MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 Pink Floyd nummers

zoeken in:
dynamo d schreef:
(quote)

Eén van de mooiste vind ik The Final Cut.

Dan ben jij meer een Waters dan een Gilmour - man?!
Wordt jij nooit moe van de geneuzel over de oorlog en zn vader? (zegt iemand die Amused to Death in zn top-10 heeft staan )

Sonic Nurse schreef:
(quote)

Dan ben jij meer een Waters dan een Gilmour - man?!
Wordt jij nooit moe van de geneuzel over de oorlog en zn vader? (zegt iemand die Amused to Death in zn top-10 heeft staan )

Ik word er niet moe van. Mooie van muziek is, dat het ergens over gaat. En ik weet van mijn eigen vader hoe moeilijk het in je leven kan zijn wanneer je je vader op jonge leeftijd verliest. Dat verdriet verwerken in muziek maakt die muziek alleen maar intenser. Tjee, wat klinkt dit zwaarmoedig. Ik lijk Roger wel. In mijn top 10 staat overigens een album dat gaat over Sigmund Freud (Freudiana). Dus blijkbaar houd ik wel van psychologisch geneuzel.

p.s.
Ik vind zowel Waters als Gilmour goede musici, maar houd meer van albums als The Wall en The Final Cut dan het gladde (maar ook nog goede) Wish You Were Here.

dynamo d schreef:
(quote)

En ik weet van mijn eigen vader hoe moeilijk het in je leven kan zijn wanneer je je vader op jonge leeftijd verliest.

Klopt, ik kan er helaas over mee praten.

Maar we raken off-topic. Ik ga me er toch maar eens aan wagen dan. Volgorde ist mir ganz egal, dit zijn gewoon mijn 10 favoriete Floyd nummers (geloof ik)

Comfortably Numb
Atom Heart Mother
Dogs
Shine on You crazy Diamond (Part 1)
Echoes
Eclips
Welcome to the Machine
Interstellar Overdrive
The gunners Dream
Hey You

Come In Number 51, Your Time Is Up en Fingal's Cave van de Zabriskie Point soundtrack ook hier weer zwaar on(der)gewardeerd.

Omayyad
Banshee schreef:
Come In Number 51, Your Time Is Up en Fingal's Cave van de Zabriskie Point soundtrack ook hier weer zwaar on(der)gewardeerd.

Volgens mij wordt Careful With That Axe, Eugene toch een paar keer genoemd en aangezien Come In Number 51, Your Time Is Up niets meer of minder is dan de liveversie van dat nummer komt het toch een paar keer voor.

Volgens mij is het nummer wat jij bedoelt met Fingal's Cave nog nooit officieel uitgebracht en dat verklaart natuurlijk ook dat er weinig mensen op stemmen. Bovendien is de titel van dit nummer ooit verzonnen door een bootlegger.

Omayyad schreef:
Volgens mij wordt Careful With That Axe, Eugene toch een paar keer genoemd en aangezien Come In Number 51, Your Time Is Up niets meer of minder is dan de liveversie van dat nummer komt het toch een paar keer voor.

Twee totaal verschillende nummers. "Number 51" is een verfijnde versie van "Axe" (als we gaan generaliseren) en staat er helemaal los van.

Omayyad schreef:
Volgens mij is het nummer wat jij bedoelt met Fingal's Cave nog nooit officieel uitgebracht en dat verklaart natuurlijk ook dat er weinig mensen op stemmen. Bovendien is de titel van dit nummer ooit verzonnen door een bootlegger.

Weinig mensen? Ik heb er geen één gezien. Het doet er helemaal niet toe dat de Fingal Cave outtakes nooit officieel uitgebracht zijn. Van een beetje Floyd fan mag je toch verwachten dat ie er op z'n minst mee bekend is, of eventueel de film gezien heeft. Maar of mensen het nou top 10-waardig vinden is natuurlijk een ander verhaal.

Omayyad
Banshee schreef:
Twee totaal verschillende nummers. "Number 51" is een verfijnde versie van "Axe" (als we gaan generaliseren) en staat er helemaal los van.

De regisseur heeft Pink Floyd gevraagd met eenzelfde soort nummer als de liveversie van Careful With That Axe, Eugene te komen. Zoals je weet is er een groot verschil tussen de studio- en liveversies van dit nummer. Dat is dus Come In Number 51, Your Time Is Up geworden.

Banshee schreef:
Weinig mensen? Ik heb er geen één gezien. Het doet er helemaal niet toe dat de Fingal Cave outtakes nooit officieel uitgebracht zijn. Van een beetje Floyd fan mag je toch verwachten dat ie er op z'n minst mee bekend is, of eventueel de film gezien heeft.

Aangezien dit een algemeen muziekforum en geen Pink Floyd-forum is, vind ik het niet vreemd dat deze nummers niet genoemd worden.

Banshee schreef:
Maar of mensen het nou top 10-waardig vinden is natuurlijk een ander verhaal.

Dat is inderdaad de reden dat ik niet op deze nummers gestemd heb. Bovendien heb ik met mijn stemming vaak rekening gehouden met de liveversies van de nummers, die ik vaak veel mooier vind dan de plaatversies.

Omayyad schreef:
De regisseur heeft Pink Floyd gevraagd met eenzelfde soort nummer als de liveversie van Careful With That Axe, Eugene te komen. Zoals je weet is er een groot verschil tussen de studio- en liveversies van dit nummer. Dat is dus Come In Number 51, Your Time Is Up geworden.

Een veel mooier nummer, ja.

Omayyad schreef:
Aangezien dit een algemeen muziekforum en geen Pink Floyd-forum is, vind ik het niet vreemd dat deze nummers niet genoemd worden.

Nee, vreemd vind ik het ook niet (ook al heet de topic Top 10 Pink Floyd nummers), alleen jammer (vandaar de sad smiley) dat deze prachtige, minder bekende (versies van) nummers eigenlijk nooit op wat voor dan ook Pink Floydlijstjes voorkomen. Ik kom ze in ieder geval niet tegen. Het zal dan wel m'n persoonlijke voorkeur zijn.

Omayyad
Banshee schreef:
Een veel mooier nummer, ja.

Nou... Ik heb toch meerdere liveversies gehoord van Careful With That Axe, Eugene die ik veel mooier vind dan Come In Number 51, Your Time Is Up. Al moet ik zeggen dat wanneer ik beide studioversies tegenover elkaar zet, ik duidelijk Come In Number 51, Your Time Is Up prefereer.

Banshee schreef:
Nee, vreemd vind ik het ook niet (ook al heet de topic Top 10 Pink Floyd nummers), alleen jammer (vandaar de sad smiley) dat deze prachtige, minder bekende (versies van) nummers eigenlijk nooit op wat voor dan ook Pink Floydlijstjes voorkomen. Ik kom ze in ieder geval niet tegen. Het zal dan wel m'n persoonlijke voorkeur zijn.

Ik denk dat wanneer je op een Pink Floyd-forum deze vraag zou stellen je een hele andere toplijst zou zien.

Enne... Waar is jouw top tien eigenlijk?

Toon1 schreef:
De pre-1973 periode van Pink Floyd vind ik erg ondergewaardeerd. Waarom luisteren zo weinig mensen naar hun eerste albums maar wel allemaal 'The Wall' ?

The Scientist schreef:
(quote)

Dan mis je naar mijn mening de mooiste 3... Piper, Meddle, en Atom Heart Mother..

Ik ben met een inhaalslag bezig, maar volgens mij miste ik zeer duidelijk de eerste 2 albums The Piper at the Gates of Dawn en A Saucerful of Secrets

Erg goed vind ik die 2. De rest volgt spoedig en dan misschien ook wel een update van mijn top 10.

En vandaag ook andere PF albums heel intensief beluisterd en ik weet zeker dat die top 10 op de schop moet!

Update:

1. Comfortably Numb
2. Echoes
3. Time
4. Wish You Were Here
5. High Hopes
6. Careful with that Axe, Eugene
7. Us & Them
8. Hey You
9. Have a Cigar
10. Astronomy Domine

Echoes is het nummer dat ik de voorbije 36 jaar het meest gedraaid hebt. En nog steeds blijft me deze epic boeien.
Echoes overtreft, voor wat mij betreft, de overige PF-nummers met zeer ruime voorsprong.

ik dacht dat de winnaars van het dictee der nederlandse taal altijd belgen waren, en terecht, tenminste?
......ik hebT?
Sorry dat ik deze Floyd idylle even ruw verstoor, maar ' t moet toch niet erger worden....
Ga nu gewoon weer lezen.

Pink Queen
nieuwe:

1. Wish you were here.
2. Comfortably numb.
3. Another brick in the wall pt.1 en 2
4. Fat old sun.
5. Echoes.
6. Atom heart mother.
7. Brain damage.
8. Nobody home.
9. Arnold Layne.
10. A saucerful of secrets.

1. Shine On You Crazy Diamond
2. Wish You Were Here
3. Echoes
4. One Of These Days
5. Learning To Fly
6. Time
7. High Hopes
8. Eclipse
9. Dogs Of War
10. Run Like Hell

1. Sheep
2. Comfortably numb
3. Time
4. Shine on you crazy diamond (part 1-5)
5. Hey you
6. Wish you were here
7. One of these days
8. Dogs
9. Money
10. Welcome to the machine

Moeijlijk om van Pink Floyd een top lijst te maken simpelweg omdat ze bijna geen ondermaatse muziek hebben gemaakt en wel heeeeeeel veeel topnummers. Pink Floyd is voor mij de enige band die ik oneindig vaak kan opzetten zonder dat ik me stoor. Nummers als wish you were here en comfortably numb zal ik toch zeker duizend keer gehoord hebben maar het is elke keer weer kippenvel. Ik zal toch een poging wagen al is het dan wel in willekeurige volgorde.

Echoes
One of these days
Shine on.....
Comfortably numb
Welcome to the machine
Wish you were here
Carefull with that axe....
Sheep
Dogs of war
Run like hell

en dan vergeet ik er ongetwijfeld nog een groot aantal.

Moeijlijk om van Pink Floyd een top lijst te maken simpelweg omdat ze bijna geen ondermaatse muziek hebben gemaakt en wel heeeeeeel veeel topnummers. Pink Floyd is voor mij de enige band die ik oneindig vaak kan opzetten zonder dat ik me stoor. Nummers als wish you were here en comfortably numb zal ik toch zeker duizend keer gehoord hebben maar het is elke keer weer kippenvel. Ik zal toch een poging wagen al is het dan wel in willekeurige volgorde.

Echoes
One of these days
Shine on.....
Comfortably numb
Welcome to the machine
Wish you were here
Carefull with that axe....
Sheep
Dogs of war
Run like hell

en dan vergeet ik er ongetwijfeld nog een groot aantal.

heb op een ander forum een klein jaar terug de onderstaande lijst gefabriceerd, en daar kan ik nog steeds mee leven... ik was in een moody bui denk ik.

01. Echoes (Meddle)
02. Fat Old Sun (Atom Heart Mother)
03. Cymbaline (More)
04. Shine On You Crazy Diamond Parts VI-IX (Wish You Were Here)
05. Atom Heart Mother (Atom Heart Mother)
06. The Embryo (Picnic, A Breath Of Fresh Air)
07. The Fletcher Memorial Home (The Final Cut)
08. Point Me A The Sky
09. Set The Controls For The Heart Of The Sun (A Saucerful Of Secrets)
10. A Saucerful Of Secrets (A Saucerful Of Secrets)
11. Careful With That Axe, Eugene (Relics)
12. Remember A Day (A Saucerful Of Secrets)
13. A Pillow Of Winds (Meddle)
14. Interstellar Overdrive (Piper At The Gates Of Dawn)
15. Signs Of Life (A Momentary Lapse Of Reason)
16. The Final Cut (The Final Cut)
17. Alan's Psychedelic Breakfast (Atom Heart Mother)
18. Stay (Obscured By Clouds)
19. Us And Them (Dark Side Of The Moon)
20. Take Up Thy Stethoscope And Walk (Piper At The Gates Of Dawn)
21. Marooned (The Division Bell)
22. Country Song (Zabriskie Point)
23. Biding My Time (Relics)
24. Empty Spaces/What Shall We Do Now (Is There Anybody Out There)
25. Green Is The Colour (More)

1. Wish You Were Here
2. In The Flesh?
3. Brain Damage
4. Shine On You Crazy Diamond
5. Comfortably Numb
6. Alan's Psychdelic Breakfast
7. Run Like Hell
8. Mother
9. Us And Them
10. Another Brick In The Wall

1. One Of These Days
2. Sheep
3. Us And Them
4. Echoes
5. Time
6. Brain Damage
7. Dogs
8. Don't Leave Me Now
9. Marooned
10. Fearless

Sinds ik in maart Roger Waters' show heb bijgewoond ben ik weer helemaal into PF. Wat een goeie band toch! De top 5 staat als een huis, 6 t/m 10 favoriet op dit moment.

1. Time
2. Shine on You crazy Diamond
3. Echoes
4. Dogs
5. Comfortably Numb
6. Sheep
7. Set the Controls for the Heart of the Sun
8. The Great Gig in the Sky
9. Fearless
10. Young Lust

kiriyama
Even een top 7 maar:

01 - Echoes
02 - Money
03 - Shine on you crazy diamond
04 - Time
05 - Comfortably numb
06 - Have a cigar
07 - Another brick in the wall

EVANSHEWSON
Et maintenant les points of ze Belgian zjurie :

1 Money
2 One of These Days (I'm gonna cut you into little peaces!!)
3 The Great Gig in the Sky
4 Shine on You Crazy Diamond, pts 1-
5 Arnold Layne
6 Carefull with that Axe, Eugene
7 Echoes
8 Time
9 Wish You Were Here
10 Comfortably Numb
11 Sheep

Uw liefste Petekind
Patje alias
Paus Bono
Evanshewson
PagePlantJonesBonham

1. Sheep
2. Time
3. Comfortably Numb
4. Us and Them
5. Hey You
6. One of These Days
7. Dogs
8. The Great Gig in the Sky
9. Shine on You Crazy Diamond
10. Astronomy Domine

1. shine on you crazy Diamond
2. echoes
3. one of these days
4. astronomy domine
5. wearing the inside out
6. Comfortably Numb
7. Hey You
8. Us and Them
9. What do you want from me
10. Learning to fly

Voorlopig een top 10, mss als ik zin heb maak ik er een top 25/50 ofzo van:

1 Hey you
2 Dogs
3 High hopes
4 Comfortably numb
5 Sheep
6 The embryo
7 Set the controls for the heart of the sun
8 Us and them
9 Shine on you crazy diamond
10 Wot's... uh the deal?

net buiten top 10: Echoes, Keep talking, Vera, Wish you were here, Time, Any colour you like, A pillow of winds

Davez
1-atom heart mother
2-one of these days
3-in the flesh
4-another brick in the wall part 2
5-instellar overdrive
6-astronomy domine
7-have a cigar
8-welcome to the machine
9-comfortably numb
10-money

Helemaal nog niet gepost hier zie ik. Even uit de losse pols:

1. Echoes
2. Astronomy Domine
3. Interstellar Overdrive
4. Careful with that Axe Eugene
5. One of these Days
6. A Saucerfull of Secrets
7. Shine on You Crazy Diamond 1-5
8. Dogs
9. Set the Controls for the Heart of the Sun
10. Sheep

Gast
geplaatst: vandaag om 01:46 uur

geplaatst: vandaag om 01:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.