Muziek / Toplijsten en favorieten / Tien landen, tien genres, een top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:12 uur
Andere genres zijn wat te talrijk om uit te zoeken, of haal ik het bij lange niet, maar Dance lukt het me nog wel om een top10 neer te zetten. Gemiddeld 4,15*, en vrijwel niets ouder dan 6 jaar
Dance Top10 (Verschillende landen)
1. The Avalanches - Since I Left You (Australië, 2000)
2. John Talabot - Fin (Spanje, 2012)
3. Trentemøller - The Last Resort (Denemarken, 2006)
4. James Holden - At the Controls (VK, 2006)
5. Dominik Eulberg - Diorama (Duitsland, 2011)
6. Caribou - Swim (Canada, 2010)
7. Goldfish - Perceptions of Pacha (Zuid-Afrika, 2008)
8. LCD Soundsystem - 45:33 (VS, 2006)
9. The Field - From Here We Go Sublime (Zweden, 2007)
10. The Whitest Boy Alive - Rules (Noorwegen/Duitsland, 2009)
Al is die laatste erbij gesmokkeld, met een 3.5*, twee landen en een twijfelachtige hoeveelheid dance. Maar er staan 2+ landen in de wachtrij.
Dance Top10 (Verschillende landen)
1. The Avalanches - Since I Left You (Australië, 2000)
2. John Talabot - Fin (Spanje, 2012)
3. Trentemøller - The Last Resort (Denemarken, 2006)
4. James Holden - At the Controls (VK, 2006)
5. Dominik Eulberg - Diorama (Duitsland, 2011)
6. Caribou - Swim (Canada, 2010)
7. Goldfish - Perceptions of Pacha (Zuid-Afrika, 2008)
8. LCD Soundsystem - 45:33 (VS, 2006)
9. The Field - From Here We Go Sublime (Zweden, 2007)
10. The Whitest Boy Alive - Rules (Noorwegen/Duitsland, 2009)
Al is die laatste erbij gesmokkeld, met een 3.5*, twee landen en een twijfelachtige hoeveelheid dance. Maar er staan 2+ landen in de wachtrij.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:29 uur
Misterfool schreef:
nu nog een jazz top 20, graf
nu nog een jazz top 20, graf
Met 6x Steely Dan. Oh nee, da's dan allemaal hetzelfde land.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:34 uur
Dancex20:
1. Booka Shade - Movements (Duitsland)
2. Deniz Kurtel - Music Watching Over Me (Turkije)
3. FM Attack - Dreamatic (Canada)
4. Black Devil - Disco Club (Frankrijk)
5. Margot - France 2 EP (Italië)
6. Infadels - We Are Not the Infadels (VK)
7. Kelley Polar - Love Songs of the Hanging Gardens (Verenigde Staten)
8. Ricardo Villalobos - Alcachofa (Chili)
9. diskJokke - En Fin Tid (Noorwegen)
10. The Avalanches - Since I Left You (Australië)
11. Gus Gus - Forever (IJsland)
12. Tom Trago - Iris (Nederland)
13. Sally Shapiro - Disco Romance (Zweden)
14. Change - The Glow of Love (Guadeloupe)
15. Culoe De Song - The Bright Forest (Zuid-Afrika)
16. Luomo - Vocalcity (Finland)
17. Magnus - The Body Gave You Everything (België)
18. Gui Boratto - Chromophobia (Brazilië)
19. Mano Le Tough - Mountains (Ierland)
20. Trentemøller - The Trentemøller Chronicles (Denemarken)
Veel verder dan dit kwam ik ook niet, al blijft het wel lastig zoeken.
1. Booka Shade - Movements (Duitsland)
2. Deniz Kurtel - Music Watching Over Me (Turkije)
3. FM Attack - Dreamatic (Canada)
4. Black Devil - Disco Club (Frankrijk)
5. Margot - France 2 EP (Italië)
6. Infadels - We Are Not the Infadels (VK)
7. Kelley Polar - Love Songs of the Hanging Gardens (Verenigde Staten)
8. Ricardo Villalobos - Alcachofa (Chili)
9. diskJokke - En Fin Tid (Noorwegen)
10. The Avalanches - Since I Left You (Australië)
11. Gus Gus - Forever (IJsland)
12. Tom Trago - Iris (Nederland)
13. Sally Shapiro - Disco Romance (Zweden)
14. Change - The Glow of Love (Guadeloupe)
15. Culoe De Song - The Bright Forest (Zuid-Afrika)
16. Luomo - Vocalcity (Finland)
17. Magnus - The Body Gave You Everything (België)
18. Gui Boratto - Chromophobia (Brazilië)
19. Mano Le Tough - Mountains (Ierland)
20. Trentemøller - The Trentemøller Chronicles (Denemarken)
Veel verder dan dit kwam ik ook niet, al blijft het wel lastig zoeken.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:37 uur
herman schreef:
11. Gus Gus - Forever (IJsland)
11. Gus Gus - Forever (IJsland)
Polydistortion staat bij mij op 4* maar dat is enkel en alleen "electronic" volgens MuMe. En dan is er nog eentje met een dubbele genreaanduiding maar die staat dus op 3,5* en mag niet meedoen .
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:45 uur
Ja, de genre-omschrijvingen zijn lastig. Dance is pas later een genre geworden op MusicMeter, dus er staan nog aardig wat dance-albums onder electronic. Polydistortion ken ik overigens niet (alleen de single).
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:45 uur
Aangezien ik hier ondertussen reeds bekend sta als een "jazz-hater" leek het me tijd voor wat damage control. Dus bij deze mijn 20 favoriete jazz-platen. Discussies over hoe "jazzy" de albums nu eigenlijk zijn dienen niet met mij gevoerd te worden, ik volg gewoon stug de genreaanduiding op MuMe.
1. Frank Sinatra - In the Wee Small Hours (1955)
2. Donald Fagen - The Nightfly (1982)
3. Malcolm McLaren - Paris (1994)
4. Frank Sinatra - Only the Lonely (1958)
5. Nina Simone - Wild Is the Wind (1966)
6. Ella Fitzgerald - Sings the Cole Porter Song Book (1956)
7. Billie Holiday - Lady Sings the Blues (1956)
8. Steely Dan - Pretzel Logic (1974)
9. Frank Sinatra - Songs for Swingin' Lovers! (1956)
10. Ella Fitzgerald - Ella Fitzgerald Sings the Rodgers & Hart Songbook (1956)
11. Steely Dan - Aja (1977)
12. Bohren & Der Club of Gore - Sunset Mission (2000)
13. Tom Waits - Closing Time (1973)
14. Helen Merrill - Helen Merrill with Clifford Brown (1954)
15. Steely Dan - The Royal Scam (1976)
16. Dinah Washington - What a Diff'rence a Day Makes! (1959)
17. Bohren & Der Club of Gore - Black Earth (2002)
18. Sarah Vaughan - Sarah Vaughan (1954)
19. Andrew Bird's Bowl of Fire - Oh! The Grandeur (1999)
20. Donald Fagen - Morph the Cat (2006)
Zo, en nu wil ik er noooooit meer iets over horen
1. Frank Sinatra - In the Wee Small Hours (1955)
2. Donald Fagen - The Nightfly (1982)
3. Malcolm McLaren - Paris (1994)
4. Frank Sinatra - Only the Lonely (1958)
5. Nina Simone - Wild Is the Wind (1966)
6. Ella Fitzgerald - Sings the Cole Porter Song Book (1956)
7. Billie Holiday - Lady Sings the Blues (1956)
8. Steely Dan - Pretzel Logic (1974)
9. Frank Sinatra - Songs for Swingin' Lovers! (1956)
10. Ella Fitzgerald - Ella Fitzgerald Sings the Rodgers & Hart Songbook (1956)
11. Steely Dan - Aja (1977)
12. Bohren & Der Club of Gore - Sunset Mission (2000)
13. Tom Waits - Closing Time (1973)
14. Helen Merrill - Helen Merrill with Clifford Brown (1954)
15. Steely Dan - The Royal Scam (1976)
16. Dinah Washington - What a Diff'rence a Day Makes! (1959)
17. Bohren & Der Club of Gore - Black Earth (2002)
18. Sarah Vaughan - Sarah Vaughan (1954)
19. Andrew Bird's Bowl of Fire - Oh! The Grandeur (1999)
20. Donald Fagen - Morph the Cat (2006)
Zo, en nu wil ik er noooooit meer iets over horen
0
geplaatst: 10 mei 2012, 23:04 uur
Prima jazzlijst hoor
Rockx20:
1. Arcade Fire - Funeral (Canada)
2. Joy Division - Closer (Verenigd Koninkrijk)
3. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (Verenigde Staten)
4. Os Mutantes - Os Mutantes (Brazilië)
5. Sigur Rós - ( ) (IJsland)
6. Can - Tago Mago (West-Duitsland)
7. Motorpsycho - Angels and Daemons at Play (Noorwegen)
8. Gorki - Eindelijk Vakantie! (België)
9. Serge Gainsbourg - Histoire de Melody Nelson (Frankrijk)
10. Mono - Under the Pipal Tree (Japan)
11. Caesar - No Rest for the Alonely (Nederland)
12. My Bloody Valentine - Loveless (Ierland)
13. Fireside - Elite (Zweden)
14. Connan Mockasin - Forever Dolphin Love (Nieuw-Zeeland)
15. Midnight Juggernauts - Dystopia (Australië)
16. The Psychedelic Aliens - Psycho African Beat (Ghana)
17. Paavoharju - Yhä Hämärää (Finland)
18. Las Kellies - Kellies (Argentinië)
19. Mazgani - Ladies & Gentlemen, Introducing... (Iran)
20. Under Byen - Det Er Mig der Holder Træerne Sammen (Denemarken)
01-04: top 10
05-08: 5*
09-12: 4,5*
13-20: 4*
Rockx20:
1. Arcade Fire - Funeral (Canada)
2. Joy Division - Closer (Verenigd Koninkrijk)
3. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (Verenigde Staten)
4. Os Mutantes - Os Mutantes (Brazilië)
5. Sigur Rós - ( ) (IJsland)
6. Can - Tago Mago (West-Duitsland)
7. Motorpsycho - Angels and Daemons at Play (Noorwegen)
8. Gorki - Eindelijk Vakantie! (België)
9. Serge Gainsbourg - Histoire de Melody Nelson (Frankrijk)
10. Mono - Under the Pipal Tree (Japan)
11. Caesar - No Rest for the Alonely (Nederland)
12. My Bloody Valentine - Loveless (Ierland)
13. Fireside - Elite (Zweden)
14. Connan Mockasin - Forever Dolphin Love (Nieuw-Zeeland)
15. Midnight Juggernauts - Dystopia (Australië)
16. The Psychedelic Aliens - Psycho African Beat (Ghana)
17. Paavoharju - Yhä Hämärää (Finland)
18. Las Kellies - Kellies (Argentinië)
19. Mazgani - Ladies & Gentlemen, Introducing... (Iran)
20. Under Byen - Det Er Mig der Holder Træerne Sammen (Denemarken)
01-04: top 10
05-08: 5*
09-12: 4,5*
13-20: 4*
0
geplaatst: 10 mei 2012, 23:26 uur
GrafGantz schreef:
Die ga ik niet eens proberen, rock en pop zijn me wat te gemakkelijk.
(quote)
Die ga ik niet eens proberen, rock en pop zijn me wat te gemakkelijk.
Pop ga ik ook niet proberen, maar rock viel me nog niet mee hoor. Anders dan bij dance en electronic zijn de VK, VS en Canada daar wel heel erg dominant aanwezig.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 23:11 uur
GrafGantz schreef:
Die ga ik niet eens proberen, rock en pop zijn me wat te gemakkelijk.
En als je er nou een non-Europe lijstje van maakt?Die ga ik niet eens proberen, rock en pop zijn me wat te gemakkelijk.
0
ClassicRocker
geplaatst: 12 mei 2012, 12:12 uur
chevy93 schreef:
En als je er nou een non-Europe lijstje van maakt?
En als je er nou een non-Europe lijstje van maakt?
Europe mag gedurende de 80's een toonaangevende AOR-band geweest zijn, ik veronderstel dat Graf ook zonder deze Zweedse formatie moeiteloos een rock- of poplijstje uit z'n mouw schudt.
Wil je de veelzijdige Rotterdammer peentjeszweet bezorgen, dan zul je toch écht met een non-America of non-Asia lijst moeten komen!
0
geplaatst: 14 mei 2012, 07:39 uur
Als Rotterdammer ben ik natuurlijk meer van de non-onsenselijstjes.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 11:53 uur
Nieuwe uitdaging een "top 12 provincies". Nederland telt namelijk 12 provincies (dit weet ik omdat ik mijn eindexamen al achter de rug heb, anders is dit onmogelijk om te weten), dus dit leek mij wel een leuk thema en ik wilde er wat meer over weten. De regels: elke provincie moet één keer vertegenwoordigd woorden. Zo kom je uiteindelijk aan een top 12. De minimale beoordeling moet 3,5* per plaat zijn. Zijn er nog vragen?
0
geplaatst: 14 mei 2012, 12:51 uur
We zouden de topicnaam kunnen veranderen in bijvoorbeeld 'Toplijsten Allerlei' zodat het meer behelst.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 12:52 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Zijn er nog vragen?
Zijn er nog vragen?
Ja, hoe kan ik dit uitvogelen met behulp van de zoekfunctie alhier?
0
geplaatst: 14 mei 2012, 13:22 uur
Typhoon: Zwolle (Overijssel)
Tiësto: Breda (Noord-Brabant)
Spinvis: Spijkenisse (Zuid-Holland)
DeWolff: Geleen (Limburg)
We vs. Death: Utrecht (Utrecht)
Jan Smit: Volendam (Noord-Holland)
Lola Kite: Amsterdam (Noord-Holland)
Blaudzun: Arnhem (Gelderland)
Alderliefste: Amsterdam (Noord-Holland)
Golden Earring: Den Haag (Zuid-Holland)
Aafke Romeijn: Nijmegen (Gelderland)
11 verschillende Nederlandse artiesten, 7 provincies. Niet onaardig.
Met Cuby + The Blizzards (Drenthe), Blof (Zeeland), De Kast (Friesland) hoef ik er dus nog maar 2. Alleen ik kan zo 1, 2, 3 geen bands noemen uit Groningen en Flevoland. Nou nog zorgen dat ik een goed album van ze vindt.
Edit: Ali B. komt toch uit Almere?
Tiësto: Breda (Noord-Brabant)
Spinvis: Spijkenisse (Zuid-Holland)
DeWolff: Geleen (Limburg)
We vs. Death: Utrecht (Utrecht)
Jan Smit: Volendam (Noord-Holland)
Lola Kite: Amsterdam (Noord-Holland)
Blaudzun: Arnhem (Gelderland)
Alderliefste: Amsterdam (Noord-Holland)
Golden Earring: Den Haag (Zuid-Holland)
Aafke Romeijn: Nijmegen (Gelderland)
11 verschillende Nederlandse artiesten, 7 provincies. Niet onaardig.
Met Cuby + The Blizzards (Drenthe), Blof (Zeeland), De Kast (Friesland) hoef ik er dus nog maar 2. Alleen ik kan zo 1, 2, 3 geen bands noemen uit Groningen en Flevoland. Nou nog zorgen dat ik een goed album van ze vindt.
Edit: Ali B. komt toch uit Almere?
0
geplaatst: 14 mei 2012, 13:24 uur
Opgezwolle - Vloeistof (Overijssel)
Extince - Binnenlandse Funk (Noord-Brabant)
Postmen - Documents (Zuid-Holland)
0118-Vier - Flessepost (Zeeland)
Engel - #10 (Noord-Holland)
Per.Verz - De Geboorte van Kim-Lee (Limburg)
Stropstrikkers - Donkere Dagen (Utrecht)
Raymzter - Reacties (Flevoland)
Mutiara TEC - Dode Hoek (Gelderland)
Dope D.O.D. - Branded (Groningen)
Ik heb Drenthe en Friesland weggelaten. Iedereen weet dat die provincies er toch niet toe doen.
Extince - Binnenlandse Funk (Noord-Brabant)
Postmen - Documents (Zuid-Holland)
0118-Vier - Flessepost (Zeeland)
Engel - #10 (Noord-Holland)
Per.Verz - De Geboorte van Kim-Lee (Limburg)
Stropstrikkers - Donkere Dagen (Utrecht)
Raymzter - Reacties (Flevoland)
Mutiara TEC - Dode Hoek (Gelderland)
Dope D.O.D. - Branded (Groningen)
Ik heb Drenthe en Friesland weggelaten. Iedereen weet dat die provincies er toch niet toe doen.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 13:33 uur
Excuses, het moet natuurlijk wel op een top 12 albums gaan. Ik dacht dat dit voor zichzelf sprak in dit topic (en na mijn bericht)...
Goed bezig MAS.
De minimale beoordeling moet 3,5* per plaat zijn. Zijn er nog vragen?
Goed bezig MAS.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 13:35 uur
0
geplaatst: 14 mei 2012, 13:59 uur
1. Kiem - Kiem (1984) (Zuid-Holland) 4,5*
2. Coparck - Birds, Happiness & Still Not Worried (2001) (Noord-Holland)
3. Machinefabriek - Allengskens (2006) (Gelderland)
4. Martyn - Ghost People (2011) (Noord-Brabant) 4*
5. C-Mon & Kypski - Static Traveller (2004) (Utrecht)
6. DeWolff - Orchards / Lupine (2011) (Limburg)
7. The Black Atlantic - Reverence for Fallen Trees (2009) (Groningen)
8. Kettel - My Dogan (2006) (Friesland) 3,5*
9. Arthur Adam - Awake (2010) (Overijssel)
Bij deze kan ik zo snel niets bedenken: Flevoland / Drenthe / Zeeland, al weet ik lang niet van al mijn stemmen waar de artiesten vandaan komen (de obscuurdere zijn niet te vinden via de link van MAS).
2. Coparck - Birds, Happiness & Still Not Worried (2001) (Noord-Holland)
3. Machinefabriek - Allengskens (2006) (Gelderland)
4. Martyn - Ghost People (2011) (Noord-Brabant) 4*
5. C-Mon & Kypski - Static Traveller (2004) (Utrecht)
6. DeWolff - Orchards / Lupine (2011) (Limburg)
7. The Black Atlantic - Reverence for Fallen Trees (2009) (Groningen)
8. Kettel - My Dogan (2006) (Friesland) 3,5*
9. Arthur Adam - Awake (2010) (Overijssel)
Bij deze kan ik zo snel niets bedenken: Flevoland / Drenthe / Zeeland, al weet ik lang niet van al mijn stemmen waar de artiesten vandaan komen (de obscuurdere zijn niet te vinden via de link van MAS).
0
sxesven
geplaatst: 14 mei 2012, 14:47 uur
1. Opgezwolle - Eigen Wereld (Overijssel) 5*
2. Machinefabriek - Manchester (Zuid-Holland? Tegenwoordig in Rotterdam woonachtig in ieder geval - misschien speel ik vals zo anders heb ik nog genoeg kandidaten trouwens...)
3. God Dethroned - Bloody Blasphemy (Drenthe) 4,5*
4. Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo (Gelderland)
5. Extince - Binnenlandse Funk (Noord-Brabant) 4*
6. Alamo Race Track - Birds at Home (Noord-Holland) 3,5*
7. Shikari - Robot Wars (Groningen)
8. Fyarl - Fear of Ketchup (Utrecht)
9. Nul Elf Acht - Halve Literatuur (Zeeland)
Weet ook niet zo 1-2-3 iets uit Limburg, Flevoland en Friesland, maar ik vermoed dat ik ze ook wel heb, aangezien ik aardig wat Nederlands spul heb (vooral electronica/noise). Weet echter bij heel veel niet waar het precies vandaan komt. Gros staat ook niet op MuMe.
2. Machinefabriek - Manchester (Zuid-Holland? Tegenwoordig in Rotterdam woonachtig in ieder geval - misschien speel ik vals zo anders heb ik nog genoeg kandidaten trouwens...)
3. God Dethroned - Bloody Blasphemy (Drenthe) 4,5*
4. Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo (Gelderland)
5. Extince - Binnenlandse Funk (Noord-Brabant) 4*
6. Alamo Race Track - Birds at Home (Noord-Holland) 3,5*
7. Shikari - Robot Wars (Groningen)
8. Fyarl - Fear of Ketchup (Utrecht)
9. Nul Elf Acht - Halve Literatuur (Zeeland)
Weet ook niet zo 1-2-3 iets uit Limburg, Flevoland en Friesland, maar ik vermoed dat ik ze ook wel heb, aangezien ik aardig wat Nederlands spul heb (vooral electronica/noise). Weet echter bij heel veel niet waar het precies vandaan komt. Gros staat ook niet op MuMe.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 15:07 uur
herman schreef:
Bij deze kan ik zo snel niets bedenken: Flevoland / Drenthe / Zeeland, al weet ik lang niet van al mijn stemmen waar de artiesten vandaan komen (de obscuurdere zijn niet te vinden de link van MAS).
Bij deze kan ik zo snel niets bedenken: Flevoland / Drenthe / Zeeland, al weet ik lang niet van al mijn stemmen waar de artiesten vandaan komen (de obscuurdere zijn niet te vinden de link van MAS).
De obscure obscure artiesten zijn gelukkig wel makkelijk te vinden. Nigga - P uit Friesland bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 15:51 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Excuses, het moet natuurlijk wel op een top 12 albums gaan. Ik dacht dat dit voor zichzelf sprak in dit topic (en na mijn bericht)...
Ik dacht ook dat dit deel van mijn bericht voor zichzelf sprak: Excuses, het moet natuurlijk wel op een top 12 albums gaan. Ik dacht dat dit voor zichzelf sprak in dit topic (en na mijn bericht)...
Nou nog zorgen dat ik een goed album van ze vindt.
Cuby + The Blizzards zie ik nog wel een 3,5* krijgen, maar Blof en Ali B. dus echt niet. Van mijn lijst zou alleen Typhoon weg moeten met het 3,5*-criterium. Hoewel Tiësto officieel nog op een 3,0* staat.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 17:05 uur
chevy93 schreef:
Alleen ik kan zo 1, 2, 3 geen bands noemen uit Groningen en Flevoland.
Alleen ik kan zo 1, 2, 3 geen bands noemen uit Groningen en Flevoland.
Uit Groningen kan ik je van harte Audiotransparent aanbevelen. Warme slowcore die doet denken aan Tindersticks (waar ze ook mee hebben gespeeld) en ze hebben toevallig ook een split uitgebracht met We vs. Death.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 23:03 uur
Ik kom maar tot de helft, waarbij opgemerkt dient te worden dat ik van veel van mijn stemmen op Nederlandse releases ook na enig zoekwerk nog altijd geen idee heb waar ze precies vandaan komen.
1. Legowelt - Wirtschaftswunder (2000) [Zuid-Holland]
2. Applescal - A Mishmash of Changing Moods (2010) [Noord-Holland]
3. Kettel - Whisper Me Wishes (2007) [Friesland]
4. Daizok - Autumn Scenes (2008) [Noord-Brabant]
5. Machinefabriek - Lenteliedjes (2006) [Gelderland]
6. Het Goede Doel - Het Beste van Het Goede Doel (1991) [Utrecht]
1. Legowelt - Wirtschaftswunder (2000) [Zuid-Holland]
2. Applescal - A Mishmash of Changing Moods (2010) [Noord-Holland]
3. Kettel - Whisper Me Wishes (2007) [Friesland]
4. Daizok - Autumn Scenes (2008) [Noord-Brabant]
5. Machinefabriek - Lenteliedjes (2006) [Gelderland]
6. Het Goede Doel - Het Beste van Het Goede Doel (1991) [Utrecht]
0
geplaatst: 15 mei 2012, 09:20 uur
Met enige creativiteit kom ik tot een top 8 (Ensemble Pittoresque komt uit Wassenaar, maar in de liner notes van de LP staat een adres (en telefoonnummer) in Wolphaartsdijk; Pitto woont al tijden in Utrecht, maar komt oorspronkelijk uit de Achterhoek). Merendeel van mijn Nederlandse stemmen komt toch uit Noord- of Zuid-Holland. Tips voor goede artiesten uit Groningen, Overijssel, Flevoland en Limburg (geen Rowwen Hèze) zijn welkom...
1. Ensemble Pittoresque - For This Is Past (Zeeland)
2. Eric Vloeimans' Gatecrash - Heavensabove! (Noord-Holland)
3. Kettel - Through Friendly Waters (Friesland)
4. Pitto - Objects in a Mirror Are Closer Than They Appear (Gelderland)
5. Supersister - Pudding en Gisteren (Zuid-Holland)
6. Martyn - Great Lengths (Noord-Brabant)
7. Cuby & the Blizzards - Desolation (Drenthe)
8. The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Here Be Dragons (Utrecht)
1. Ensemble Pittoresque - For This Is Past (Zeeland)
2. Eric Vloeimans' Gatecrash - Heavensabove! (Noord-Holland)
3. Kettel - Through Friendly Waters (Friesland)
4. Pitto - Objects in a Mirror Are Closer Than They Appear (Gelderland)
5. Supersister - Pudding en Gisteren (Zuid-Holland)
6. Martyn - Great Lengths (Noord-Brabant)
7. Cuby & the Blizzards - Desolation (Drenthe)
8. The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Here Be Dragons (Utrecht)
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 20 mei 2013, 19:34 uur
Wie kroont zich tot MuMe's meest veelzijdige liefhebber?
Uitdaging:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-20 verschillende genres (alle 19 genres die MuMe hanteert plus klassiek)
-20 verschillende landen
-maximaal 4 albums per decennium
-maximaal 4 albums per werelddeel
-minimaal 10 albums met een vrouwelijke hoofdartiest
-minimaal 4* beoordeling per album
Uitdaging:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-20 verschillende genres (alle 19 genres die MuMe hanteert plus klassiek)
-20 verschillende landen
-maximaal 4 albums per decennium
-maximaal 4 albums per werelddeel
-minimaal 10 albums met een vrouwelijke hoofdartiest
-minimaal 4* beoordeling per album
0
geplaatst: 20 mei 2013, 21:08 uur
Tien landen, tien genres, een top 10.
Een top-20 is wat moeilijk maar wel een top-10 die aan die voorwaarden voldoet.
1. U2 - The Joshua Tree (Ierland, Rock)
2. Bob Marley & The Wailers - Exodus (Jamaica, Reggae)
3. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (Canada, Folk / Pop)
4. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (Australië, Wereld / Pop)
5. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (België, Roots / Folk)
6. Miles Davis - Kind of Blue (Verenigde Staten, Jazz)
7. Opeth - Ghost Reveries (Zweden, Metal)
8. Kraftwerk - The Man-Machine (West-Duitsland, Electronic)
9. Dusty Springfield - Dusty in Memphis (Verenigd Koninkrijk, Soul / Pop)
10. The Nits - In the Dutch Mountains (Nederland, Pop)
Een top-20 is wat moeilijk maar wel een top-10 die aan die voorwaarden voldoet.
1. U2 - The Joshua Tree (Ierland, Rock)
2. Bob Marley & The Wailers - Exodus (Jamaica, Reggae)
3. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (Canada, Folk / Pop)
4. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (Australië, Wereld / Pop)
5. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (België, Roots / Folk)
6. Miles Davis - Kind of Blue (Verenigde Staten, Jazz)
7. Opeth - Ghost Reveries (Zweden, Metal)
8. Kraftwerk - The Man-Machine (West-Duitsland, Electronic)
9. Dusty Springfield - Dusty in Memphis (Verenigd Koninkrijk, Soul / Pop)
10. The Nits - In the Dutch Mountains (Nederland, Pop)
* denotes required fields.