteenlopen, meestal ben ik het wel met Hammerhead eens qua muziek-smaak maar hier loopt het dwars langs elkaar heen. OK het zijn geen nummmers waar ik van ga juigen maar er staan zeker wel nummers tussen die ik best aan kan horen, maar het kan ook komen doordat ik de godganse dag TMF hoor, dan smeek je soms om dit soort nummers geloof me.

dutch2
1. Simple Minds - Waterfront
2. Hermes House Band - I Will Survive
3. Queen - Radio Gaga
4. U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For
5. Genesis - Whodunnit
6. Andre Hazes - Een Beetje Verliefd
7. Golden Earring - Weekend Love
8. Mick Jagger - Let's Work
9. Blof - Aan de Kust
10. Phil Collins - In the Air Tonight

Uiteraard zijn er nog veel meer (persoonlijke) baggernummers, maar deze kwamen spontaan naar boven.

OK zal ik ook eenlijstje maken van nummers waarbij ik direct de Radio uit het raam gooi, zonder dat ik in het in het extreme trek zoals hierboven. Deze kwamen het eerst in me op.

1. Bob Marly - I shot the Sherriff
2. Coldplay - Speed Of Sound
3. James Blund - You're Beautiful
4. Anouk - Nobody's Wife
5. Live - Overcome
6. Marco Borsato - Binnen
7. Beatles - I Love You Yeah Yeah Yeah (ik weet niet of dit de echte titel is...)
8. Elton ft. George Micheal - Don't let the sun...
9. Robbie Williams - She's The One
10. Aerosmith - I Don't wanna miss a thing

HammerHead schreef:
Dat denk ik dus ook, starbright. Daarom ben ik maar eens de top 2000 van 2004 af gegaan en de eerste 10 jeuknummers die ik tegenkwam waren:

3. Supertramp - School
9. Guns n' Roses - Knocking on heaven's door

Er stonden uiteraard wel meer matige nummers tussen, maar dit zijn de eerste 10 waarbij ik de radio echt uit zou zetten.

School is juist fantastisch! En de live versie die op Live ERA 87-93 staat van Knockin On Heavens Door is ook erg goed.

Ook even de top 2000 langsgelopen:

1. Eagles - Hotel California
2. Meatloaf - Paradise By The Dashboardlight
3. Dire Straits - Private Investigations
4. Andre Hazes - Zij Gelooft In Mij
5. Eric Clapton - Tears In Heaven
6. Dido - White Flag(wat doet ie in godsnaam zo hoog in die lijst?)
7. Bryan Adams - Everything I Do
8. Bruce Springsteen - Born In The USA
9. Robbie Williams - Feel
10. Lionel Richie - Hello

Eddie schreef:
(quote)

Ach god, wat een ophef over mijn lijstje zeg! Ik had echt niet verwacht dat ik zoveel heilige huisjes omver trapte. Desalniettemin sta ik voor de volle 100% achter mijn lijstje! Misschien zijn er inderdaad ergere platen, maar bovenstaand lijstje kwam gister meteen in mij op.

De namen die jij noemt ken ik overigens nauwelijks, van Jannes, Toybox, Lucas en Gea heb ik werkelijk nog nooit muziek gehoord (denk ik). Barbarella vind ik stiekem wel een stout nummer Maar waar hoor je dat nummer nog tegenwoordig? En, eerlijk is eerlijk, ik vind Doekoe van Def Rhymz helemaal zo slecht nog niet, dat hoor ik 10 x liever dan een Brian Adams-plaat.

gemaster schreef:
(quote)

School is juist fantastisch! En de live versie die op Live ERA 87-93 staat van Knockin On Heavens Door is ook erg goed.

Nee, School is niet fantastisch. Sterker nog, heel Supertramp kan me gestolen worden. Alle hitjes die ik van ze ken werken mateloos op m'n zenuwen. Een mooie kandidaat voor het "artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt" topic.

Knocking on Heaven's door vind ik zo'n beetje het slechtste nummer wat GNR ooit heeft uitgebracht en sowieso al 1 van de slechtste covers aller tijden (metname door Axl's totaal ongeschikte stem voor dit nummer). GNR moet rocken en geen Bob Dylan liedjes naspelen.

wavanbuuren
1. Meatloaf - Paradise by the dashboard light
2. Bette Midler - The rose
3. Bob Marley - No woman, No cry
4. Guns 'n roses - knocking on heavens door
5. Rowwen Heze - Limburg
6. Brian Adams - Evrything I do I do it for you
7. Dire straits - Walk of life
8. Peter Gabriel - Salsburry Hill
9. Bon Jovi - Always
10.Aritha Franklin - Think

Valt me niet tegen dat ik toch nog 241 platen uit de top 2000 nodig had om dit berichtje vol te maken.
Buiten de lijst om zijn er natuurlijk nog voldoende jeukplaten te verzinnen, maar dit vond ik wel een leuk idee

starbright boy schreef:

5. Ik Wou Dat Ik Jou Was - Veldhuis en Kemper

Inderdaad zeg, zogenaamde intelligente popmuziek van eigen bodem! Stelletje Acda en De Munnik-wanna-be's!
Komt in mijn lijstje op nummer 2 (achter Volumia).

En om nog een alom gerespecteerd nummer toe te voegen:
U2 - Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
Ik heb geen hekel aan U2 maar dit nummer is slappe hap van A tot Z, met een treurig dieptepunt in het zeikerige refrein.

Codo van Döf vind ik trouwens wel heel goed. Dat is cult ten voeten uit!

Casartelli (moderator)
Jord schreef:

5. Ik Wou Dat Ik Jou Was - Veldhuis en Kemper

Inderdaad zeg, zogenaamde intelligente popmuziek van eigen bodem! Stelletje Acda en De Munnik-wanna-be's!
Komt in mijn lijstje op nummer 2 (achter Volumia).

En om nog een alom gerespecteerd nummer toe te voegen:
U2 - Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
Ik heb geen hekel aan U2 maar dit nummer is slappe hap van A tot Z, met een treurig dieptepunt in het zeikerige refrein.

Codo van Döf vind ik trouwens wel heel goed. Dat is cult ten voeten uit!

wat het U2-nummer betreft helemaal mee eens!!

wat Veldhuis & Kemper betreft ook trouwens (al heb ik aan Acda & de Munnik zelf ook al een grondige hekel)

erwku
wavanbuuren schreef:

8. Peter Gabriel - Salsburry Hill

Schandalig!!!!!!! Geniaal nummer!

Linda, Roos en Jessica - Ademloos is ook een prachtige kandidaat voor dit soort lijstjes.

wavanbuuren schreef:

7. Dire straits - Walk of life

Dit kan niet waar zijn!

Rokol schreef:
Linda, Roos en Jessica - Ademloos is ook een prachtige kandidaat voor dit soort lijstjes.

nee nee, daar is hierboven al over gediscusseerd, die passen er niet in

Eddie schreef:

nee nee, daar is hierboven al over gediscusseerd, die passen er niet in

Precies!
En Simple Minds - Belfast Child ? Die toch wel?

Ha Ha, ja hoor wat mij betrefd boven aan, oh nee Bob Marley komt eerst.

wavanbuuren
Music4ever schreef:
(quote)

Dit kan niet waar zijn!

Toch wel. Ik ben een redlijke liefhebber van Dire Straits, maar dit nummer heb ik altijd verrafschuwd. Brotrhers in Arms is een prachtig album waarbij wat mij betreft dit kermisnummer volledig uit de toon valt.....

teutoon
Jullie kunnen wel mooi lullen allemaal. Dat bepaalde nummers je de strot uitkomen, omdat je ze al zo vaak gehoord hebt.

Maar slecht, het zijn wel hits geweest en vaak nog muzikaal ook.
Trouwens kijk eerst een wat voor waardeloze muzikant je zelf bent (niemand kent je), of nog erger je speelt niet eens een instrument, laat staan dat je het kan.

Dat je Def Rhymz afkraakt begrijp ik, maar nummers als Hotel California, nee. Schrijf het zelf maar eens, lukt je in geen 1000 jaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.