MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / The Beatles album top 5

zoeken in:
MrGuitar240
mmm. Ik denk:

1. White
2. Kan niet kiezen tussen Sgt. en Abbey. Ik ga voor... Sgt. Kan zo veranderen
3. Abbey Road.
4. Rubber soul
5. Revolver

whoknowslisa
1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
2. The White Album
3. Abbey Road
4. Rubber Soul
5. Revolver

Update met allemaal:

1. The White Album
2. Abbey Road
3. Revolver
4. Rubber Soul
5. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
6. Magical Mystery Tour
7. Help!
8. A Hard Day's Night
9. Let it Be
10. Beatles for Sale
11. With the Beatles
12. Please Please Me
13. Yellow Submarine

MrGuitar240
Ben een tijd bezig geweest. Mijn lijst was :

1. White
2. Kan niet kiezen tussen Sgt. en Abbey. Ik ga voor... Sgt. Kan zo veranderen
3. Abbey Road.
4. Rubber soul
5. Revolver

Toen:

1. White
2. Abbey
3. Sgt.
4. Magical
5. Rubber
6. Revolver.

Toen heb ik bij alle albums het gemiddelde per nummer uitgerekent. Toen is Rubber soul boven Sgt. gaan staan. Maar toch blijf ik bij mijn oude lijst:

1. White album
2. Abbey road
3. Sgt. Pepper's lonely hearts club band
4. Magical mystery tour.
5. Rubber soul
6. Revolver.

MrGuitar240
FF de getallen erbij zetten en of het hetzelfde als mijn lijst is of dat het veranderd is.

1. White album: Stemgemiddelde per nummer: 4,35 (hetzelfde)
2. Abbey road: Stemgemiddelde per nummer: 4,25 (hetzelfde)
3. Sgt. Pepper: Stemgemiddelde per nummer: 4,15 (-2)
4. Magical mystery: Stemgemiddelde per nummer: 4,02 (-1)
5. Rubber soul: Stemgemiddelde per nummer: 4,20 (+2)
6. Revolver: Stemgemiddelde per nummer: 3.85 (hetzelfde)

1. Rubber soul
2. With the Beatles
3. A hard days night
4. Revolver
5. Abbey road
6. The Beatles (witte)
7. Magical Mystery tour
8. Sgt Pepper
9. Beatles for sale
10. Help!

1. The Beatles (the White Album)
2. Rubber Soul
3. Abbey Road
4. Revolver
5. Help!

Update:

1. Revolver
2. Magical Mystery Tour
3. Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
4. Rubber Soul
5. The White Album

MrGuitar240
[quote]devel-hunt schreef:

1. Rubber soul
2. With the Beatles
3. A hard days night
4. Revolver
5. Abbey road
6. The Beatles (witte)
7. Magical Mystery tour
8. Sgt Pepper
9. Beatles for sale
10. Help![/0quote]

With the Beatles staat op 1 in je top 10.

1. The White Album
2. Sgt. Pepper
3. Rubber Soul
4. Revolver
5. A Hard Day's Night
6. Abbey Road
7. Help!
8. Let It Be (naked, de normale versie zou op 12 staan)
9. With The Beatles
10. Please Please Me
11. Beatles For Sale
13. Yellow Submarine

Als ik Magical Mystery Tour als album mee zou rekenen zou die ongeveer op 6 of 7 staan, hoewel hij wel 2 van mijn absolute favorieten bevat (Strawberry Fields en I Am The Walrus)

1. Abbey Road
2. Sgt. Pepper
3. Revolver
4. The White Album
5. Rubber Soul

MrGuitar240
Laat ik eens een complete lijst maken. Zijn wat dingetjes veranderd.

1. White Album
2. Abbey Road
3. Rubber Soul
4. Help!
5. Sgt. Pepper
6. Beatles for sale
7. Magical mystery rour
8. Revolver
9. Let it be
10. With the Beatles
11. Please please me
12. Hard days night

Hard days night vind ik echt de minste.

Ik heb de Beatles in groepjes verdeeld:

1. Jongetjes: Please please me, with the Beatles, Hard days night - leuke liedjes typischb Beatles. Leuk. Meer niet

2.Overgang: Beatles for sale, help, rubber soul - Ze maakten steeds betere composities maar hadden nog dat jeugde. Erg leuke periode. Mijn favoriet. Alleen staan ze niet op 1 omdat Abbey Road en the White Album steengoed zijn. Favorieten uit de periode: Eight days a week, kansas city, i'll follow the sun, i've just seen a face, you've got to hide, drive my car, michelle, looking trough you, think for yourself.

3. Uitproberen: Revolver, Sgt. pepper, magical - Uitproberen: Met muziek en in de studio. Bij revolver wat nieuwe dingetjes zoals een gitaar achteruit spoelen, later bij Sgt. nieuwe geluiden en bij de magical mystery tour gewoon rare muziek. Wel leuk maar dingen zoals Blue jay way en de tekst van I am the walrus waren toch wel experimenteel, alleen op een andere manier. Leuke periode. Dingetjes geleerd. De sfeer van revolver vind ik niet leuk. Ik weet niet zo wat er mis mee is. Leuk gemaakt, goede nummers. Ach ja. Van dit rijstje is Magical mystery mijn favoriet. Ik heb het alleen niet hoger dan Revolver want vind het als album niet echt kloppen.

Uiteenvalling; Begon bij the white album. had niet het idee dat ze er zin in hadden. Gooiden wat nummers op een plaat die toevallig heel goed waren. Ik denk dat ze de nummers meer voor zichzelf schreven. John is het een beetje zat. Zo komt het op mij over: I'm so tired (het lijkt of hij het meent), Julia (hoe hij het zingt), yer blues (aha). En Abbey road. Een fantastisch album. Het klopt. perfecte nummers. Dan de medley waar andere nummer die eerder in het album voorkwamen (you never give me your money) terugkomen. Super overgangen. En een fantastisch eind. Allebei de einden.

En Let it be. Luister is goed naar dat nummer. Ik was het zat maar luisterde er nog eens naar. Wat is het eigenijk mooi. De opbouw van instrumenten en na de solo ineenkeer hoe rustig het is. Met de percussie (tjak tjak:p). Mooi hoor.

Merkwaardig dat je Beatles for Sale boven Revolver plaatst, MrGuitar240. Beatles for Sale lijkt mij het minst geïnspireerde Beatles-album waar ze relatief weinig nieuwe wegen verkennen maar het is nog zeer genietbaar.
A Hard Days Night daarentegen vind ik net het beste Beatles-album in hun beginperiode, daar hebben ze (Lennon & McCartney) het songschrijven helemaal onder de knie met 13 quasi perfecte popsongs en geen covers.
Maar zoals steeds gezegd, smaken verschillen (zelfs onder Beatles-fans).

1. White Album
2. Abbey Road
3. Sgt. Pepper
4. Revolver
5. Help!

Ook ik zwicht voor de 2de periode van The Beatles. Magical Mystery Tour is ook geniaal maar daar voel ik wat minder voor, alhoewel "I Am the Walrus" toch een van mijn favoriete nummers blijft.
Voor mij is "Help!" nog iets meer gevarieerder dan "A Hard Day's Night". Dat zal aan de inbreng van George Harrison liggen.

MrGuitar240
LucM schreef:
Merkwaardig dat je Beatles for Sale boven Revolver plaatst, MrGuitar240. Beatles for Sale lijkt mij het minst geïnspireerde Beatles-album waar ze relatief weinig nieuwe wegen verkennen maar het is nog zeer genietbaar.
A Hard Days Night daarentegen vind ik net het beste Beatles-album in hun beginperiode, daar hebben ze (Lennon & McCartney) het songschrijven helemaal onder de knie met 13 quasi perfecte popsongs en geen covers.
Maar zoals steeds gezegd, smaken verschillen (zelfs onder Beatles-fans).

Ik hou gewoon van de song op Beatles for sale. Het kleine pareltje "I'll follow the sun" en "no reply" is 1 van mijn favoriete Lennons. "Eight days" vind ik een super song. Mijn favoriet samen met "ill follow" is toch "Kansas city/hey-hey" Het is net zo lekker als de andere oudere platen alleen heeft deze meer pit. Ik snap ook voor geen drol dat de mensen "I'm a loser" als beste van de plaat kozen. Ach ja. Jij snapt niet dat ik deze plaat zo hoog heb. En ik snap niet waarom jij dat net snapt. Alleen ben jij in de meerderheid:P. Revolver vind ik ook goed. Met "Hard days night" heb ik niet zoveel. En die platen waarmee ik niet zoveel heb maar die de mensen toch waardere ga ik nog meer luisteren. Dus dat deed ik. het is al een stuk gestegen. Het komt nu denk ik boven Please please me en MISSCHIEN boven With the Beatles!

De afweging tussen Revolver en Beatles for Sale is een lastige, maar de eerste wint het wat mij betreft.

1. Abbey Road
2. A Hard Day's Night
3. Sgt. Pepper's
4. Rubber Soul
5. The Beatles
6. Please, Please Me
7. Help!
8. Let It Be
9. With the Beatles
10. Revolver
11. Beatles for sale

Magical Mystery Tour en Yellow Submarine komen om uiteenlopende redenen niet in aanmerking voor een notering in een albumlijstje van The Beatles.

P.S.: De waardering van "The Beatles" (nummer 5 in mijn lijstje) hangt volgens mij sterk samen met het feit hoe je kant 4 beoordeelt en in hoeverre je dat laat meewegen in de totaalbeoordeling van het album.

1. Abbey Road
2. The Beatles (white album)
3. Revolver
4. Rubber Soul
5. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
2. Abbey Road
3. Revolver
4. Rubber Soul
5. Help!
6. White album (The Beatles)
7. Magical mystery Tour
8. Let it Be
9. Beatles for sale
10. Yellow Submarine

De nummer 1 en 2 wisselen elkaar continu af komt vooral om dat kant 2 van Abbey Road zo ijzersterk is en bijna perfect in elkaar overloopt. qua instrumentaal vind ik sgt. pepper mooier. ze verdienen beiden de eerste plaats.

De reden dat the white album zo laag staat is wegens de totaal beoordeling van het album, zoals Justus18 al zei

1, Abbey Road
2, Sgt, Pepper's Lonely Hearts Club Band
3, Magical Mystery Tour
4, The Beatles (White Album)
5, Revolver

Johnny 00
De tien beste plaatkanten:

1. Abbey Road [B]
2. White Album [C]
3. White Album [A]
4. Sgt Pepper's [A]
5. Rubber Soul [A]
6. Revolver [B]
7. A Hard Day's Night [A]
8. Sgt Pepper's [B]
9. White Album [D]
10. Help! [A]

1.Rubber Soul
2.White album
3.Abbey Road
4.Revolver
5.Sgt Pepper

al veranderd het soms...

01. Sgt. Pepper
02. The White Album
03. Abbey Road
04. Revolver
05. Magical Mystery Tour

01. Sgt. Pepper
02. Abbey Road
03. Rubber Soul
04. Revolver
05. Magical Mystery Tour

1 Abbey Road
2 Rubber Soul
3 The White Album
4 Sgt. Pepper
5 Magical Mistery Tour

P.S. Revolver hoort er natuurlijk ook in thuis, maar er zijn maar vijf plekken beschikbaar,

1. Abbey Road
2. White Album
3. Revolver
4. Magical Mystery Tour
5. Rubber Soul

Rubber Soul
Revolver
White Album
Sgt. Pepper
Abbey Road

1. Abbey Road
2. Rubber Soul
3. Revolver
4. Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
5. The White Album
6. Help!
7. A Hard Day's Night
8. Magical Mystery Tour
9. Please Please Me
10. Beatles for Sale
11. Let it Be
12. With the Beatles
13. Yellow Submarine

Niet te doen eigenlijk...

The Oath
Eindelijk 5 albums beluisterd van hen

1) Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
2) Abbey Road
3) Revolver
4) Rubber Soul
5) White Album

Maar Rubber Soul ken ik nog niet zo goed.

Top 5 Beatles albums..
1. Abbey Road
2. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
3. Revolver
..... Moet nog meer Beatles albums luisteren.

Zorin
1. Abbey Road
2. Rubber Soul
3. Sgt. Pepper
4. Hard Days Night
5. Revolver

Gast
geplaatst: vandaag om 15:57 uur

geplaatst: vandaag om 15:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.