Muziek / Toplijsten en favorieten / De Mume Top van de jaren '10
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 juli 2013, 21:20 uur
Wegens afwezigheid vrijwel de hele ontknoping gemist. Bij het diagonaal scannen vooral verrast door het aantal albums waar ik werkelijk nog nooit van gehoord had. Verder met Anathema één hele match, dat voldeed ongeveer aan de verwachting.
Dank voor de noeste arbeid, arcade monkeys!
Dank voor de noeste arbeid, arcade monkeys!
0
geplaatst: 21 juli 2013, 21:40 uur
Arcade Fire weer op Nr. #1 
Afgezien van het saaie The National - High Violet album een schitterende lijst!
En veel dank aan Arcade Monkeys!

Afgezien van het saaie The National - High Violet album een schitterende lijst!
En veel dank aan Arcade Monkeys!

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 juli 2013, 21:41 uur
Bedankt voor de organisatie Arcade 
En de uitslag, ach 1 album uit mijn lijst in de top 20, je kunt niet alles hebben.

En de uitslag, ach 1 album uit mijn lijst in de top 20, je kunt niet alles hebben.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 21:51 uur
Jammer dat High Violet niet op 1 staat, The Suburbs vind ik toch elke keer net iets te lang met een aantal nummers die me overbodig lijken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 juli 2013, 21:54 uur
dumb_helicopter schreef:
Jammer dat High Violet niet op 1 staat, The Suburbs vind ik toch elke keer net iets te lang met een aantal nummers die me overbodig lijken.
Dat is mijn enigste keuze in de top 20

0
geplaatst: 21 juli 2013, 21:56 uur
Niks tegen Arcade Fire, maar vind High Violet toch wel een stuk beter dan de laatste van ze. Verder erg mooie lijst, ik zal na mijn interrailreis ook mijn lijst nog posten. Wel een leuk initiatief, ook omdat deijst ieder jaar weer wordt verlengd en je steeds weer een hele verschillende lijst krijgt.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 23:02 uur
Valt bovendien ook reuze mee met Flying Lotus, Frank Ocean, Kanye West, Kendrick Lamar en The Roots.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 23:40 uur
Misschien ook een beetje mijn schuld, omdat ik die plaat (en PJ Harvey!) helemaal vergeten was in mijn eigen lijst te zetten. Ik had haar in ieder geval een positie gegeven die hoog genoeg was voor een top 100-plek.

Om het goed te maken roep ik bij deze even iedereen op om vóór de volgende ronde van dit topic 'Visions' van Grimes te (her)beluisteren, wat een heerlijke plaat is, en veel beter voor je geestelijke gesteldheid dan die jankerige nonsens van The National.
In ieder geval is het een interessante lijst geworden, ook van mij dank aan Arcade Monkeys voor de moeite.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 23:41 uur
13/20 raak in de verder vrij diverse lijst. De dames en hiphoppers konden wat minder potten breken, en dat Suburbs op één staat is toch een flinke smet (tegenvallend album). Verder bedankt voor het organiseren arcade monkeys.
[82] 1. Austra - Feel It Break (2011)
[07] 2. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
[34] 3. John Talabot - ƒin (2012)
[44] 4. El-P - C4C (2012)
[69] 5. Foals - Total Life Forever (2010)
[40] 6. The Antlers - Burst Apart (2011)
[45] 7. Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
[xx] 8. Andreya Triana - Lost Where I Belong (2010)
[05] 9. The National - Trouble Will Find Me (2013)
[xx] 10. Jessie Ware - Devotion (2012)
[11] 11. Beach House - Teen Dream (2010)
[06] 12. Angus & Julia Stone - Down the Way (2010)
[12] 13. Burial - Kindred (2012)
[10] 14. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
[xx] 15. Bonobo - The North Borders (2013)
[37] 16. Tame Impala - InnerSpeaker (2010)
[xx] 17. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne (2011)
[xx] 18. Daughter - If You Leave (2013)
[xx] 19. Long Arm - The Branches (2011)
[xx] 20. Susanne Sundfør - The Silicone Veil (2012)
[82] 1. Austra - Feel It Break (2011)
[07] 2. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
[34] 3. John Talabot - ƒin (2012)
[44] 4. El-P - C4C (2012)
[69] 5. Foals - Total Life Forever (2010)
[40] 6. The Antlers - Burst Apart (2011)
[45] 7. Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
[xx] 8. Andreya Triana - Lost Where I Belong (2010)
[05] 9. The National - Trouble Will Find Me (2013)
[xx] 10. Jessie Ware - Devotion (2012)
[11] 11. Beach House - Teen Dream (2010)
[06] 12. Angus & Julia Stone - Down the Way (2010)
[12] 13. Burial - Kindred (2012)
[10] 14. Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
[xx] 15. Bonobo - The North Borders (2013)
[37] 16. Tame Impala - InnerSpeaker (2010)
[xx] 17. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne (2011)
[xx] 18. Daughter - If You Leave (2013)
[xx] 19. Long Arm - The Branches (2011)
[xx] 20. Susanne Sundfør - The Silicone Veil (2012)
0
geplaatst: 21 juli 2013, 23:42 uur
Grimes was voor mij een twijfelgeval, is uiteindelijk net buiten de boot gevallen. Maar een aanrader is het zeker.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 23:42 uur
Grimes en PJ Harvey vielen er bij mij ook net buiten. Wellicht volgend jaar beter.
Enneh....
op naar de 50s!
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 van de jaren '50 #2
Enneh....
op naar de 50s!
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 van de jaren '50 #2
0
geplaatst: 21 juli 2013, 23:48 uur
Bedankt arcade monkeys voor het mooie werk enne mijn nummero unno op 1 

0
geplaatst: 22 juli 2013, 00:23 uur
Grimes wordt in vergelijking met de rest van het interwebs behoorlijk hardnekkig genegeerd door de MuMe-community heb ik het idee.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 00:41 uur
Co Jackso schreef:
Volgend jaar Arcade Fire op 1 en 2
In ieder geval bedankt voor het geleverde vakwerk arcade monkeys.
Volgend jaar Arcade Fire op 1 en 2

In ieder geval bedankt voor het geleverde vakwerk arcade monkeys.
Volgend jaar bezetten Arcade Fire en The National ongetwijfeld de eerste 4 plaatsen.
Gelukkig is de rest van de lijst wat diverser.Bedankt arcade monkeys voor het organiseren.

0
geplaatst: 22 juli 2013, 00:54 uur
Teunnis schreef:
Grimes wordt in vergelijking met de rest van het interwebs behoorlijk hardnekkig genegeerd door de MuMe-community heb ik het idee.
Geen notering in deze lijst en slechts 81e in de stemlijst van 2012 is idd vrij matig. Ook bij Song van het Jaar 2012 is ze een opvallende afwezige (niet één nummer bij de bovenste 200). Vreemd genoeg haalt ze als nieuwkomer wel met twee nummers de MuMeLadder, wat normaal gesproken toch de meest conservatieve lijst is.

0
sxesven
geplaatst: 22 juli 2013, 08:37 uur
Teunnis schreef:
Exactly.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 09:25 uur
Mooie lijst geworden hoor! Er staan zeker een paar namen in die ik nu eens ga (her)beluisteren. Ik had maar liefst 8 albums bij de top 100, waarvan 4 bij de eerste 40.
Mooi initiatief Arcade Monkeys! Thnx!
Mooi initiatief Arcade Monkeys! Thnx!
0
geplaatst: 22 juli 2013, 09:59 uur
Bedankt voor de lijst! 2 van mijn 30 platen staan in de top 100. Over smaak valt niet te twisten, echter mis ik toch veel mooie platen.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 10:34 uur
Ik was zo slim om Halfaxa in mijn lijst te zetten ipv Visions
Maar alle vier de platen hadden er wel in gekund hoor. Verder deugde mijn lijst op bepaalde plekken van geen kanten, te snel in elkaar gezet 
0
k.grubs
geplaatst: 22 juli 2013, 10:41 uur
Inderdaad, die hoes van Bon Iver is wel de mooiste en die van The National de allerlelijkste, ontsiert nu al vele dagen de homepage Van MuMe.
Leuke lijst met luistertips voor lange vakantie-autoritten. Ik ga op reis en neem mee... Frank Ocean, The Roots, Grimes, Four Tet, Holden. Die ik allemaal nog niet geluisterd had. Bedankt!
Leuke lijst met luistertips voor lange vakantie-autoritten. Ik ga op reis en neem mee... Frank Ocean, The Roots, Grimes, Four Tet, Holden. Die ik allemaal nog niet geluisterd had. Bedankt!
0
geplaatst: 22 juli 2013, 12:28 uur
Ward schreef:
Valt bovendien ook reuze mee met Flying Lotus, Frank Ocean, Kanye West, Kendrick Lamar en The Roots.
Ja, dat wel, maar de top 5 was weer heel verantwoord blank. Indie is de nieuwe classic rock.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 12:36 uur
Slowgaze schreef:
Ja, dat wel, maar de top 5 was weer heel verantwoord blank. Indie is de nieuwe classic rock.
Eens dat hoe hoger je komt, hoe braver en voorspelbaarder het wordt. Dat lijkt me onvermijdelijk. Maar Kendrick, Frank Ocean en Kanye in de top 10 is ook wel een teken aan de wand van hoe hiphop het de laatste jaren ook bij non-hiphoppers weer beter doet dan een aantal jaren terug. Maar met albums als Holden, Four Tet, Mirrorring, Caribou maar ook bijvoorbeeld Swans vind ik dit toch een veel progressievere en interessantere lijst dan die van de jaren '00 en '90.(quote)
0
geplaatst: 22 juli 2013, 13:07 uur
Ja, dat vind ik trouwens ook, dat mag gezegd worden. Ik wilde gewoon wat te zuurpruimen hebben. 

0
geplaatst: 22 juli 2013, 13:13 uur
Ah onder dat mom moest ik eerder ook al kwijt dat Elbow en The Black Keys een smet op deze lijst zijn. The Vaccines mogen daar trouwens ook wel bij. 

0
geplaatst: 22 juli 2013, 13:34 uur
Jammer dat ik aan deze game niet mee kon doen, maar ik was vorige week met de Nijmeegse 4-Daagse bezig en dan heb ik wat anders aan mijn kop. Voor de 27e keer uitgelopen trouwens.
Op zijn bourgondisch, onderweg flinke potten bier gedronken.
Mij top 10 zou er ongeveer zo uitgezien hebben;
1. Bonobo - Black Sands (2010)
2. Radical Face - The Family Tree: The Roots (2011)
3. Beach House - Bloom (2012)
4. SX - Arche (2012)
5. Agnes Obel - Philharmonics (2010)
6. Marina & the Diamonds - The Family Jewels (2010)
7. John Talabot - fin (2012)
8. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
9. Beach House - Teen Dream (2010)
10. Allah-Las - Allah-Las (2012)
Radical Face zou denk ik een flinke sprong in het klassement gemaakt hebben als ik mijn top 30 lijst had ingezonden. Helaas, volgend jaar beter dan maar.
Op zijn bourgondisch, onderweg flinke potten bier gedronken.Mij top 10 zou er ongeveer zo uitgezien hebben;
1. Bonobo - Black Sands (2010)
2. Radical Face - The Family Tree: The Roots (2011)
3. Beach House - Bloom (2012)
4. SX - Arche (2012)
5. Agnes Obel - Philharmonics (2010)
6. Marina & the Diamonds - The Family Jewels (2010)
7. John Talabot - fin (2012)
8. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
9. Beach House - Teen Dream (2010)
10. Allah-Las - Allah-Las (2012)
Radical Face zou denk ik een flinke sprong in het klassement gemaakt hebben als ik mijn top 30 lijst had ingezonden. Helaas, volgend jaar beter dan maar.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 13:44 uur
Het ontgaat me even waarom Frank Ocean of Kendrick Lamar per se 'spannender' of 'progressiever' zouden zijn dan de Black Keys of Elbow. Omdat het zwarte artiesten zijn? Omdat er niet hoorbaar gitaar wordt gespeeld? Alsof dat ontwikkelingen zijn die pas de laatste vijf jaar zijn ingezet in de popmuziek...
Dat anti-rockisme begint een beetje een open deur te worden op deze site.
Oh felicitatie aan Wibro overigens.
Dat anti-rockisme begint een beetje een open deur te worden op deze site.
Oh felicitatie aan Wibro overigens.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 14:16 uur
Oh ik denk niet dat Frank Ocean of Kendrick Lamar per se progressiever of gewaagder dan rockmuziek zijn (wel als Elbow, maar daar is weinig voor nodig). Bij een dergelijke lijst vind ik echter de lijst als geheel wel progressiever als het een afspiegeling van verschillende stijlen is en dus niet enkel uit rock bestaat. Als de lijst enkel uit hiphop of elektronica zou bestaan zou ik ook niet tevreden zijn. Zo vond ik het persoonlijk belachelijk dat de jaren '90 lijst geen enkel hiphopalbum bevatte, terwijl het genre een enorme stempel op dat decennium heeft gedrukt. Een jaren '80 lijst zonder metal zou ik evengoed belachelijk vinden, ook al is metal absoluut mijn genre niet. Het gaat puur om de diversiteit.
Elbow vind ik persoonlijk echter de saaiste band sinds de Eagles. Vergeleken Elbow klinkt Dido rock 'n' roll. The Black Keys vind ik gewoon een zeer middelmatig rockbandje, dan had ik liever een andere rockband in de lijst gezien (The Men bijvoorbeeld).
Zeker geen anti-rockisme van mijn kant. Ik vind persoonlijk die twee platen gewoon zeer oninteressant. Hetzelfde dat ik The National goed kan waarderen, maar twee platen in de top 5 teveel van het goede vind.
Elbow vind ik persoonlijk echter de saaiste band sinds de Eagles. Vergeleken Elbow klinkt Dido rock 'n' roll. The Black Keys vind ik gewoon een zeer middelmatig rockbandje, dan had ik liever een andere rockband in de lijst gezien (The Men bijvoorbeeld).
Zeker geen anti-rockisme van mijn kant. Ik vind persoonlijk die twee platen gewoon zeer oninteressant. Hetzelfde dat ik The National goed kan waarderen, maar twee platen in de top 5 teveel van het goede vind.
* denotes required fields.