Muziek / Toplijsten en favorieten / The Smashing Pumpkins: The AEROplane Flies High
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2016, 17:08 uur
Cherub Rock en Rhinoceros!
En toen hebben we opeens twee nummers uit mijn Pumpkins top 3 gehad. Mijn nummer 1 is nog niet genoemd, maar ik weet toevallig dat dat ook een gigantische favoriet van je is, dus die komt nog wel! 
En toen hebben we opeens twee nummers uit mijn Pumpkins top 3 gehad. Mijn nummer 1 is nog niet genoemd, maar ik weet toevallig dat dat ook een gigantische favoriet van je is, dus die komt nog wel! 
0
geplaatst: 16 mei 2016, 21:55 uur
09. Disarm
Disarm you with a smile
And cut you like you want me to
Cut that little child
Inside of me and such a part of you
Ooh, the years burn
Ondanks het feit dat 1979 eigenlijk het enige kleine hitje in Nederland is geweest voelt het alsof Disarm hun grootste is. Hopelijk haalt het ooit de finale van de MuMe-ladder. Het zou er mooi in passen.
Het ultieme lieve liedje van de band maar met die venijnige openingstekst. Die strijkers zijn om van te watertanden. Huiveringwekkend. Alles klopt aan dit nummer. Zo mooi, zo mooi
Disarm you with a smile
And cut you like you want me to
Cut that little child
Inside of me and such a part of you
Ooh, the years burn
Ondanks het feit dat 1979 eigenlijk het enige kleine hitje in Nederland is geweest voelt het alsof Disarm hun grootste is. Hopelijk haalt het ooit de finale van de MuMe-ladder. Het zou er mooi in passen.
Het ultieme lieve liedje van de band maar met die venijnige openingstekst. Die strijkers zijn om van te watertanden. Huiveringwekkend. Alles klopt aan dit nummer. Zo mooi, zo mooi

0
geplaatst: 17 mei 2016, 18:36 uur
08. Porcelina of the Vast Oceans
As far as you take me, that's where I believe
The realm of soft delusions, floating on the leaves
On a distant shoreline, she waves her arms to me
As all the thought police, are closing in for sleep
The dilly dally, of my bright lit stay
The steam of my misfortunes
Has given me the power to be afraid
Wat valt er te zeggen over een hemels nummer als Porcelina of the Vast Oceans? Niets, helemaal niets. Dit is ogen dicht en genieten, om je vervolgens mee te laten sleuren door het geweld. Een epische track die van mij ook gerust 15 minuten had mogen duren.
Studioversie: The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans - YouTube
As far as you take me, that's where I believe
The realm of soft delusions, floating on the leaves
On a distant shoreline, she waves her arms to me
As all the thought police, are closing in for sleep
The dilly dally, of my bright lit stay
The steam of my misfortunes
Has given me the power to be afraid
Wat valt er te zeggen over een hemels nummer als Porcelina of the Vast Oceans? Niets, helemaal niets. Dit is ogen dicht en genieten, om je vervolgens mee te laten sleuren door het geweld. Een epische track die van mij ook gerust 15 minuten had mogen duren.
Studioversie: The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans - YouTube
0
geplaatst: 17 mei 2016, 21:57 uur
07. Starla
I'm in here
Please take me home
Starla dear
I'm all alone
Ik leerde dit nummer kennen als b-kant van 'I Am One' (samen met 'Plume'). Het blies me van mijn sokken. Een b-kant? Serieus? Ja, serieus. De Pumpkins waren toen zo goed dat ze dit soort nummers als b-kant uitbrachten. Een wervelwind, een orkaan, een nummer dat je na afloop verdwaasd achterlaat.
Later werd het nog op het album Pisces Iscariot gezet, het te gekke album met b-kanten en andere 'left-overs'. Bij mij een verdiende plaats in de top 10.
Benieuwd of jullie je tot nu toe kunnen vinden in deze top 10
I'm in here
Please take me home
Starla dear
I'm all alone
Ik leerde dit nummer kennen als b-kant van 'I Am One' (samen met 'Plume'). Het blies me van mijn sokken. Een b-kant? Serieus? Ja, serieus. De Pumpkins waren toen zo goed dat ze dit soort nummers als b-kant uitbrachten. Een wervelwind, een orkaan, een nummer dat je na afloop verdwaasd achterlaat.
Later werd het nog op het album Pisces Iscariot gezet, het te gekke album met b-kanten en andere 'left-overs'. Bij mij een verdiende plaats in de top 10.
Benieuwd of jullie je tot nu toe kunnen vinden in deze top 10

0
geplaatst: 17 mei 2016, 22:21 uur
Zeker! Op Disarm na dan. Heb ik altijd de miskleun van Siamese Dream gevonden.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 18:01 uur
06. Beautiful
Beautiful, you're beautiful, as beautiful as the sun
Wonderful, you're wonderful, as wonderful as they come
And I can't help but feel attached
To the feelings I can't even match
Misschien een verrassing voor velen dat deze zo hoog staat. Een mierzoet Pumpkins liedje, maar ik was er op eerste gehoor al verliefd op en het is nooit meer overgegaan. Er is iets in dit nummer dat me enorm aantrekt en ik weet gewoon niet wat. Het heeft iets troostends, en er zitten zulke mooie stukken in. Ja, dit is een enorm favoriet nummer van mij.
Laat maar horen als jullie dit niet begrijpen
Beautiful, you're beautiful, as beautiful as the sun
Wonderful, you're wonderful, as wonderful as they come
And I can't help but feel attached
To the feelings I can't even match
Misschien een verrassing voor velen dat deze zo hoog staat. Een mierzoet Pumpkins liedje, maar ik was er op eerste gehoor al verliefd op en het is nooit meer overgegaan. Er is iets in dit nummer dat me enorm aantrekt en ik weet gewoon niet wat. Het heeft iets troostends, en er zitten zulke mooie stukken in. Ja, dit is een enorm favoriet nummer van mij.
Laat maar horen als jullie dit niet begrijpen

0
geplaatst: 18 mei 2016, 18:22 uur
Haha! Ik heb dit ook, maar dan met Stumbleine, een ander lief Mellon Collie-nummer! Ik begrijp je dus maar al te goed (ook omdat Beautiful inderdaad geweldig is)!
0
geplaatst: 18 mei 2016, 18:36 uur
Prachtig nummer inderdaad. Die overgang rond 1:50 vond ik vroeger altijd heel bijzonder. En nog steeds.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 19:06 uur
Jazper schreef:
Die overgang rond 1:50 vond ik vroeger altijd heel bijzonder. En nog steeds.
Die overgang rond 1:50 vond ik vroeger altijd heel bijzonder. En nog steeds.
Dat dus: ik krijg daar echt kippenvel van, zo mooi vind ik dat stukje!!!!
Goed te lezen dat ik daar dan toch niet alleen in sta.
0
geplaatst: 18 mei 2016, 20:24 uur
05. Drown
No matter where you are
I can still hear you when you drown
You've traveled very far
Just to see you I'll come around
When I'm down
All of those yesterdays
Coming around
De soundtrack behorende bij de film Singles was indertijd een must-have gezien de artiesten die er op stonden. Maar het was vooral het nummer van de Pumpkins waar ik meest nieuwsgierig naar was. Drown bleek een juweeltje volgens beproefd Pumpkins recept. Gierende gitaren, afgewisseld met bijna stiltes.
Waarom ze dit nummer op de verzamelaar Rotten Apples zo verminkt hebben (lees ingekort) is me nog steeds een raadsel.
No matter where you are
I can still hear you when you drown
You've traveled very far
Just to see you I'll come around
When I'm down
All of those yesterdays
Coming around
De soundtrack behorende bij de film Singles was indertijd een must-have gezien de artiesten die er op stonden. Maar het was vooral het nummer van de Pumpkins waar ik meest nieuwsgierig naar was. Drown bleek een juweeltje volgens beproefd Pumpkins recept. Gierende gitaren, afgewisseld met bijna stiltes.
Waarom ze dit nummer op de verzamelaar Rotten Apples zo verminkt hebben (lees ingekort) is me nog steeds een raadsel.
0
johannesA
geplaatst: 18 mei 2016, 20:57 uur
Beautiful
. Ooit nog genomineerd voor de ladder. Schitterend nummer
. Ooit nog genomineerd voor de ladder. Schitterend nummer
0
geplaatst: 19 mei 2016, 08:01 uur
ArthurDZ schreef:
Haha! Ik heb dit ook, maar dan met Stumbleine, een ander lief Mellon Collie-nummer! Ik begrijp je dus maar al te goed (ook omdat Beautiful inderdaad geweldig is)!
Yep yep, bij Beautiful zat ik direct ook aan Stumbleine te denken, ook inderdaad zo'n lieflijk Mellon Collie-nummer. Stumbleine klikte voor mij ook direct, en het blijft 1 van mijn favorieten. Mooie lijst tot nu toe, al zaten er meer favorieten van mij in de top 20. Maar wie weet, wat brengt de top 4...
0
geplaatst: 19 mei 2016, 18:42 uur
Nou, nummer 4 brengt:
04. Silverfuck
I hear your winter
I hear your rain
I've failed your summer ways
And I feel no pain
En daarvoor wil ik terug naar 1994, Pinkpop. Crowded House had zijn set net afgesloten in een enorme regenbui, na een dag zonneschijn. Wij kwamen natuurlijk voor dé band die daarna zouden optreden.
Inmiddels een stuk bekender dan toen ik ze op dat andere festival (Metropolis 1992) zag. Silverfuck kreeg in die jaren een heerlijke bewerking in de vorm van de toevoeging van 'Somewhere over the Rainbow' en 'Bang bang you're dead'; wat een heerlijk stuk was dat toch telkens.
Zelf vond Billy het optreden kut. Ik vond het geweldig in die kolkende massa. En het nummer? Het heeft net de top 3 niet weten te halen helaas.
Studioversie: Smashing Pumpkins - Silverfuck - YouTube
04. Silverfuck
I hear your winter
I hear your rain
I've failed your summer ways
And I feel no pain
En daarvoor wil ik terug naar 1994, Pinkpop. Crowded House had zijn set net afgesloten in een enorme regenbui, na een dag zonneschijn. Wij kwamen natuurlijk voor dé band die daarna zouden optreden.
Inmiddels een stuk bekender dan toen ik ze op dat andere festival (Metropolis 1992) zag. Silverfuck kreeg in die jaren een heerlijke bewerking in de vorm van de toevoeging van 'Somewhere over the Rainbow' en 'Bang bang you're dead'; wat een heerlijk stuk was dat toch telkens.
Zelf vond Billy het optreden kut. Ik vond het geweldig in die kolkende massa. En het nummer? Het heeft net de top 3 niet weten te halen helaas.
Studioversie: Smashing Pumpkins - Silverfuck - YouTube
0
geplaatst: 19 mei 2016, 20:37 uur
En dan duik ik de top 3 maar eens in.
03. Window Paine
Window Paine
Around my heart
Shadows streak
Around my heart
Alleen al dat intro..... en dan langzaam de opbouw.......de drums...........de gierende gitaren.....misschien wel hét nummer dat me toentertijd overtuigde enorm van deze band te gaan houden. Ik sloot Gish in mijn hart en een enorme liefde voor een nieuwe band was geboren.
Hier nog een een versie van de Pumpkins met Pearl Jam: Smashing Pumpkins with Pearl Jam - Window Paine 3-28-1992 - YouTube
Voorspel maar: wat gaat er op 2 en 1 eindigen?
03. Window Paine
Window Paine
Around my heart
Shadows streak
Around my heart
Alleen al dat intro..... en dan langzaam de opbouw.......de drums...........de gierende gitaren.....misschien wel hét nummer dat me toentertijd overtuigde enorm van deze band te gaan houden. Ik sloot Gish in mijn hart en een enorme liefde voor een nieuwe band was geboren.
Hier nog een een versie van de Pumpkins met Pearl Jam: Smashing Pumpkins with Pearl Jam - Window Paine 3-28-1992 - YouTube
Voorspel maar: wat gaat er op 2 en 1 eindigen?
0
geplaatst: 20 mei 2016, 17:51 uur
herman schreef:
Ik denk iig Rocket...
Ik denk iig Rocket...
En dat klopt

2. Rocket
Bleed in your own light
Dream of your own life
I miss me
I miss everything I'll never be
And on, and on
Nog steeds één van de allerbeste Pumpkins nummers met wederom van die overgangen waar ik echt lyrisch over ben. Een ongelooflijk hemels nummer waar ik een stoot energie van krijg, nu nog steeds. Ongelooflijk goed.
Maar het allerbeste moet nog komen

0
geplaatst: 20 mei 2016, 17:57 uur
Ah, mijn favoriete Pumpkins
Dat stukje 'I torch my soul to show the world that I am pure deep inside my heart' is wat mij betreft een van de allermooiste muziekmomenten aller tijden
Dat stukje 'I torch my soul to show the world that I am pure deep inside my heart' is wat mij betreft een van de allermooiste muziekmomenten aller tijden

0
geplaatst: 20 mei 2016, 18:04 uur
Hahaha ja inderdaad, maar toch doet dat specifiek moment er nog een ferme schep bovenop 

0
geplaatst: 20 mei 2016, 18:07 uur
Mooie lijst aERo (hoewel ik nog niet alles gehoord heb)! Volgens mij heeft jouw nummer 1 een link met een bepaalde user hier op MusicMeter. Een deel van een gebruikersnaam komt er in voor. Of vergis mij nu heel erg? 

0
geplaatst: 20 mei 2016, 18:08 uur
Een persoonlijke favoriet is trouwens "Mayonaise". Wat een geweldig liedje is dat!
0
geplaatst: 20 mei 2016, 18:14 uur
Laat ik dan maar gewoon doorstomen naar mijn nummer 1:
1. Thru the Eyes of Ruby
Wrap me in always, and drag me in with maybes
Your innocence is treasure, your innocence is death
Your innocence is all I have
Breathing underwater, and living under glass
Het ultieme Pumpkins nummer!
Ik heb wel eens zitten denken wat mijn nummer 1 van de MuMe-ladder zou moeten zijn. Prince? Sigur Rós? Nee, het zou dit nummer zijn. Thru the Eyes of Ruby is voor mij hét nummer.
De gevoelens die het indertijd opriep waren ongelooflijk. Muziek die je letterlijk in je lijf voelt, die al je emoties in een aantal minuten weet te pakken.
Bij dit nummer heb ik dat. Ik vind dit zo ongelooflijk goed, en het heeft in de loop der jaren nooit aan kracht ingeboet.
Hopelijk was dit een leuk lijstje en heeft het voor een kleine revival gezorgd. Het zou mooi zijn als anderen hun lijst hier posten in welke vorm dan ook.
Mijn volgende trip zal zeer snel online komen en is weer iets heel anders: Kate Bush!
1. Thru the Eyes of Ruby
Wrap me in always, and drag me in with maybes
Your innocence is treasure, your innocence is death
Your innocence is all I have
Breathing underwater, and living under glass
Het ultieme Pumpkins nummer!
Ik heb wel eens zitten denken wat mijn nummer 1 van de MuMe-ladder zou moeten zijn. Prince? Sigur Rós? Nee, het zou dit nummer zijn. Thru the Eyes of Ruby is voor mij hét nummer.
De gevoelens die het indertijd opriep waren ongelooflijk. Muziek die je letterlijk in je lijf voelt, die al je emoties in een aantal minuten weet te pakken.
Bij dit nummer heb ik dat. Ik vind dit zo ongelooflijk goed, en het heeft in de loop der jaren nooit aan kracht ingeboet.
Hopelijk was dit een leuk lijstje en heeft het voor een kleine revival gezorgd. Het zou mooi zijn als anderen hun lijst hier posten in welke vorm dan ook.
Mijn volgende trip zal zeer snel online komen en is weer iets heel anders: Kate Bush!
0
geplaatst: 20 mei 2016, 18:17 uur
De hele lijst:
01. Thru the Eyes of Ruby
02. Rocket
03. Window Paine
04. Silverfuck
05. Drown
06. Beautiful
07. Starla
09. Disarm
10. Cherub Rock
11. Rhinoceros
12. Mayonaise
13. Siva
14. Suffer
15. Soma
16. Today
17. Bullet with Butterfly Wings
18. Tristessa
19. Spaceboy
20. We Only Come Out at Night
21. Tonight, Tonight
22. Glynis
23. 1979
24. For Martha
25. The Chimera
26. I Am One
27. Bury Me
28. The Aeroplane Flies High (Turns Left, Looks Right)
29. Hummer
30. Panopticon
31. Frail and Bedazzled
32. Quasar
33. Zero
34. Ava Adore
35. Geek U.S.A.
36. Quiet
37. Blank Page
38. Slunk
39. The End Is the Beginning Is the End
40. The Everlasting Gaze
01. Thru the Eyes of Ruby
02. Rocket
03. Window Paine
04. Silverfuck
05. Drown
06. Beautiful
07. Starla
09. Disarm
10. Cherub Rock
11. Rhinoceros
12. Mayonaise
13. Siva
14. Suffer
15. Soma
16. Today
17. Bullet with Butterfly Wings
18. Tristessa
19. Spaceboy
20. We Only Come Out at Night
21. Tonight, Tonight
22. Glynis
23. 1979
24. For Martha
25. The Chimera
26. I Am One
27. Bury Me
28. The Aeroplane Flies High (Turns Left, Looks Right)
29. Hummer
30. Panopticon
31. Frail and Bedazzled
32. Quasar
33. Zero
34. Ava Adore
35. Geek U.S.A.
36. Quiet
37. Blank Page
38. Slunk
39. The End Is the Beginning Is the End
40. The Everlasting Gaze
0
geplaatst: 20 mei 2016, 19:01 uur
Ah Ruby natuurlijk! Dank voor de mooie lijst met veel bekende nummers, maar ook wat prettige verrassingen. Leuk ook om nummers als Rocket en Window Paine zo extreem hoog te zien, het is wel duidelijk dat hier een echte liefhebber aan het woord was.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 20:20 uur
Als de ontknoping ten einde is, kom ik pas achter het bestaan van dit topic. Ik zal het in alle rust terug gaan lezen, want The Smashing Pumpkins kunnen wel wat potten breken bij me. Het ziet er in eerste instantie al erg goed uit. Ik had het ook graag 'live' gevolgd, maar teruglezend zal het ongetwijfeld de moeite waard zijn.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 21:06 uur
Iets minder spannend ja, maar de nummers blijven even mooi Bonk, graag gedaan Rufus 
Overigens waagde ik me nooit aan 'eigen topics'. Maar ik kreeg de smaak te pakken met Marc Almond, gevolgd door The Smiths en nu net gestart met Kate Bush.

Overigens waagde ik me nooit aan 'eigen topics'. Maar ik kreeg de smaak te pakken met Marc Almond, gevolgd door The Smiths en nu net gestart met Kate Bush.
0
geplaatst: 10 augustus 2016, 12:02 uur
Kom een beetje laat op dit feestje, maar wil toch nog even mijn complimenten geven voor dit lijstje. Ik heb altijd een haat/liefde-verhouding met de Pumpkins gehad, maar als ik zelf in de juiste bui ben vind ik ze één van de leukste bandjes ooit. Dit lijstje heeft me al een paar aangename uurtjes gegeven om door hun beste werk te kunnen grasduinen.
Binnenkort maar eens beginnen aan die lijst van Marc Almond
Binnenkort maar eens beginnen aan die lijst van Marc Almond

0
geplaatst: 10 augustus 2016, 17:29 uur
Veel plezier ermee 
Misschien dat iemand anders met een Pumpkins toplijst wil komen hier.

Misschien dat iemand anders met een Pumpkins toplijst wil komen hier.
* denotes required fields.