menu

Muziek / Koop en Ruil / Te koop: vinyl

zoeken in:
geplaatst:
Te koop/ruil:

Jason Isbell & 400 Unit - The Nashville Sound (Mint)
Screaming Trees - Dust (NM)
Billie Holiday - Lady sings the blues - 2020 Vinyl Me, Please reissue (Mint)
Drive By Truckers - The Unraveling (NM)
Paul Cauthen - Room 41 (NM)
Pearl Jam - Unplugged (2021) (Mint)
Golden Earring - Live - 2021 Music on Vinyl reissue - (Mint)

Gezocht:

No Quarter (Page & Plant) - Unledded
Robert Plant & Allison Krauss - Raising Sand
Pete Rock - Soul Survivor (deel 1)
Jay Z - American Gangster

Evt. Interesse via PM aub

geplaatst:
Te koop/ruil tegen CD('s):

Flex Mathews, Damu The Fudgemunk ‎– Dreams & Vibrations (niet in seal meer, maar nooit gespeeld)
Godfather Don & Jazz Spastiks - Straight From The Gutter / Kick The Ballistics (ongespeeld)
The Good People ‎– Good For Nuthin' (ongespeeld)

geplaatst:
Ik heb ongeveer 20 lp's van Willie Nelson te koop in goede staat (variërend van vg+ tot nm). Prijs €2,- per stuk excl. Verzendkosten. Bij afname van de hele partij is korting bespreekbaar. Bij interesse kan ik zorgen voor een complete lijst van de aangeboden platen.

geplaatst:
Lp's zijn inmiddels verkocht.

geplaatst:
ForWhomThePeteTolls schreef:
Te koop/ruil tegen CD('s):

Flex Mathews, Damu The Fudgemunk ‎– Dreams & Vibrations (niet in seal meer, maar nooit gespeeld)
Godfather Don & Jazz Spastiks - Straight From The Gutter / Kick The Ballistics (ongespeeld)
The Good People ‎– Good For Nuthin' (ongespeeld)

Alle 3 verkocht ondertussen.

Germ (crew)
geplaatst:
Kan ik iemand ook blij maken met deze drie 80s hardrock/heavy metal albums? Ik doe er niets meer mee.

Krokus-Hardware
April Wine-Harder Faster
April Wine-Walking Through Fire

Alle drie in VG+ conditie.

geplaatst:
LP's te koop:
* Siouxsie & The Banshees ‎– Through The Looking Glass (German pressing) Vinyl/Hoes VG+ (10 euro)
* The Triffids ‎– Calenture (German pressing) Vinyl/Hoes VG++ ( 7.50 euro)
* John Hiatt - Bring The Family (English Pressing - met afwijkende hoes) Vinyl/Hoes VG+ (7.50)
* Paul Simon - Graceland (reissue uit 2012) Vinyl/Hoes VG++ (10 euro)
* Do right man - Dann Penn (MOV versie) Vinyl/Hoes VG +++ (15 euro)

geplaatst:
Ik heb een hoop (voornamelijk prog en fusion, maar ook rock en pop) te koop via Discogs, maar kan ook langs discogs verkopen. Voor Musicmeter-leden kan er bovendien wat aan de prijs worden gedaan:

Vinyl Records, CDs, and More from Monsieur_Renard For Sale at Discogs Marketplace

geplaatst:
Mssr Renard schreef:
Ik heb een hoop (voornamelijk prog en fusion, maar ook rock en pop) te koop via Discogs, maar kan ook langs discogs verkopen. Voor Musicmeter-leden kan er bovendien wat aan de prijs worden gedaan:

Vinyl Records, CDs, and More from Monsieur_Renard For Sale at Discogs Marketplace

Unavailable in United Kingdom

geplaatst:
Poles Apart schreef:
(quote)

Unavailable in United Kingdom

Dat komt door de Brexit. En iets met VAT wat ik niet snap. Daarbij wil ik het liefste geen gebruik maken van luchtpost. Maar als er iets tussen zit, kunnen we wel via de PM hier tot een vergelijk komen, toch?

Ik heb nog wat plaatjes te koop.

Bij interesse, graag een PM.

Altijd leuk: mensen die denken dat ze met het huidige prijspeil van (sommige) langspeelplaten goud in handen hebben. Maar je kunt het ook overdrijven, toch? ≥ Nirvana - Nevermind DGC-24425 1991 US LP — Vinyl | Overige Vinyl — Marktplaats

Vraagprijs 900 euro, bieden vanaf 700 euro. En dan rubriceren in de categorie 'Overig vinyl'. Duidelijk iemand die er verstand van heeft...
En voor de duidelijkheid: nee, ik ben niet de aanbieder. Heb de originele 1991-LP zelf ook. Duitse persing, maar dan in nieuwstaat. Zou die nog wat waard zijn? Niet dat ik ook maar overweeg om hem te verkopen...

Toegegeven: het verschil tussen de Amerikaanse en EU-persing is wel groot, als we op Discogs moeten afgaan. En de Marktplaats-aanbieder heeft zich ongetwijfeld hierdoor laten leiden:

Nirvana - Nevermind (Vinyl, US, 1991) For Sale | Discogs
Nirvana - Nevermind (Vinyl, Europe, 1991) For Sale | Discogs

Maar of je zo'n bedrag er ook voor gaat krijgen? Zijn dit tegenwoordig realistische prijzen en ben ik 'out of touch' met de huidige vinylmarkt? Of is dit toch een beetje gekkigheid?

€700,- is nooit een reële prijs, voor geen enkele LP.

Dit soort lp's zijn niet om te beluisteren, maar zijn investeringen. Een excollega handelde in special edition sneakerschoenen. Voor een x prijs kopen en dan duurder verkopen.

Maandelijks presenteert Discogs een lijstje met duurste platen die maand.

Daar staan singles van onbekende funk of punkartiesten bij voor een paar duizend euro.
Most expensive items sold in Discogs Marketplace for August 2021 by discogs | Discogs Lists

Edgar18 schreef:
€700,- is nooit een reële prijs, voor geen enkele LP.

Als ik deze 7" Spinner - discogs.com ooit voor die prijs origineel, compleet en in zeer goede staat zou tegenkomen, zou ik geen moment hoeven te aarzelen

Heb ooit een exemplaar gezien bij een fave Deense schijvenhandelaar (op de grote platenbeurs), maar daarvan was de single zelf nauwelijks draaibaar, rest was compleet en puntgaaf; tja ...

Mjuman schreef:
Als ik deze 7" Spinner - discogs.com ooit voor die prijs origineel, compleet en in zeer goede staat zou tegenkomen, zou ik geen moment hoeven te aarzelen
Omdat je hem zelf graag wil hebben of omdat je er een mooie winst op kan maken als je hem weer van de hand doet?

Mjuman schreef:

Edgar18 schreef:
Omdat je hem zelf graag wil hebben of omdat je er een mooie winst op kan maken als je hem weer van de hand doet?

Doodgewoon voor de hep , heel bijzondere release - I know, gewoon een ouderwetsche H3-patiënt. Al geprobeerd af te kicken, maar dat lukt niet - voor sommige dingen tast je gewoon in de buidel en mijn wederhelft is dan superverbaasd dat je een (eindelijk) verworven album het liefst geseald zou willen bewaren Stel je voor je hebt eindelijk oiginele FACT 14 verworven en door een onhandige move maak je een diepe kras over de lp

Ben niet zo van de winst maken op albums - dan was ik wel de handel in gegaan. Vaak genoeg meegemaakt dat mensen handelden en verzamelden (ineen) en dat vergt gewoon een bepaalde (strikte) mindset en engelengeduld. Koop zelden iets extra (voor wederverkoop); eigenlijk alleen als de prijs imo laag is en ik iemand er een plezier mee kan doen.

Ik vraag me af waarom je zo’n ad uitgerekend op marktplaats zet.

De duurste platen die ooit heb gekocht waren:

Gov't Mule - The Deep End Volume 1 (150,=)
Uriah Heep - Sonic Origami (100,=)

En verder wel een zwik platen tussen de 25 en de 50 euro.

De vinyl-issue van Dose van Gov't Mule is rond de 400 euro en dat is gewoon belachelijk en ga ik niet doen. Ik wacht wel op een RSD of MoV exemplaar, want die komt er vast wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.