MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / Muziek kopen in USA

zoeken in:
Pooiertje schreef:
Verkopen ze ook bij de bovengenoemde winkels LP's?

Bij J and R de laatste keer dat ik er was (nov. 2007) niet of nauwelijks maar dat kan natuurlijk veranderd zijn. Kijk even op http://www.jandr.com

JLjuju schreef:
Ik weet niet of ik hier een nieuw topic voor mag/moet openen, maar ik heb een toch wel belangrijke vraag.

Ik ga over een paar maanden, eind juni om precies te zijn, naar Amerika op vakantie, New York. Dan is mijn vraag of je daar gewoon in elke muziek winkel muziek kan vinden wat redelijk onbekend is.
Ik zit dan te denken aan Big Noyd - Episodes Of A Hustla, Dynospectrum - Dynospectrum, Deep Puddle Dynamics - Taste Of Rain, Nine - Cloud 9, etc etc.
Of moet je dan naar een aparte underground winkel in een buitenwijk die bijna niet te vinden is? Zo ja, weet iemand wat adressen?

Ga naar Greenwich Village, daar zijn een hoop cd stores, met een flink aanbod voor een goede prijs.

Virgin op Time Square is ook groot maar giga duur vind ik.

Ik was er de afgelopen week nog, en idd bij Bleecker Street zit wel een redelijk grote.
Virgin op Times Square is dicht.

Helaas wel, epische winkel was dat.

In Muziek > Algemeen > Goede cd-winkels in New York:

Hallo allemaal,

Binnen enkele weken vertrek ik op reis naar New York. Aangezien de dollar momenteel zo laag staat, lijkt het me wel interessant om daar veel cd's te kopen.
Kent iemand grote en voordelige cd-winkels in New York?
(Ik ben trouwens vooral geïnteresseerd in jazz en in klassieke muziek)
Alvast bedankt!

Rene1979
Snotaap schreef:

Hallo allemaal,

Binnen enkele weken vertrek ik op reis naar New York. Aangezien de dollar momenteel zo laag staat, lijkt het me wel interessant om daar veel cd's te kopen.
Alvast bedankt!

Zie de rest van de discussie

Snotaap schreef:

Hallo allemaal,

Alvast bedankt!

Ik zou doorvliegen naar Los Angeles of San Francisco en naar Amoeba gaan. Alle New York winkels verbleken hiermee vergeleken.

Tja, niet iedereen maakt een hele reis door Amerika

Pooiertje schreef:
Tja, niet iedereen maakt een hele reis door Amerika

Retourtje LA en New York zijn vrijwel even duur.

Het toeval treft dat ik inderdaad doorheen Amerika reis en dat ik dus ook passeer langs LA. (Ik had gewoon in eerste instantie gedacht dat New York het beste aanbod had)

Vraagje aan Running On Empty: hoe is het aanbod van jazz en klassiek in Amoeba? En nog: hoeveel kost een gemiddelde cd er ongeveer?

Snotaap schreef:
Het toeval treft dat ik inderdaad doorheen Amerika reis en dat ik dus ook passeer langs LA. (Ik had gewoon in eerste instantie gedacht dat New York het beste aanbod had)

Vraagje aan Running On Empty: hoe is het aanbod van jazz en klassiek in Amoeba? En nog: hoeveel kost een gemiddelde cd er ongeveer?

Ik kan natuurlijk niets garanderen maar ik ben er elke keer verbaasd over welke aparte afdelingen ze hebben voor diverse muziekstromingen. Ik moet nog ergens een plattegrondje van deze zaak in LA hebben en dat ga ik even zoeken om jouw vraag beter te kunnen beantwoorden.

Gemiddelde kosten: ze verkopen zowel nieuw als 2e hands dus moeilijk te zeggen. Tweedehands meestal tussen de 6 en 10 dollar en nieuw tussen de 14 en 17 dollar ongeveer.

Wanneer ga je? Ik hoop er zelf in September nog heel even langs te gaan.

Ik vertrek begin juli. (Ik veronderstel trouwens dat de winkel niet met vakantie gaat??)

Snotaap schreef:
Ik vertrek begin juli. (Ik veronderstel trouwens dat de winkel niet met vakantie gaat??)

Nee hoor. Zo'n pakhuis kunnen ze niet sluiten voor vakantie. Ik zoek nog even verder voor je naar de plattegrond.

Snotaap schreef:

Heb de beloofde plattegrond nog gevonden ook. Ga naar de Kamerado weblink hieronder en dan tref je onder de foto's van Amoeba de winkelplattegrond aan. De bovenverdieping (DVD's, alles NTSC) is alleen de moeite waard als je nog veel tijd over hebt. Op de 'Main Floor' kun je wel een paar uurtjes zoet zijn. Succes en veel plezier. Mocht je nog een routebeschrijving wensen dan kan ik je die ook nog geven (vanaf LAX airport bijv).

Kamerado Photography

Hartelijk bedankt! Op het eerste gezicht zijn is de jazz-afdeling niet zo groot, maar goed, ik ga het toch eens proberen.

Een routebeschrijving heb ik niet nodig, aangezien we een auto met gps zullen huren. Toch enorm bedankt voor je hulpvaardigheid!

Rene1979
Net terug uit New York is mijn conclusie dat het aanbod tegen valt...

JR Music heeft een aardig Hip Hop aanbod maar niet groots...
Best Buy is een winkel met elektronica en een klein aanod cd's waar je nog wel is wat tussen kan vinden.
Fat Beats is mee vinyl dan cd's en heeft dus een hele kleine afdeling cd's
Vrigin wordt ook door de amerikanen erg gemist.

Rene1979 schreef:
Net terug uit New York is mijn conclusie dat het aanbod tegen valt...

JR Music heeft een aardig Hip Hop aanbod maar niet groots...
Best Buy is een winkel met elektronica en een klein aanod cd's waar je nog wel is wat tussen kan vinden.
Fat Beats is mee vinyl dan cd's en heeft dus een hele kleine afdeling cd's
Vrigin wordt ook door de amerikanen erg gemist.

Er zijn nog maar enkele plekken in de USA waar je fatsoenlijke muziekzaken hebt na het verdwijnen van Virgin en Tower.

Waterloo in Austin, Amoeba in Los Angeles, San Francisco en Berkeley en wellicht nog een paar. Je ziet ze echt overal omvallen. Ook Londen is niet meer wat het was met muziekzaken.

Rene1979
Reis jij heel de USA rond ofzo?

Rene1979 schreef:
Reis jij heel de USA rond ofzo?

Ben er wel vaker dan de gemiddelde Nederlander denk ik

Ook voor werk trouwens (heb een aantal USA klanten).

Kos
Jordy nog iets gekocht in NY? Leuke platenzaken gezien?

Running On Empty schreef:
Er zijn nog maar enkele plekken in de USA waar je fatsoenlijke muziekzaken hebt na het verdwijnen van Virgin en Tower.

Waterloo in Austin, Amoeba in Los Angeles, San Francisco en Berkeley en wellicht nog een paar. Je ziet ze echt overal omvallen. Ook Londen is niet meer wat het was met muziekzaken.

Klopt. Bij ons in Nederland gaat het hard met het sluiten van muziekwinkels, maar in de VS vallen volgens mij nog veel grotere klappen. Vermoedelijk komt dat omdat - zoals vaak - de ontwikkelingen hier wat vóór liggen op die in Nederland. Dat geeft meteen een idee van waar het hier naartoe gaat.

Ik ben ook net terug van een vakantie in de VS en het viel me op dat er inmiddels middelgrote en grote steden zijn waar praktisch geen CD- of platenwinkel meer te vinden is. Ik ben de noordwesthoek van het land doorgereisd - toegegeven, op Seattle na niet de meest voor de hand liggende hoek om op muziekjacht te gaan. Het was een trip vanuit Vancouver (Canada) naar en door nationale parken als Yellowstone en Grand Teton, dus Seattle heb ik links laten liggen.

In Vancouver kon ik nog redelijk slagen, daar heb ik een heel stapeltje moeilijk vindbare tweedehands CD's gevonden in een betrekkelijk kleine winkel die Lyle's Place heet. En er waren nog wel een paar grote zaken waar ik wat van mijn gading vond.
Maar het viel me op dat je in middelgrote steden als Spokane (Washington) en Boise (Idaho) niet of nauwelijks meer echte CD-winkels hebt. Ze staan je zelfs echt een beetje aan te gapen als je er op straat naar informeert.

Amerikanen downloaden muziek of bestellen hun muziek online, zo heb ik me laten vertellen. Dat was best een beetje schokkend, want bij eerdere bezoeken aan de VS - in de jaren negentig en voor het laatst in 2001 - ben ik in een paar grote muziekzaken geweest waar ik me als een kind in een snoepwinkel waande. Amoeba in LA was destijds een van de mooiste en grootste - een waar paradijs voor de liefhebber. Ik heb er destijds úren zoetgebracht.

gaucho schreef:
(quote)

....waar ik me als een kind in een snoepwinkel waande. Amoeba in LA was destijds een van de mooiste en grootste - een waar paradijs voor de liefhebber. Ik heb er destijds úren zoetgebracht.

Beste Gaucho, geniet op de link hieronder nog even van Amoeba in LA

Kamerado Photography

Wish I was there !!

(quote)

Beste Gaucho, geniet op de link hieronder nog even van Amoeba in LA

Kamerado Photography

Wish I was there !!

@ Running On Empty: Weet jij of er toevallig ook zo'n store in Washington DC zit? Ben wel al een paar keer naar de Westcoast geweest en daar bij Amoebe rondgehangen, maar ga nu (welliswaar voor het werk) voor het eerst richting de oostkust.

Mr. Olaf schreef:
(quote)

@ Running On Empty: Weet jij of er toevallig ook zo'n store in Washington DC zit? Ben wel al een paar keer naar de Westcoast geweest en daar bij Amoebe rondgehangen, maar ga nu (welliswaar voor het werk) voor het eerst richting de oostkust.

Mijn ervaringen daar zijn bedroevend. Je kunt in Washington downtown sowieso al in het geheel niet leuk shoppen (allemaal kantoren, het is er na 19 uur uitgestorven) en je moet voor leuk winkelen naar Georgetown, een hippere buitenwijk. Daar heb ik destijds (2003) alleen een Barnes & Nobles kunnen vinden. Er zit ook nog een Borders ergens downtown maar een geweldig muziekwarenhuis zoals Amoeba zul je er niet vinden. Succes. Met een beetje mazzel doe ik over een paar weken Amoeba in Los Angeles nog even aan.

Mijn ervaringen daar zijn bedroevend. Je kunt in Washington downtown sowieso al in het geheel niet leuk shoppen (allemaal kantoren, het is er na 19 uur uitgestorven) en je moet voor leuk winkelen naar Georgetown, een hippere buitenwijk. Daar heb ik destijds (2003) alleen een Barnes & Nobles kunnen vinden. Er zit ook nog een Borders ergens downtown maar een geweldig muziekwarenhuis zoals Amoeba zul je er niet vinden. Succes. Met een beetje mazzel doe ik over een paar weken Amoeba in Los Angeles nog even aan.

Thanks, ik zal eens gaan rondkijken en jij alvast veel plezier in LA! (Ik hoop er volgend jaar of in 2011 weer eens naar toe te gaan)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:57 uur

geplaatst: vandaag om 22:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.