Muziek / Toplijsten en favorieten / De Mume Top van de jaren '10
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 21 juli 2013, 08:18 uur
Geen enkele uit mijn top 30; enigszins naar verwachting, wel, hoewel het me verbaast dat bijvoorbeeld Grimes het niet gehaald heeft, en ook Balam Acab had ik nog wel een klein kansje toegedicht, evenals 'de andere' Burial (mijn eigen favoriet), die hier en daar nog wel op stemmen had kunnen rekenen, begrijp ik. Jammer van Loma Prieta ook, benieuwd waar die nu exact terecht is gekomen. Verder best een leuk lijstje, moet ik zeggen, vooral in de lagere regionen. De noteringen van uitgekauwde rockzooi als The Black Keys snap ik echt niet; daarentegen wel leuk om Joanna Newsom, Holden, Caribou, Burial en Asaf Avidan in de top 20 tegen te komen. Het blijft een beetje een grote-namen-feestje, zoals elk toplijstje, maar desondanks staan er nog best een hoop toffe platen in. 

0
geplaatst: 21 juli 2013, 10:07 uur
Wel spijtig dat er geen Belgische plaat het gehaald heeft, ik had nochtans een paar kanshebbers veelvuldig zien voorbijkomen zoals Ploegsteert en Mass V en in mindere mate dEUS en Amatorski. Ook waarbij op voorhand aan wat metal was gedacht die het zou halen blijkt dit toch niet het geval te zijn.
@arcade monkeys: Kan je het aantal punten e.d. bij Down The Way er nog bij zetten?
@arcade monkeys: Kan je het aantal punten e.d. bij Down The Way er nog bij zetten?
0
geplaatst: 21 juli 2013, 11:16 uur
Arno schreef:
Als ik het goed heb, nog niet één album uit mijn top 10 gepasseerd. En ik vrees dat enkel Alt-J nog langskomt
Als ik het goed heb, nog niet één album uit mijn top 10 gepasseerd. En ik vrees dat enkel Alt-J nog langskomt
Django Django & Woodkid had ik eigenlijk ook wel verwacht in de lijst, ja.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 11:54 uur
Michael Kiwanuka verwachtte ik eigenlijk ook wel in de eindlijst, maar ben bang dat die het net niet gehaald heeft, Home Again is een prachtig album.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 11:57 uur
Jemig wat een klasse op deze pagina - EDIT: vorige pagina! Caribou, Holden, Burial, Lamar en Newsom een stuk hoger dan verwacht.
De top-5 wordt wel een stuk minder spannend qua muziek.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 13:08 uur
Ik had graag meegedaan aan deze 'top van de jaren 10'-lijst, maar was op vakantie! Ik denk dat mijn lijstje niet heel veel had kunnen veranderen aan deze toplijst, aangezien ik aardig wat namen ook had in ongeveer dezelfde volgorde! Mooie lijst uiteindelijk!
0
geplaatst: 21 juli 2013, 13:18 uur
Teunnis schreef:
Ja, Alt-J en The National, eerlijk vind ik het ook maar middelmaat al heeft die laatste nog wel 2 of 3 aardige nummers.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 13:21 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik was er ook wel vanuit gegaan dat ze de lijst zou halen, alleen vind ik top 5 wel erg hoog. Van de andere kant: ik ken het album niet, dus eigenlijk kan ik hier totaal niet over oordelen. Binnenkort maar eens een draaibeurt geven denk ik. Ja, dat zou ik dan eerst maar eens gaan doen als je het nog niet kent...
Het is zo'n album dat over 10 of 20 jaar ook nog overeind staat.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 15:33 uur
Have One On Me moet ik weer eens gaan beluisteren. In 2010 was mijn smaak nog heel anders, toen gaf ik hem 3 sterren. Waarschijnlijk valt hij nu beter in de smaak.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 16:02 uur
herman schreef:
Ja, dat zou ik dan eerst maar eens gaan doen als je het nog niet kent...
Het is zo'n album dat over 10 of 20 jaar ook nog overeind staat.
(quote)
Ja, dat zou ik dan eerst maar eens gaan doen als je het nog niet kent...
Het is zo'n album dat over 10 of 20 jaar ook nog overeind staat. Dat laatste geldt voor Alt-J ook, Herman.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 16:58 uur
En voor De Koek, maar ja, dat zal wel geen top 5-materiaal zijn. 

0
geplaatst: 21 juli 2013, 17:05 uur
0
geplaatst: 21 juli 2013, 17:06 uur
Het Zesde Metaal niet in de lijst 
Voor de rest veel goede albums zien passeren, 2 albums van The National in de top 5 is er natuurlijk wel over.

Voor de rest veel goede albums zien passeren, 2 albums van The National in de top 5 is er natuurlijk wel over.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 17:18 uur
0
geplaatst: 21 juli 2013, 17:19 uur
Vento Vivimus schreef:
Op basis van wat ik hier de laatste dagen voorbij heb zien komen, verwacht ik dat we de volgende albums terugzien in de Top 5.
PJ Harvey - Let England Shake (2011) - 527 stemmen | gemiddelde 3,99
Radiohead - The King of Limbs (2011) - 987 stemmen | gemiddelde 3,64
alt-J (∆) - An Awesome Wave (2012) - 982 stemmen | gemiddelde 3,99
Arcade Fire - The Suburbs (2010) - 1253 stemmen | gemiddelde 4,09
The National - High Violet (2010) - 1299 stemmen | gemiddelde 4,19
Op basis van wat ik hier de laatste dagen voorbij heb zien komen, verwacht ik dat we de volgende albums terugzien in de Top 5.
PJ Harvey - Let England Shake (2011) - 527 stemmen | gemiddelde 3,99
Radiohead - The King of Limbs (2011) - 987 stemmen | gemiddelde 3,64
alt-J (∆) - An Awesome Wave (2012) - 982 stemmen | gemiddelde 3,99
Arcade Fire - The Suburbs (2010) - 1253 stemmen | gemiddelde 4,09
The National - High Violet (2010) - 1299 stemmen | gemiddelde 4,19
Radiohead gaat het volgens mij niet halen met zo'n laag gemiddelde. De kans op 2x The National in de top 5 lijkt me een stuk groter.

0
Vento Vivimus
geplaatst: 21 juli 2013, 18:43 uur
Gretz schreef:
Radiohead gaat het volgens mij niet halen met zo'n laag gemiddelde. De kans op 2x The National in de top 5 lijkt me een stuk groter.
Klopt. Je hebt gelijk. Na een derde (In Rainbows) en een vierde plaats (Kid A) in de lijst van de 'zeroties' en twee fantastische concerten oktober vorig jaar in de Ziggo Dome (Amsterdam) en het Sportpaleis (Antwerpen) - ja, ik mocht daar bij zijn - komen Thom Yorke en zijn vrienden met 'The King of Limbs' niet in deze lijst voor.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 18:57 uur
Vento Vivimus schreef:
Erratum: Overigens staat er wel een foutje in de lijst die Arcade Monkeys presenteert.
Met 12 noteringen haalde Radiohead 51 ptn. Dat is net iets meer dan de huidige #40. The Antlers, Die die 51 punten haalden in 11 beurten. Ook komt Radiohead met een derde plaats (Niek) net een plaatsje hoger dan Burst Apart dat met een vierde plaats (mister fool) net buiten de podiumplaatsen valt.
Erratum: Overigens staat er wel een foutje in de lijst die Arcade Monkeys presenteert.
Met 12 noteringen haalde Radiohead 51 ptn. Dat is net iets meer dan de huidige #40. The Antlers, Die die 51 punten haalden in 11 beurten. Ook komt Radiohead met een derde plaats (Niek) net een plaatsje hoger dan Burst Apart dat met een vierde plaats (mister fool) net buiten de podiumplaatsen valt.
Ik zal eens natellen, volgens mijn berekeningen had Radiohead 50 punten en 11 noteringen.
Edit: @Vento: heb jij bij jouw berekeningen die radiohead-notering van Teunnis meegenomen? want het verzamelalbum dat hij noemt is een andere dan The King of Limbs en heb ik er niet bijgerekend.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 19:25 uur
Down The Way had 129 punten en 17x genoemd
5. The National - Trouble Will Find Me (2013) 129 punten/19x genoemd
Hoogste positie: 2 (M.Oderator)

Met Bon Iver kwam de mooiste hoes uit de lijst aan bod, deze vind ik persoonlijk de lelijkste, maar gelukkig doet dat er allemaal niks toe. De plaat die nu al geruime tijd de lijst aanvoert bewijst ook via deze competitie zijn populariteit.
4. PJ Harvey - Let England Shake (2011) 133 punten/16x genoemd
Nummer 1 van cured, gherdt en Lying Mouth

Aangezien het gat met de top 3 al vanaf het begin zeer groot was werd het op den duur vooral de vraag welk album 4de kon worden. PJ Harvey heeft het dus gehaald en Let England Shake is het hoogstgenoteerde album van 2011.
5. The National - Trouble Will Find Me (2013) 129 punten/19x genoemd
Hoogste positie: 2 (M.Oderator)

Broner schreef:
Ik begrijp het wel als het album voor een aantal luisteraars ietwat te homogeen klinkt en dat er zodoende een zekere mate van opwinding achterwege blijft. Ik denk dat dit het sterkste naar voren komt wanneer je het album een beetje casual beluistert terwijl je met iets anders bezig bent zoals autorijden of werken.
Na enkele luisterbeurten kreeg ikzelf de enorme drang om het album opnieuw en opnieuw te beluisteren. Ik keek uit naar mijn treinreis van en naar het werk, zodat ik me weer helemaal kon onderdompelen in de wereld van Trouble Will Find Me, zoals ook Boxer dat van je verlangt. De enige teleurstelling ervoer ik zodra de trein vaart minderde en het einde van de reis naderde.
De nummers op Trouble Will Find Me zijn eenvoudiger en ietwat rustiger van opzet dan op Boxer. Er zit meer lucht in de muziek. Daar waar Boxer je bij je lurven pakt, neemt Trouble Will Find Me je rustig mee alsof het een aangename zonnige zondagmiddag is en de wereld even niet bestaat.
Ik begrijp het wel als het album voor een aantal luisteraars ietwat te homogeen klinkt en dat er zodoende een zekere mate van opwinding achterwege blijft. Ik denk dat dit het sterkste naar voren komt wanneer je het album een beetje casual beluistert terwijl je met iets anders bezig bent zoals autorijden of werken.
Na enkele luisterbeurten kreeg ikzelf de enorme drang om het album opnieuw en opnieuw te beluisteren. Ik keek uit naar mijn treinreis van en naar het werk, zodat ik me weer helemaal kon onderdompelen in de wereld van Trouble Will Find Me, zoals ook Boxer dat van je verlangt. De enige teleurstelling ervoer ik zodra de trein vaart minderde en het einde van de reis naderde.
De nummers op Trouble Will Find Me zijn eenvoudiger en ietwat rustiger van opzet dan op Boxer. Er zit meer lucht in de muziek. Daar waar Boxer je bij je lurven pakt, neemt Trouble Will Find Me je rustig mee alsof het een aangename zonnige zondagmiddag is en de wereld even niet bestaat.
Met Bon Iver kwam de mooiste hoes uit de lijst aan bod, deze vind ik persoonlijk de lelijkste, maar gelukkig doet dat er allemaal niks toe. De plaat die nu al geruime tijd de lijst aanvoert bewijst ook via deze competitie zijn populariteit.
4. PJ Harvey - Let England Shake (2011) 133 punten/16x genoemd
Nummer 1 van cured, gherdt en Lying Mouth

ThereThere schreef:
waanzinnig album, ontroert diep. Grijpt je bij de strot om niet meer los te laten.
waanzinnig album, ontroert diep. Grijpt je bij de strot om niet meer los te laten.
Aangezien het gat met de top 3 al vanaf het begin zeer groot was werd het op den duur vooral de vraag welk album 4de kon worden. PJ Harvey heeft het dus gehaald en Let England Shake is het hoogstgenoteerde album van 2011.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 19:35 uur
3. Alt-J (∆) - An Awesome Wave (2012) 205 punten/25x genoemd
Nummer 1 van fatima, Metropolis en stoepkrijt

An Awesome Wave mocht in het begin nog een tijdje 2de staan maar zakte dan naar de 3de plaats. In deze lijst staat deze plaat erg geïsoleerd, het puntenverschil met zowel nummer 4 als nummer 2 is gigantisch.
Nummer 1 van fatima, Metropolis en stoepkrijt

Titmeister schreef:
Het gehele album klinkt erg verfrissend en nieuw, ook al wordt er volop gebruik gemaakt van stilistische elementen van andere bands en genres. In principe zijn het vrij eenvoudige popliedjes die alt-J maakt. Echter worden deze opgeknipt en door elkaar gehusseld, waardoor een soort van geluidscollages ontstaan, die toch weer de vorm van popliedjes aannemen. Om zoiets te doen, zonder dat het te gekunsteld klinkt is sowieso al een compliment waard.
Daarnaast weet alt-J al heel sterk een eigen geluid neer te zetten. Droge percussie, mooi vloeiende melodielijntjes, goede afwisseling in tempo en volume en natuurlijk de bij en tijd en wijle bizar androgyne stem van Newman. Tenslotte het zeker niet onbelangrijke wapenfeit: er staan vrijwel alleen maar hele sterke nummers op. Een misser is niet aan te wijzen, terwijl een aantal nummers absoluut top is. Bijvoorbeeld het dreinende Tessellate, dat me aan Idioteque doet denken. Of het mooi, afwisselende popnummer Breezeblocks, de bizarre ballade Matilda of de mysterieuze afsluiter Taro. De afwisseling en continue kwaliteit maakt dat het na vele luisterbeurten nog steeds erg aangenaam klinkt en maakt dat dit album gewoon de volle mep van mij krijgt.
Het gehele album klinkt erg verfrissend en nieuw, ook al wordt er volop gebruik gemaakt van stilistische elementen van andere bands en genres. In principe zijn het vrij eenvoudige popliedjes die alt-J maakt. Echter worden deze opgeknipt en door elkaar gehusseld, waardoor een soort van geluidscollages ontstaan, die toch weer de vorm van popliedjes aannemen. Om zoiets te doen, zonder dat het te gekunsteld klinkt is sowieso al een compliment waard.
Daarnaast weet alt-J al heel sterk een eigen geluid neer te zetten. Droge percussie, mooi vloeiende melodielijntjes, goede afwisseling in tempo en volume en natuurlijk de bij en tijd en wijle bizar androgyne stem van Newman. Tenslotte het zeker niet onbelangrijke wapenfeit: er staan vrijwel alleen maar hele sterke nummers op. Een misser is niet aan te wijzen, terwijl een aantal nummers absoluut top is. Bijvoorbeeld het dreinende Tessellate, dat me aan Idioteque doet denken. Of het mooi, afwisselende popnummer Breezeblocks, de bizarre ballade Matilda of de mysterieuze afsluiter Taro. De afwisseling en continue kwaliteit maakt dat het na vele luisterbeurten nog steeds erg aangenaam klinkt en maakt dat dit album gewoon de volle mep van mij krijgt.
An Awesome Wave mocht in het begin nog een tijdje 2de staan maar zakte dan naar de 3de plaats. In deze lijst staat deze plaat erg geïsoleerd, het puntenverschil met zowel nummer 4 als nummer 2 is gigantisch.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 20:19 uur
2. The National - High Violet (2010) 292 punten/34x genoemd
Nummer 1 van dumb_helicopter, gloeilamp, gretz, jori stes en Salvadore

Vooraf had ik mijn geld op deze plaat gezet, maar High Violet haalt het dus net niet. Het scheelde erg weinig, op het einde leek het alsof deze The Suburbs toch nog kon inhalen, maar nee. Al mogen voor een tweede plek ook al zeker de handjes op elkaar.
1. Arcade Fire - The Suburbs (2010) 297 punten/36x genoemd
Nummer 1 van (blacksad), cor, JoaMuse, Rudi S en SOAD

Hoera, hoera, de band die ik op handen draag voert de lijst aan. Nadat ze ook al wonnen in de 00's mogen ze zich toch de keizers van de 21ste eeuw noemen. The Suburbs stond al van quasi in het begin op 1 en heeft die positie niet meer afgegeven. Op een bepaald moment was de kloof zelfs 50 punten met de nummer 2. High Violet kwam nog dicht maar The Suburbs kon hem nog net afhouden. En zo is de winnaar bekend.
Nummer 1 van dumb_helicopter, gloeilamp, gretz, jori stes en Salvadore

Caspar schreef:
Nog nooit hoorde ik zo’n subtiel album, een prachtplaat met zo veel nuances en details, een meesterwerk vol contrast en vol emoties.
En voor één keer weet ik het zeker: dat alles, die sterke teksten, die schitterende melodieën, die prachtige orchestratie en die overweldigende intensiteit, die zijn belangrijker dan al het geld op de wereld. En dát is de reden dat The National mij alsnog op m’n knieën dwingt en dat het applaus dat we horen als ‘England’ wegvaagt klinkt als de vleugelslag van een vlinder, terwijl het minstens het volume van de meest verwoestende orkaan zou moeten hebben. Dat is de reden dat ik alleen maar kan zeggen: The National flikt ‘t weer.
Nog nooit hoorde ik zo’n subtiel album, een prachtplaat met zo veel nuances en details, een meesterwerk vol contrast en vol emoties.
En voor één keer weet ik het zeker: dat alles, die sterke teksten, die schitterende melodieën, die prachtige orchestratie en die overweldigende intensiteit, die zijn belangrijker dan al het geld op de wereld. En dát is de reden dat The National mij alsnog op m’n knieën dwingt en dat het applaus dat we horen als ‘England’ wegvaagt klinkt als de vleugelslag van een vlinder, terwijl het minstens het volume van de meest verwoestende orkaan zou moeten hebben. Dat is de reden dat ik alleen maar kan zeggen: The National flikt ‘t weer.
Vooraf had ik mijn geld op deze plaat gezet, maar High Violet haalt het dus net niet. Het scheelde erg weinig, op het einde leek het alsof deze The Suburbs toch nog kon inhalen, maar nee. Al mogen voor een tweede plek ook al zeker de handjes op elkaar.
1. Arcade Fire - The Suburbs (2010) 297 punten/36x genoemd
Nummer 1 van (blacksad), cor, JoaMuse, Rudi S en SOAD

granjeros schreef:
Arcade Fire laat hier wederom een ander geluid horen zonder weg te ebben van hun klank. Het is typisch Arcade Fire, maar toch anders dan funeral en neon bible.
Zonder twijfel is Funeral de origineelste, de meest geniale. Neon Bible is een goede 2de plaat. Pekzwart, bombastisch.
In dit verhaaltje past Suburbs dan ook perfect als 3de. Helderder, iets meer een geheel. Arcade Fire is naar mijn mening een goede collectie nummers aan het verzamelen die voor veel afwisseling zal zorgen tijdens de live shows. AF geeft een verlengstuk aan een al zeer mooie catalogus. Naar mijn mening kon The Suburbs dan ook geen beter vervolg zijn op hun verhaal. Leve Arcade Fire!
Arcade Fire laat hier wederom een ander geluid horen zonder weg te ebben van hun klank. Het is typisch Arcade Fire, maar toch anders dan funeral en neon bible.
Zonder twijfel is Funeral de origineelste, de meest geniale. Neon Bible is een goede 2de plaat. Pekzwart, bombastisch.
In dit verhaaltje past Suburbs dan ook perfect als 3de. Helderder, iets meer een geheel. Arcade Fire is naar mijn mening een goede collectie nummers aan het verzamelen die voor veel afwisseling zal zorgen tijdens de live shows. AF geeft een verlengstuk aan een al zeer mooie catalogus. Naar mijn mening kon The Suburbs dan ook geen beter vervolg zijn op hun verhaal. Leve Arcade Fire!
Hoera, hoera, de band die ik op handen draag voert de lijst aan. Nadat ze ook al wonnen in de 00's mogen ze zich toch de keizers van de 21ste eeuw noemen. The Suburbs stond al van quasi in het begin op 1 en heeft die positie niet meer afgegeven. Op een bepaald moment was de kloof zelfs 50 punten met de nummer 2. High Violet kwam nog dicht maar The Suburbs kon hem nog net afhouden. En zo is de winnaar bekend.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 20:23 uur
Bedankt aan alle deelnemers, voor mijn part tot volgend jaar. 
De top 100:
1 Arcade Fire - The Suburbs (2010) 297 36
2 The National - High Violet (2010) 292 34
3 alt-J (∆) - An Awesome Wave (2012) 205 25
4 PJ Harvey - Let England Shake (2011) 133 16
5 The National - Trouble Will Find Me (2013) 129 19
6 Angus & Julia Stone - Down the Way (2010) 129 17
7 Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010) 122 19
8 Joanna Newsom - Have One on Me (2010) 121 12
9 Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012) 116 15
10 Frank Ocean - channel ORANGE (2012) 113 13
11 Beach House - Teen Dream (2010) 100 15
12 Burial - Kindred (2012) 98 14
13 Gorillaz - Plastic Beach (2010) 97 16
14 Holden - The Inheritors (2013) 97 9
15 Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013) 93 17
16 Caribou - Swim (2010) 90 14
17 Anathema - Weather Systems (2012) 88 10
18 Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing (And Other Stories) (2013) 86 12
19 Asaf Avidan - Different Pulses (2012) 85 11
20 Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011) 84 15
21 Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011) 82 9
22 The Tallest Man on Earth - The Wild Hunt (2010) 81 12
23 The Boxer Rebellion - The Cold Still (2011) 81 11
24 The Black Keys - El Camino (2011) 75 15
25 Radical Face - The Family Tree: The Roots (2011) 75 10
26 The Roots - undun (2011) 71 12
27 The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines? (2011) 71 11
28 Cloud Nothings - Attack on Memory (2012) 66 10
29 Adele - 21 (2011) 65 12
30 Beach House - Bloom (2012) 65 8
31 Elbow - Build a Rocket Boys! (2011) 61 10
32 Daft Punk - Random Acces Memories (2013) 60 12
33 Four Tet - There Is Love in You (2010) 60 9
34 John Talabot - ƒin (2012) 57 9
35 Swans - The Seer (2012) 55 6
36 Flying Lotus - Cosmogramma (2010) 54 13
37 Tame Impala - Lonerism (2012) 54 9
38 Destroyer - Kaputt (2011) 54 8
39 Mirrorring - Foreign Body (2012) 52 5
40 The Antlers – Burst Apart (2011) 51 11
41 Vampire Weekend - Modern Vampires of the City (2013) 51 9
42 Deafheaven - Sunbather (2013) 51 8
43 Radiohead - The King of Limbs (2011) 50 11
44 El-P - C4C (2012) 48 8
45 Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012) 48 7
46 Steven Wilson - Grace For Drowning (2011) 47 7
47 Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness (2010) 47 6
48 Dead Can Dance - Anastasis (2012) 46 9
49 Sigur Rós - Kveikur (2013) 46 8
50 Anna Calvi - Anna Calvi (2011) 45 7
51 Bonobo - Black Sands (2010) 43 8
52 M83 - Hurry Up, We're Dreaming (2011) 42 5
53 The Maccabees - Given to the Wild (2012) 42 4
54 Peaking Lights - 936 (2011) 42 4
55 Sigur Rós - Valtari (2012) 41 10
56 Goat - World Music (2012) 41 8
57 Israel Nash Gripka - Barn Doors and Concrete Floors (2011) 41 6
58 The Black Keys - Brothers (2010) 40 9
59 James Blake - James Blake (2011) 40 8
60 Anathema - We’re Here Because We’re Here (2010) 40 8
61 Gillian Welch - The Harrow & the Harvest (2011) 40 6
62 Amatorski - tbc (2011) 39 8
63 Savages - Silence Yourself (2013) 39 6
64 The Knife - Shaking the Habitual (2013) 39 6
65 Liars - WIXIW (2012) 39 4
66 Wilco - The Whole Love (2011) 38 8
67 Jack White - Blunderbuss (2012) 38 6
68 José James - Blackmagic (2010) 38 5
69 Foals - Total Life Forever (2010) 37 7
70 Janelle Monáe - The ArchAndroid (2010) 37 7
71 Deftones - Koi No Yokan (2012) 37 7
72 James Blake - Overgrown (2013) 37 6
73 Michael Kiwanuka - Home Again (2012) 36 6
74 Bruce Springsteen - Wrecking Ball (2012) 36 6
75 Neneh Cherry & The Thing - The Cherry Thing (2012) 36 5
76 John Grant - Queen of Denmark (2010) 36 5
77 Django Django - Django Django (2012) 35 8
78 Fleet Foxes - Helplessness Blues (2011) 35 7
79 DIIV - Oshin (2012) 35 5
80 Fatoumata Diawara - Fatou (2011) 35 5
81 Grouper - A I A : Alien Observer (2011) 35 5
82 Austra - Feel It Break (2011) 35 3
83 Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds (2011) 34 6
84 AmenRa - Mass V (2012) 34 5
85 The War on Drugs - Slave Ambient (2011) 33 4
86 Warpaint - The Fool (2010) 32 7
87 The Roots - How I Got Over (2010) 32 7
88 Perfume Genius - Put Your Back N 2 It (2012) 32 7
89 Airbag - All Rights Removed (2010) 32 6
90 The Flaming Lips - The Terror (2013) 32 6
91 Grizzly Bear - Shields (2012) 31 7
92 Archive - With Us Until You're Dead (2012) 31 5
93 The Irrepressibles - Mirror Mirror (2010) 31 3
94 John Legend & The Roots - Wake Up! 31 3
95 Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs (2012) 30 6
96 Pantha du Prince - Black Noise (2010) 30 5
97 Jónsi - Go (2010) 30 5
98 Loma Prieta - I.V. (2012) 30 4
99 Kanye West - Yeezus (2013) 30 4
100 Queens of the Stone Age - …Like Clockwork (2013) 29 6

De top 100:
1 Arcade Fire - The Suburbs (2010) 297 36
2 The National - High Violet (2010) 292 34
3 alt-J (∆) - An Awesome Wave (2012) 205 25
4 PJ Harvey - Let England Shake (2011) 133 16
5 The National - Trouble Will Find Me (2013) 129 19
6 Angus & Julia Stone - Down the Way (2010) 129 17
7 Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010) 122 19
8 Joanna Newsom - Have One on Me (2010) 121 12
9 Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city (2012) 116 15
10 Frank Ocean - channel ORANGE (2012) 113 13
11 Beach House - Teen Dream (2010) 100 15
12 Burial - Kindred (2012) 98 14
13 Gorillaz - Plastic Beach (2010) 97 16
14 Holden - The Inheritors (2013) 97 9
15 Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013) 93 17
16 Caribou - Swim (2010) 90 14
17 Anathema - Weather Systems (2012) 88 10
18 Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing (And Other Stories) (2013) 86 12
19 Asaf Avidan - Different Pulses (2012) 85 11
20 Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011) 84 15
21 Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011) 82 9
22 The Tallest Man on Earth - The Wild Hunt (2010) 81 12
23 The Boxer Rebellion - The Cold Still (2011) 81 11
24 The Black Keys - El Camino (2011) 75 15
25 Radical Face - The Family Tree: The Roots (2011) 75 10
26 The Roots - undun (2011) 71 12
27 The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines? (2011) 71 11
28 Cloud Nothings - Attack on Memory (2012) 66 10
29 Adele - 21 (2011) 65 12
30 Beach House - Bloom (2012) 65 8
31 Elbow - Build a Rocket Boys! (2011) 61 10
32 Daft Punk - Random Acces Memories (2013) 60 12
33 Four Tet - There Is Love in You (2010) 60 9
34 John Talabot - ƒin (2012) 57 9
35 Swans - The Seer (2012) 55 6
36 Flying Lotus - Cosmogramma (2010) 54 13
37 Tame Impala - Lonerism (2012) 54 9
38 Destroyer - Kaputt (2011) 54 8
39 Mirrorring - Foreign Body (2012) 52 5
40 The Antlers – Burst Apart (2011) 51 11
41 Vampire Weekend - Modern Vampires of the City (2013) 51 9
42 Deafheaven - Sunbather (2013) 51 8
43 Radiohead - The King of Limbs (2011) 50 11
44 El-P - C4C (2012) 48 8
45 Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012) 48 7
46 Steven Wilson - Grace For Drowning (2011) 47 7
47 Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness (2010) 47 6
48 Dead Can Dance - Anastasis (2012) 46 9
49 Sigur Rós - Kveikur (2013) 46 8
50 Anna Calvi - Anna Calvi (2011) 45 7
51 Bonobo - Black Sands (2010) 43 8
52 M83 - Hurry Up, We're Dreaming (2011) 42 5
53 The Maccabees - Given to the Wild (2012) 42 4
54 Peaking Lights - 936 (2011) 42 4
55 Sigur Rós - Valtari (2012) 41 10
56 Goat - World Music (2012) 41 8
57 Israel Nash Gripka - Barn Doors and Concrete Floors (2011) 41 6
58 The Black Keys - Brothers (2010) 40 9
59 James Blake - James Blake (2011) 40 8
60 Anathema - We’re Here Because We’re Here (2010) 40 8
61 Gillian Welch - The Harrow & the Harvest (2011) 40 6
62 Amatorski - tbc (2011) 39 8
63 Savages - Silence Yourself (2013) 39 6
64 The Knife - Shaking the Habitual (2013) 39 6
65 Liars - WIXIW (2012) 39 4
66 Wilco - The Whole Love (2011) 38 8
67 Jack White - Blunderbuss (2012) 38 6
68 José James - Blackmagic (2010) 38 5
69 Foals - Total Life Forever (2010) 37 7
70 Janelle Monáe - The ArchAndroid (2010) 37 7
71 Deftones - Koi No Yokan (2012) 37 7
72 James Blake - Overgrown (2013) 37 6
73 Michael Kiwanuka - Home Again (2012) 36 6
74 Bruce Springsteen - Wrecking Ball (2012) 36 6
75 Neneh Cherry & The Thing - The Cherry Thing (2012) 36 5
76 John Grant - Queen of Denmark (2010) 36 5
77 Django Django - Django Django (2012) 35 8
78 Fleet Foxes - Helplessness Blues (2011) 35 7
79 DIIV - Oshin (2012) 35 5
80 Fatoumata Diawara - Fatou (2011) 35 5
81 Grouper - A I A : Alien Observer (2011) 35 5
82 Austra - Feel It Break (2011) 35 3
83 Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds (2011) 34 6
84 AmenRa - Mass V (2012) 34 5
85 The War on Drugs - Slave Ambient (2011) 33 4
86 Warpaint - The Fool (2010) 32 7
87 The Roots - How I Got Over (2010) 32 7
88 Perfume Genius - Put Your Back N 2 It (2012) 32 7
89 Airbag - All Rights Removed (2010) 32 6
90 The Flaming Lips - The Terror (2013) 32 6
91 Grizzly Bear - Shields (2012) 31 7
92 Archive - With Us Until You're Dead (2012) 31 5
93 The Irrepressibles - Mirror Mirror (2010) 31 3
94 John Legend & The Roots - Wake Up! 31 3
95 Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs (2012) 30 6
96 Pantha du Prince - Black Noise (2010) 30 5
97 Jónsi - Go (2010) 30 5
99 Kanye West - Yeezus (2013) 30 4
100 Queens of the Stone Age - …Like Clockwork (2013) 29 6
0
geplaatst: 21 juli 2013, 20:30 uur
Het is een mooie afwisselende lijst geworden. Staan zeker aan het begin wat fantastische platen in, naar het einde toe wordt het wat minder spannend, maar dat is logisch met zo'n lijst. Twee keer The National in de top 5 vind ik wel erg overdreven. Ook Alt-J vind ik een beetje overroepen, leuk plaatje maar meer ook niet. Elbow (saaiere muziek wordt er niet gemaakt) en The Black Keys zijn voor mij de enige echte smetten op deze lijst.
Arcade Fire als winnaar zou ook verre van mijn keus zijn. Ik ben zeker wel een groot fan van de band maar ik vind de The Suburbs wel een beetje aan de brave en voorspelbare kant. Duidelijk hun minste plaat wat mij betreft. Met de grote populariteit van de band is het geen verwonderlijke winnaar en al met al is het nog steeds wel een goed album.
En natuurlijk dank aan arcade monkeys voor het organiseren
Arcade Fire als winnaar zou ook verre van mijn keus zijn. Ik ben zeker wel een groot fan van de band maar ik vind de The Suburbs wel een beetje aan de brave en voorspelbare kant. Duidelijk hun minste plaat wat mij betreft. Met de grote populariteit van de band is het geen verwonderlijke winnaar en al met al is het nog steeds wel een goed album.
En natuurlijk dank aan arcade monkeys voor het organiseren

0
geplaatst: 21 juli 2013, 20:31 uur
De onderkant van de lijst is het leukst, met die laatste vijf albums heb ik helemaal niks.
En inderdaad arcade monkeys bedankt!
En inderdaad arcade monkeys bedankt!
0
sxesven
geplaatst: 21 juli 2013, 20:44 uur
arcade monkeys schreef:
Jeuj.
Grimes er niet eens in, what the fuck.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 20:54 uur
Bedankt Arcade Monkeys 
De top-5 maakt een hoop goed, zo geweldig vind ik de lijst verder niet. Het leuke van deze lijst is wel dat deze volgend jaar sowieso heel anders is omdat er dan een jaar bijkomt en sommige platen uit de huidige lijst toch minder houdbaar zullen blijken te zijn.

De top-5 maakt een hoop goed, zo geweldig vind ik de lijst verder niet. Het leuke van deze lijst is wel dat deze volgend jaar sowieso heel anders is omdat er dan een jaar bijkomt en sommige platen uit de huidige lijst toch minder houdbaar zullen blijken te zijn.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 21:10 uur
Volgend jaar Arcade Fire op 1 en 2 
In ieder geval bedankt voor het geleverde vakwerk arcade monkeys.

In ieder geval bedankt voor het geleverde vakwerk arcade monkeys.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 21:10 uur
Ik zal morgen een link plaatsen naar de volledige lijst, Grimes stond op 102 btw.
* denotes required fields.