MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Apocalyptische Top 250

zoeken in:
7. Children of the World - The Time Is Now

6. The Waterboys - December

December is the cruellest month...

5. Dead Can Dance - Anywhere Out of the World

4. Neil Young- Angry World

3. The Beatles - Help!

2. Nou alles is er nog ........

In dat geval...........Rod Stewart : I Was Only Joking.

Wie sluit er af !

1. Johnny Hoes - Dat Is Het Einde

Mooi werk mannen

Yup, net op tijd.

De raket staat al klaar.

Speaking of... wat te denken van een Ruimte Top 250?

kaztor schreef:
Yup, net op tijd.

De raket staat al klaar.

Speaking of... wat te denken van een Ruimte Top 250?

Leuk !

Wat een anticlimax.

Maar we hebben nog ruim 13 uur, ik blijf hopen!

Anticlimax? En je bent nog zo jong...

Sandokan-veld schreef:

Misschien is ie wel een reïncarnatie van Luke Skywalker - getraind door Yoda - en heeft ie een oude geest

Sandokan-veld schreef:
Als de hele wereld vergaat verandert er weinig. Alleen de goede mensen gaan naar de hemel en de slechte mensen naar de hel. Wat er dus verandert is dat we opeens in een wereld terecht komen met alleen maar goede mensen en waar het altijd goed weer is.

Of ik word gewoon altijd een beetje suïcidaal op de vrijdagochtend.

Ik bewonder je vertrouwen in de hogere machten en je eigen morele toereikendheid, zelf ben ik om voor de hand liggende redenen iets minder overtuigd optimistisch Maar laten we niet vervallen in religieus speculeren. (Hoewel het een goede vraag van de dag zou zijn: wat voor muziek draaien we in de hemel?)

En houd vol, het is bijna weekend

chevy93 schreef:
Wat een anticlimax.

Maar we hebben nog ruim 13 uur, ik blijf hopen!

Jij denkt dat de Maya's in dezelfde tijdzone leefde als de Ollanders? Voor zover ik het begrepen heb als het toch zou gaan gebeuren (maar ook hier is enige twijfel over) zou dat uiterlijk 19.30 Nederlandse tijd zijn.

Of te wel vanaf dit moment nog 8 uurtjes.

Houd vol, het is bijna apocalypse

Vrees niet:

Volgens: Eindigt de Mayakalender in 2012? ? Wetenschap en fantasie - skepsis.nl
Het zou betekenen dat we nog tot het jaar 2220 moeten wachten voordat er 13 baktuns zijn verstreken sinds het begin van de Lange Telling.

Dat zullen wij zeker niet meer meemaken

Mjuman schreef:

Dat zullen wij zeker niet meer meemaken

Dan hebben we in ieder geval een zekerheid

En nog volop tijd om onze drankvoorraad soldaat en maken en al onze schijven nog eens te draaien Voor mensen die alleen mp3's draaien is er nl maar één weg:

YouTube - STRAIGHT TO HELL

Sandokan-veld schreef:
zelf ben ik om voor de hand liggende redenen iets minder overtuigd optimistisch
Omdat je van satanistische muziek houdt?

Casartelli (moderator)
0. Ramses Shaffy - We Leven Nog

vigil schreef:
Jij denkt dat de Maya's in dezelfde tijdzone leefde als de Ollanders? Voor zover ik het begrepen heb als het toch zou gaan gebeuren (maar ook hier is enige twijfel over) zou dat uiterlijk 19.30 Nederlandse tijd zijn.

Of te wel vanaf dit moment nog 8 uurtjes.
Je vergeet alleen even dat er in de tijd van de Maya's helemaal nog geen KLOK(!!!!!!!)tijd bestond, laat staan tijdzones.

chevy93 schreef:
(quote)
Je vergeet alleen even dat er in de tijd van de Maya's helemaal nog geen (klok)tijd bestond, laat staan tijdzones.

gekke knul - ik kom niet meer bij, comediant van me - waarvoor dienden die zonnewijzers dan? Anders dan om tijd vast te leggen en te meten? En hoe denk je dat ze tijd registreerden? And while we're at it: Egyptenaars en wiskunde: vast ook no go en pi - als terugkerend gegeven in pi-ramides dan?

Hiermee verdien je de JLS (Jiskefet Lullo Supremo) award van 2012. Gekke knul van me

Wel handig, die tweede deadline in 2220.

Zo blijven die Maya's nog wel een poosje buiten schot als het gaat om hoongelach.

Mjuman schreef:
(quote)

gekke knul - ik kom niet meer bij, comediant van me - waarvoor dienden die zonnewijzers dan? Anders dan om tijd vast te leggen en te meten? En hoe denk je dat ze tijd registreerden? And while we're at it: Egyptenaars en wiskunde: vast ook no go en pi - als terugkerend gegeven in pi-ramides dan?

Hiermee verdien je de JLS (Jiskefet Lullo Supremo) award van 2012. Gekke knul van me

Ik wist niet dat de Maya's destijds ook werkten met zomertijd en wintertijd. Zeggen dat er geen klok bestond in die tijd is inderdaad belachelijk, maar wie zegt er dat het een identiek systeem was zoals wij die kennen? Ook kan er planetair heel wat veranderd zijn waardoor de tijd die we nu kennen niet meer 1:1 is met die van duizend jaar geleden.

Mjuman schreef:
waarvoor dienden die zonnewijzers dan?
Ik probeer dus terug te vinden wanneer de Maya's de voorspelling deden, maar ik dacht toch altijd dat dit al eeuwen/millenia voor Chr. was. Dus ruim voordat de zonnewijzer er was.

Edit: Volgens mij gaat het er steeds om dat de Maya-kalender eindigt. En die is dus zo'n 3.000 jaar v. Chr. begonnen.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik probeer dus terug te vinden wanneer de Maya's de voorspelling deden, maar ik dacht toch altijd dat dit al eeuwen/millenia voor Chr. was. Dus ruim voordat de zonnewijzer er was.

Vrind, de zonnewijzer is niets anders dan de menselijke observatie van tijd en bijgevolg het vastleggen daarvan. Na enige tijd ontwikkel je een gevoeg voor een cyclus van werken en rust (slapen), vaak gerelateerd aan de maan.

Dat wij het gevoel voor cycli zijn kwijtegeraakt zegt meer over ons dan over de natuur. Ik heb zelf bij tijdstippen na 0:00 rondgelopen in polaire gebieden en werd toen door de hoeveelheid licht compleet voor de gek gehouden; licht houdt ons in zekere zin voor de gek, maar dat zorgt wel voor energie.

Mensen hebben altijd tijd willen bijhouden - dat gegeven is ook inde grotten van Lascaux terug te vinden.

Mjuman schreef:
Mensen hebben altijd tijd willen bijhouden - dat gegeven is ook inde grotten van Lascaux terug te vinden.
Leuk verhaal, maar doet er niks aan af dat de 'voorspelling' gebaseerd is op iets dat er al was (hun kalender), voordat de eerste echte registratie van tijd (kloktijd dus) überhaupt ook maar gemaakt is. Het registreren van tijd is voor mij meer dan Oh, het is licht, dus dan is het dag.

Als de Maya's destijds al iets van tijd hadden kunnen voorspellen, was het iets in de trant van voordat het donker wordt of wanneer de zon aan de horizon staat.

chevy93 schreef:
(quote)

Edit: Volgens mij gaat het er steeds om dat de Maya-kalender eindigt. En die is dus zo'n 3.000 jaar v. Chr. begonnen.

Dat betekent natuurlijk niet dat ze geen tijd hadden. Ze duidden het misschien anders aan, bijv. "als de zon op z'n hoogste punt staat" ofzo, en het was minder precies, maar dat is wat anders.

chevy93 schreef:
Het registreren van tijd is voor mij meer dan [i]Oh, het is licht, dus dan is het dag

Waarom is dat geen registratie van tijd?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.