Muziek / Toplijsten en favorieten / The Smashing Pumpkins: The AEROplane Flies High
zoeken in:
0
geplaatst: 7 mei 2016, 23:06 uur
27. Bury Me
Bury me in love
Bury me in love
Shared your kisses, take your heart
Buried me and it hurts
Met Gish begon het allemaal voor mij. Totaal nog niet bekend in Nederland (ook Nirvana en Pearl Jam niet), maar iets trok mijn aandacht. Ik was erg hongerig naar nieuwe muziek in die tijd. Ik had de alternatieve muziekscene ontdekt en ik wilde steeds meer en het mocht ook steeds onbekender.
Gish beviel goed maar moest groeien toen ineens het kwartje viel en ik verliefd werd op de band.
Bury Me is een meeslepend nummer van dat debuut waar ik nog steeds enorm veel van houd.
Bury me in love
Bury me in love
Shared your kisses, take your heart
Buried me and it hurts
Met Gish begon het allemaal voor mij. Totaal nog niet bekend in Nederland (ook Nirvana en Pearl Jam niet), maar iets trok mijn aandacht. Ik was erg hongerig naar nieuwe muziek in die tijd. Ik had de alternatieve muziekscene ontdekt en ik wilde steeds meer en het mocht ook steeds onbekender.
Gish beviel goed maar moest groeien toen ineens het kwartje viel en ik verliefd werd op de band.
Bury Me is een meeslepend nummer van dat debuut waar ik nog steeds enorm veel van houd.
0
geplaatst: 8 mei 2016, 09:48 uur
26. I Am One
I am one as you are three
Try to find messiah in your trinity
Your city to burn
Your city to burn
Try to look for something
In your city to burn, you'll burn
Am I as I seem?
I'm down
Down, so down
De opener van Gish, de allereerste klanken waarmee ik deze band ooit leerde kennen. Dat zo overbekende intro. De intro's van deze band vind ik sowieso altijd behoorlijk kenmerkend.
de gedrevenheid van dit nummer, de bevlogenheid, de dynamiek en dan de cirkelzaag die Billy Corgan heet. Ingrediënten voor een klassiek rocknummer.
I am one as you are three
Try to find messiah in your trinity
Your city to burn
Your city to burn
Try to look for something
In your city to burn, you'll burn
Am I as I seem?
I'm down
Down, so down
De opener van Gish, de allereerste klanken waarmee ik deze band ooit leerde kennen. Dat zo overbekende intro. De intro's van deze band vind ik sowieso altijd behoorlijk kenmerkend.
de gedrevenheid van dit nummer, de bevlogenheid, de dynamiek en dan de cirkelzaag die Billy Corgan heet. Ingrediënten voor een klassiek rocknummer.
0
geplaatst: 8 mei 2016, 11:44 uur
Heerlijk rijtje weer. Geweldige b-kant ook, the Aeroplane... was destijds helemaal gek van de Pumpkins en elke paar maanden kwam er weer een nieuwe single met 4/5 b-kanten van erg hoog niveau. Maar dit was wel een van de allerbeste.
De nummers van Oceania zal ik straks eens draaien, ben benieuwd.
0
geplaatst: 8 mei 2016, 12:06 uur
herman schreef:
Kijk, dan is zo'n topic toch nog geslaagd te noemen. Geloof me. Ik was vanaf Adore alleen nog maar kritisch maar dit album vind ik echt heel erg goed. Nee, het is niet de klassieker die de eerste drie zijn maar het klinkt gewoon lekker.
Ik zie veel overlap met mijn andere grote idool. Ook die bracht zoveel extra materiaal uit dat zeer de moeite was. Ik rolde echt van de ene geniale artiest naar de andere en werd vreselijk verwend. Ook opmerkelijk hoe kritisch ik op een gegeven moment werd. Ter vergelijk: met een Marc Almond is dat nooit gebeurd. En toch voelen Prince en Pumpkins als de enige twee van wie ik echt enorm fan was. Revere vind ik toch een ander verhaal (en mijn leeftijd is nu ook wat anders).
0
geplaatst: 8 mei 2016, 12:14 uur
Van Oceania vond ik The Celestials destijds wel een leuke single moet ik zeggen. Niet zo goed als het oude werk natuurlijk, maar wel gewoon lekker inderdaad. Het klonk wat meer onbevangen dan bv. Zeitgeist voor mijn gevoel.
De Pumpkins raakte ik trouwens definitief kwijt rondom Machina II, die ze geloof ik alleen online uitbrachten. Heb dat album zelfs nog nooit gedraaid, hoewel ik de meeste nummers los wel ken.
En veel materiaal uitbrengen... Prince heeft inderdaad een wagonlading aan muziek uitgebracht en er is nog zoveel achter de hand. Blijft toch iets aparts, er zijn ook artiesten met 1 of 2 heel goede albums maar nauwelijks materiaal daaromheen.
De Pumpkins raakte ik trouwens definitief kwijt rondom Machina II, die ze geloof ik alleen online uitbrachten. Heb dat album zelfs nog nooit gedraaid, hoewel ik de meeste nummers los wel ken.
En veel materiaal uitbrengen... Prince heeft inderdaad een wagonlading aan muziek uitgebracht en er is nog zoveel achter de hand. Blijft toch iets aparts, er zijn ook artiesten met 1 of 2 heel goede albums maar nauwelijks materiaal daaromheen.
0
geplaatst: 8 mei 2016, 12:34 uur
The Smiths waren er ook een ster in. Maar die hebben al een eigen topic ?
Het verschil is alleen dat die vrij snel weer gestopt waren. De Pumpkins eigenlijk ook op een gegeven moment totdat ze een doorstart maakten maar de Pumpkins brachten daarvoor al werk uit waar ik niet veel mee kon en waardoor de liefde bekoelde en oude liefde werd. Bij The Smiths blijft dat opwindende gevoel en is die band nog steeds magisch voor mij.
Het verschil is alleen dat die vrij snel weer gestopt waren. De Pumpkins eigenlijk ook op een gegeven moment totdat ze een doorstart maakten maar de Pumpkins brachten daarvoor al werk uit waar ik niet veel mee kon en waardoor de liefde bekoelde en oude liefde werd. Bij The Smiths blijft dat opwindende gevoel en is die band nog steeds magisch voor mij.
0
geplaatst: 8 mei 2016, 12:44 uur
The Celestials vond ik ook een geweldige single, maar aan het volledige album heb ik me nooit durven wagen, iets dat ik ook heb met Machina, Zeitgeist en hun recentste plaat. Had het gevoel dat het alleen maar Adore-achtige teleurstellingen konden zijn (hoewel de eerste helft van die plaat wel mijn goedkeuring heeft, maar even over de helft zakt het wat mij betreft gigantisch in). Hun drie eerstgeborenen zitten gewoon zo goed in elkaar dat ik eigenlijk geen zin had in een middelmatige plaat met slechts hier en daar een uitschieter naar boven. Maar misschien moet ik me toch ook maar eens aan op zijn minst Oceania wagen, als ik de beschrijvingen van aERo hier zo lees.
Benieuwd of er in de lijst ook plaats is voor een dosis Pisces Iscariot. Zo'n nummer als Whir hoort voor mij tot hun allerbeste werk. Misschien wel de beste restjesplaat ooit gemaakt.
Benieuwd of er in de lijst ook plaats is voor een dosis Pisces Iscariot. Zo'n nummer als Whir hoort voor mij tot hun allerbeste werk. Misschien wel de beste restjesplaat ooit gemaakt.
0
geplaatst: 8 mei 2016, 13:01 uur
Er is al wat langsgekomen van Pisces en het was niet de laatste ?
0
geplaatst: 8 mei 2016, 13:06 uur
Frail and Bedazzled staat op Pisces Iscariot, geweldig nummer ook. Maar meer is zeker welkom. 
Heb net Quasar en Panopticon beluisterd: vooral die eerste klonk goed. Deed me een beetje aan het werk van Siamese Dream denken, het rockt in ieder geval behoorlijk. Bij Panopticon verloor ik op een gegeven moment mijn aandacht, die zal ik op een ander moment nog wel eens draaien.

Heb net Quasar en Panopticon beluisterd: vooral die eerste klonk goed. Deed me een beetje aan het werk van Siamese Dream denken, het rockt in ieder geval behoorlijk. Bij Panopticon verloor ik op een gegeven moment mijn aandacht, die zal ik op een ander moment nog wel eens draaien.
0
geplaatst: 8 mei 2016, 15:48 uur
25. The Chimera
Fairy tales and time in whales
Substitutes for sin
It takes some life to find the light within
Whistle past the lane, lover
Whistle past the lane
Ik had nooit gedacht dat The Smashing Pumpkins mij na Mellon Collie nog echt met een nummer in vervoering zouden kunnen brengen en zie hier! The Chimera van oceania lukt het. Als ik dit hoor laait het oude vuur in mij weer op. Ik voel die oerkrachten van de Pumkins weer.
Zo heerlijk om dat weer te kunnen ervaren. Ongetwijfeld niet de eerste keuze van veel liefhebbers om dit nummer in hun lijstje te zetten, maar ik ben er maar wat gek op.
Fairy tales and time in whales
Substitutes for sin
It takes some life to find the light within
Whistle past the lane, lover
Whistle past the lane
Ik had nooit gedacht dat The Smashing Pumpkins mij na Mellon Collie nog echt met een nummer in vervoering zouden kunnen brengen en zie hier! The Chimera van oceania lukt het. Als ik dit hoor laait het oude vuur in mij weer op. Ik voel die oerkrachten van de Pumkins weer.
Zo heerlijk om dat weer te kunnen ervaren. Ongetwijfeld niet de eerste keuze van veel liefhebbers om dit nummer in hun lijstje te zetten, maar ik ben er maar wat gek op.
0
geplaatst: 9 mei 2016, 18:24 uur
24. For Martha
Whenever I run
Whenever I run to you lost one
It's never done
Just hanging on
Een schitterend nummer. Zou het aan de naam Martha liggen? Tom Waits zingt er immers ook een prachtnummer over. Deze Martha is de moeder van Billy Corgan. Een emotioneel nummer met een mooie opbouw.
Ik mag er nog steeds graag naar luisteren.
Whenever I run
Whenever I run to you lost one
It's never done
Just hanging on
Een schitterend nummer. Zou het aan de naam Martha liggen? Tom Waits zingt er immers ook een prachtnummer over. Deze Martha is de moeder van Billy Corgan. Een emotioneel nummer met een mooie opbouw.
Ik mag er nog steeds graag naar luisteren.
0
geplaatst: 9 mei 2016, 22:34 uur
23. 1979
Shakedown 1979, cool kids never have the time
On a live wire right up off the street
You and I should meet
Junebug skipping like a stone
With the headlights pointed at the dawn
We were sure we'd never see an end to it all
And I don't even care to shake these zipper blues
Lange tijd behoorde dit behoorlijk succesvolle nummer van de Pumpkins niet tot mijn favorieten. Ik vond het geluid te clean. Toch was dit hun enige hitje in de top 40.
Inmiddels ben ik het veel meer gaan waarderen en heeft het een mooie plek in mijn eigen top 40 bemachtigd.
Shakedown 1979, cool kids never have the time
On a live wire right up off the street
You and I should meet
Junebug skipping like a stone
With the headlights pointed at the dawn
We were sure we'd never see an end to it all
And I don't even care to shake these zipper blues
Lange tijd behoorde dit behoorlijk succesvolle nummer van de Pumpkins niet tot mijn favorieten. Ik vond het geluid te clean. Toch was dit hun enige hitje in de top 40.
Inmiddels ben ik het veel meer gaan waarderen en heeft het een mooie plek in mijn eigen top 40 bemachtigd.
0
geplaatst: 10 mei 2016, 18:15 uur
22. Glynis
Here's a name you cannot forget
Her name is Glynis, yes
And with these tears of respect
Conforms a sadness
For anyone who's ever lost
One who's dearest, and the love of a friend
En dan een juweeltje dat op geen enkel album staat, maar te vinden is op de verzamelaar No Alternative uit 1993 met bands als Goo Goo Dolls, Soundgarden, Bob Mould, Beastie Boys, The Breeders en Nirvana. Een echt te gek album, maar dit nummer vin dik gewoon zelfs behoren tot het beste werk van de Pumpkins!
Her name is Glynis, yes
Conforms a sadness
En dan een juweeltje dat op geen enkel album staat, maar te vinden is op de verzamelaar No Alternative uit 1993 met bands als Goo Goo Dolls, Soundgarden, Bob Mould, Beastie Boys, The Breeders en Nirvana. Een echt te gek album, maar dit nummer vin dik gewoon zelfs behoren tot het beste werk van de Pumpkins!
0
geplaatst: 10 mei 2016, 18:18 uur
21. Tonight, Tonight
Time is never time at all
You can never ever leave without leaving a piece of youth
And our lives are forever changed
We will never be the same
The more you change the less you feel
En dan die magistrale opener van Mellin Collie and the Infinite Sadness. Ook de videoclip is prachtig en geheel in stijl van het artwork van het album.
Een nummer dat wel wat airplay kreeg maar uiteindelijk de top 40 niet wist te halen. Ach, wij weten wel beter dat dit gewoon heel mooi is.
Time is never time at all
You can never ever leave without leaving a piece of youth
And our lives are forever changed
We will never be the same
The more you change the less you feel
En dan die magistrale opener van Mellin Collie and the Infinite Sadness. Ook de videoclip is prachtig en geheel in stijl van het artwork van het album.
Een nummer dat wel wat airplay kreeg maar uiteindelijk de top 40 niet wist te halen. Ach, wij weten wel beter dat dit gewoon heel mooi is.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 08:32 uur
aERodynamIC schreef:
22. Glynis
Her name is Glynis, yes
Conforms a sadness
22. Glynis
Her name is Glynis, yes
Conforms a sadness
Fantastisch nummer van de Pumpkins, en inderdaad een fantastische verzamelaar. No Alternative: spoed U allen naar deze pagina, bewonder de tracklist, ga op zoek naar de REM-ode van Pavement, het wondermooie Can't Fight It van Bob Mould en natuurlijk ook dit Glynis.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 10:35 uur
aERodynamIC schreef:
23. 1979
[-]
23. 1979
[-]
Heel herkenbaar. Destijds vond ik het zeker niet slecht, maar vond het wel een verrassende singlekeuze, want er stond zoveel beters op Mellon Collie. Maar eigenlijk ben ik het de laatste 5 jaar pas echt heel erg gaan waarderen. Prachtig mooi melancholisch popliedje dat mijn meeste favorieten van Mellon Collie van 20 jaar geleden nu wel is voorbij gestoken.
Glynis zegt me even niets, vanavond maar eens luisteren.
0
geplaatst: 11 mei 2016, 15:48 uur
20. We Only Come Out at Night
We only come out at night, the days are much too bright
We only come out at night
En dan een torenhoge favoriet van Mellon Collie. Niks raggen op de gitaren. Niks cirkelzaag Corgan. Een bijzonder apart nummer en toch zo'n favoriet. Ik kan het niet helpen. Ik hou echt enorm veel van dit nummer. Dat was toen al en dat is nog steeds zo.
Hier nog een bijzondere live versie: The Smashing Pumpkins "We Only Come Out At Night" Live Adler Theatre Davenport IA 8-8-08 - YouTube
We only come out at night, the days are much too bright
We only come out at night
En dan een torenhoge favoriet van Mellon Collie. Niks raggen op de gitaren. Niks cirkelzaag Corgan. Een bijzonder apart nummer en toch zo'n favoriet. Ik kan het niet helpen. Ik hou echt enorm veel van dit nummer. Dat was toen al en dat is nog steeds zo.
Hier nog een bijzondere live versie: The Smashing Pumpkins "We Only Come Out At Night" Live Adler Theatre Davenport IA 8-8-08 - YouTube
0
geplaatst: 11 mei 2016, 21:00 uur
19. Spaceboy
Feel it
Break your bones
Mr. Jones
Taste me
As I bleed
Taste my need
Wonderschone liedjes. Ook daar zijn de Pumpkins goed in, en Spaceboy is er zo eentje. Gewoon bloedmooi. Om heerlijk bij weg te dromen. Afkomstig van klassieker Siamese Dream natuurlijk!
Feel it
Break your bones
Mr. Jones
Taste me
As I bleed
Taste my need
Wonderschone liedjes. Ook daar zijn de Pumpkins goed in, en Spaceboy is er zo eentje. Gewoon bloedmooi. Om heerlijk bij weg te dromen. Afkomstig van klassieker Siamese Dream natuurlijk!
0
geplaatst: 12 mei 2016, 18:13 uur
18. Tristessa
Pledged your faith
My heart embraced
Struggle to renew
Aan de video die ik hier toegevoegd heb heb ik goede herinneringen. Ik was er dus zelf bij. Mijn eerste Pumpkins optreden en eentje om niet te vergeten. Er werd zo hard gesprongen door het publiek dat de wormen en masse omhoog kwamen. Ik stond helemaal vooraan en kreeg menig crowdsurfer in mijn nek, maar het was het waard. Ik ging helemaal uit mijn dak van wat toen torenhoog mijn favoriete band was. Heel trots in mijn Pumpkins shirt die toen niet gemakkelijk te verkrijgen was omdat ze simpelweg niet bekend waren in ons land. Dat veranderde heel snel na dit optreden toen een jaar laten Siamese Dream uitkwam. Tijdens dit optreden in Rotterdam speelde ze de halve set al nummers van dat toen nog onbekende magistrale album.
Billy met lang haar en net als James in bloemetjesjurk..... het was een feest.
Hier de weergaloze studioversie: Smashing Pumpkins - Tristessa - YouTube
Pledged your faith
My heart embraced
Struggle to renew
Aan de video die ik hier toegevoegd heb heb ik goede herinneringen. Ik was er dus zelf bij. Mijn eerste Pumpkins optreden en eentje om niet te vergeten. Er werd zo hard gesprongen door het publiek dat de wormen en masse omhoog kwamen. Ik stond helemaal vooraan en kreeg menig crowdsurfer in mijn nek, maar het was het waard. Ik ging helemaal uit mijn dak van wat toen torenhoog mijn favoriete band was. Heel trots in mijn Pumpkins shirt die toen niet gemakkelijk te verkrijgen was omdat ze simpelweg niet bekend waren in ons land. Dat veranderde heel snel na dit optreden toen een jaar laten Siamese Dream uitkwam. Tijdens dit optreden in Rotterdam speelde ze de halve set al nummers van dat toen nog onbekende magistrale album.
Billy met lang haar en net als James in bloemetjesjurk..... het was een feest.
Hier de weergaloze studioversie: Smashing Pumpkins - Tristessa - YouTube
0
geplaatst: 12 mei 2016, 18:17 uur
Geen idee wie er allemaal meelezen dus vandaag de twee nummers in moordend tempo achter elkaar.
17. Bullet with Butterfly Wings
The world is a vampire, sent to drain
Secret destroyers, hold you up to the flames
And what do I get, for my pain?
Betrayed desires, and a piece of the game
Alleen al dat 'The World is a Vampire'....... ik vond het een geweldige nieuwe single en ik keek hoopvol uit naar de opvolger van Siamese Dream. De band was nu groot en ik moest ze delen met heel wat meer mensen, ook tijdens concerten waar de zalen steeds groter werden.
Het was echt bijzonder om dit mee te maken: 'jouw bandje' groter zien groeien. Ik heb het niet vaak op deze manier meegemaakt.
17. Bullet with Butterfly Wings
The world is a vampire, sent to drain
Secret destroyers, hold you up to the flames
And what do I get, for my pain?
Betrayed desires, and a piece of the game
Alleen al dat 'The World is a Vampire'....... ik vond het een geweldige nieuwe single en ik keek hoopvol uit naar de opvolger van Siamese Dream. De band was nu groot en ik moest ze delen met heel wat meer mensen, ook tijdens concerten waar de zalen steeds groter werden.
Het was echt bijzonder om dit mee te maken: 'jouw bandje' groter zien groeien. Ik heb het niet vaak op deze manier meegemaakt.
0
geplaatst: 12 mei 2016, 18:38 uur
Zo, weer eventjes bijgelezen. Ga me straks eens wagen aan Glynis, die is me vreemd genoeg nog onbekend.
Verder natuurlijk louter heerlijke nummers, met Tonight Tonight en Bullet als grootste favorieten van de nummers 25-17. Twee van de beste alternative rock singles van de jaren '90, ongelooflijk dat ze (of tenminste hij
) dit ook konden maken.
Verder natuurlijk louter heerlijke nummers, met Tonight Tonight en Bullet als grootste favorieten van de nummers 25-17. Twee van de beste alternative rock singles van de jaren '90, ongelooflijk dat ze (of tenminste hij
) dit ook konden maken.
0
geplaatst: 12 mei 2016, 19:14 uur
Leuke lijst, mooie aanleiding om de pumpkins weer eens te draaien. Is te lang geleden.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 18:01 uur
16. Today
Today is the greatest
Day I've ever known
Can't live for tomorrow,
Tomorrow's much too long
I'll burn my eyes out
Before I get out
Als we het over een echte klassieker hebben dan is dit er eentje! Het intro is lange tijd mijn ringtone geweest en is herkenbaar uit duizenden.
Een geweldig nummer afkomstig van Siamese Dream. Het zou in de jaren '90 misschien nog wel hoger zijn geëindigd denk ik zo. Maar nog steeds vind ik het een onverwoestbaar nummer.
Today is the greatest
Day I've ever known
Can't live for tomorrow,
Tomorrow's much too long
I'll burn my eyes out
Before I get out
Als we het over een echte klassieker hebben dan is dit er eentje! Het intro is lange tijd mijn ringtone geweest en is herkenbaar uit duizenden.
Een geweldig nummer afkomstig van Siamese Dream. Het zou in de jaren '90 misschien nog wel hoger zijn geëindigd denk ik zo. Maar nog steeds vind ik het een onverwoestbaar nummer.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:57 uur
15. Soma
Nothing left to say
And all I've left to do
Is run away
From you
And she led me on, down
With secrets I can't keep
Dat zijdezachte, dat snoeiharde en allemaal in één nummer. Het is en blijft de kracht van de Pumpkins. Dit vind ik echt een hemels nummer. Zo eentje die echt emoties weet op te roepen.
De studioversie: Smashing Pumpkins - Soma - YouTube
Nothing left to say
And all I've left to do
Is run away
From you
And she led me on, down
With secrets I can't keep
Dat zijdezachte, dat snoeiharde en allemaal in één nummer. Het is en blijft de kracht van de Pumpkins. Dit vind ik echt een hemels nummer. Zo eentje die echt emoties weet op te roepen.
De studioversie: Smashing Pumpkins - Soma - YouTube
0
geplaatst: 14 mei 2016, 15:24 uur
14. Suffer
All that you suffer is all that you are
All that you smother is all that you are
And you're saying you're seeing, you're saying who you are
What takes meaning is cleaning the meaning of who you are
Wat ik zo heerlijk aan dit nummer vind is het slepende karakter ervan en die snijdende zang die hier zo goed uit de verf komt. Billy's stem is er eentje die je waardeert of niet. Volgens mij is er geen tussenweg. Mooi is het niet, pakkend wel.
All that you suffer is all that you are
All that you smother is all that you are
And you're saying you're seeing, you're saying who you are
What takes meaning is cleaning the meaning of who you are
Wat ik zo heerlijk aan dit nummer vind is het slepende karakter ervan en die snijdende zang die hier zo goed uit de verf komt. Billy's stem is er eentje die je waardeert of niet. Volgens mij is er geen tussenweg. Mooi is het niet, pakkend wel.
0
geplaatst: 14 mei 2016, 19:31 uur
13. Siva
I spin off and lose my head
Throwing stray a spark instead
Gather strenghth down in my heel
And dig it in the world I peel
Ik blijf nog even bij het debuut Gish. Dat blijft een ongenadig goed album en Siva blijft daar de heerlijke rechttoe rechtaan rocker van.
I spin off and lose my head
Throwing stray a spark instead
Gather strenghth down in my heel
And dig it in the world I peel
Ik blijf nog even bij het debuut Gish. Dat blijft een ongenadig goed album en Siva blijft daar de heerlijke rechttoe rechtaan rocker van.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 15:25 uur
12. Mayonaise
Fool enough to almost be it
Cool enough to not quite see it
Doomed
Pick your pockets full of sorrow
And run away with me tomorrow
June
Een bloem die ontluikt. Zo ervaar ik dit nummer. Zoals het zich langaam ontvouwt. De emoties, de drums, de snijdende zang. Een bloedmooi nummer van Siamese Dream en volgens mij ook wel een fanfavoriet.
De studioversie: Smashing Pumpkins - Mayonaise - YouTube
Fool enough to almost be it
Cool enough to not quite see it
Doomed
Pick your pockets full of sorrow
And run away with me tomorrow
June
Een bloem die ontluikt. Zo ervaar ik dit nummer. Zoals het zich langaam ontvouwt. De emoties, de drums, de snijdende zang. Een bloedmooi nummer van Siamese Dream en volgens mij ook wel een fanfavoriet.
De studioversie: Smashing Pumpkins - Mayonaise - YouTube
0
geplaatst: 15 mei 2016, 19:10 uur
De laatste voordat de top 10 van start kan gaan.
11. Rhinoceros
Planned a show
Trees and balloons
Ice cream snow
See you in June
Dat ik een zwak voor Gish heb is een understatement. Rhinoceros is in een warm bad stappen, totdat de cirkelzaag wordt opgestart en je moet oppassen niet je polsen door te snijden in dat zelfde bad.
Enorme tegenstrijdigheden in dit nummer: je wordt heftig heen en weer geslingerd.
Machtig! Nirvana kon het, maar de Pumpkins misschien nog wel beter.
Nog tien mooie nummers in het verschiet. Benieuwd wie (zonder vals spelen) al een idee heeft wat nog voorbij gaat komen.
11. Rhinoceros
Planned a show
Trees and balloons
Ice cream snow
See you in June
Dat ik een zwak voor Gish heb is een understatement. Rhinoceros is in een warm bad stappen, totdat de cirkelzaag wordt opgestart en je moet oppassen niet je polsen door te snijden in dat zelfde bad.
Enorme tegenstrijdigheden in dit nummer: je wordt heftig heen en weer geslingerd.
Machtig! Nirvana kon het, maar de Pumpkins misschien nog wel beter.
Nog tien mooie nummers in het verschiet. Benieuwd wie (zonder vals spelen) al een idee heeft wat nog voorbij gaat komen.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 22:15 uur
Misschien dat deze top 40 een goede kans is om beter kennis te maken met de Pumpkins. De grotere hits ken ik wel, maar iets heeft me altijd weerhouden om dieper in hun werk te duiken. Verder weer een mooi verzorgde lijst 

0
geplaatst: 16 mei 2016, 16:39 uur
Tijd voor de top 10!
10. Cherub Rock
Freak out
And give in
Doesn't matter what you believe in
Stay cool
And be somebody's fool this year
'cause they know
Who is righteous, what is bold
So I'm told
De eerste kennismaking met Siamese Dream was in de vorm met single Cherub Rock. Vooruit, ik had een jaar eerder al kennis gemaakt met een aantal nummers van dat album tijdens het optreden in Rotterdam, maar dat is toch net even anders.
Cherub Rock was een magistrale eerste kennismaking en liet al horen dat Siamese Dream een ongelooflijke klassieker zou gaan worden. En dat was nog maar 1 nummer (waar ook alleraardigste b-kanten op stonden).
10. Cherub Rock
Freak out
And give in
Doesn't matter what you believe in
Stay cool
And be somebody's fool this year
'cause they know
Who is righteous, what is bold
So I'm told
De eerste kennismaking met Siamese Dream was in de vorm met single Cherub Rock. Vooruit, ik had een jaar eerder al kennis gemaakt met een aantal nummers van dat album tijdens het optreden in Rotterdam, maar dat is toch net even anders.
Cherub Rock was een magistrale eerste kennismaking en liet al horen dat Siamese Dream een ongelooflijke klassieker zou gaan worden. En dat was nog maar 1 nummer (waar ook alleraardigste b-kanten op stonden).
* denotes required fields.