MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / Muziek kopen in USA

zoeken in:
Ik weet niet of ik hier een nieuw topic voor mag/moet openen, maar ik heb een toch wel belangrijke vraag.

Ik ga over een paar maanden, eind juni om precies te zijn, naar Amerika op vakantie, New York. Dan is mijn vraag of je daar gewoon in elke muziek winkel muziek kan vinden wat redelijk onbekend is.
Ik zit dan te denken aan Big Noyd - Episodes Of A Hustla, Dynospectrum - Dynospectrum, Deep Puddle Dynamics - Taste Of Rain, Nine - Cloud 9, etc etc.
Of moet je dan naar een aparte underground winkel in een buitenwijk die bijna niet te vinden is? Zo ja, weet iemand wat adressen?

sq
Ik ben niet heel thuis erg in de hiphop, althans niet op het niveau dat je zoekt. Wel een leuke tip voor NY is: ga naar de Virgin Mega Store op Times Square en koop daar iets van de mensen die voor de deur staan. Kleine hiphopartiesten verkopen daar hun eigen CD´s. Vast niet helemaal legaal, maar wel leuk. Ik was er afgelopen zomer en kocht daar voor 5 dollar deze: CD Baby: G.A.M & DREDON: SMOKIN ACES - cdbaby.com .

Rene1979
Juju, ik ben afgelopen jaar in NY geweest.
Ik kan je twee zaken aanbevelen. Fat Beats op 6th Ave (wel ver buiten het centrum)
En de megastore op Times Square.
Ze hebben echt alles bij de Megastore van Underground tot erg bekend. Ook bij Fat Beats hebben ze veel Underground alleen iets minder groot assortiment. Je kan me eventueel PMén als je meer wilt weten.

Ik heb ook net zoals SQ twee cd's van die gasten voor de deur gekocht. Dit is mij iets minder goed bevallen. Crappy muziek....
Maar ja er zou ook zomaar wel wat tussen kunnen zitten.

Haha dat vind ik wel vet van dat op straat verkopen
Je moet ergens beginnen toch.
Maar bedankt beide, hier kan ik wat mee. Ik schrijf het adres op

Trouwens, zijn de prijzen te doen of is het allemaal boven de 15-20-30 dollar?

Rene1979
Nee gemiddelde cd is daar tussen de 15 en 20 dollar...
Reken wel dat er bij de megastre een tax bovenop komt van 1 dollar ofzo...Maar meestal is een cd rond de 14 dollar...

Ow, dat valt me best tegen. Maar ach ja voor echte onbekende classics moet je wat neerleggen natuurlijk. Nogmaals bedankt

sq
Kan het verhaal van Rene1979 bevestigen. Normale prijs toen ik er was (heb de bonnetjes weer opgezocht - ik bewaar ze altijd als souvenir) was $16,99, en bij de kassa komt er 8% NY tax overheen. Evengoed was dat in die tijd ongeveer gelijk aan 12 euro. En natuurlijk zijn er ook aanbiedingen, zeker bij de grote titels. Illmatic, had ik nog niet en leek me een leuke gelegenheid om die maar te kopen, kostte maar 8 dollar.

Ja dat is hier meestal met de classics ook.
Ik ga btw nog 2 weken naar Buffalo, geld daar een andere tax? Of is dat gebaseerd op de staat?

Macabre
Zijn jullie in alle 5 Boroughs geweest?

A-Wax
In Los Angeles Downtown Zijn Vet Veel Platenwinkels Die Veel Underground Muziek Van De Westkust Hebben.

Positive Energy Always Corrects Errors.

Rene1979
@Macabre...

Niet in alle 5...
Je kan ook niet overal veilig lopen...
Brooklyn en Queens en Bronx zijn wel aardig te doen maar ook zeker niet overal. ..
Kan je wel aanraden naar Brooklyn Heights en naar de winkelstrat aldaar te gaan

Ik was in maart in San Francisco en de Virgin Megastore hield uitverkoop vanwege opheffing. Al eerder was de grootste Virgin Megastore in LA gesloten. Toen ben ik gaan zoeken en alle Virgin Megastores gaan sluiten omdat Richard Branson de keten heeft verkocht. Het is vooral een kwestie die om real estate gaat. Jammer dus maar eind April schijnt de Virgin Megastore op Times Square definitief ook te sluiten.

In New York weet ik nog J&R voor je op Park Row, vlakbij de Brooklyn Bridge. Hele aardige zaak en flink ruim. Verder moet je geloof ik ook even zoeken op Beale Street (Ik meen in Little Italy).

Vlieg even door naar LA en ga naar Amoeba op Sunset Boulevard, dat is een echte snoepwinkel voor de verzamelaar, zie foto's op Kamerado Photography

Succes !

Oh dat is toch zo typisch he dat net als ik ga, een maand van te voren die winkel sluit . Maargoed, erg bedankt voor die andere winkels, ik zal ze opschrijven

JLjuju schreef:
Ow, dat valt me best tegen. Maar ach ja voor echte onbekende classics moet je wat neerleggen natuurlijk. Nogmaals bedankt

je moet er wel rekening mee houden dat de dollar best laag staat dus 15 dollar is maar iets van 10 euro ofzo. Sowieso zou ik als ik jou was veel shit in Amerika kopen omdat het nu goedkoop is enzo

raffael77
Kijk wel uit dat je niet teveel albums koopt.
Bij het vliegveld controleren ze streng. Pakken ze je met teveel goederen moet je belasting betalen.
Hoeveel weet ik niet precies. Vrienden van mij zijn toen gepakt.
Ze hadden ook kleding maar ze moesten iets van 500 dollar betalen samen.

Een andere maat van mij had een cd of 30 gekocht.
De tip die hij gaf was alle cd's uit hoesje halen en hoesjes weg doen. Die van plastic dan natuurlijk.
In de koffer had hij ze tussen de kleren gedaan die hij kocht of zelf bij zich had. Laagje kleren, laagje cd's. Laagje klren enz.

Mijn planning is ook naar NY te gaan.

raffael77 schreef:

De tip die hij gaf was alle cd's uit hoesje halen en hoesjes weg doen. Die van plastic dan natuurlijk.

Dat zou ik echt nooit doen, het zijn juist de hoesjes die ervoor zorgen dat ik een album zou kopen

raffael77
Ik bedoel wel de plastic hoesjes niet de boekjes en als het van die kartonnen dingen zijn dan moet het maar op dezelfde manier als dat ik heb aangegeven.

De koffer gaat namelijk door een scanner heen en als je teveel cd's bij je hebt mot je dokken.

Oh, kan best. Mijn vader had daar geen last van, die kwam met een hele hoop CD's gewoon thuis zonder extra te hoeven betalen.

Dollarkoers: In het algemeen redelijk gunstig. CD's zijn in het algemeen al wat voordeliger in de USA en met de koerswinst daarbij valt het mij altijd mee. Leuker dan in Nederland.

Douane Controle: Deze vindt alleen plaats als je Nederland binnenkomt. Valt mij altijd mee en als je met vrouw of vriendin reist loop je in het algemeen nog minder risico er uit gehaald te worden dan wanneer je alleen reist. Je betaalt volgens mij belasting over het bedrag dat je te veel invoert en inmiddels mag je iets van 430 Euro invoeren. Ik ben er ooit eens uitgepikt en had toen 50 CD's bij en nog andere spullen en moest iets van 150 Gulden betalen. Viel me zat mee en nog steeds dikke winst.

Plastic hoesjes: Als ik veel CD's bij me heb dan laat ik de plastic jewel cases vaak achter. Ze zijn (als je 2e hands koopt) nogal eens flink lelijk geworden en ze kosten hier bij de meeste online handelaars geen drol. Als je echt veel gaat kopen kun je voor het vervoer een kartonnen doosje op maat maken waar er een stuk of 50 in kunnen en alvast platgevouwen in je koffer meenemen . Deed ik vroeger ook altijd.

J & R in New York op Park Row zijn een stuk of 10 panden naast elkaar (Fotowinkel, Electronica etc etc.) De CD store zit ergens in het midden. Zie ook http://www.jr.com/information/directions.jsp

Succes

Dankje wel! Aan deze info heb ik echt iets. Ik heb geen problemen met hoesjes achterlaten, maar wel met booklets etc. Daar koop je, wat Misorabi zei, deels een album ook voor.
Dankje voor de raad

Trouwens, vandaag zag ik toevallig die winkel Fat Beats op tv (MTV). Ligt die winkel in Brooklyn ofzo? Of ligt die in het midden van Manhattan daar tussen Lower Manhattan en Central park?

JLjuju schreef:
Dankje wel! Aan deze info heb ik echt iets. Ik heb geen problemen met hoesjes achterlaten, maar wel met booklets etc. Daar koop je, wat Misorabi zei, deels een album ook voor.
Dankje voor de raad

Trouwens, vandaag zag ik toevallig die winkel Fat Beats op tv (MTV). Ligt die winkel in Brooklyn ofzo? Of ligt die in het midden van Manhattan daar tussen Lower Manhattan en Central park?

Ja booklets (& digipacks) moet je nooit weggooien. Het gaat puur om het overbodige plastic dat je thuis kunt vervangen.

Fat Beats ligt in Greenwhich Village, een hele prettige wijk ongeveer halverwege tussen de Brooklyn Bridge en Times Square. Een leuke flinke wandeling maar de metro werkt ook perfect, 6 rittenkaart voor 10 dollar geloof ik. New York is echt een te gekke stad.

Rene1979
Damn! Gaat virgin sluiten?
Zitten er toch meer in New York?

Rene1979 schreef:
Damn! Gaat virgin sluiten?
Zitten er toch meer in New York?

Alle Virgin's gaan uiteindelijk sluiten. Las Vegas was de eerste en vermoedelijk is Orlando de laatste. Ik geloof niet dat er meer zitten in New York. Er zaten wel 2 Tower Records maar die zijn al 2 jaar failliet.

Dus toch naar J&R dan maar.

Rene1979
Heb even zitten kijken op de site van J&R daar ga ik dus heen.!
J&R en Fat Beats worden twee stops in september.!

Rene1979 schreef:
Heb even zitten kijken op de site van J&R daar ga ik dus heen.!
J&R en Fat Beats worden twee stops in september.!

Ik ben in September ook bij J&R

Rene1979
Niet alles wegkapen he (hiphop dan)

Rene1979 schreef:
Niet alles wegkapen he (hiphop dan)

Is goed als jij de Classic Rock met rust laat

Bedankt alweer, Running On Empty

Verkopen ze ook bij de bovengenoemde winkels LP's?

Rene1979
Running On Empty schreef:
(quote)

Is goed als jij de Classic Rock met rust laat

Zal ik doen!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:37 uur

geplaatst: vandaag om 00:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.