Muziek / Koop en Ruil / MailMyDisc.nl
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 30 december 2006, 20:54 uur
MailMyDisc, een verse cd/dvd ruilsite. Met credits die je spaart door (saaie) cd's/dvd's weg te doen, kun je weer nieuwe uitzoeken. Het kost je 1 euro per cd die je ontvangt. Als het daar wat drukker wordt lijkt het me best een leuk en zinnig systeempje. Ik heb (onder dezelfde nickname) inmiddels een collectie en een wenslijst toegevoegd.
Heeft er iemand al ervaring mee? Het lijkt erop dat de hoogte van de (cd-)ruilprijzen worden gestaafd aan de hand van de nieuwprijzen op bol.com. Wat ervoor zorgt dat je met je goedkoop aangekochte Ok Computer opeens iets duurs (5 credits) in handen hebt...
Heeft er iemand al ervaring mee? Het lijkt erop dat de hoogte van de (cd-)ruilprijzen worden gestaafd aan de hand van de nieuwprijzen op bol.com. Wat ervoor zorgt dat je met je goedkoop aangekochte Ok Computer opeens iets duurs (5 credits) in handen hebt...
0
geplaatst: 31 december 2006, 02:04 uur
Ik vind het best veelbelovend klinken. Zou weleens heel succesvol kunnen worden.
0
geplaatst: 31 december 2006, 13:01 uur
Werkt voor geen meter die site.
.1 Bijna alle cd's en dvd's die ik invoer kent de site niet eens.
.2 Er worden credits gegeven aan bepaalde dvd's wat gewoon veel te weinig is
.3 je kan nergens ingeven wat voor dvd het is. Regio / ondertitel enz.
.4 Je kan nergens invoeren wat de staat van je dvd's zijn (bv. ex rental).
.5 Het is gewoon allemaal veel te omslachtig
.6 Wat is er mis met een eenvoudig forum zoals dvd.nl
0
JonnieBrasco
geplaatst: 31 december 2006, 13:37 uur
SiSsY bOY schreef:
Dat is wel negatief en kort door de bocht. Als reactie op je 6 punten:
1. De meeste titels kent hij toch al wel. Als er een titel niet op staat kun je deze gewoon toevoegen (door EAN nummer en titel in te voeren), net als op MusicMeter staan niet alle miljard albums er meteen al op.
2. Soms is het aantal credits dat aan een cd of dvd wordt gegeven te laag of juist te hoog. Ik denk dat het voor de meeste titels echter wel klopt, en je voor jezelf moet bepalen of je een cd (gezien het aantal credits) op je collectielijst of wenslijst zet. Het uitgangspunt is ook vast niet om je complete overbodige collectie te ruilen, maar dat je al blij mag zijn als je het grootste deel kan ruilen. Dat prijzen vaststaan heeft verder denk ik meer voordelen dan nadelen.
3. Die informatie staat er vaak wel bij, maar lang niet altijd inderdaad.
4. Je wordt geacht dat de staat acceptabel is. Geen krassen op cd's, boekjes in goede staat... Als jij er je kapotte troep wilt verkopen krijg je vast wel heibel. Ex-rentals mogen, mits in goede staat. Een vinkje dat het om een ex-rental gaat zou wel handig zijn op zich...
5. Niet mee eens, dit systeem lijkt me nou juist niet omslachtig, maar erg gemakkelijk. Je hoeft er eigenlijk niet meer voor te doen dan je collectielijstje en wenslijstje een beetje bij te houden, en af en toe een cd/dvd op te sturen. Een euro betalen per ontvangen cd als verzekering lijkt me ook een waardige waarborg.
6. Eens even gekeken daar, maar ik krijg meteen de error "De veiling werkt helaas niet met Mozilla browsers!"
0
geplaatst: 31 december 2006, 13:47 uur
Heb je aandelen Jonnie 
Heb dezelfe mail als Herman gekregen, Niet dat ik het nu wel snap.

Heb dezelfe mail als Herman gekregen, Niet dat ik het nu wel snap.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 31 december 2006, 14:18 uur
VanDeGriend schreef:
Heb je aandelen Jonnie
Heb je aandelen Jonnie

Ik vind het gewoon een leuk initiatief. Naast last.fm, musicmeter en soulseek wordt dit eens een niet-omslachtige ruildienst, het enige wat voor mij nog ontbreekt aan muziekgerelateerde Web2.0 dingen op het internet.
VanDeGriend schreef:
Niet dat ik het nu wel snap.
Niet dat ik het nu wel snap.
Dit is volgens mij het eerste waar de site aan moet werken, dat men het snapt. De hoofdlijnen zijn direct duidelijk, maar een echt helder praktijkvoorbeeld waarin vooraf duidelijk wordt hoe de 'details' werken, ontbreekt eigenlijk nog.
0
geplaatst: 31 december 2006, 17:25 uur
1. De meeste titels kent hij toch al wel. Als er een titel niet op staat kun je deze gewoon toevoegen (door EAN nummer en titel in te voeren), net als op MusicMeter staan niet alle miljard albums er meteen al op.
2. Soms is het aantal credits dat aan een cd of dvd wordt gegeven te laag of juist te hoog. Ik denk dat het voor de meeste titels echter wel klopt, en je voor jezelf moet bepalen of je een cd (gezien het aantal credits) op je collectielijst of wenslijst zet. Het uitgangspunt is ook vast niet om je complete overbodige collectie te ruilen, maar dat je al blij mag zijn als je het grootste deel kan ruilen. Dat prijzen vaststaan heeft verder denk ik meer voordelen dan nadelen.
4. Je wordt geacht dat de staat acceptabel is. Geen krassen op cd's, boekjes in goede staat... Als jij er je kapotte troep wilt verkopen krijg je vast wel heibel. Ex-rentals mogen, mits in goede staat. Een vinkje dat het om een ex-rental gaat zou wel handig zijn op zich...
5. Niet mee eens, dit systeem lijkt me nou juist niet omslachtig, maar erg gemakkelijk. Je hoeft er eigenlijk niet meer voor te doen dan je collectielijstje en wenslijstje een beetje bij te houden, en af en toe een cd/dvd op te sturen. Een euro betalen per ontvangen cd als verzekering lijkt me ook een waardige waarborg.
6. Eens even gekeken daar, maar ik krijg meteen de error "De veiling werkt helaas niet met Mozilla browsers!"
.1 Titels toevoegen is omslachtig, in iedergeval veel omslachtiger dan gewoon de titels op een forum plempen
.2 Okee, hier heb ik verder nog niet echt ervaring mee maar het lijkt me toch fijner om zelf je prijs te bepalen.
.3 Als ik mijn dvd's op een forum post kan ik je gelijk alle informatie geven over een bepaalde dvd of cd incl. link naar movie- of musicmeter.
.4 Jep, maar wat voor de een goede staat is is voor de ander misschien al onacceptabel. Gebruikers zouden feedback moeten krijgen bij goede deals.
5. Okee dat is jouw mening, daar kan ik me in vinden maar ik heb al zoveel deals kwa ruilen en of kopen gesloten via internet dat ik uit ervaring kan zeggen dat het niet nodig is om een euro te betalen voor het verzekeren.
.6 Je moet ook niet op de veiling zijn maar gewoon op het forum. (ik heb verder niks met dvd.nl te maken maar het werkt gewoon fantastisch)
.7 Het concept is nog eens gejat ook check snel ruilen. Maar okee dat maakt mij verder niks uit, je moet ergens je ideeen vandaan halen.
.8 Je kan ook dvd's en cd's ruilen via marktplaats / ebay of andere grote veiling sites. Wat altijd een groter publiek zal aantrekken.
.9 Het is nu tijd om veel bier te gaan drinken dus fijne jaarwisseling jullie allen tezamen.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 4 januari 2007, 23:34 uur
Met nog niet eens de helft van de credits van Ok Computer, het nergens verkrijgbare Vauxhall and I van Morrissey ontvangen! Mijn activiteit op mailmydisc pakt goed uit zo in het begin. En hierbij een bedankje aan cdgriend voor het snel leveren van een andere Ok Computer. 

0
geplaatst: 15 januari 2007, 16:53 uur
Lijkt voor mij nu ook te werken, heb even wat mindere cds weggedaan, en ontvang nu mooiere dingen 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 15 januari 2007, 19:23 uur
Hier ook, heb een doos vol met cd's en dvd's die ik liever kwijt ben, die slinkt al aardig. Alle ontvangen items (nu stuk of 10) zijn compleet, in goede staat enzo. Gewoon ideaal dus.
Alleen beetje jammer dat er geen centraal forum is om feedback te geven en vragen te stellen. Nu mailt iedereen volgens mij die mods plat met het zelfde commentaar, waardoor zij aan beantwoorden niet meer toekomen...
Welke MuMe'ers zijn er inmiddels allemaal? Tot nu toe ben ik tegengekomen: The Scientist, Dustyfan, FisherKing, herman, Yak, HiLL, VanDeGriend, pukster, patro88 (iPat), kappeuter.
Alleen beetje jammer dat er geen centraal forum is om feedback te geven en vragen te stellen. Nu mailt iedereen volgens mij die mods plat met het zelfde commentaar, waardoor zij aan beantwoorden niet meer toekomen...Welke MuMe'ers zijn er inmiddels allemaal? Tot nu toe ben ik tegengekomen: The Scientist, Dustyfan, FisherKing, herman, Yak, HiLL, VanDeGriend, pukster, patro88 (iPat), kappeuter.
0
geplaatst: 16 januari 2007, 01:49 uur
Leuk dat jullie zo enthousiast zijn!
Forum en blog komen er aan. Het is nu inderdaad gezellig druk op de MailMyDisc helpdesk...
Forum en blog komen er aan. Het is nu inderdaad gezellig druk op de MailMyDisc helpdesk...
0
DonDijk
geplaatst: 16 januari 2007, 10:05 uur
JonnieBrasco schreef:
Hier ook, heb een doos vol met cd's en dvd's die ik liever kwijt ben, die slinkt al aardig. Alle ontvangen items (nu stuk of 10) zijn compleet, in goede staat enzo. Gewoon ideaal dus.
Alleen beetje jammer dat er geen centraal forum is om feedback te geven en vragen te stellen. Nu mailt iedereen volgens mij die mods plat met het zelfde commentaar, waardoor zij aan beantwoorden niet meer toekomen...
Welke MuMe'ers zijn er inmiddels allemaal? Tot nu toe ben ik tegengekomen: The Scientist, Dustyfan, FisherKing, herman, Yak, HiLL, VanDeGriend, pukster, patro88 (iPat), kappeuter.
Alleen beetje jammer dat er geen centraal forum is om feedback te geven en vragen te stellen. Nu mailt iedereen volgens mij die mods plat met het zelfde commentaar, waardoor zij aan beantwoorden niet meer toekomen...Welke MuMe'ers zijn er inmiddels allemaal? Tot nu toe ben ik tegengekomen: The Scientist, Dustyfan, FisherKing, herman, Yak, HiLL, VanDeGriend, pukster, patro88 (iPat), kappeuter.
me

0
DonDijk
geplaatst: 16 januari 2007, 10:15 uur
overigens moet je er wel steeds snel bij zijn, heb al 3x gehad dat ik 's morgens mn mail checkte, zag dat er iemand een cd/dvd wou en vervolgens als ik dat in gang wou zetten, er al geruild was met iemand anders!
beetje jammer
beetje jammer

0
geplaatst: 16 januari 2007, 19:40 uur
The Scientist schreef:
Lijkt voor mij nu ook te werken, heb even wat mindere cds weggedaan, en ontvang nu mooiere dingen

Wat voor dingen dan? Ik bedoel, zit er ook wat interessants tussen als je wat minder gangbare dingen wilt hebben?
Tuurlijk, dingen als Wooden Wand zul je niet snel tegenkomen, maar bijvoorbeeld Iron & Wine, Explosions in the Sky.... Dat soort dingen?
En kun je - zodra je je hebt aangemeld - ook anders zoeken op die website? In de zin van, laat eens een lijstje zien van wat nu direct te ruilen is? Dat kan ik nu namelijk niet vinden.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 16 januari 2007, 21:58 uur
bubbachups schreef:
Wat voor dingen dan? Ik bedoel, zit er ook wat interessants tussen als je wat minder gangbare dingen wilt hebben?
Tuurlijk, dingen als Wooden Wand zul je niet snel tegenkomen, maar bijvoorbeeld Iron & Wine, Explosions in the Sky.... Dat soort dingen?
(quote)
Als mensen zoals wij meedoen wel. Maar hoe obscuurder, hoe minder kans natuurlijk. Ik heb dingen van Brian Eno (My Life in the Bush of Ghosts) en Morrissey (Vauxhall and I, niet zijn bekendste en niet meer te krijgen) ontvangen. Nog altijd wel redelijk gangbaar, maar als jij de site joint zal het gemiddelde aanbod weer een stukje minder gangbaar zijn.
Zelf gebruik ik de site om mijn gangbare "troep" (Kasabian, Curtis Mayfield, Simple Minds) te ruilen tegen net iets minder gangbare dingen die je leuk vindt en altijd nog een keer wou hebben. Als dat je insteek is, is de site waardevol.bubbachups schreef:
En kun je - zodra je je hebt aangemeld - ook anders zoeken op die website? In de zin van, laat eens een lijstje zien van wat nu direct te ruilen is? Dat kan ik nu namelijk niet vinden.
[edit] Als je op een titel zoekt, dan zie je of 'ie "direct beschikbaar" is. Als je via de genre-lijsten zoekt, staan de beschikbare items vooraan.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 20 januari 2007, 15:17 uur
DonDijk schreef:
me
(quote)
me

Het Beste van Gorki is naar je onderweg.

0
~Jewel~
geplaatst: 23 januari 2007, 16:34 uur
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je saldo opgewaardeert was (via overschrijving)?
0
JonnieBrasco
geplaatst: 23 januari 2007, 17:01 uur
Te lang... heb na 6 dagen Corly een berichtje gestuurd, toen heeft 'ie het meteen in orde gemaakt.
0
DonDijk
geplaatst: 24 januari 2007, 10:22 uur
~Jewel~ schreef:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je saldo opgewaardeert was (via overschrijving)?
bij mij na 1 dag gewoon
0
geplaatst: 24 januari 2007, 12:13 uur
weet er iemand of ik vanuit België ook kan meedoen? Heb ook nog wel een stapeltje liggen dat wegkan
* denotes required fields.