MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / nieuw in De Afrekening 2013 (StuBru's alternatieve lijst)

zoeken in:
Week 29.

24. Vampire Weekend - Unbelievers
De presentator van de Afrekening zei vorige zaterdag nog dat iedereen deze zomer vrolijk werd van deze single. Maar dat klopt niet helemaal, op mij heeft dit nummer weinig effect. Spijtig.
Cijfer: 6

28. Pixies - Bagboy
De backing vocals komen niet van Kim Deal, zelfs niet van iemand die hetzelfde geslacht heeft als Kim Deal. Kan ik toch maar moeilijk geloven. Over het nummer: wel geinig, maar geen hoogvlieger.
Cijfer: 6,5

29. Compact Disk Dummies - Mess With Us
Nog steeds geen clip op YouTube. Op de site van Stubru kan je wel een fragment van 30 seconden horen. Dit nummer is een minder melancholisch klinkend doorslagje van 'The Reeling'.

Edit: Mess With Us op Soundcloud.

Week 30.

24. Kings of Leon - Super Soaker
Sterke single van Kings of Leon, ze klinken hier alsof ze graag muziek maken en dat is soms wel anders. In de clip lacht de zanger, een zeldzaam beeld.
Cijfer: 8

27. Charles Bradley - You Put The Flame On It
Klinkt inderdaad als oude soul, dat past niet echt bij Studio Brussel maar desondanks scoort Charles Bradley er op stubru (en andere zenders) een bescheiden hit mee. Het is de man gegund. Fijn dat je op oudere leeftijd nog kan doorbreken. Seasick Steve deed het hem voor. Ik geloof dat Charles Bradley dit jaar nog de oudste artiest ooit op Rock Werchter was.
Cijfer: 7

28. Pearl Jam - Mind Your Manners
Hits als Black, Jeremy en vooral Alive vind ik wel goed, maar verder ken ik niet zoveel van Pearl Jam (ik ga binnenkort wel eens aan Ten beginnen). Eddie Vedder zingt vaak met veel emotie, maar dat is in dit nummer niet het geval. Dit is een van de zwakste rocknummers die ik al in De Afrekening gehoord heb.
Cijfer: 5,5

Week 26.

12. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
Dit nummer staat nog altijd als een huis. Riff en refrein klinken zo imposant dat het me bijna van mijn stoel slaat. Fenomenaal.
Cijfer: 9

21. Stromae - Formidable
Om te beginnen vond ik het al geen goed nummer en het is bovendien nog eens grijsgedraaid op de radio zodat ik het nummer nu eigenlijk niet meer kan horen. Een middelmatig pianoriedeltje wordt aangevuld met zwakke zang. Ik hoor de passie maar die ergert me hier vooral.
Cijfer: 4

25. Bakermat - Vandaag
Redelijke muziek, maar waarom moesten die stukken van Martin Luther King daar nu tussen? Telkens als Martin begint erger ik me eventjes want die stukken halen toch wat vaart uit het nummer.

27. dEUS - Sirens
Wat ik hier precies over kan zeggen weet ik niet, maar dat ik het een redelijke song vind weet ik wel. Dat het ver van de beste dEUS is weet ik eveneens.

Week 27:

24. Jake Bugg - Taste It
Two Fingers en Seen It All vond ik wel meevallen. Lightning Bolt was vrij irritant. Dit gaat naar de kant van Lightning Bolt. Kort, opgefokt, ontdaan van alle emotie en met een ronduit zwakke zang.
Cijfer: 4,5

26. Placebo - Too Many Friends
Placebo is nooit mijn bandje geweest. Niet dat ik het slecht vind maar 'Mwa, pff, ja oké waarom nie' is meestal de essentie van wat ik over de band te zeggen heb. Zo ook nu weer. Dit nummer heeft niets dat zich in positieve of negatieve zin onderscheid van het gemiddelde. Dat vraagt dus om een zesje.

28. The xx - Fiction
Ik ben me ervan bewust dat ik een maand of 2-3 achter de feiten aan hol, maar heeft dit in de afrekening gestaan? Ik luister toch bijna elke week maar ik kan het me helemaal niet herinneren. Soit, het nummer kende ik al, The xx is wel een band die hoog bij mij aangeschreven staat. Gebreken kan ik niet noteren maar het is wel jammer dat de nummers van Coexist me niet zo naar de keel kunnen grijpen als die nummers op het debuut dat konden.
Cijfer: 7,5

29. Psycho 44 - Surfer Shell
Toen ze 2 jaar geleden met All My Deamons Have Distortion (weergaloos nummer) in de afrekening kwamen was ik heel enthousiast over de band. Ik heb er daarna niets meer van gehoord tot nu. Een nummer met een clichématig riffje en met saaie zang (waar zijn die uithalen gebleven?) Er is dus wel plaats voor teleurstelling, dit klinkt veel makker en 13 in een dozijn dan hun vorig werk. Ik hoop dat ze zich herpakken.
Cijfer: 5

Week 28.

25. Sigur Rós - Ísjaki
Sigur Ros heeft er een nieuwe fan bij. Toen dit nummer op de radio speelde riep mijn moeder me toe dat ze het best aardig vond. Toen heb ik er haar vriendelijk op gewezen dat ik het oudere werk van SR nog beter vind. Tien minuten later vond zij dat ook en nu luistert ze zowat constant SR. Maar dit terzijde, Kveikur was eerder tegenvallend maar deze single is wel subliem. Wat mij precies aanspreekt is moeilijk te formuleren en ik heb even geen zin om extra moeite te doen.
Cijfer: 8,5

27. Franz Ferdinand - Love Illumination
FF kan net als Sigur Ros en nog o.a. Queens Of the stone age en Arctic Monkeys ondergebracht worden in de categorie 'de beste dagen zijn gepasseerd maar ze brengen nog steeds relevante muziek uit' Mij hebben ze verrast door nog zo'n fijn nummer uit hun mouw te schudden.

29. SX - The Future
Ik hoor wat mystiek, wat zweverigheid en een goed nummer. .

Week 31.

20. Babyshambles - Nothing Comes To Nothing
Originaliteit is ver te zoeken maar het is wel gewoon een steengoed nummer.

25. The Vaccines - Melody Calling
Minder rechttoe rechttaan dan hun vorige singles. De zanger zingt een stuk rustiger en hoger dan gewoonlijk. In deze zin van LucM kan ik me prima vinden:
LucM schreef:
Wat minder dan de songs op hun vorige twee albums maar The Vaccines zijn niettemin één van de leukste nieuwe bands van de jaren '10.

29. White Lies - There Goes Our Love Again
Ik hoor de typische, bombastische White Lies sound, vooral de stem van de zanger vind ik erg herkenbaar. Maar of ik nu van die zang hou ? Bwa, niet echt.

Ísjaki van Sigur Rós bevalt me nu een stuk beter, ik verhoog van 6,5 naar 8.

Week 32.

25. Chvrches - Gun
Fijne, dansbare electropop waar synths zijn nadrukkelijk aanwezig zijn (dat is geloof ik wel vaker bij electropop, maar soit ). Chvrches zorgt voor een fris geluid in De Afrekening, mede dankzij de mooie, heldere stem van de zangeres.

28. Tom Helsen - New Girl (studioversie)
Wat Tom Helsen maakt is nooit echt slecht, maar ook nooit echt heel goed. Dit is weer zo'n typisch, poppy singer-songwriternummer dat wel aardig klinkt, maar toch iets mist om echt te kunnen boeien.

Week 33.

23. Bastille - Laura Palmer
Waar dat de commerciële zenders momenteel Pompeii grijsdraaien zit StuBru aan de opvolger. Natuurlijk meer van hetzelfde, maar dan van het goede hetzelfde met ook dat vreemde accent (waar komt de band vandaan?).

27. Daft Punk - Lose Yourself to Dance
Behoort tot de betere dance, sluit ook aan bij de funk van de jaren '70 maar de titel wordt te vaak herhaald waardoor de verveling kan toeslaan.

28. Martin Garrix - Animals
Al gehoord in de top-40 en ik vind er nog steeds niet veel aan. Erg doorsnee en vervelend.
Cijfer: 3

LucM schreef:
Waar dat de commerciële zenders momenteel Pompeii grijsdraaien zit StuBru aan de opvolger. Natuurlijk meer van hetzelfde, maar dan van het goede hetzelfde met ook dat vreemde accent (waar komt de band vandaan?).

In Nederland is er ook al een opvolger, maar dat is Things We Lost in the Fire. Begint momenteel ook al een hitje te worden, was ook 3FM Megahit, geloof ik.

Volgens Wikipedia komen ze trouwens gewoon uit Londen.

Week 33.

Bastille. Ik dacht eerst dat het op Pompeii na maar een flauw bandje was, maar ondertussen heb ik toch al een paar andere goeie nummers van hen gehoord. Dit nummer is net als Pompeii een aanstekelijke, radiovriendelijke poprocksong. Niet heel bijzonder, maar ik hoor het wel graag. Things We Lost in the Fire vind ik ook erg catchy trouwens.

Pharrel Williams zong al mee op Blurred Lines van Robin Thicke en Get Lucky van Daft Punk (misschien wel de twee grootste zomerhits van dit jaar) en levert ook hier zijn bijdrage. De titel wordt inderdaad vaak herhaald, maar echt hinderlijk vind ik dat niet (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Around the World, een andere hit van Daft Punk). Leuk nummer met funky gitaartjes weer, de klapgeluiden maken het extra aanstekelijk.

Tomorrowland-anthem dat grote hit is geworden. Gebeurt toch niet vaak dat zo'n nummer zonder zang zo goed scoort, zowel in de hitlijsten op basis van verkoopcijfers/downloads als De Afrekening dan nog. Bijna iedereen kent het. Niet mijn genre maar ik vind het niet slecht. Wat moeten we nog weten ? Martin Garrix' echte naam is Martijn Garritsen, hij komt uit Nederland en is nog maar zeventien jaar.

Week 34.

18. Arctic Monkeys - Why'd You Only Call Me When You're High?
Arctic Monkeys hebben blijkbaar patent op lange titels. Verder een degelijke single, vrij poppy maar doordacht en niet zonder scherp randje.

23. Editors - Formaldehyde
Wat luchtiger dan hun vroegere werk (daar is niets mis mee) en Tom Smith zingt opmerkelijk hoger, geruggesteund door een vrouwenkoor. Ik vrees wel dat het nummer net niet genoeg blijft hangen.

28. Ellie Goulding - Burn
Melodisch zit het wel goed maar de tekst is wat minder en het komt mij wat kil over door de productie. Toch een behoorlijke single.

Week 35.

22. Daan - La Crise
Daan zingt in het Frans en dat gaat hem goed af. Het gebruik van Griekse instrumenten vind ik ook een goede vondst.

26. De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie
Nederlandstalige hiphop is niet mijn ding maar dit luistert goed weg. Origineel ook en voorzien van lekkere jaren '80-synths.

29. Haim - The Wire
Het ritme doet mij denken aan Heartache Tonight van Eagles. Niet onaardig meidenpopnummer maar wat vlakjes.

Week 34.

Zwakker dan de vorige singles van het nieuwe album, maar nog steeds een vrij goed nummer. De drums zorgen voor een fijne R&B-vibe.

Niet meteen een van hun beste nummers. Gewoon een degelijk, poprocknummer dat erg direct klinkt.

Ellie Goulding weet commercieel succes te behalen met kwalitatief goeie songs. Ze is een stuk creatiever dan vele andere zangeressen die in de hitparades staan en heeft een herkenbare stem. In dit nummer vind ik vooral de aanloop naar het refrein erg mooi.

Schnee
waar is stubru's "alternatieve" lijst dan?
ik zie hier alleen maar retecommerciele pop gepost worden.

2MY
Hoi Schnee

Altijd als ik u tegenkom is dat met één of ander afzeikbericht, maar dat zal waarschijnlijk anders overkomen dan het bedoeld is.

Leuk dat je dit topic hebt ontdekt trouwens. Ik kijk alvast uit naar jouw volgende bijdrage

2MY
Week 34.

Het is niet per se de uitermate simplistische instrumentatielijn dat me niet echt kan boeien, het is eerder de golvende beweging die de zangmelodie maakt. Naar boven, terug naar beneden, weer naar boven... Enfin. Misschien ligt het aan de halfrauwe bbq-worst van daarstraks - of aan het halfvolle pak vla met aardbeismaak (waarbij nét iets te subtiel 'smaak' werd toegevoegd aan de titel van deze vla - er is geen aardbei te bekennen in de ingrediëntenlijst), maar het geeft me een ongemakkelijk gevoel in de regio waar mijn maag zich zou bevinden.

Onlangs de vergissing begaan door een potje formol met een huidbiopt in hetzelfde labozakje te steken als een draagglaasje met een staaltje voor histologische analyse. Blijkbaar tasten de formol-dampen de cellen op dat draagglaasje aan - zelfs als het formolpotje dus schijnbaar hermetisch is afgesloten - waardoor er bij de analyse artefacten kunnen worden waargenomen! In afwachting dat mijn dolle avonturen binnenkort verfilmd zullen worden door Michael Bay of Zack Snyder luister ik graag naar een vrolijk deuntje als deze van de Editors. Dat ligt mss ook aan die formoldampen, wie zal het zeggen.

De opbouw van dit nummer valt wat tegen. Het bouwt op van een sobere dance-achtige zanglijn via de knappe aanloop naar een refrein dat eigenlijk het zwakste deel van het nummer is. En vanaf dat refrein wordt er niet echt meer gevarieerd. Er is nog even een lichtpuntje rond de tweeënhalve minuut, maar daarna gebeurt er weinig boeiends meer. Dit had echt een bombastische grand finale verdiend
Het refrein bevat een beetje hetzelfde truukje als Will.I.Am af en toe nogal frequent en veel te dikwijls uithaalde destijds. Het electro-effect werkt trouwens wel voor effe, maar wordt al snel een gimmick.

Schnee
Hallo 2MY

ik verwacht van een "Live" fan ook geen gevoel voor sarcasme of realiteitszin... Dus u zeit verontschuldigd.
Maar even serieus, op deze pagina staan toch alleen maar in den treure gepromote bands?
(voldoe ik aan je post-verwachting?)

2MY
Qua humorvormen kan ik enkel slapstick waarderen, en aangezien er geen bananenschil of iemand met een ladder over z'n schouders (PAS OP, ACHTER U!) werd opgevoerd in uw post had ik niet door dat ik er geestigheid in kon vermoeden. Blij dat dit misverstand opgehelderd werd

De Afrekening is een soort van hitlijst op basis van stemmen door het (grotendeels) jeugdige publiek van Studio Brussel dat minder feeling heeft met de meeste commerciële hitparadepop van MNM en consoorten. Dat in zo'n populariteitslijst de bands verschijnen die het meest worden gedraaid (en/of gehypet) door de organiserende alternatievere zender lijkt me dan ook niet zo verrassend. Ge kunt maar kennen (en bestemmen) hetgeen ge voorgeschoteld krijgt, niwaar?

Week 29.

24. Vampire Weekend - Unbelievers
Een van de minste van Vampire Weekend. Een beetje teveel vrolijkheid/springerigheid en te weinig wol. De normaal gezien behoorlijk enthousiaste zang klinkt hier ook veel saaier.

28. Pixies - Bagboy
Voor mij zijn de twee beste albums van de jaren 80 allebei gemaakt door de Pixies. Dus dan was ik wel eens benieuwd als ze na zeer lange tij nog iets nieuws uitbrengen. Maar het valt helaas tegen. Die backing vocals zijn het enige leuke aan dit nummer. Voor de rest hadden ze er toch niet zoveel zin in.

29. Compact Disk Dummies - Mess With Us
Zowel The Reeling als deze vind ik ijzersterk. Catchy zanglijntjes met pompende electronica. Een duo om in de gaten te houden dit.
Cijfer: 8,5

Week 30.

24. Kings of Leon - Super Soaker
KoL is zo'n groep waarbij elke single bijna zeker op 1 komt in de Afrekening (dat was ook met deze het geval). KoL is ook zo'n groep waarvan ik echt niet weet wat ik ervan moet vinden. Ik vind hun nummers wel wat hebben maar mezelf fan noemen, nee, dat ook weer niet. Met dit nummer is het precies hetzelfde, het klinkt niet slecht maar na 2 minuten heb ik het ook weer gehoord.

27. Charles Bradley - You Put The Flame On It
Dit soort ouwe soul is sowieso mijn genre niet en de stem klinkt ook nog eens behoorlijk aanstellerig. Het is mijn ding gewoon niet.

28. Pearl Jam - Mind Your Manners
Dit moet wel een van de zwakste Pearl Jam nummers ooit zijn. Ten vind ik erg goed, de rest van hun albums zijn van wisselende kwaliteit maar overwegend ook wel prima. Maar dit raakt of boeit me helemaal niet.

Week 35.

22. Daan - La Crise
''Crise au Standard de Liège''. Standard staat met 27/27 autoritair op kop in de Belgische eerste klasse, dus ik vraag me af waar Daan het over heeft.

26. De Jeugd van Tegenwoordig - Een Barkie
Een nieuwe single van De Jeugd van Tegenwoordig, daar zat ik nu niet echt op te wachten maar dit nummer klinkt wel weer beter dan hun vorig Afrekeninghitje De Formule. Een barkie is trouwens een briefje van 100 euro als ik het goed heb.

29. Haim - The Wire
Dankzij Haim is The Wire naast een uitstekende tv-serie nu ook een prima popsong. De andere singles van de zussen (Forever, Don't Save Me en Falling) vind ik beter, maar deze krijgt toch nog een 8. Ik ben dus wel een beetje fan van de dames.

Week 31.

20. Babyshambles - Nothing Comes To Nothing
Het nummer waardoor ik uiteindelijk interesse kreeg in Pete Doherty, ik kende hem al maar associeerde hem eerder met drugs dan met goeie muziek. Een vriend die een zeer groot fan is spoorde mij dan ook maar meteen aan om alle Libertines/Babyshambles platen te beluisteren. Wat ik ook gedaan heb. Maar goed, dit nummer moet een van de beste zijn die Doherty ooit maakte. Wat JoaMuse zegt: niet origineel maar toch steengoed.
Cijfer: 8,7

25. The Vaccines - Melody Calling
Hun eerste vond ik super, hun tweede een flinke stap achteruit en dit gaat weer de goede richting uit. Ze zijn wat geëvolueerd qua sound, het frisse spring in het rond gevoel is er een beetje uit. En dat maakt plaats voor iets wat ik blijkbaar ook wel kan waarderen. Goed nummer van inderdaad een van de leukste bands voor de jaren 10.

29. White Lies - There Goes Our Love Again
Death is een fantastisch nummer, voor de rest heeft White Lies me nooit geïnteresseerd. Het is vooral de stem die me irriteert. Deze 'nieuwe' single gaat gevaarlijk eentonig klinken. Instrumentaal is het behoorlijk grijs, zonder daar de charme van te benutten.

Week 32.

25. Chvrches - Gun
Eerst was ik maar matig enthousiast en dan van de ene luisterbeurt op de andere was ik verslaafd aan deze opzwepende synthpop. Beste nummer van een van de fijnste platen van dit jaar.
Cijfer: 9

28. Tom Helsen - New Girl
De muziek die Tom Helsen vind ik tot de saaiste in het Vlaamse muzieklandschap behoren (in het Milow vakje) en ook zijn nieuwe nummer interesseert me niet. Dit mist drive, dit mist sfeer. Het ene oor in, het andere uit.

Placebo (week 27) en Pearl Jam (week 30) verlaag ik naar 7.

Week 36.

21. The National - Sea Of Love
The National heb ik de laatste tijd vaak beluisterd en waardeer ik steeds meer. Ook dit is een degelijke popsong met vaart en sfeer, typisch National met herkenbare lage stem. Maar ik reken het niet tot de beste National-songs.

24. Goose - Your Ways (Blende Remix)
Het lijkt wel een nummer uit begin jaren '80 door het ritme en gebruik van synths (ik waande me bijna in het 1982-topic). Toch een acceptabel dance-nummer, het swingt in ieder geval al zou ik dit niet vaak draaien.

28. Girls in Hawaii - Not Dead
Van deze band bezit in één album en die vind ik uitstekend, misschien dat ik hun recentste ook zal aanschaffen. Dit is een vrij eenvoudig maar fris en aanstekelijk nummer vooral door die koortjes. Mooie clip ook.

29. Sir Yes Sir - Smiling
Ik hoor daar duidelijk invloeden van dEUS, klinkt een beetje bizar maar ook wat vlakjes en mist de magie en weerhaken van dEUS. Aanvaardbaar, maar het zal geen evergreen worden.

Week 37.

20. Coldplay - Atlas
Coldplay keert terug naar de ingetogen, breekbare sound in hun beginperiode met een beetje mystiek en galm. Ik hoor veel liever deze Coldplay dan de overgeproduceerde stationrock op hun vorige album.

24. Mintzkov - Word of Mouth
Een band die al meer dan 10 jaar bestaat maar nooit echt heb gevolgd. Blijkbaar ten onrechte want dit is een sterke, gevoelige en melodieuze popsong. Ook hier zijn, net als Sis Yes Sir, dEUS-invloeden te horen maar Mintzkov heeft wat meer eigenheid en ook meer gevoel voor melodie.

29. Compact Disk Dummies - Wat You Want
Geen clip gevonden.

Week 38.

19. Arcade Fire - Reflektor
Naar de nieuwste Arcade Fire-album kijk ik uit, hun vorige 3 albums en vooral het debuut waren prachtig. Arcade Fire goes funk en er komt ook een stukje Frans in voor. Strak geproduceerd met uitgebreid instrumentaria maar het wil mij nog niet pakken als hun vorig werk. Zal misschien met de lengte te maken hebben, het had wat compacter gemogen.

26. Chase & Status (ft. Moko) - Count On Me
Dit lijkt wel een top-40-hit uit de jaren '90, dat hoor je aan de beats en de productie. Wat overgeproduceerd, met name de zang en vaak zou ik dit niet draaien maar dit heeft meer vitaliteit dan de dance in de huidige top-40.

28. Altrego - Love is Flawless
Een pretentieus nummer dat te weinig inhoudt en daardoor snel verveelt. Een beetje blues, dan weer dubstep maar uiteindelijk vlees noch vis.

29. Channel Zero - Angel
Liever een eenvoudige maar melodieuze song. Degelijke ballad van een metalband en gepast eerbetoon aan hun overleden drummer al is de zang niet helemaal toonvast.

LucM schreef:
Week 37.

29. Compact Disk Dummies - The Reeling
Een synthipopsong en een heel goede ook nog, de Afrekening herbergt niet alleen rock. Een beetje MGMT-achtig, aanstekelijke synths, melodieus en zeker niet gevoelloos.

Huh, deze kwam een half jaar geleden al binnen. Onwaarschijnlijke re-entry, foutje van LucM of foutje op de site van Stubru ?
Edit: foutje van LucM denk ik, 'What You Want' heet de nieuwe single van Compact Disc Dummies.

Ze hebben een nieuwe, dus ik denk dat LucM zich vergist.

edit: het moet What You Want zijn
edit2: daar zijn we dus simultaan acher gekomen

Inderdaad moet het What You Want zijn, maar daarvan kan ik de clip niet vinden (net als bij hun vorige single).

Week 33.

In eerste instantie had ik niet veel met Pompei, maar die bleef maar groeien tot ik hem uiteindelijk beu raakte. De nieuwe van dit hipsterbandje heeft me nooit zo bevallen en ondertussen ben ik hem ook al beu. Weinig emotie en weinig creativiteit. Het ligt in het verlengde van Pompei maar is toch een stuk minder

Van Daft Punk vind ik enkel Discovery een goeie plaat, de rest gaat veel meer richting middelmatigheid (RAM en Homework) of ken ik gewoon niet (HAA). Dit is mij wat te nichterig, te glad en uitgestreken. En die hoge stem is ook niet mijn ding.

Dit is een typisch voorbeeld van wat voor mij onder 'Tommorowland-muziek' valt, het was er zelfs dit jaar het anthem. Veel van mijn vrienden zijn gek op dit soort feestmuziek maar ik kan er niet tegen, dit klinkt echt leeg en voorspelbaar. Ik kan er niks goeds over kwijt.
Cijfer: 3,5

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.