menu

Muziek / Koop en Ruil / MailMyDisc.nl

zoeken in:
~Jewel~
Ik heb Corly 5 dagen geleden gemailt en gisteren, staat nog steeds niks op. Had het overgemaak op de 12e deze maand.

avatar van oruiz
ik ben hier nu ook lid van

DonDijk
weet je wat mooi is?nee vertel.
ik ben nu veel cd's en dvd's kwijt..dus veel credits opgebouwd..en ik had mn wenslijst terug gebracht tot maar 1 cd.nu had ik al 23 credits opgebouwd en heb ik mijn wenslijst weer op level gebracht tot ong. 35 cd's.
en sinds ik die lijst er op heb gezet, zijn er tot nu toe 5 cd's naar me onderweg.op één dag.vink mooi

avatar van SiSsY bOY
Okee heb nu ongeveer 20 items geruild met het systeem en ik moet terugkomen op wat ik eerder gezegd heb. Het werkt allemaal vrij aardig en de crew doet echt wel hun best om alles goed te laten verlopen.

Ik heb echter wel dat ik erg slechte producten ontvang, veel krassen en dergelijke op de discs. En dat terwijl ik zelf toch altijd gewoon "krasvrije" producten opstuur.

Je kan wel aangeven dat het product beschadigd is, dat weet ik wel. Maar het punt is dat iemand anders een disc niet als beschadigd beschouwd terwijl ik dat wel zou doen

avatar van SiSsY bOY
Ik kan nu trouwens niks meer doen op die site, heeft iemand anders daar ook last van?

DonDijk
SiSsY bOY schreef:
Ik kan nu trouwens niks meer doen op die site, heeft iemand anders daar ook last van?


nee, ik niet althans.komt mischien wel door je gezeur op hun, dat ze zat zijn van je.

avatar van SiSsY bOY
Hehe, ja dat is een mogelijkheid. Maar ik kan ook ontvangen cd's niet bevestigen. En ik ontvang cd's zonder dat er credits af gaan :s.

Ook reageren ze niet op emails

DonDijk
SiSsY bOY schreef:
En ik ontvang cd's zonder dat er credits af gaan :s.


dude, hoe doe je dat?

avatar van we tigers
ik probeer wat meer obscure dingen te vinden en ook te posten via mailmydisc in de hoop wat gelijkgestemden tegen te komen. En wat raak ik als eerste kwijt? pink floyd en ash... de gangbare drek dus...
Om de balans een beetje richting underground te krijgen heb ik de volgende dingen er maar eens opgeknald:
JackieO Motherfucker
the Make Up
Arab Strap
Rechenzentrum
Hood
Nou maar hopen dat iemand dit leuk vind en dat ik zelf iets leuks kan vinden... Er wordt wel erg veel uit de categorie 'afval' gedumpt..

JonnieBrasco
Enkele maanden niet op mailmydisc geweest, nu ik terugben lijkt er niets veranderd. Alleen een werkend mechanisme en nog steeds geen forum. Ook lijkt het een beetje uitgestorven te zijn, heb de indruk dat er minder geruild wordt dan in het begin. Toch mijn saldo maar opgewaardeerd omdat ik leuke titels heb misgelopen om te ontvangen. Gek overigens dat de site al twee weken moderatorloos lijkt, mod Corly is 24 mei voor het laatst ingelogd. Wat denken jullie vanuit consumentoogpunt gezien, kunnen we er nog op rekenen dat de site beter wordt?

Ravenous
Bijna twee jaar later....

MailMyDisc is nog altijd een betasite en de communicatie met de crew is nog altijd waardeloos. Sommige dingen lopen ook niet helemeaal zoals het hoort heb ik het idee. Ben wel van wat dingen af en heb er hele aardige voor terug weten te krijgen, dus dat zit wel goed. Er wordt dus iig nog steeds geruild Alleen jammer dat die crew pas een paar weken later op je mailtjes reageren.

avatar van Edwin
Ik ben met je eens dat de communicatie bedroevend is. Ik had recent een kwestie, die pas na 2 maanden was opgelost. Helemaal pisnijdig word ik van die mailtjes, die ze sturen als je saldo op is. Ik heb een wenslijst van ruim 100 niet al te voor de hand liggende titels. Gevolg daarvan is dat je hooguit een paar keer per jaar een CD krijgt toegestuurd. Dan is het toch wel heel frappant dat er ineens 10 of meer titels tegelijk beschikbaar zijn, zodra mijn saldo op is. Je ontvangt dan een bericht in de trant van: "Jammer, maar we konden ze niet naar je opsturen, want je hebt momenteel 0 euro saldo. Wil je geen CD's mislopen, dan moet je vooral weer snel opwaarderen". Doe je dat vervolgens, dan ontvang je helemaal niets en duurt het toch weer een halfjaar. Ik vind dit een zeer bedenkelijke vorm van misleiding.

Ravenous
Ja inderdaad zeg. Heb een stuk of 80 minder voor de hand liggende titels op mijn wenslijst staan, maar daar ontvang ik bijna niks van. Het zijn vooral de wat grotere titels waar je kans op hebt. En veel prul ook.

Dingen die ik tot nu heb ontvangen:

The Flaming Lips - The Soft Bulletin
Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club
Built To Spill - Perfect From Now On
The Jesus and Mary Chain - Psychocandy
Portishead - Portishead
Echo and the Bunnymen - Ocean Rain

DVD's:

The Straight Story
Clerks.
Crash
2001: A Space Odyessey
One Hour Photo
Ghost In The Shell

avatar van Sater
In het begin wel wat slechte cd's van de hand kunnen doen en goede ervoor terug gekregen, maar de laatste tijd heb ik meerdere dingen niet opgestuurd gekregen, beschadigd omdat het in een gewone envelop gestuurd wordt of een andere versie dan afgesproken.
Ook de 'direct beschikbaar' cd's heb ik meermaals niks meer van gehoord, ondanks dat meerdere daarvan voor mij een reden waren om credits op te bouwen.
Daarnaast sturen veel gebruikers dingen veel te laat op en is de communicatie met hen en met de beheerders van de site bedroevend.

Ik ben er dan ook klaar mee en inmiddels uitgeschreven, scheelt me weer een hoop frustratie.

avatar van Philipstown
Heeft iemand enig idee of de database van Mailmydisc nog wordt ververst?Mijn toevoegingen van recente cd's zijn helaas nog niet in de database verschenen, zodat ik ze uiteraard niet kan ruilen.

Het ruilsysteem werkt trouwens nog wel: ik heb deze week al 2 'deals' gemaakt. Maar die worden waarschijnlijk automatisch gegenereerd. Ik heb niet het idee dat het team van Mailmydisc nog heel actief is. Het lijkt alsof de website zelf een slapend bestaan heeft, terwijl de makers nog wel (stiekem?) de opbrengsten incasseren.

avatar van rkdev
Ik ben er nog steeds tevreden over. Ondanks dat het erg varieert in aanvragen (dan 2 maanden niks en dan 3 in 2 weken) ben ik op deze manier toch al best wat cd's en dvd's kwijtgeraakt waar ik weer andere voor terug heb gekregen. De teller staat ondertussen op 55 dingen verzonden en 68 dingen ontvangen

avatar van me1st
Ik heb ook goede ervaringen op een enkele uitzondering na. 67 verzonden 53 ontvangen. De laatste tijd is het wel wat stilletjes. Daarbij is de site niet erg gebruikersvriendelijk. Ik heb wel eens gevraagd of er niet op credits gezoch kan worden, maar ik heb de hoop laten varen dat de site ooit gewijzigd of verbeterd gaat worden. Jammer, ik kan geen andere ruilsites voor cd's vinden.

avatar van Glen Hansard
Na drie jaar toch maar weer even peilen. Zijn er nog mensen die deze dienst gebruiken? Ik heb nog een kleine 70 credits om te spenderen mocht je van je meuk af willen

avatar van Marco dB
Heel soms krijg ik er nog een berichtje van. Heb zelf nog maar 1 credit staan mocht er nog iets van mijn wenslijst beschikbaar komen.

avatar van -SprayIt-
Ik kom er niet helemaal uit, onoverzichtelijke site. Ik heb 2 albums die ik graag zou willen kopen, 4 credits p/s. Moét ik nu eerst zelf verkopen om te kunnen ontvangen, of kan ik credits kopen en gaan met die banaan? En stel die albums staan er al maanden/jaren op en ze zijn inmiddels verkocht o.i.d? Is het een zekerheid dat als ze er op staan, ze gekocht kunnen worden?

avatar van Marco dB
Een jaar of wat geleden was dit een leuke site om wat aan ruilhandel te doen. Je kunt credits verdienen door cd's aan te bieden en op te sturen, maar je kunt ze ook kopen. In een wenslijst kun je aangeven welke cd's je zou willen ontvangen. Het is maar zeer de vraag of je ze dan ook krijgt, want je bent afhankelijk van de beschikbaarheid en of de aanbieders ze ook nog steeds op willen sturen. Per ontvangen cd betaal je 1 euro plus de credits die voor de cd staan. Nu er steeds minder activiteit is bloedt het systeem wel een beetje dood. De algemene cd's waar er bergen van verkocht zijn zullen nog goed beschikbaar zijn, maar de pareltjes zijn steeds schaarser.

avatar van Glen Hansard
Ik heb deze week nog Tarot Sport van Fuck Buttons mogen ontvangen voor slechts 1 credit
Ook nog onderweg:
The Mars Volta - Frances The Mute
Underworld - Beaucoup Fish
Heather Nova - Oyster
Air - Moon Safari
The Chemical Brothers - Dig Your Own Hole

avatar van -SprayIt-
Ik heb Tycho en CunninLynguists in mijn want-list staan, maar kan me niet voorstellen dat ik die kan scoren voor 4 credits each.

Guitars & Wings
Ik heb deze site net (een beetje laat) ontdekt. Er staan flink wat items op die ik zoek, maar ik vermoed dat de database inmiddels flink vervuild is geraakt. Ik zie een aantal titels die ik zoek met daaronder een link naar bol.com. Deze lijkt echter niet meer actief te zijn via mailmydisc. Ik heb nog geen credits opgebouwd, maar die kun je blijkbaar kopen voor 3 euro per credit. Ik vermoed dat hier het venijn zit dat je je eenmaal gekochte credits niet meer kunt gebruiken of verzilveren.

avatar van Marco dB
Werkte tot een jaar of twee geleden goed. Ik krijg nu soms nog wel een ruil verzoek.
Je kunt credits opbouwen door cd's aan te bieden en te ruilen. Als je iets minder gangbare waar hebt zou dat ook nu nog snel moeten lukken. Reken er niet op dat alles wat aangeboden wordt ook echt verhandeld wordt. De site kent nogal veel inactieve gebruikers. Als je een grote wenslijst aanmaakt gaan er na verloop van tijd vanzelf cd's binnenkomen.

BrotherJohn
Me uiteindelijk maar eens uitgeschreven, want de rek was er wel een beetje uit. In totaal al die jaren ruim 100 ruils gedaan. De website is sinds de oprichting 15 jaar geleden nooit doorontwikkeld en al die tijd alleen maar in de lucht gehouden met de meest minimale gebruikersondersteuning. De eigenaar is slapend rijk geworden. Want een vaste groep mensen is al die jaren flink aan het ruilen gebleven. Aan die community heeft de eigenaar altijd lak gehad. Het in de lucht houden was de enige service.

Fascinerend hoe een zo gedateerd ruilsysteem dat qua functionaliteit en content nooit een update heeft gehad, toch zo lang in de lucht blijft.

Fascinerend dat ik (ook anno 2021 nog) regelmatig een cd of dvd ter waarde van 1 disccredit toegestuurd kreeg waarbij de verzender dus twee of drie postzegels plakte en de moeite nam voor het opsturen incl. verpakken. In ruil daarvoor dus 1 disc credit (ter waarde van 1 euro) terugkreeg om weer mee verder te kunnen ruilen. De verzender had voor het bedrag van de postzegels beter disccredits kunnen kopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:59 uur

geplaatst: vandaag om 13:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.