MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / Vinylland, voor al je favoriete platen!

zoeken in:
Als doorwinterd MusicMeter-habitué (ehum) wordt het wel 's tijd voor wat sluikreclame

Eén van mijn hobby's is namelijk het verkopen van Vinyl via ebay en aangezien jullie alllemaal muziekfreaks zijn net als ik moet dit jullie wel interesseren. Neem zeker een kijkje in het aanbod dat haast wekelijks wordt aangevuld met goedkope klassiekers. Bonne chance!

http://search.benl.ebay.be/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZvinyllandia

Dit heb ik vroeger ook veel gedaan zeg, ik kocht platen bij verschillende handelaars en beurzen en zelfs van particulieren, en daar zocht ik uit wat ik mooi zelf mooi vond, die verkocht ik met 2 gulden winst en de rest met 1 gulden. Het was meer een hobby dan een bijbaantje, maar in een goede maand had ik zo wel 30/40 gulden. Pas toen het een beetje in de mode raakte ben ik er meer gestopt ik kon geen platen meer inkopen voor 2 gulden en verkopen voor drie.

Eddie schreef:
en daar zocht ik uit wat ik mooi zelf mooi vond, die verkocht ik

Deze hou ik wel voor mezelf, als ik ze al niet dubbel heb natuurlijk
Het is idd wel zo dat je kunt spreken van een klein Vinyl-revival. De "hype", als we het al zo kunnen noemen, is echter zeker nog niet tot zijn volle wasdom gegroeid...

Dat je dubbele wilt verkopen kan ik begrijpen, maar zodra ik een lp koop ook al is het niet mijn smaak, houd ik hem toch (nostalgie)

ik heb ooit eens de originele dubbele "white album" van de Beatles geruild voor een paar vage singletjes voor mijn jukebox (met de originele poster erbij.... )
tot op de dag van vandaag tot op m'n botten spijt

Sietse
dat is echt niet slim...

zelfs ik, ik hou totaal niet (ik herhaal: NIET) van de beatles, zou die NOOIT weg doen. Ik ken iemand die heeft de originele versie met de poster en de foto's (dat was weer iets extra's eerste persing ofzo) van zijn ouders gekregen. Ik denk dat ie die NOOIT weg zal doen...ik denk dat hij de waarde ongeveer wel kent.

Originele Beatles-lp's kunnen inderdaad enkele tientallen euro's waard zijn. Het vinylwereldje is er echt één van collectors. De belangrijkste criteria voor prijsbepaling zijn ten eerste vanzelfsprekend de staat van de plaat (gaande van poor over fair, good, very good, excellent, near mint tot mint - zijnde perfecte staat). Ten tweede de persing en de labels: is de lp een originele persing, een first pressing, of gaat het om een misprint (veel geld waard, want speciaal). Ten derde is er het land van uitgave. Hier is er één maatstaf, UK-lp's spannen de kroon. Ten vierde is er natuurlijk de kwalitiet van de muziek en het imago en de verkoopcijfers van de bands in kwestie.

voorbeelden:
Voor een originele UK-pressing van Jimi Hendrix' Electric Ladyland (de vermaarde nude-cover) in Mint-conditie kan de prijs tot boven de 100 euro's gaan.
Voor platen van Nick Drake (criterium: haast onvindbaar wegens lage verkoopcijfers) betaal je je eveneens blauw.
Voor een repressing in very good condition van gevestigde waarden als Pink Floyd en The Beatles wordt over het algemeen meer dan 5 euro neergeteld.

Anderzijds is het zo dat een enorme schat aan lp's voor spotprijzen (onder de 5 euro) kunnen aangeschaft worden. Daarom zijn en blijven lp's een goedkoop en authentiek alternatief voor elke muziekliefhebber.

Best leuk die handel in vinyl, maar vaak komt het er toch op neer, dat de prijs bepaald wordt door wat de gek er voor geeft. Jaren geleden een singletje van Genesis verkocht voor 100 Euro, terwijl het naar mijn idee toch niet zo'n bijzonder exemplaar was. Spot the Pigeon in de 7inch uitvoering.

Maar soms zie je ook wel handelaren op markten staan die gewoon overvragen. Kopen spullen in voor 1 of 2 euro en zetten het dan doodleuk te koop voor 20-25 euro.

Ze zeggen onder het mom van ik neem het risico, maar in feite is het gewoon een muziekliefhebber op kosten jagen.

er is een prachtige vinyl-winkel in mijn buurt met heel erg veel tweedehands platen. maar daar is echt heel veel 5 euro. (saucerfull of secrets van pink floyd ook, maar die is volgens mij veel meer waard) .velvet underground & nico was 15 euro.

Joy
kheb hier en daar ook wel wat dubbel, maar doe het toch niet weg:)

(afbeelding)

Alleen als ik het kan ruilen tegen werk van zappa:)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:00 uur

geplaatst: vandaag om 08:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.