Muziek / Toplijsten en favorieten / Simple Minds Top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2006, 01:29 uur
Doe maar een KO.
Ik voorspel dat New Gold Dream de finale haalt.
Ik voorspel dat New Gold Dream de finale haalt.
0
geplaatst: 15 november 2006, 23:54 uur
Premonition schreef:
Ik denk dat Eels zo rond kerst is afgerond...
(quote)
Ik denk dat Eels zo rond kerst is afgerond...

Wereldband, zag ik meteen al..
0
geplaatst: 16 november 2006, 00:05 uur
Och er zijn wel heel wat meer KO's interessanter dan Eels; Finale KO Simple Minds
New Gold Dream - I Travel ??????
0
geplaatst: 16 november 2006, 00:06 uur
We kunnen ook met de KO achteruit beginnen; nu noemen welk nummer waarschijnlijk op de derde plaats zou eindigen, en dan vier, enz...
0
geplaatst: 16 november 2006, 00:15 uur
deric raven schreef:
Och er zijn wel heel wat meer KO's interessanter dan Eels; Finale KO Simple Minds
Zo'n beetje iedere KO is interessanter dan eels

Ik wil nog helemaal niet weten wat de finale Simple Minds is, als mijn favoriet er maar in staat

0
geplaatst: 16 november 2006, 00:31 uur
Misschien komen Belfast Child, Alive And Kicking of Biko wel veel hoger dan me lief is 
Laat eerst iemand de KO maar alvast in elkaar draaien, zodat ie er gelijk in kan tegen het eind van 2007

Laat eerst iemand de KO maar alvast in elkaar draaien, zodat ie er gelijk in kan tegen het eind van 2007

0
geplaatst: 30 november 2006, 20:09 uur
mijn top tien simple minds nummers:
wel moeilijk trouwens
1. someone, somewhere in summertime
2. king is white and in the crowd
3. new gold dream
4. premonition
5. Big sleep
6. Glittering prize
7. theme for great cities
8. colours fly and catherine wheel
9. this fear of gods
10. hunter and the hunted
ok...we gooien er toch nog tien bij
11. seeing out the angel
12. I travel
13. love song
14. boys from brazil
15. this earth that you walk upon
16. upon the catwalk
17. white hot day
18. 70 cities as love brings the fall
19. sweat in bullet
20. shake of the ghosts
ok...bijna alles van sons and fascination en new gold dream is in mijn top verwerkt!
naar mijn mening de beste twee platen
ook empires and dance, cacophony en sparkle in the rain zijn steengoede albums
...de rest van de albums zijn ook mooi, maar naar mijn mening toch wat minder.
wel moeilijk trouwens

1. someone, somewhere in summertime
2. king is white and in the crowd
3. new gold dream
4. premonition
5. Big sleep
6. Glittering prize
7. theme for great cities
8. colours fly and catherine wheel
9. this fear of gods
10. hunter and the hunted
ok...we gooien er toch nog tien bij

11. seeing out the angel
12. I travel
13. love song
14. boys from brazil
15. this earth that you walk upon
16. upon the catwalk
17. white hot day
18. 70 cities as love brings the fall
19. sweat in bullet
20. shake of the ghosts
ok...bijna alles van sons and fascination en new gold dream is in mijn top verwerkt!
naar mijn mening de beste twee platen
ook empires and dance, cacophony en sparkle in the rain zijn steengoede albums
...de rest van de albums zijn ook mooi, maar naar mijn mening toch wat minder.
0
geplaatst: 7 december 2006, 21:14 uur
1. sweat in bullet
2. thirty frames a second
3. new gold dream
4. this earth you walk upon
5. bvin trance as mission
6. bvsomeone,somewhere
7. bvpremonition
8. bvchangeling
9. bvseeing out the angel
10.big sleep
2. thirty frames a second
3. new gold dream
4. this earth you walk upon
5. bvin trance as mission
6. bvsomeone,somewhere
7. bvpremonition
8. bvchangeling
9. bvseeing out the angel
10.big sleep
0
geplaatst: 7 december 2006, 21:54 uur
orbit schreef:
Misschien komen Belfast Child, Alive And Kicking of Biko wel veel hoger dan me lief is

Had ´m voorbereid gisteren, maar Lukas was me net voor met de Smiths. Misschien hebben jullie nog commentaar, kan nu nog.
Simple Minds KO
1. Life in a Day vs. Ghostdancing
2. Let There Be Love vs. Promised You a Miracle
3. This Fear of Gods vs. In Trance As Mission
4. Chelsea Girl vs. All the Things She Said
5. Belfast Child vs. Home
6. Celebrate vs. Glittering Prize
7. Premonition vs. This is Your Land
8. Glitterball vs. Alive and Kicking
9. I Travel vs. She´s a River
10. Factory vs. Sanctify Yourself
11. Mandela Day vs. Waterfront
12. Speed Your Love to Me vs. Jeweller To The Stars
13. Dolphins vs. Kick Inside of Me
14. Spaceface vs. Today I Died Again
15. Biko vs. Hunter and the Hunted
16. Room vs. Real Life
17. Up on the Catwalk vs. Let It All Come Down
18. Changeling vs. Stranger
19. Hypnotised vs. Thirty Frames a Second
20. New Gold Dream vs. Pleasantly Disturbed
21. Murder Story vs. Someone Somewhere in Summertime
22. Love Song vs. Book of Brilliant Things
23. Warbabies vs. Big Sleep
24. White Hot Day vs. Don´t You
25. `C´Moon Cry Like a Baby vs. The American
26. Sweat in Bullet vs. See the Lights
27. Seeing Out the Angel vs. Kick It In
28. This Earth That You Walk Upon vs. Calling Your Name
29. Colours Fly and Catherine Wheel vs. 70 Cities As Love Brings the Fall
30. King is White and In the Crowd vs. Space
31. Theme for Great Cities vs. Somebody Up There Likes You
32. One Step Closer vs. Wonderful in Young Life
0
geplaatst: 7 december 2006, 22:49 uur
Sons and Fascination
Love Song
Boys from Brazil
East Of Easter
Stay Visible
Underneath the Ice
Careful in Career
Deze moeten er zeker nog bij premo!
Love Song
Boys from Brazil
East Of Easter
Stay Visible
Underneath the Ice
Careful in Career
Deze moeten er zeker nog bij premo!
0
geplaatst: 7 december 2006, 23:14 uur
Love Song staat er al in (nr. 22). Ik zal Careful in Career en East of Easter nog toevoegen.
0
geplaatst: 7 december 2006, 23:41 uur
Sons and Fascination is ook van hun beste nummers.. je kan vast wel een this is your land ofzo even uitvlakken? 

0
geplaatst: 8 december 2006, 01:36 uur
Ik zal wel nooit begrijpen waarom mensen (blijkbaar vooral Nederlanders?!!!!) iets hebben tegen een pracht song als Belfast Child...
Een briljante interpretatie van de traditional "And She Moved Through The Fair", ooit ook nog door Alan Stivel opgenomen...
Live brengt dit nummer naast enige bombast ook het nodige kippenvel teweeg...
Een briljante interpretatie van de traditional "And She Moved Through The Fair", ooit ook nog door Alan Stivel opgenomen...
Live brengt dit nummer naast enige bombast ook het nodige kippenvel teweeg...
0
geplaatst: 8 december 2006, 13:16 uur
Ik vind het ver inferieur aan hun oudere platen, daarom c-moon! Ik ben Kerr's billemaatje niet, krijg geen royalties voor het onvoorwaardelijk steunen van iedere stap die de Simple Minds maken, dus ik baseer mijn mening op wat ik hoor. En ik vind Belfast Child en andere stukken van die tijd hopeloos aanklampen bij een soort politieke betrokkenheid die toen opeens salonfahig was bij enkele bands. De uitvoering van het nummer past daar vooral prima bij, gevoelige fluitjes en overdadig gesuggereerd 'gevoel'. Op mij komt het volstrekt ongeloofwaardig over.
En wat premo al zegt: waarom hierover beginnen? Zijn lijst bevat dat nummer toch? Aangezien het een van hun grootste hits is geweest hoort het uiteraard bij een Simple Minds knock-out, helaas..
En wat premo al zegt: waarom hierover beginnen? Zijn lijst bevat dat nummer toch? Aangezien het een van hun grootste hits is geweest hoort het uiteraard bij een Simple Minds knock-out, helaas..

0
geplaatst: 9 december 2006, 10:18 uur
Orbit, je bent wel erg vijandig ... Ik denk niet dat c-moon de band onvoorwaardelijk steunt, zie zijn berichten over Neon Lights en Good News From The Next World.
Over Belfast Child en Street Fighting Years: ik vind het album op zich heel mooi en perfect uitgewerkt. Wel is het een apart album. Op een liveconcert vind ik nummers uit dit album altijd de vervelendste. Zo is Mandela Day een pareltje, maar live overbodig. In die context plaats ik het album: schitterend geheel, maar niet het ideale livemateriaal.
En over die knock-out: wat is de bedoeling hier eigenlijk van? Of hoe werkt zoiets?
Over Belfast Child en Street Fighting Years: ik vind het album op zich heel mooi en perfect uitgewerkt. Wel is het een apart album. Op een liveconcert vind ik nummers uit dit album altijd de vervelendste. Zo is Mandela Day een pareltje, maar live overbodig. In die context plaats ik het album: schitterend geheel, maar niet het ideale livemateriaal.
En over die knock-out: wat is de bedoeling hier eigenlijk van? Of hoe werkt zoiets?
0
geplaatst: 9 december 2006, 14:16 uur
Valt wel mee hoor.. ik respecteer de posts van c-moon meestal erg. Maar ik snap gewoon niet zo goed waarom ie nu over Belfast Child begint. En ik geef verder toch gewoon mijn mening, net zoals jij? Ik houd nu eenmaal lang niet van alles wat de band heeft gedaan.
0
geplaatst: 16 december 2006, 01:46 uur
orbit schreef:
Valt wel mee hoor.. ik respecteer de posts van c-moon meestal erg. Maar ik snap gewoon niet zo goed waarom ie nu over Belfast Child begint. En ik geef verder toch gewoon mijn mening, net zoals jij? Ik houd nu eenmaal lang niet van alles wat de band heeft gedaan.
Orbit: ALS je mijn AL mijn POST ZOU gelezen hebben ZOU je WETEN dat ik nu NET NIET het soort mens bent die band X of Y ONVOORWAARDELIJK STEJNT. Als band X of Y rotzooi maakt dan ZEG ik dat ook. PUNT.
IK begin over Belfast Child?
I beg your pardon. Ander zijn aan het LULLEN over dit nummer ZONDER een enkel ZINNIG argument aan te halen...
En de ACHTERGROND INFORMATIE DIE IK gaf over dit nummer: een tradtional: lees enkele post eerder.. valt blijkbaar OOK in DOVEMANS oren.
JAMMER.
Dat IK "don"t you forget about me" EN de HELE "good news for the next world" HAAT alsook "NEON LIGHTS" is je blijkbaar ontgaan...
Al wat ik POOGDE te zeggen is dat ik het wel HEEL VREEMD VIND (mijn mening, meer niet) dat het blijkbaar in bepaalde kringen 'bon ton' is om belfast child slecht te vinden, waar iedereen een gedrocht als Don't You - ik noem het altijd "The awfull lala song" - blijkbaar WEL slikt..
`
En STREET FIGHTING YEARS is nu eenmaal géén makkelijk album, en JA het IS politiek. NIET vrijblijvend.. En daarom hou ik er - behalve dan "Mandela Day" zo van.. En preken ? Nee, dan moet je bij meneer BONO zijn....
0
geplaatst: 16 december 2006, 01:57 uur
OK, je punt is DUIDELIJK. 
Ik wilde ook niet vijandig klinken verder.. ik hoop dat je begrijpt waarom het mij niet ligt.
En het is sowieso salonfahig om Simple Minds gelijk te stellen met U2 op deze site en beiden als inferieure muziek te bestempelen..

Ik wilde ook niet vijandig klinken verder.. ik hoop dat je begrijpt waarom het mij niet ligt.
En het is sowieso salonfahig om Simple Minds gelijk te stellen met U2 op deze site en beiden als inferieure muziek te bestempelen..

0
geplaatst: 16 december 2006, 23:34 uur
ik kan belfast child en don't you allebei niet meer slikken om eerlijk te zijn
een van de redenen hiervoor zou kunnen zijn dat ik mijn oren echt letterlijk verkracht heb met deze 2...de tradional en de awfull lalala
zoals c-moon dat zo mooi zei!
toch zijn deze twee nummers zeker niet slecht.
don't you klinkt zelfs geweldig als ik de nodige biertjes uit heb 
een van de redenen hiervoor zou kunnen zijn dat ik mijn oren echt letterlijk verkracht heb met deze 2...de tradional en de awfull lalala
zoals c-moon dat zo mooi zei!
toch zijn deze twee nummers zeker niet slecht.
don't you klinkt zelfs geweldig als ik de nodige biertjes uit heb 
0
geplaatst: 17 december 2006, 10:39 uur
ik snap zowiezo niet waarom de ene artiest altijd zo ernstig met de ander vergeleken word
ik bedoel..al dat gezeik over: oh ja! daar hebben we weer zo'n u2 nummer 2! nou zeg ik niet dat simple minds op u2 lijkt. vind ik eigenlijk helemaal niet zo
zeker niet in de jongere jaren van deze 2 bands! maar natuurlijk zitten er vaak vergelijkingen tussen artiesten! denk je dat u2 alles op eigen houtje heeft verzonnen? hun sound is natuurlijk uniek, maar OOK hun hebben invloeden van andere artiesten en bands!
iedereen kijkt denk ik wel een beetje af van een ander.
niks mis mee
conclusie - simple minds is simple minds
- u2 is u2
- en ik ben amanda

ik bedoel..al dat gezeik over: oh ja! daar hebben we weer zo'n u2 nummer 2! nou zeg ik niet dat simple minds op u2 lijkt. vind ik eigenlijk helemaal niet zo
zeker niet in de jongere jaren van deze 2 bands! maar natuurlijk zitten er vaak vergelijkingen tussen artiesten! denk je dat u2 alles op eigen houtje heeft verzonnen? hun sound is natuurlijk uniek, maar OOK hun hebben invloeden van andere artiesten en bands!
iedereen kijkt denk ik wel een beetje af van een ander.niks mis mee
conclusie - simple minds is simple minds
- u2 is u2
- en ik ben amanda

0
geplaatst: 17 december 2006, 21:26 uur
Ik heb inmiddels 2 albums ("New Gold Dream" en "Sparkle In The Rain") van Simple Minds, een band die ik nu al fantastisch vind (aankoop nummer 3, de dubbelaar "Streets And Fascination/Sister Feelings Call", volgt binnenkort). Ik kom op dit moment tot de volgende top-5 (een top-10 lukt nog niet):
1. Someone, Somewhere In Summertime
2. Belfast Child
3. Waterfront
4. New Gold Dream (81-82-83-84)
5. Book Of Brilliant Things
En lullaby/Amanda: ik ben het op zich wel met je eens. Uitstekende conclusie ook
.
2. Belfast Child

3. Waterfront
En lullaby/Amanda: ik ben het op zich wel met je eens. Uitstekende conclusie ook
.
0
geplaatst: 17 december 2006, 23:33 uur
Sgt. Revolver schreef:
Ik heb inmiddels 2 albums ("New Gold Dream" en "Sparkle In The Rain") van Simple Minds, een band die ik nu al fantastisch vind (aankoop nummer 3, de dubbelaar "Streets And Fascination/Sister Feelings Call", volgt binnenkort). Ik kom op dit moment tot de volgende top-5 (een top-10 lukt nog niet):
2. Belfast Child
3. Waterfront
.
2. Belfast Child

3. Waterfront
.
mooie nummer 1 trouwens

0
fastpulseboy
geplaatst: 18 december 2006, 17:05 uur
1. lovesong
2. I travel
3. chelsea girl
4. theme for great cities
5. changeling
6. speed your love to me
7. promised you a miracle