MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Snob 2000

zoeken in:
Klopt het dat er gewoon níks van Public Enemy in de keuzelijst staat, of gaat er bij mij iets mis?

Edit: zware bevalling; veel tracks waar ik zin in had kon ik niet vinden. De toegevoegde waarde t.o.v. de radio 2 top 2000 begint voor mij flink af te nemen; qua keuzelijst zit het verschil vooral in heel veel indierock. Ook lijkt de selectie voor de verkiesbare nummers per artiest vrij willekeurig. Dit is hem uiteindelijk geworden:

PAINTING - ATMOSPHERE (2008)
WE THE PEOPLE - A TRIBE CALLED QUEST (2016)
EYE KNOW - DE LA SOUL (1989)
WITNESS (1 HOPE) - ROOTS MANUVA (2001)
STRAIGHT OUTTA COMPTON - N.W.A. (1988)
THE BEIGENESS - KATE TEMPEST (2014)
SISTER RAY - THE VELVET UNDERGROUND (1968)
JÓGA - BJÖRK (1997)
MIDNIGHT IN A PERFECT WORLD - DJ SHADOW (1996)
ANGEL - MASSIVE ATTACK (1998)
RISINGSON - MASSIVE ATTACK (1998)
SILENT SHOUT - THE KNIFE (2006)
ODESSA - CARIBOU (2010)
SURF SOLAR - FUCK BUTTONS (2009)
ON - APHEX TWIN (1993)
BONNIE AND CLYDE - SERGE GAINSBOURG & BRIGITTE BARDOT (1968)
NAG, NAG, NAG - CABARET VOLTAIRE (1979)

BASSLINE - MANTRONIX
WELCOME TO THE TERRORDOME - PUBLIC ENEMY
9MM GOES BANG - BOOGIE DOWN PRODUCTIONS

En waar KX Radio vorig jaar de nummers van meer dan 10 minuten wegstopte in een aparte podcast, zitten we bij Pinguinradio nu halverwege Dopesmoker van Sleep, die afklokt op 63 minuten Ik weet niet of ik hier nu per se blij van word, maar wel heel tof dat ze hem gewoon helemaal draaien

Ik was er even drie kwartier tussenuit en vroeg me al af waar ik inmiddels al een kwartier naar zat te luisteren...

Het blijft ook maar gaan zeg... Ik begin het nog bijna tof te vinden ook eigenlijk

Painting binnengekomen op 877.

Oeps, Spinvis - Kom Terug zowel in de Top als Snob 2000

Denk dat het (nu de Snob2000 ook op de radio uitgezonden wordt) lastig meer te handhaven is om ná de stemperiode nummers die als vrije keuze toch de Top2000 hebben gehaald in retrospect uit de Snob2000 te knikkeren, die uitzending moet natuurlijk ook voorbereid worden... En ach, dat handjevol nummers dat overlapt dat maakt natuurlijk weinig uit

kaj_666 schreef:
Denk dat het (nu de Snob2000 ook op de radio uitgezonden wordt) lastig meer te handhaven is om ná de stemperiode nummers die als vrije keuze toch de Top2000 hebben gehaald in retrospect uit de Snob2000 te knikkeren, die uitzending moet natuurlijk ook voorbereid worden... En ach, dat handjevol nummers dat overlapt dat maakt natuurlijk weinig uit

Jep, heb t ff nagevraagd en ze kunnen niet wachten tot de Top 2000 uit is (al hadden ze wel op deze fora kunnen rondneuzen om te zien wat er zoal aan nieuwe platen al is uitgepikt) ivm radiouitzending. De Snob 2000 kijkt daarom alleen naar de T2000-keuzelijst en niet naar de vrije keuzes.

Ik moet zeggen dat ik - luisterend vanaf half 9 - het amateurplaatjesdraainiveau van de DJ's nog wel hoog vindt, dat kon je KX wel nageven: dat werd allemaal professioneel aan en afgekondigd.

Dank aan iedereen die heeft meegestemd om Atmosphere - Painting in de lijst te krijgen. Volgend jaar gaan we voor de Top 100.

PJ Harvey en Nina Simone zijn de enige vrouwen in de Top 100.

The Mudd op #27 is het Heidevolk van 2017, nooit eerder van die band gehoord.

Mooie lijst geworden met enkele binnenkomers (waar ik op heb gestemd):

656. (-) Kate Tempest – Europe Is Lost (2016)
1178. (-) Donald Fagen – The Nightfly (1982)
1362. (-) Steely Dan – Gaucho (1980)

Best een aardige lijst, maar doodzonde dat er nauwelijks op vrouwelijke artiesten is gestemd. Van de Top 500 tel ik maar 24 nummers met een (front)vrouw.

27. Taska Smit [The Mudd]
55. PJ Harvey
88. Nina Simone
142. Beth Hart
143. Amy Winehouse
146. Carol van Dijk [Bettie Serveert]
147. Agnes Obel
244. Eefje de Visser
255. Björk
259. Alanis Morrissette
267. Siouxsie Sioux
274. Elena Tonra [Daughter]
307. PJ Harvey
358. Louise Rhodes [Lamb]
364. Beth Gibbons [Portishead]
395. Cato van Dijck [My Baby]
406. Anne Clark
417. Patti Smith
424. PJ Harvey
427. Victoria Legrand [Beach House]
440. Roosbeef
442. Joni Mitchell
465. Beth Gibbons [Portishead]
496. Kate Bush

Onweerwolf
Taska Smit is inderdaad wel de meest legendarische zangeres ooit.

Onweerwolf schreef:
Taska Smit is inderdaad wel de meest legendarische zangeres ooit.

Jij kent haar als mede-Groninger?
Ze hebben het nummer enkel op soundcloud staan, ik telde net 192 plays.

Je vergeet The Gathering (Anneke van Giersbergen) op 111, Geert. Verder zie ik nog nummers van Sonic Youth (Kool Thing) en Pixies (Gigantic) met de vrouwelijke leden als leadzangeres (Kim Gordon en Kim Deal). Maar het blijft weinig natuurlijk.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Jij kent haar als mede-Groninger?
Ze hebben het nummer enkel op soundcloud staan, ik telde net 192 plays.

Ik heb nog nooit van deze mevrouw gehoord.

yeahyeahyeah schreef:
Painting binnengekomen op 877.

Kijkend naar het uitzendschema verwacht ik dat Atmosphere - Paining ergens op het einde van Eerste kerstdag voorbij zal komen op Pinguin Radio. Als ik een preciezere tijd heb zal ik die hier vermelden.

Vanochtend al een paar uur met plezier geluisterd naar de lijst. (Ik luister overigens regelmatig naar Pinguin Radio; 'no bullshit, great music', spreekt mij wel aan). Na een nummer van 63 minuten dat volledig gedraaid is en een ruim 21 minuten durende ode aan Jannes van der Wal, kan ik nu al niets anders concluderen dan dat het een bijzondere lijst is
Ik hoop nog wat leuke ontdekkingen te doen komende 2 weken!

kaj_666 schreef:
Het blijft ook maar gaan zeg... Ik begin het nog bijna tof te vinden ook eigenlijk

Het is ook gewoon een fenomenaal nummer/album.

Ik stond bij een concert van Sleep (die grote delen van Dopesmoker speelden) in de mosh pit met de leden van Wand. Zegt genoeg over hoe awesome deze band is. Zeker aangezien het zo loom als een log (lady) is. Ze hadden ook een holy mountain van versterkers achter zich staan en grote lange, inmiddels grijze, baarden. Tof.

Fantastische plaat inderdaad. Ze hadden ook op safe de edit van vier minuten kunnen gebruiken die Jarmusch gebruikte voor zijn - fantastische - film Broken Flowers, maar dat doen ze niet. Is lovenswaardig.
Zie ook de soundtrack compilatie: Broken Flowers (2005)

De kwaliteit van veel DJ´s valt mij nogal tegen !! zonde...

nachtburrie schreef:
De kwaliteit van veel DJ´s valt mij nogal tegen !! zonde...

Het is feitelijk gewoon amateurradio, en bij sommige dj's hoor je dat er wat beter aan af dan bij anderen idd.. Ach ja, ik luister vooral om nieuwe muziek te ontdekken die ik nog niet kende

Jazeker, dat is voor mezelf ook het belangrijkste, maar als oud radiomaker valt me dat wel op, bij KXradio vorig jaar merkte ik het een stuk minder.

Onweerwolf
Ik vind de jingles die ik voorbij hoor komen ook nogal brak.

Desalniettemin leuk dat ze het uitzenden en ook dat ze alle nummers integraal draaien. Zo hoort dat.

De DJ's op Orinoco Radio vind ik wel een stuk leuker/enthousiaster en eigenlijk ook beter ingevoerd. Maar niettemin tof initiatief van Pinguin. Hoop wel dat ze snel een last.fm-account aanmaken, want het is nu nogal een gedoe om de playlist te scrobblen.

Onweerwolf
Radiomaken is ook niet gemakkelijk volgens mij. Je moet er zowel talent voor hebben als er moeite in willen steken om het goed te doen.

Wel is het zo dat je er echt wel steeds beter in kunt worden. Met name bijvoorbeeld Scorpion_21 heb ik door de jaren heen echt progressie horen maken bij de V500 uitzendingen.

Onweerwolf schreef:
Radiomaken is ook niet gemakkelijk volgens mij. Je moet er zowel talent voor hebben als er moeite in willen steken om het goed te doen.

Wel is het zo dat je er echt wel steeds beter in kunt worden. Met name bijvoorbeeld Scorpion_21 heb ik door de jaren heen echt progressie horen maken bij de V500 uitzendingen.

Is ook een kwestie van vlieguren maken natuurlijk. Wekelijks presenteren of ooit es 1x per jaar een lijstje maken scheelt nogal. Volgens mij geldt dit laatste voor veel dj's die nu de Snob 2000 maken.

Nu trouwens Love - Alone again or (vakkundig afgekapt, want er wordt wel echt te veel geluld). Die staat voor een Snob 2000 echt belachelijk laag :O

Edit: ik lees dat Love er niet eens in staat en dit slechts de Calexico-versie was. Matig.

Gretz schreef:
De DJ's op Orinoco Radio vind ik wel een stuk leuker/enthousiaster en eigenlijk ook beter ingevoerd. Maar niettemin tof initiatief van Pinguin. Hoop wel dat ze snel een last.fm-account aanmaken, want het is nu nogal een gedoe om de playlist te scrobblen.

Ik heb ook het vermoeden dat e.e.a. vooraf is opgenomen, en dat maakt het wel lastiger om live Now Playing-info door te geven.. Als ik vooraf precies weet welke nummers er in welk uur gedraaid worden, dan kan ik wel een vba-scriptje bouwen waarmee ik automatisch zou kunnen scrobbelen op een minuut of wat nauwkeurig, maar ze hebben geen playlist per uur op de site staan geloof ik

Scorpion_21 schreef:

Nu trouwens Love - Alone again or (vakkundig afgekapt, want er wordt wel echt te veel geluld). Die staat voor een Snob 2000 echt belachelijk laag :O

Edit: ik lees dat Love er niet eens in staat en dit slechts de Calexico-versie was. Matig.

Ja, alle stemmen voor Love zijn ongeldig verklaard omdat hun Alone Again Or wel in de keuzelijst van de Top 2000 stond. Waardoor het nummer nu tussen wal en schip valt (en ik ben bang ook de komende jaren). Slaat eigenlijk helemaal nergens op. De Snob 2000 kan beter wachten met publiceren tot de hele top 2000 bekend is.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:33 uur

geplaatst: vandaag om 15:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.