Muziek / Toplijsten en favorieten / De Apocalyptische Top 250
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2012, 23:30 uur
Ja, hallo, ik bestrijd alleen vigils bewering dat we rekening moeten houden met eventuele tijdsverschillen (zelfs tijdzones). De Maya's hadden destijds echt nog geen rekening kunnen houden met dat soort zaken.
Arrie schreef:
Waarom is dat geen registratie van tijd?
Omdat ik het hier over KLOKtijd heb.Waarom is dat geen registratie van tijd?
0
geplaatst: 21 december 2012, 23:32 uur
chevy93 schreef:
Als de Maya's destijds al iets van tijd hadden kunnen voorspellen, was het iets in de trant van voordat het donker wordt of wanneer de zon aan de horizon staat.
(quote)
Leuk verhaal, maar doet er niks aan af dat de 'voorspelling' gebaseerd is op iets dat er al was (hun kalender), voordat de eerste echte registratie van tijd (kloktijd dus) überhaupt ook maar gemaakt is. Het registreren van tijd is voor mij meer dan Oh, het is licht, dus dan is het dag.Als de Maya's destijds al iets van tijd hadden kunnen voorspellen, was het iets in de trant van voordat het donker wordt of wanneer de zon aan de horizon staat.
Dat geeft precies al aan dat je in de *** bits van je brein niet beseft hoe een zonnewijzer werkt en wat de precisie daarvan is. Elke goede zonnewijzer, waar dan ook, is in staat om je op een kwartier precies te vertellen hoe laat het is. Vereist wel enige bits om het uit te kunnen lezen

0
geplaatst: 21 december 2012, 23:33 uur
Oh nee? Als zij bijvoorbeeld hebben gezegd dat het gebeurt als bij hun de zon onder gaat, dan is dat toch een heel ander moment dan als bij ons de zon onder gaat. 

0
geplaatst: 21 december 2012, 23:35 uur
Als plaat voor een kop de norm wordt op MuMe, wordt Sjef zonder meer de plaatste.
0
geplaatst: 21 december 2012, 23:35 uur
Arrie schreef:
Oh nee? Als zij bijvoorbeeld hebben gezegd dat het gebeurt als bij hun de zon onder gaat, dan is dat toch een heel ander moment dan als bij ons de zon onder gaat.
Ja, is dat niet precies wat ik zeg, maar dan in andere woorden?Oh nee? Als zij bijvoorbeeld hebben gezegd dat het gebeurt als bij hun de zon onder gaat, dan is dat toch een heel ander moment dan als bij ons de zon onder gaat.
ik schreef:
Als de Maya's destijds al iets van tijd hadden kunnen voorspellen, was het iets in de trant van voordat het donker wordt of wanneer de zon aan de horizon staat.
Mjuman schreef:
Dat geeft precies al aan dat je in de *** bits van je brein niet beseft hoe een zonnewijzer werkt en wat de precisie daarvan is.
Als je niet kan begrijpen dat een beschaving die 3000 v. Chr. hun kalender begonnen destijds niet rekening konden houden met een uitvinding die 1500 jaar later pas gedaan werd, houdt het voor mij op. Misschien toch maar terug naar singles toevoegen? Dat geeft precies al aan dat je in de *** bits van je brein niet beseft hoe een zonnewijzer werkt en wat de precisie daarvan is.

0
geplaatst: 21 december 2012, 23:36 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ja, is dat niet precies wat ik zeg, maar dan in andere woorden?(quote)
Dan heeft vigil gewoon gelijk, lijkt me.
0
geplaatst: 21 december 2012, 23:39 uur
Ja, deels, ik bestreed alleen het feit dat het zo precies (met tijdszones enzo) voorspeld is. Volgens mij was het ook wel duidelijk dat het ironisch bedoeld was. Van beide kanten...
0
geplaatst: 22 december 2012, 00:03 uur
chevy93 schreef:
[ls je niet kan begrijpen dat een beschaving die 3000 v. Chr. hun kalender begonnen destijds niet rekening konden houden met een uitvinding die 1500 jaar later pas gedaan werd, houdt het voor mij op. Misschien toch maar terug naar singles toevoegen?
[ls je niet kan begrijpen dat een beschaving die 3000 v. Chr. hun kalender begonnen destijds niet rekening konden houden met een uitvinding die 1500 jaar later pas gedaan werd, houdt het voor mij op. Misschien toch maar terug naar singles toevoegen?
Ok, conehead: als jij niet kan begrijpen dat sommige basale principes - zoals seks, are you with me? - al werden beoefend voordat de letters S E K S achter elkaar werden gezet, heb je een bumpy ride voor de boeg.
Tijdsbeleving en de mentale registratie ervan zijn 'part and parcel' van elke samenleving gezien de registratie van de primaire menselijke behoeften: vreten en rusten - bidden was secundair/tertiair

0
geplaatst: 22 december 2012, 09:28 uur
Leuke discussie 
maar goed we zijn er allemaal nog en dat is het belangrijkste

maar goed we zijn er allemaal nog en dat is het belangrijkste

* denotes required fields.