Muziek / Toplijsten en favorieten / Tien landen, tien genres, een top 10
zoeken in:
0
ClassicRocker
geplaatst: 5 mei 2012, 10:24 uur
inquestos schreef:
En er staan wel 20 genres op Mume, maar Score reken je niet mee dan?
En er staan wel 20 genres op Mume, maar Score reken je niet mee dan?
Score beschouw ik niet als genre. En ook pop blijf ik in deze opvatten als een merkwaardige aanduiding.
Teunnis schreef:
Ik ging er trouwens vanuit dat wanneer ik 19 genres had gevonden dat ik ze dan ook allemaal zou hebben. Wat blijkt, ik heb rock over het hoofd gezien Ik mis trouwens ook UK, je zou haast zeggen dat ik het opzettelijk heb gedaan. Ik ga hem nog even aanpassen.
Ik ging er trouwens vanuit dat wanneer ik 19 genres had gevonden dat ik ze dan ook allemaal zou hebben. Wat blijkt, ik heb rock over het hoofd gezien Ik mis trouwens ook UK, je zou haast zeggen dat ik het opzettelijk heb gedaan. Ik ga hem nog even aanpassen.
Deze absenties had je op creatieve(re) wijze ongedaan kunnen maken:
http://www.musicmeter.nl/al...
Teunnis schreef:
EDIT: Tadaa! Een lijst met zeven platen die ik al (min of meer) ken (t/m Graciela Maria op minimaal 4*, Nelis de Jong op 3,5*). De overige dertien platen lijken me best interessant en komen dus op mijn "To Listen"-lijstje.
EDIT: Tadaa! Een lijst met zeven platen die ik al (min of meer) ken (t/m Graciela Maria op minimaal 4*, Nelis de Jong op 3,5*). De overige dertien platen lijken me best interessant en komen dus op mijn "To Listen"-lijstje.
Met Nelis oogst je geen goodwill bij de topicmaestro, Teun. Verder gaat een dergelijke would-be-Top 20 volledig mank. Je bent de snobste schakel, veel luisterplezier!
Teunnis schreef:
Waar zo'n idee van onze klassieke rockert wel niet goed voor is!
Waar zo'n idee van onze klassieke rockert wel niet goed voor is!
Waar een idee van Classic Rock Christiano wel niet goed voor kan zijn!
Uitdaging voor Teunnis:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-1 genres (Rock)
-1 landen (Verenigd Koninkrijk)
-1 decennia (70's)
- minimaal 15 niet-(post-)punk albums
Bij minimaal 4* beoordeling per album betaal ik je rijbewijs.
Succes!
0
geplaatst: 5 mei 2012, 12:13 uur
Telt die uitdaging ook voor mij? Want dat gaat je geld kosten
Overigens ben je bij je ultieme uitdaging nog een decenniumcriterium vergeten.
Overigens ben je bij je ultieme uitdaging nog een decenniumcriterium vergeten.
0
ClassicRocker
geplaatst: 5 mei 2012, 12:45 uur
Titmeister schreef:
Telt die uitdaging ook voor mij? Want dat gaat je geld kosten
Telt die uitdaging ook voor mij? Want dat gaat je geld kosten
Het maximumtarief (€37,05) dat een Nederlandse gemeente in rekening mag brengen voor een rijbewijs wil ik ook voor jou wel ophoesten, dus vooruit met de geit!
Titmeister schreef:
Overigens ben je bij je ultieme uitdaging nog een decenniumcriterium vergeten.
Overigens ben je bij je ultieme uitdaging nog een decenniumcriterium vergeten.
Het is wel de bedoeling dat er dit decennium nog iemand met succes de uitdaging aangaat, maar omdat je zo aandringt:
Wie kroont zich tot MuMe's meest veelzijdige liefhebber?
Uitdaging:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-20 verschillende genres (alle 19 genres die MuMe hanteert plus klassiek)
-20 verschillende landen
-maximaal 4 albums per decennium
-maximaal 4 albums per werelddeel
-minimaal 10 albums met een vrouwelijke hoofdartiest
-minimaal 4* beoordeling per album
Succes!
0
geplaatst: 5 mei 2012, 12:56 uur
Ik heb gekozen voor 10 metal-subgenres, leuk puzzelwerk!
1. Rhapsody - Symphony of Enchanted Lands, Pt. 2: The Dark Secret
2. Epica - Design Your Universe
3. Septic Flesh - The Great Mass
4. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
5. Bad Acid Trip - Lynch The Weirdo
6. Alchemist - Organasm
7. Drudkh - Autumn Aurora
8. Svartsot - Mulmets Viser
9. Brother Firetribe - Heart Full of Fire
10. Opeth - Ghost Reveries
1. Italië, powermetal
2. Nederland, gothicmetal
3. Griekenland, deathmetal
4. Verenigd Koninkrijk, heavy metal/NWOBHM
5. Verenigde Staten, grindcore
6. Australië, stonermetal
7. Oekraïne, blackmetal
8. Denemarken, folkmetal
9. Finland, melodic metal
10. Zweden, progmetal
1. Rhapsody - Symphony of Enchanted Lands, Pt. 2: The Dark Secret
2. Epica - Design Your Universe
3. Septic Flesh - The Great Mass
4. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
5. Bad Acid Trip - Lynch The Weirdo
6. Alchemist - Organasm
7. Drudkh - Autumn Aurora
8. Svartsot - Mulmets Viser
9. Brother Firetribe - Heart Full of Fire
10. Opeth - Ghost Reveries
1. Italië, powermetal
2. Nederland, gothicmetal
3. Griekenland, deathmetal
4. Verenigd Koninkrijk, heavy metal/NWOBHM
5. Verenigde Staten, grindcore
6. Australië, stonermetal
7. Oekraïne, blackmetal
8. Denemarken, folkmetal
9. Finland, melodic metal
10. Zweden, progmetal
0
ClassicRocker
geplaatst: 5 mei 2012, 13:02 uur
jasper1991 schreef:
4. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
4. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
jasper1991 schreef:
4. Verenigd Koninkrijk, heavy metal
4. Verenigd Koninkrijk, heavy metal
Sinds wanneer is heavy metal een metal-subgenre?
0
geplaatst: 5 mei 2012, 13:08 uur
Maiden valt niet verder te specificeren zat ik te denken, maar ik voeg 'New Wave of British Heavy Metal' maar even toe voor de precieze pietjes.
0
geplaatst: 5 mei 2012, 13:11 uur
ClassicRocker schreef:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-1 genres (Rock)
-1 landen (Verenigd Koninkrijk)
-1 decennia (70's)
- minimaal 15 niet-(post-)punk albums
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-1 genres (Rock)
-1 landen (Verenigd Koninkrijk)
-1 decennia (70's)
- minimaal 15 niet-(post-)punk albums
1. David Bowie - Station to Station (1976)
2. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
3. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
4. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
5. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
6. John Cale - Paris 1919 (1973)
7. David Bowie - Low (1977)
8. Pink Floyd - Animals (1977)
9. David Bowie - Ziggy Stardust (1972)
10. Kate Bush - The Kick Inside (1978)
11. David Bowie - "Heroes" (1977)
12. Pink Floyd - Meddle (1971)
13. Roxy Music - Country Life (1974)
14. Pink Floyd - The Wall (1979)
15. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
16. The Clash - London Calling (1979)
17. The Police - Outlandos d'Amour (1978)
18. Brian Eno - Taking Tiger Mountain (By Strategy) (1974)
19. Roxy Music - For Your Pleasure (1973)
20. Led Zeppelin - Physical Graffiti (1975)
Heerlijk eenzijdig lijstje met 5x Floyd en 4x Bowie
En maar 2x (post-)punk, of wellicht 3x als je het Police debuut daar ook onder schaart.
0
ClassicRocker
geplaatst: 5 mei 2012, 13:54 uur
jasper1991 schreef:
Maiden valt niet verder te specificeren zat ik te denken, maar ik voeg 'New Wave of British Heavy Metal' maar even toe voor de precieze pietjes.
Maiden valt niet verder te specificeren zat ik te denken, maar ik voeg 'New Wave of British Heavy Metal' maar even toe voor de precieze pietjes.
Die 'wave' kun je anno 1988 bezwaarlijk nog als 'new' kenschetsen. Vervang dit voor prog related metal, en je mag een sticker uitzoeken voor in je schrift.
ClassicRocker schreef:
Het maximumtarief (€37,05) dat een Nederlandse gemeente in rekening mag brengen voor een rijbewijs wil ik ook voor jou wel ophoesten, dus vooruit met de geit!
Het maximumtarief (€37,05) dat een Nederlandse gemeente in rekening mag brengen voor een rijbewijs wil ik ook voor jou wel ophoesten, dus vooruit met de geit!
GrafGantz schreef:
Heerlijk eenzijdig lijstje met 5x Floyd en 4x Bowie
En maar 2x (post-)punk, of wellicht 3x als je het Police debuut daar ook onder schaart.
Heerlijk eenzijdig lijstje met 5x Floyd en 4x Bowie
En maar 2x (post-)punk, of wellicht 3x als je het Police debuut daar ook onder schaart.
Gelieve je voorliefde voor geiten te trotseren en je verlichte fundamentalisme extra cachet te bezorgen!
Uitdaging:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-20 verschillende genres (alle 19 genres die MuMe hanteert plus klassiek)
-20 verschillende landen
-maximaal 4 albums per decennium
-maximaal 4 albums per werelddeel
-minimaal 10 albums met een vrouwelijke hoofdartiest
-minimaal 4* beoordeling per album
Succes!
herman schreef:
Jammer dat je niet kunt zoeken op bv. 'alle genres behalve rock en alle landen behalve VS en UK' oid, maar ik heb eens geprobeerd een female-only lijstje te maken. Verder max. 2 per decennium en 1 per land.
Jammer dat je niet kunt zoeken op bv. 'alle genres behalve rock en alle landen behalve VS en UK' oid, maar ik heb eens geprobeerd een female-only lijstje te maken. Verder max. 2 per decennium en 1 per land.
herman schreef:
9. The Gathering - Mandylion (1995, Nederland, metal)
9. The Gathering - Mandylion (1995, Nederland, metal)
Ben je soms zo verliefd (geweest) op de toenmalige zangeres/frontvrouw dat je ontgaan is dat deze band altijd merendeels uit mannen heeft bestaan?
0
geplaatst: 5 mei 2012, 15:04 uur
01. Violeta Parra - Las Últimas Composiciones de Violeta Parra (1966) (folk, Chili)
02. Kat Flint - Dirty Birds (2008) (pop, Barbados)
03. Ipi 'Ntombi featuring Margaret Singana - The Warrior (1973) (marabi, Zuid-Afrika)
04. Lonnie Donegan - Showcase (1956) (skiffle, Schotland)
05. Lord Invader - Calypso in New York (2000) (calypso, Trinidad)
06. Hank Snow - The Southern Cannonball (1961) (country, Canada)
07. Frank Hutchison - Complete Recorded Works Volume 1 (1997) (blues, VS)
08. Aggieland - Welcome to Aggieland (2005) (americana, Nederland)
Tien noteringen lukt me (nog) niet, maar dit zijn 8 verschillende landen met 8 verschillende muziekstijlen waarbij ik bij allemaal een recensie heb geschreven.
02. Kat Flint - Dirty Birds (2008) (pop, Barbados)
03. Ipi 'Ntombi featuring Margaret Singana - The Warrior (1973) (marabi, Zuid-Afrika)
04. Lonnie Donegan - Showcase (1956) (skiffle, Schotland)
05. Lord Invader - Calypso in New York (2000) (calypso, Trinidad)
06. Hank Snow - The Southern Cannonball (1961) (country, Canada)
07. Frank Hutchison - Complete Recorded Works Volume 1 (1997) (blues, VS)
08. Aggieland - Welcome to Aggieland (2005) (americana, Nederland)
Tien noteringen lukt me (nog) niet, maar dit zijn 8 verschillende landen met 8 verschillende muziekstijlen waarbij ik bij allemaal een recensie heb geschreven.
0
geplaatst: 5 mei 2012, 15:42 uur
Dat ga ik ook eens doen!
1. Tool - Lateralus (progressive metal, Verenigde Staten)
2. Meshuggah - Catch Thirtythree (math metal, Zweden)
3. Demilich - Nesphite (death metal, Finland)
4. Immortal - At The Heart Of Winter (black metal, Noorwegen)
5. Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son (heavy metal, Verenigd Koninkrijk)
6. Mihai Edrisch - L'un Sans L'autre (screamo, Frankrijk)
7. Sigh - Imaginary Sonicscape (avant-garde metal, Japan)
8. Melechesh - The Epigenesis (Middle Eastern Folk Metal, Israel)
9. Pestilence - Spheres (Jazz Metal, Nederland)
10. Sólstafir - Svartir Sandar (post-metal, Ijsland)
0
ClassicRocker
geplaatst: 5 mei 2012, 19:30 uur
herman schreef:
Daar kon je best wel eens gelijk in hebben.
Daar kon je best wel eens gelijk in hebben.
Ben je soms zó verliefd (geweest) op de toenmalige zangeres/frontvrouw dat je eveneens ontgaan is dat dit een progmetalband is?
0
geplaatst: 7 mei 2012, 10:32 uur
ClassicRocker schreef:
Het maximumtarief (€37,05) dat een Nederlandse gemeente in rekening mag brengen voor een rijbewijs wil ik ook voor jou wel ophoesten, dus vooruit met de geit!
(quote)
Het maximumtarief (€37,05) dat een Nederlandse gemeente in rekening mag brengen voor een rijbewijs wil ik ook voor jou wel ophoesten, dus vooruit met de geit!
U vraagt, wij draaien. Speciaal voor jou met 1 per artiest en geen (post)punk:
1. Comus - First Utterance (1971)
2. Pink Floyd - Animals (1977)
3. Caravan - In the Land of Grey and Pink (1971)
4. David Bowie - Low (1977)
5. Robert Wyatt - Rock Bottom (1974)
6. Trees - On the Shore (1970)
7. Wishbone Ash - Argus (1972)
8. Jethro Tull - Thick as a Brick (1972)
9. Egg - Egg (1970)
10. Supertramp - Crime of the Century (1974)
11. King Crimson - Red (1974)
12. Camel - Moonmadness (1976)
13. Van der Graaf Generator - Pawn Hearts (1971)
14. High Tide - High Tide (1970)
15. Gentle Giant - Octopus (1972)
16. Soft Machine - Third (1970)
17. Jeff Wayne - The War of the Worlds (1978)
18. Led Zeppelin - Houses of the Holy (1973)
19. Peter Gabriel - Peter Gabriel (1977)
20. Steve Hillage - Fish Rising (1975)
Overigens heb ik op de dag af nu 5 jaar mijn rijbewijs, dus dat geld kun je in je zak houden
0
geplaatst: 7 mei 2012, 12:39 uur
ClassicRocker schreef:
Wie kroont zich tot MuMe's meest veelzijdige liefhebber?
Uitdaging:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-20 verschillende genres (alle 19 genres die MuMe hanteert plus klassiek)
-20 verschillende landen
-maximaal 4 albums per werelddeel
-minimaal 10 albums met een vrouwelijke hoofdartiest
-minimaal 4* beoordeling per album
Wie kroont zich tot MuMe's meest veelzijdige liefhebber?
Uitdaging:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-20 verschillende genres (alle 19 genres die MuMe hanteert plus klassiek)
-20 verschillende landen
-maximaal 4 albums per werelddeel
-minimaal 10 albums met een vrouwelijke hoofdartiest
-minimaal 4* beoordeling per album
Wist van tevoren al dat ik dit niet ging redden maar was wel benieuwd of ik überhaupt een fatsoenlijke lijst samen kon stellen met een album uit elk genre. MuMe heeft overigens 20 genres en geen 19 dus klassiek laat ik achterwege. Mocht LijstjesRocker bij z'n standpunt blijven dat "Score" geen genre is kan m'n nummer 4 vervangen worden door Arvo Pärt - Für Alina (Estland, 1976). Blues, country, soul en R&B heb ik helaas alleen maar stemmen op albums uit de USA dus daar ga ik reeds nat. Verder red ik het niet qua werelddelen en ook de verschillende decennia is me niet gelukt. Conclusie is dus dat ik een extreem beperkte muzieksmaak heb .
Wat ik wel heb is 20 verschillende genres, hopelijk voldoende vrouwen (een volledige vrouwelijke band, 8 solovrouwen, een vrouw/man duo, een band met een zangeres en een hiphopgroep met vrouw in de gelederen), 5 verschillende decennia, 17 verschillende landen en elk werelddeel komt in elk geval 1x voor.
De top 3 scoort 5*, 4 t/m 7 staat op 4,5* en de rest op 4*. Gemiddeld is dat exact 4,25*.
1. Dusty Springfield - Dusty in Memphis (1969) [USA, soul]
2. Daft Punk - Homework (1997) [Frankrijk, dance]
3. Angus & Julia Stone - Down the Way (2010) [Australië, Folk]
4. Ennio Morricone - C'era Una Volta Il West (1968) [Italië, score]
5. Emmylou Harris - Wrecking Ball (1995) [USA, country]
6. Etta James - At Last! (1960) [USA, blues]
7. Ricardo Villalobos - Achso (2005) [Chili, electronic]
8. Cowboy Junkies - Demons (2011) [Canada, roots]
9. Caroline - Murmurs (2006) [Japan, rock]
10. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain (1974) [USA, R&B]
11. Bic Runga - Beautiful Collision (2002) [Nieuw-Zeeland, pop]
12. Virgin Prunes - ...If I Die, I Die (1982) [Ierland, avant-garde]
13. LiliPUT - LiliPUT (1993) [Zwitserland, punk]
14. Fela Ransome Kuti & The Africa '70 - Gentleman (1973) [Nigeria, wereld]
15. Augustus Pablo - King Tubby Meets Rockers Uptown (1976) [Jamaica, reggae]
16. Doe Maar - 4US (1983) [Nederland, ska]
17. Die Antwoord - TEN$ION (2012) [Zuid-Afrika, hip-hop]
18. Rammstein - Mutter (2001) [Duitsland, metal]
19. Kathy Diamond - Miss Diamond to You (2007) [UK, funk]
20. Elza Soares - A Bossa Negra (1961) [Brazilië, Jazz]
0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:17 uur
ClassicRocker schreef:
Uitdaging voor Teunnis:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-1 genres (Rock)
-1 landen (Verenigd Koninkrijk)
-1 decennia (70's)
- minimaal 15 niet-(post-)punk albums
Bij minimaal 4* beoordeling per album betaal ik je rijbewijs.
Succes!
Uitdaging voor Teunnis:
Maak een Top 20 die aan onderstaande criteria voldoet!?
-1 genres (Rock)
-1 landen (Verenigd Koninkrijk)
-1 decennia (70's)
- minimaal 15 niet-(post-)punk albums
Bij minimaal 4* beoordeling per album betaal ik je rijbewijs.
Succes!
Je hebt heel veel mazzel ik red het toch 19 albums (wel met 6x PF en 4x Bowie). EDIT: Comus over het hoofd gezien, omdat dat een tip is van het Super Tip-Topperspel. Daar wil ik pas een beoordeling aangeven als ik de inspiratie voor een mooie recensie heb. Dat wordt op zijn minst 4*, dus dat zijn dan precies 20 platen
EDIT: Toch niet, verzamelaar Relics zat ertussen en dat vind ik niet echt meetellen.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 17:32 uur
Titmeister schreef:
Overigens heb ik op de dag af nu 5 jaar mijn rijbewijs, dus dat geld kun je in je zak houden
Ik ben er momenteel mee bezig, dus wat extra geld kan nooit kwaad. Overigens heb ik op de dag af nu 5 jaar mijn rijbewijs, dus dat geld kun je in je zak houden
1. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
2. Supertramp - Crime of the Century (1974)
3. Dire Straits - Dire Straits (1978)
4. Eagles - Desperado (1973)
5. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
6. Deep Purple - Machine Head (1972)
7. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970)
8. Camel - Mirage (1974)
9. Neil Young - Harvest (1972)
10. The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination Edgar Allan Poe (1976)
11. Al Stewart - Year of the Cat (1976)
12. David Bowie - Ziggy Stardust (1972)
13. The Doors - L.A. Woman (1971)
14. Billy Joel - The Stranger (1977)
15. Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
16. Don McLean - American Pie (1971)
17. Kansas - Song for America (1974)
18. Genesis - Nursery Cryme (1971)
19. Wishbone Ash - Argus (1972)
20. Yes - Close to the Edge (1972)
Punk? Wat is dat?
0
ClassicRocker
geplaatst: 8 mei 2012, 20:13 uur
chevy93 schreef:
Ik ben er momenteel mee bezig, dus wat extra geld kan nooit kwaad.
Ik ben er momenteel mee bezig, dus wat extra geld kan nooit kwaad.
Gelieve links aan te houden daar de opdracht betrekking heeft op Britse jaren '70-rock.
chevy93 schreef:
Punk? Wat is dat?
Punk? Wat is dat?
Zalig zijn de onwetenden.
Teunnis schreef:
Je hebt heel veel mazzel ik red het toch 19 albums (wel met 6x PF en 4x Bowie). EDIT: Comus over het hoofd gezien, omdat dat een tip is van het Super Tip-Topperspel. Daar wil ik pas een beoordeling aangeven als ik de inspiratie voor een mooie recensie heb. Dat wordt op zijn minst 4*, dus dat zijn dan precies 20 platen
EDIT: Toch niet, verzamelaar Relics zat ertussen en dat vind ik niet echt meetellen.
Je hebt heel veel mazzel ik red het toch 19 albums (wel met 6x PF en 4x Bowie). EDIT: Comus over het hoofd gezien, omdat dat een tip is van het Super Tip-Topperspel. Daar wil ik pas een beoordeling aangeven als ik de inspiratie voor een mooie recensie heb. Dat wordt op zijn minst 4*, dus dat zijn dan precies 20 platen
EDIT: Toch niet, verzamelaar Relics zat ertussen en dat vind ik niet echt meetellen.
Onzalig zijn de geketenden.
GrafGantz schreef:
Conclusie is dus dat ik een extreem beperkte muzieksmaak heb .
Conclusie is dus dat ik een extreem beperkte muzieksmaak heb .
Goedbeschouwd wordt dat "heerlijk eenzijdige lijstje" opgeluisterd door een puissante rijkdom aan muzikaal vakmanschap. Conclusie is dus dat je een extreem verrijkte muzieksmaak hebt.
0
geplaatst: 9 mei 2012, 19:12 uur
ClassicRocker schreef:
Gelieve links aan te houden daar de opdracht betrekking heeft op Britse jaren '70-rock.
Ik vond al dat ik zoveel albums had bestemd, maar ook met Britse 70s zou ik er komen. Helaas zonder 1-album-per-artiest-regel, dus hou het geld maar. Gelieve links aan te houden daar de opdracht betrekking heeft op Britse jaren '70-rock.
0
ClassicRocker
geplaatst: 9 mei 2012, 19:23 uur
chevy93 schreef:
Ik vond al dat ik zoveel albums had bestemd, maar ook met Britse 70s zou ik er komen. Helaas zonder 1-album-per-artiest-regel, dus hou het geld maar.
Ik vond al dat ik zoveel albums had bestemd, maar ook met Britse 70s zou ik er komen. Helaas zonder 1-album-per-artiest-regel, dus hou het geld maar.
Er is inzake deze opdracht geen 1-album-per-artiest-dictaat van kracht en Queen en Led Zeppelin mogen genomineerd, dus laat je creativiteit de vrije loop...
0
geplaatst: 10 mei 2012, 15:15 uur
Een andere uitdaging in de tussentijd.
- 1 genre
- 20 verschillende landen
- Minimaal 4*
Ik begin met electronic:
1. The Flashbulb - Kirlian Selections (Canada) 5*
2. Trentemøller - The Last Resort (Denemarken)
3. Carl Craig - More Songs About Food and Revolutionary Art (Verenigde Staten)
4. Ensemble Pittoresque - For This Is Past (Nederland)
5. Amon Tobin - Bricolage (Brazilië) 4,5*
6. Burial - Untrue (Verenigd Koninkrijk)
7. Arovane - Tides (Duitsland)
8. The Field - From Here We Go Sublime (Zweden)
9. Ricardo Villalobos - Alcachofa (Chili)
10. Floex - Zorya (Tsjechië) 4*
11. Biosphere - Substrata (Noorwegen)
12. Stendeck - Sonnambula (Zwitserland)
13. Korai Öröm - 2009 (Hongarije)
14. Jóhann Jóhannson - Fordlândia (IJsland)
15. Rob Dougan - Furious Angels (Australië)
16. Jean Michel Jarre - Oxygene (Frankrijk)
17. Koordinate of Wonders - EP (Wit-Rusland)
18. Murcof - Martes (Mexico)
19. Fennesz - Endless Summer (Oostenrijk)
20. Heroin and Your Veins - Dead People's Trails (Finland)
- 1 genre
- 20 verschillende landen
- Minimaal 4*
Ik begin met electronic:
1. The Flashbulb - Kirlian Selections (Canada) 5*
2. Trentemøller - The Last Resort (Denemarken)
3. Carl Craig - More Songs About Food and Revolutionary Art (Verenigde Staten)
4. Ensemble Pittoresque - For This Is Past (Nederland)
5. Amon Tobin - Bricolage (Brazilië) 4,5*
6. Burial - Untrue (Verenigd Koninkrijk)
7. Arovane - Tides (Duitsland)
8. The Field - From Here We Go Sublime (Zweden)
9. Ricardo Villalobos - Alcachofa (Chili)
10. Floex - Zorya (Tsjechië) 4*
11. Biosphere - Substrata (Noorwegen)
12. Stendeck - Sonnambula (Zwitserland)
13. Korai Öröm - 2009 (Hongarije)
14. Jóhann Jóhannson - Fordlândia (IJsland)
15. Rob Dougan - Furious Angels (Australië)
16. Jean Michel Jarre - Oxygene (Frankrijk)
17. Koordinate of Wonders - EP (Wit-Rusland)
18. Murcof - Martes (Mexico)
19. Fennesz - Endless Summer (Oostenrijk)
20. Heroin and Your Veins - Dead People's Trails (Finland)
0
geplaatst: 10 mei 2012, 15:41 uur
Ik kom maar tot 10.
1. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (VS)
2. Shad - TSOL (Canada)
3. Long Arm - The Branches (Rusland)
4. Typhoon - Tussen Licht en Lucht (Nederland)
5. Nujabes - Metaphorical Music (Japan)
6. Dela - Changes of Atmosphere (Frankrijk)
7. Hilltop Hoods - The Hard Road: Restrung (Australië)
8. Snowgoons & Reef the Lost Cauze - Your Favorite MC (Duitsland) *
9. Tricky - Maxinquaye (UK)
10. El da Sensei & The Returners - GT2: Nu World (Polen) *
Ik kan gewoon stellen dat het mij niet gelukt is. Zowel El Da Sensei als Reef the Lost Cauze komen uit Amerika. Snowgoons is wel Duits en The Returners zijn Pools.
1. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (VS)
2. Shad - TSOL (Canada)
3. Long Arm - The Branches (Rusland)
4. Typhoon - Tussen Licht en Lucht (Nederland)
5. Nujabes - Metaphorical Music (Japan)
6. Dela - Changes of Atmosphere (Frankrijk)
7. Hilltop Hoods - The Hard Road: Restrung (Australië)
8. Snowgoons & Reef the Lost Cauze - Your Favorite MC (Duitsland) *
9. Tricky - Maxinquaye (UK)
10. El da Sensei & The Returners - GT2: Nu World (Polen) *
Ik kan gewoon stellen dat het mij niet gelukt is. Zowel El Da Sensei als Reef the Lost Cauze komen uit Amerika. Snowgoons is wel Duits en The Returners zijn Pools.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 16:04 uur
Ik doe mee met Tit en ga ook voor "electronic":
1. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (UK, 1992)
2. Kraftwerk - The Man-Machine (West-Duitsland, 1978)
3. Biosphere - Substrata (Noorwegen, 1997)
4. Nicolas Makelberge - Dying in Africa (Zweden, 2006)
5. Björk - Post (IJsland, 1995)
6. Air - Moon Safari (Frankrijk, 1998)
7. Trentemøller - The Last Resort (Denemarken, 2006)
8. ADULT. - Resuscitation (USA, 2001)
9. Luomo - Vocalcity (Finland, 2000)
10. Austra - Feel It Break (Canada, 2011)
11. Alden Tyrell - Times Like These (1999-2006) (Nederland, 2006)
12. Gui Boratto - Chromophobia (Brazilië, 2007)
13. Ricardo Villalobos - Achso (Chili, 2005)
14. Yello - Stella (Zwitserland, 1985)
15. Fennesz - Venice (Oostenrijk, 2004)
16. The Beautiful Schizophonic - Erotikon (Portugal, 2009)
17. Alexander Robotnick - Krypta 1982 (Italië, 2005)
18. Logic System - Logic (Japan, 1981)
19. MANASYt - Atlantis (Bulgarije, 2006)
20. Fizzarum - Monochrome Plural (Rusland, 2000)
Nummers 1 t/m 4 hebben de maximum score, 5 t/m 14 staan op 4,5 en de overige 6 scoren nog altijd een nette 4*. Dat maakt een gemiddelde score van 4,45*.
Als ik me niet vergis kan ik maximaal een top 23 maken met allemaal verschillende landen, dus het is maar net met de hakken over de sloot.
1. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (UK, 1992)
2. Kraftwerk - The Man-Machine (West-Duitsland, 1978)
3. Biosphere - Substrata (Noorwegen, 1997)
4. Nicolas Makelberge - Dying in Africa (Zweden, 2006)
5. Björk - Post (IJsland, 1995)
6. Air - Moon Safari (Frankrijk, 1998)
7. Trentemøller - The Last Resort (Denemarken, 2006)
8. ADULT. - Resuscitation (USA, 2001)
9. Luomo - Vocalcity (Finland, 2000)
10. Austra - Feel It Break (Canada, 2011)
11. Alden Tyrell - Times Like These (1999-2006) (Nederland, 2006)
12. Gui Boratto - Chromophobia (Brazilië, 2007)
13. Ricardo Villalobos - Achso (Chili, 2005)
14. Yello - Stella (Zwitserland, 1985)
15. Fennesz - Venice (Oostenrijk, 2004)
16. The Beautiful Schizophonic - Erotikon (Portugal, 2009)
17. Alexander Robotnick - Krypta 1982 (Italië, 2005)
18. Logic System - Logic (Japan, 1981)
19. MANASYt - Atlantis (Bulgarije, 2006)
20. Fizzarum - Monochrome Plural (Rusland, 2000)
Nummers 1 t/m 4 hebben de maximum score, 5 t/m 14 staan op 4,5 en de overige 6 scoren nog altijd een nette 4*. Dat maakt een gemiddelde score van 4,45*.
Als ik me niet vergis kan ik maximaal een top 23 maken met allemaal verschillende landen, dus het is maar net met de hakken over de sloot.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 16:09 uur
20 keer electronic:
1. Studio - Yearbook 1 (Zweden) 5*
2. Boards of Canada - Geogaddi (Verenigd Koninkrijk)
3. Pantha du Prince - Black Noise (Duitsland)
4. Closer Musik - After Love (Chili) 4,5*
5. Biosphere - Microgravity (Noorwegen)
6. Thomas Fehlmann - Honigpumpe (Zwitserland)
7. múm - Yesterday Was Dramatic, Today Is OK (IJsland)
8. The Avalanches - Since I Left You (Australië)
9. M83 - Saturdays = Youth (Frankrijk)
10. Fennesz - Endless Summer (Oostenrijk)
11. Kiem - Kiem (Nederland)
12. Trentemøller - The Last Resort (Denemarken)
13. Flying Lotus - Cosmogramma (Verenigde Staten)
14. Uusitalo - Tulenkantaja (Finland)
15. Holy Fuck - Latin (Canada) 4*
16. Amon Tobin - Out from Out Where (Brazilië)
17. Keep Shelly in Athens - In Love with Dusk (Griekenland)
18. Talvekoidik - Silent Reflections (Estland)
19. 7E Phalanx - Pulse (België)
20. Delorean - Subiza (Spanje)
1. Studio - Yearbook 1 (Zweden) 5*
2. Boards of Canada - Geogaddi (Verenigd Koninkrijk)
3. Pantha du Prince - Black Noise (Duitsland)
4. Closer Musik - After Love (Chili) 4,5*
5. Biosphere - Microgravity (Noorwegen)
6. Thomas Fehlmann - Honigpumpe (Zwitserland)
7. múm - Yesterday Was Dramatic, Today Is OK (IJsland)
8. The Avalanches - Since I Left You (Australië)
9. M83 - Saturdays = Youth (Frankrijk)
10. Fennesz - Endless Summer (Oostenrijk)
11. Kiem - Kiem (Nederland)
12. Trentemøller - The Last Resort (Denemarken)
13. Flying Lotus - Cosmogramma (Verenigde Staten)
14. Uusitalo - Tulenkantaja (Finland)
15. Holy Fuck - Latin (Canada) 4*
16. Amon Tobin - Out from Out Where (Brazilië)
17. Keep Shelly in Athens - In Love with Dusk (Griekenland)
18. Talvekoidik - Silent Reflections (Estland)
19. 7E Phalanx - Pulse (België)
20. Delorean - Subiza (Spanje)
0
geplaatst: 10 mei 2012, 16:45 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik kom maar tot 10.
Ik kom maar tot 10.
Ga dit (Algerije (Freeman*), Chili (Tiro De Gracia, Ana Tijoux) Polen (Eldo, Łona), Brazilië (Raicionais) ) eens beluisteren, jofel vinden, en gelijk op Mume zetten, schaar Immortal Technique onder Peru, en uit Spanje moet ook nog wel iets leuks komen, en je zit alweer aan 14.
*al zou je die ook onder Frankrijk kunnen scharen. En die chilenen zijn ook niet al te best...
edit: en Mali (Oxmo puccino), bam 15.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 16:53 uur
Met rock kan het ook (al moet ik dan wel Korai Öröm en Heroin and Your Veins hergebruiken):
1. Comus - First Utterance (Verenigd Koninkrijk) 5*
2. The National - Boxer (Verenigde Staten)
3. Can - Tago Mago (West-Duitsland)
4. Nick Cave & the Bad Seeds - The Boatman's Call (Australië)
5. Exuma - Exuma (Bahama's)
6. Gorki - Eindelijk Vakantie! (België)
7. Harmonium - Si On Avait Besoin d'une Cinquième Saison (Canada)
8. Sigur Rós - () (IJsland) 4,5*
9. Triana - El Patio (Spanje)
10. Mar de Robles - Indígena (Chili)
11. Samla Mammas Manna - Maltid (Zweden)
12. Villagers - Becoming a Jackal (Ierland)
13. Tinariwen - Aman Iman: Water Is Life (Mali) 4*
14. Supersister - Pudding en Gisteren (Nederland)
15. Korai Öröm - 2009 (Hongarije)
16. Gunesh Ensemble - Looking at the Earth (Turkmenistan)
17. Magma - Mekanïk Destruktïw Kommandöh (Frankrijk)
18. Museo Rosenbach - Zarathustra (Italië)
19. Gazpacho - Night (Noorwegen)
20. Heroin and Your Veins - Dead People's Trails (Finland)
1. Comus - First Utterance (Verenigd Koninkrijk) 5*
2. The National - Boxer (Verenigde Staten)
3. Can - Tago Mago (West-Duitsland)
4. Nick Cave & the Bad Seeds - The Boatman's Call (Australië)
5. Exuma - Exuma (Bahama's)
6. Gorki - Eindelijk Vakantie! (België)
7. Harmonium - Si On Avait Besoin d'une Cinquième Saison (Canada)
8. Sigur Rós - () (IJsland) 4,5*
9. Triana - El Patio (Spanje)
10. Mar de Robles - Indígena (Chili)
11. Samla Mammas Manna - Maltid (Zweden)
12. Villagers - Becoming a Jackal (Ierland)
13. Tinariwen - Aman Iman: Water Is Life (Mali) 4*
14. Supersister - Pudding en Gisteren (Nederland)
15. Korai Öröm - 2009 (Hongarije)
16. Gunesh Ensemble - Looking at the Earth (Turkmenistan)
17. Magma - Mekanïk Destruktïw Kommandöh (Frankrijk)
18. Museo Rosenbach - Zarathustra (Italië)
19. Gazpacho - Night (Noorwegen)
20. Heroin and Your Veins - Dead People's Trails (Finland)
0
geplaatst: 10 mei 2012, 18:28 uur
inquestos schreef:
Ga dit (Algerije (Freeman*), Chili (Tiro De Gracia, Ana Tijoux) Polen (Eldo, Łona), Brazilië (Raicionais) ) eens beluisteren, jofel vinden, en gelijk op Mume zetten, schaar Immortal Technique onder Peru, en uit Spanje moet ook nog wel iets leuks komen, en je zit alweer aan 14.
*al zou je die ook onder Frankrijk kunnen scharen. En die chilenen zijn ook niet al te best...
edit: en Mali (Oxmo puccino), bam 15.
(quote)
Ga dit (Algerije (Freeman*), Chili (Tiro De Gracia, Ana Tijoux) Polen (Eldo, Łona), Brazilië (Raicionais) ) eens beluisteren, jofel vinden, en gelijk op Mume zetten, schaar Immortal Technique onder Peru, en uit Spanje moet ook nog wel iets leuks komen, en je zit alweer aan 14.
*al zou je die ook onder Frankrijk kunnen scharen. En die chilenen zijn ook niet al te best...
edit: en Mali (Oxmo puccino), bam 15.
Ik ga zo de debuutplaat van Tumi and the Volume uit Zuid-Afrika maar eens opzetten. Die schijnt daadwerkelijk goed te zijn.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 18:43 uur
5,0*
1. Supertramp - Crime of the Century (UK)
2. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (Canada)
3. Sigur Rós - ( ) (IJsland)
4. Gazpacho - Night (Noorwegen)
5. Eagles - One of These Nights (VS)
4,5*
edit: U2 - The Joshua Tree (Ierland)
6. Immanu El - They'll Come, They Come (Zweden)
7. Tides From Nebula - Earthshine (Polen)
4,0*
8. All India Radio - The Silent Surf (Australië)
9. Golden Earring - Eight Miles High (Nederland)
10. Sylvan - Sceneries (Duitsland)
11. The Seven Mile Journey - The Journey Studies (Denemarken)
Het 4,0*-criterium haal ik dus sowieso niet, maar deze scoren ook nog voldoende:
3,5*
dEUS - Keep You Close (België)
Massimo Volume - Lungo I Bordi (Italië)
3,0*
The :Egocentrics - Center of the Cyclone (Roemenië)
Edit: inmiddels wat mogelijke (post-rock) kanshebbers uit Japan, Zwitserland, Rusland, Finland en Ierland.
Edit2: Ierland? Hoe kan ik U2 nou vergeten zijn?
1. Supertramp - Crime of the Century (UK)
2. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (Canada)
3. Sigur Rós - ( ) (IJsland)
4. Gazpacho - Night (Noorwegen)
5. Eagles - One of These Nights (VS)
4,5*
edit: U2 - The Joshua Tree (Ierland)
6. Immanu El - They'll Come, They Come (Zweden)
7. Tides From Nebula - Earthshine (Polen)
4,0*
8. All India Radio - The Silent Surf (Australië)
9. Golden Earring - Eight Miles High (Nederland)
10. Sylvan - Sceneries (Duitsland)
11. The Seven Mile Journey - The Journey Studies (Denemarken)
Het 4,0*-criterium haal ik dus sowieso niet, maar deze scoren ook nog voldoende:
3,5*
dEUS - Keep You Close (België)
Massimo Volume - Lungo I Bordi (Italië)
3,0*
The :Egocentrics - Center of the Cyclone (Roemenië)
Edit: inmiddels wat mogelijke (post-rock) kanshebbers uit Japan, Zwitserland, Rusland, Finland en Ierland.
Edit2: Ierland? Hoe kan ik U2 nou vergeten zijn?
0
geplaatst: 10 mei 2012, 20:12 uur
Ook hier maar 11 keer rock:
1. Frank Zappa - Hot Rats (1969, Verenigde Staten) 5*
2. Radiohead - OK Computer (1997, Verenigd Koninkrijk)
3. Sigur Rós - ( ) (2002, IJsland)
4. Arcade Fire - Funeral (2004, Canada)
5. Gazpacho - Tick Tock (2009, Noorwegen) 4,5*
6. Faust - Faust IV (1973, West-Duitsland)
7. Serge Gainsbourg - Histoire de Melody Nelson (1971, Frankrijk)
8. The Veils - Nux Vomica (2006, Nieuw-Zeeland)
9. Angus & Julia Stone - Down the Way (2010, Australië) 4*
10. My Bloody Valentine - Loveless (1991, Ierland)
11. Ghinzu - Blow (2004, België)
Tien dance-platen:
1. James Holden - At the Controls (2006, Verenigd Koninkrijk) 5*
2. Booka Shade - Movements (2006, Duitsland) 4,5*
3. Madonna - Confessions on a Dance Floor (2005, Verenigde Saten)
4. Ricardo Villalobos - Alcachofa (2003, Chili)
5. Locked Groove - Rooted EP (2012, België)
6. The Knife - Silent Shout (2006, Zweden) 4*
7. John Talabot - ƒin (2012, Spanje)
8. The Avalanches - Since I Left You (2000, Australië)
9. Change - The Glow of Love (1980, Italië/Guadeloupe)
10. Todd Terje - It's the Arps EP (2012, Noorwegen)
Met electronic kom ik nog het verst, 17 platen:
1. Portishead - Third (2008, Verenigd Koninkrijk) 5*
2. Javelin - Jamz n Jemz (2009, Verenigde Saten)
3. The Flashbulb - Kirlian Selections (2005, Canada)
4. Jóhann Jóhannsson - Englabörn (2002, IJsland)
5. Trentemøller - The Last Resort (2006, Denemarken) 4,5*
6. 20.SV - Insects (2006, Libanon)
7. Manuel Göttsching - E2-E4 (1984, West-Duitsland)
8. Ricardo Villalobos - Alcachofa (2003, Chili)
9. Long Arm - The Branches (2011, Rusland)
10. Amon Tobin - Bricolage (1997, Brazilië)
11. The Knife - Silent Shout (2006, Zweden) 4*
12. Ellen Allien - Stadtkind (2001, Duitsland)
13. De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine (2008, Nederland)
14. Soap&Skin - Lovetune for Vacuum (2009, Oostenrijk)
15. The Avalanches - Since I Left You (2000, Australië)
16. Graciela Maria - Many Places (2011, Mexico)
17. M.I.A. - Arular (2005, Sri Lanka)
Maar ik denk dat ik over niet al te lange tijd wel tot twintig kom met electronic (en misschien zelfs met dance). Het grootste gedeelte van die platen ken ik niet meer dan een jaar.
1. Frank Zappa - Hot Rats (1969, Verenigde Staten) 5*
2. Radiohead - OK Computer (1997, Verenigd Koninkrijk)
3. Sigur Rós - ( ) (2002, IJsland)
4. Arcade Fire - Funeral (2004, Canada)
5. Gazpacho - Tick Tock (2009, Noorwegen) 4,5*
6. Faust - Faust IV (1973, West-Duitsland)
7. Serge Gainsbourg - Histoire de Melody Nelson (1971, Frankrijk)
8. The Veils - Nux Vomica (2006, Nieuw-Zeeland)
9. Angus & Julia Stone - Down the Way (2010, Australië) 4*
10. My Bloody Valentine - Loveless (1991, Ierland)
11. Ghinzu - Blow (2004, België)
Tien dance-platen:
1. James Holden - At the Controls (2006, Verenigd Koninkrijk) 5*
2. Booka Shade - Movements (2006, Duitsland) 4,5*
3. Madonna - Confessions on a Dance Floor (2005, Verenigde Saten)
4. Ricardo Villalobos - Alcachofa (2003, Chili)
5. Locked Groove - Rooted EP (2012, België)
6. The Knife - Silent Shout (2006, Zweden) 4*
7. John Talabot - ƒin (2012, Spanje)
8. The Avalanches - Since I Left You (2000, Australië)
9. Change - The Glow of Love (1980, Italië/Guadeloupe)
10. Todd Terje - It's the Arps EP (2012, Noorwegen)
Met electronic kom ik nog het verst, 17 platen:
1. Portishead - Third (2008, Verenigd Koninkrijk) 5*
2. Javelin - Jamz n Jemz (2009, Verenigde Saten)
3. The Flashbulb - Kirlian Selections (2005, Canada)
4. Jóhann Jóhannsson - Englabörn (2002, IJsland)
5. Trentemøller - The Last Resort (2006, Denemarken) 4,5*
6. 20.SV - Insects (2006, Libanon)
7. Manuel Göttsching - E2-E4 (1984, West-Duitsland)
8. Ricardo Villalobos - Alcachofa (2003, Chili)
9. Long Arm - The Branches (2011, Rusland)
10. Amon Tobin - Bricolage (1997, Brazilië)
11. The Knife - Silent Shout (2006, Zweden) 4*
12. Ellen Allien - Stadtkind (2001, Duitsland)
13. De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine (2008, Nederland)
14. Soap&Skin - Lovetune for Vacuum (2009, Oostenrijk)
15. The Avalanches - Since I Left You (2000, Australië)
16. Graciela Maria - Many Places (2011, Mexico)
17. M.I.A. - Arular (2005, Sri Lanka)
Maar ik denk dat ik over niet al te lange tijd wel tot twintig kom met electronic (en misschien zelfs met dance). Het grootste gedeelte van die platen ken ik niet meer dan een jaar.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:24 uur
Titmeister schreef:
Met rock kan het ook
Met rock kan het ook
Die ga ik niet eens proberen, rock en pop zijn me wat te gemakkelijk.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:45 uur
In het zicht van de haven toch net gestrand met "dance":
1. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (UK, 1994)
2. Daft Punk - Homework (Frankrijk, 1997)
3. Kiki - Boogy Bytes Vol. 1 (Finland, 2006)
4. Lindstrøm - Where You Go I Go Too (Noorwegen, 2008)
5. Thomas Fehlmann - Visions of Blah (Zwitserland, 2002)
6. Drexciya - Aquatic Invasion (USA, 1995)
7. Basic Channel - BCD-2 (Duitsland, 2008)
8. Giorgio - From Here to Eternity (Italië, 1977)
9. Richie Hawtin - DE9: Closer to the Edit (Canada, 2001)
10. Petter - Some Polyphony (Zweden, 2006)
11. John Talabot - ƒin (Spanje, 2012)
12. Applescal - A Mishmash of Changing Moods (Nederland, 2010)
13. Ricardo Tobar - With You (Chili, 2008)
14. Peter Van Hoesen - Entropic City (België, 2010)
15. Trentemøller - Trentemøller EP (Denemarken, 2003)
16. Kaito - Hundred Million Light Years (Japan, 2006)
17. Deniz Kurtel - Music Watching Over Me (Turkije, 2011)
18. Die Antwoord - $O$ (Zuid-Afrika, 2010)
Driemaal 5*, acht maal 4,5* en zeven maal 4*.
1. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (UK, 1994)
2. Daft Punk - Homework (Frankrijk, 1997)
3. Kiki - Boogy Bytes Vol. 1 (Finland, 2006)
4. Lindstrøm - Where You Go I Go Too (Noorwegen, 2008)
5. Thomas Fehlmann - Visions of Blah (Zwitserland, 2002)
6. Drexciya - Aquatic Invasion (USA, 1995)
7. Basic Channel - BCD-2 (Duitsland, 2008)
8. Giorgio - From Here to Eternity (Italië, 1977)
9. Richie Hawtin - DE9: Closer to the Edit (Canada, 2001)
10. Petter - Some Polyphony (Zweden, 2006)
11. John Talabot - ƒin (Spanje, 2012)
12. Applescal - A Mishmash of Changing Moods (Nederland, 2010)
13. Ricardo Tobar - With You (Chili, 2008)
14. Peter Van Hoesen - Entropic City (België, 2010)
15. Trentemøller - Trentemøller EP (Denemarken, 2003)
16. Kaito - Hundred Million Light Years (Japan, 2006)
17. Deniz Kurtel - Music Watching Over Me (Turkije, 2011)
18. Die Antwoord - $O$ (Zuid-Afrika, 2010)
Driemaal 5*, acht maal 4,5* en zeven maal 4*.
* denotes required fields.