Muziek / Toplijsten en favorieten / Snob 2000
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2017, 18:14 uur
Hebben ze nou net voor de 2e keer Customs - Rex gedraaid en vervolgens afgekondigd als Groove Armada? (Half oor hier..)
0
geplaatst: 19 december 2017, 19:14 uur
Gretz schreef:
Ja, alle stemmen voor Love zijn ongeldig verklaard omdat hun Alone Again Or wel in de keuzelijst van de Top 2000 stond. Waardoor het nummer nu tussen wal en schip valt (en ik ben bang ook de komende jaren). Slaat eigenlijk helemaal nergens op. De Snob 2000 kan beter wachten met publiceren tot de hele top 2000 bekend is.
(quote)
Ja, alle stemmen voor Love zijn ongeldig verklaard omdat hun Alone Again Or wel in de keuzelijst van de Top 2000 stond. Waardoor het nummer nu tussen wal en schip valt (en ik ben bang ook de komende jaren). Slaat eigenlijk helemaal nergens op. De Snob 2000 kan beter wachten met publiceren tot de hele top 2000 bekend is.
Maar als Love in de keuzelijst van de Top2000 stond, dan kon je er voor de Snob2000 toch helemaal niet op stemmen? Dus dan is er ook geen sprake van 'ongeldig verklaren van stemmen' lijkt me...
2
Onweerwolf
geplaatst: 20 december 2017, 00:06 uur
Overigens over nummers helemaal draaien.. vorig jaar tijdens die XL podcasts draaiden ze van Alt-J 'Taro' inclusief de bonustrack 'Hand-Made' en ook inclusief de 5 minuten stilte die er tussen zit.
Zero fucks.
Zero fucks.

0
geplaatst: 20 december 2017, 10:58 uur
kaj_666 schreef:
Maar als Love in de keuzelijst van de Top2000 stond, dan kon je er voor de Snob2000 toch helemaal niet op stemmen? Dus dan is er ook geen sprake van 'ongeldig verklaren van stemmen' lijkt me...
(quote)
Kan zijn dat er mensen als vrije keuze op hebben gestemd? Er zullen daarbij ongetwijfeld weleens Top 2000-nummers voorbijkomen die ze ongeldig moeten verklaren.
Also: net weer naar een epos van een half uur zitten luister. Iemand een idee wat die oor-aids was?

0
geplaatst: 20 december 2017, 11:15 uur
Scorpion_21 schreef:
Kan zijn dat er mensen als vrije keuze op hebben gestemd? Er zullen daarbij ongetwijfeld weleens Top 2000-nummers voorbijkomen die ze ongeldig moeten verklaren.
Also: net weer naar een epos van een half uur zitten luister. Iemand een idee wat die oor-aids was?
(quote)
vleertje-muziek van Swans
1
geplaatst: 20 december 2017, 16:14 uur
Voor de LastFM-junkies onder ons (ik noem geen namen *kuch*Gretz*kuch*) heb ik tijdens een dood momentje op het werk even een scriptje gebouwd dat op basis van het urenschema op de site van PinguinRadio op een minuut of wat nauwkeurig live scrobbelt wat er op dat moment in de Snob2000 te horen is... Dat vind je dan op de account http://www.last.fm/user/Snob_2000 (als het blijft werken, dat is natuurlijk altijd nog maar de vraag...)
(en als je het dan naar je eigen profiel wilt meescrobbelen kan dat bv via Semi-automatic Last.fm Scrobbler - scrobbler.jankuca.com )
Je moet iets hè...
(en als je het dan naar je eigen profiel wilt meescrobbelen kan dat bv via Semi-automatic Last.fm Scrobbler - scrobbler.jankuca.com )
Je moet iets hè...

0
geplaatst: 21 december 2017, 07:52 uur
Admiral Freebee zou niet misstaan in de top 2000.
En t valt me op dat ze ook hier best wel t eea afkappen terwijl t liedje nog niet fatsoenlijk is afgelopen. dan kun je n plaat van 63 minuten helemaal draaien maar of t dan de oplossing is om een nummer van 3.5 minuten na 3 minuten af te kappen..
En t valt me op dat ze ook hier best wel t eea afkappen terwijl t liedje nog niet fatsoenlijk is afgelopen. dan kun je n plaat van 63 minuten helemaal draaien maar of t dan de oplossing is om een nummer van 3.5 minuten na 3 minuten af te kappen..
3
geplaatst: 21 december 2017, 10:20 uur
Als je fanclub dit jaar de instructie heeft gemist:
1536 9 HEIDEVOLK – SAKSENLAND
0
geplaatst: 21 december 2017, 11:07 uur
Scorpion_21 schreef:
Ik heb ze vorig jaar ontzettend vaak hoog in de lijst zien staan, maar nooit de moeite genomen het ook te luisteren.. Dit is dus een primeur
Ach ja, ik zou er geen cd van hoeven, maar het is best grappig
0
geplaatst: 21 december 2017, 11:47 uur
Er bekruipt me wel het gevoel dat het een ratjetoe is. Dat kan wellicht liggen aan de presentatie, maar niets geeft mij het gevoel naar een toplijst te luisteren. Het lijkt vooral een vrij willekeurig bijeengeraapt zooitje te zijn waarbij af en toe iemand een willekeurig getal roept waar dat nummer dan blijkbaar zou moeten staan. Kan aan mij liggen... 
En wellicht wordt dat hogerop in de lijst beter.

0
geplaatst: 21 december 2017, 12:00 uur
Een echte toplijst kan dit nooit zijn, doordat meer dan 2000 populaire nummers bij voorbaat zijn uitgesloten. Ik weet ook niet hoeveel mensen hierop stemmen, maar het vermoeden bekruipt me dat een stem of 10 al voldoende is voor een notering in de lijst. De lijst is dus meer een soort gimmick voor specifieke liefhebbers dan een toplijst zoals verder gebruikelijk in muziekland. De top 50 ofzo is nog in zoverre interessant dat dit nummers zijn die wel vrij veel draagvlak hebben, maar om de één of andere reden geen voet tussen de deur krijgen in de top 2000.
0
geplaatst: 21 december 2017, 12:06 uur
yeahyeahyeah schreef:
Een echte toplijst kan dit nooit zijn, doordat meer dan 2000 populaire nummers bij voorbaat zijn uitgesloten. Ik weet ook niet hoeveel mensen hierop stemmen, maar het vermoeden bekruipt me dat een stem of 10 al voldoende is voor een notering in de lijst. De lijst is dus meer een soort gimmick voor specifieke liefhebbers dan een toplijst zoals verder gebruikelijk in muziekland. De top 50 ofzo is nog in zoverre interessant dat dit nummers zijn die wel vrij veel draagvlak hebben, maar om de één of andere reden geen voet tussen de deur krijgen in de top 2000.
Het is nog sterker, de nummer 2000 had aan 5 stemmen genoeg, vertelde één van de initiatiefnemers op Twitter.
Het maakt de lijst wel onvoorspelbaar. Ik zie de Snob 2000 ook niet als een echte toplijst, maar meer als een tipparade.
0
geplaatst: 21 december 2017, 12:06 uur
chevy93 schreef:
Er bekruipt me wel het gevoel dat het een ratjetoe is. Dat kan wellicht liggen aan de presentatie, maar niets geeft mij het gevoel naar een toplijst te luisteren. Het lijkt vooral een vrij willekeurig bijeengeraapt zooitje te zijn waarbij af en toe iemand een willekeurig getal roept waar dat nummer dan blijkbaar zou moeten staan. Kan aan mij liggen...

Het is een beetje een bijeengeraapte ratjetoe, omdat je vooral compleet uiteenlopende genres hoort die je in de Top2000 niet of nauwelijks terug vindt. De Top2000 is in die zin nogal eenheidsworst, wat goed is voor de samenhang en waardoor het radiotechnisch vanzelf wat beter klinkt. En daarbij vergeleken klinkt dit inderdaad als een zooitje ongeregeld. Maar ik luister deze week toch braaf, want vooral onder in de lijst staan heel veel nummers waar ik nog nooit van gehoord heb - wie weet ontdek ik nog wat leuks!
0
geplaatst: 21 december 2017, 12:08 uur
MRDammann schreef:
Ik zie de Snob 2000 ook niet als een echte toplijst, maar meer als een tipparade.
Ik zie de Snob 2000 ook niet als een echte toplijst, maar meer als een tipparade.
Dit dus eigenlijk

0
geplaatst: 21 december 2017, 12:22 uur
Interessante zienswijze.
Ben nu vooral de hele dag aan het switchen tussen Snob 2000, Serious Request, De Warmste Week en jawel... de Top 4000 van Radio 10.
Ben nu vooral de hele dag aan het switchen tussen Snob 2000, Serious Request, De Warmste Week en jawel... de Top 4000 van Radio 10.
2
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2017, 12:48 uur
kaj_666 schreef:
Ik heb ze vorig jaar ontzettend vaak hoog in de lijst zien staan, maar nooit de moeite genomen het ook te luisteren.. Dit is dus een primeur
Ach ja, ik zou er geen cd van hoeven, maar het is best grappig
(quote)
Ach ja, ik zou er geen cd van hoeven, maar het is best grappig Na deze band 10x live te hebben 'moeten' ondergaan op festivals en als voorprogramma gaat dat grappige er echt wel af. Trust me.
0
geplaatst: 21 december 2017, 16:26 uur
Luister deze week elke dag naar de Snob2000 en verbaas en verwonder mij regelmatig over sommige nummers. Hier komt echt van alles langs en zolang dat af en toe een onbekend pareltje voor mij oplevert (Low - Lullaby
) luister ik met plezier.
Vind wel de dj's op PInguin Radio ondermaats. Beetje de naam van de artiest, het nummer en de positie op de lijst (soms onduidelijk, of hakkelend) opnoemen, meer doen ze niet. Hoor graag wat meer achtergrondinfo van een nummer. Verleden jaar bij KX Radio was kwa presentatie veel beter te doen. Gelukkig maakt de muziek veel goed.
Vanaf as maandag de Indie500 op IndieXL, zal een grote concurrent worden.
) luister ik met plezier.Vind wel de dj's op PInguin Radio ondermaats. Beetje de naam van de artiest, het nummer en de positie op de lijst (soms onduidelijk, of hakkelend) opnoemen, meer doen ze niet. Hoor graag wat meer achtergrondinfo van een nummer. Verleden jaar bij KX Radio was kwa presentatie veel beter te doen. Gelukkig maakt de muziek veel goed.
Vanaf as maandag de Indie500 op IndieXL, zal een grote concurrent worden.
1
geplaatst: 21 december 2017, 17:00 uur
Ik vind de Snob 2000 trouwens echt een hele fijne lijn. De afwisseling maakt het voor mij aantrekkelijk. Je weet niet wat je erna kunt verwachten omdat een belangrijk deel van de nummer nog relatief onbekend zijn. Het verrassingselement is groter en ook het feit dat muziek die je zelf luistert maar de top 2000 toch nooit haalt ineens gedraaid wordt maakt dit een prettige lijst. En natuurlijk dat je hier nog ontdekkingen doe, terwijl ik dat bij de T2000 al jaren niet meer doe. Het doorstaan van wat stonerrock op zn tijd heb ik daar wel voor over
0
geplaatst: 24 december 2017, 15:02 uur
Zullen we deze Metallica (The Day That Never Comes) inruilen voor alle 3 hun Unforgivens?
0
geplaatst: 24 december 2017, 15:08 uur
Scorpion_21 schreef:
Zullen we deze Metallica (The Day That Never Comes) inruilen voor alle 3 hun Unforgivens?
Die 1ste mag wel blijven maar voor de rest eens
1
geplaatst: 25 december 2017, 14:09 uur
Nu The Walkmen - The Rat
Zo'n klassieker had eigenlijk ook allang in de Top 2000 moeten staan.
0
geplaatst: 25 december 2017, 14:42 uur
Gretz schreef:
Nu The Walkmen - The Rat
Nu The Walkmen - The Rat
Die kent de radio 2 luisteraar niet

1
geplaatst: 25 december 2017, 16:41 uur
Gretz schreef:
Nu The Walkmen - The Rat
Nu The Walkmen - The Rat
You've got some nerve...
0
geplaatst: 26 december 2017, 16:50 uur
Gretz schreef:
Nu The Walkmen - The Rat
Nu The Walkmen - The Rat
Ach joh, volgens mij haalde ie toen ik 'm nomineerde zelfs de MuMeLadder niet... Just saying

0
Onweerwolf
geplaatst: 5 oktober 2018, 18:18 uur
Vandaag begonnen met het beluisteren van de volledige uitzending van de Snob 2000 van 2016. 

* denotes required fields.