menu

De Site / Gebruikers / John Doe shared zijn electronic compilation

zoeken in:
avatar van John Doe
Ik heb gedurende lange tijd een mixtape voor mezelf zitten uitdokteren van electronische favoriete tracks. Ik wil het wel met iedereen delen zodat het ook wat voor anderen kan betekenen en misschien wat inzicht kan geven in de electronische muziek en de smaak van John Doe. Voor mij betekent dit werk in ieder geval heel veel.

Tracklist:
1. Cybotron - Clear (1982)
2. Fallout - The Morning After (1987)
3. Autechre - Clipper (1995)
4. Aphex Twin - Ageispolis (1985-1992)
5. Reload - Ehn (1993)
6. Coil - Further Back & Faster (1991)
7. Boards of Canada - Everything You Do Is A Balloon (1996)

Download

De stijl van deze favorieten zal ik beschrijven als atmosferische, emotionele nummers met vette beats en een soort spirituele lading. De nummers zijn speciaal geconverteerd en ge-edit voor de compilatie. Dus niet bij elkaar zoeken, downloaden maar!

avatar van herman
Ik ben benieuwd! De tracks van Autechre en BoC ken ik al, dus ik heb al een beetje houvast. Was zelf trouwens met iets soortgelijks bezig, maar dat komt later wel een keer.

Sietse
ik pas...meeste ken ik al. Eigenlijk alleen Cybotron en Fallout zeggen me zo 1,2,3 niks.

avatar van John Doe
herman schreef:
Ik ben benieuwd! De tracks van Autechre en BoC ken ik al, dus ik heb al een beetje houvast. Was zelf trouwens met iets soortgelijks bezig, maar dat komt later wel een keer.
Voor de track van Autechre heb ik de twee voorgangers een soort ideale intro laten vormen om beter begrip mogelijk te maken en een ode te geven. Dit zijn ook inspiratoren geweest van Autechre, de excentrieke track van Coil tegen het eind ook en de Fallout track is een favoriet van Aphex Twin. Omdat de inspiratie doorwerkt zit overal een soort onzichtbare cohesie en dat was waar ik naar opzoek was. BoC geeft als afsluiter zoeen beetje mijn ultieme favoriet.

avatar van John Doe
Sietse schreef:
alleen Cybotron en Fallout zeggen me zo 1,2,3 niks.
Heel raar, die van Cybotron wordt beschouwd als de allereerste techno track. Maar bij jou past dat inderdaad niet zo denk ik ook.

avatar van Yak
Yak
Download loopt binnen. 'Clear' is natuurlijk de klapper, één van de fijnste electronic nummers ooit geproduceerd.

Sietse
John Doe schreef:
(quote)
Heel raar, die van Cybotron wordt beschouwd als de allereerste techno track. Maar bij jou past dat inderdaad niet zo denk ik ook.


Techno is inderdaad niet echt mijn ding, zelfs niet de klassiekers...kan er niet zo veel mee.

avatar van John Doe
Ik ben wel benieuwd trouwens naar de reacties van de mensen die het gedownload en vaker beluisterd hebben

Trage download .
Nog 22 min wachten .

Hehe klaar, morgen eens luisteren .

avatar van John Doe
Dat gaat toch nog wel. Niet zo verwend, teveel ijsjes gehad in je jeugd ofzo. Om de muziek een beetje goed te doorgronden heb jij nog wel minimaal 2200 minuten nodig Dan maken die 22 minuten ook minder uit. Verder wel een goede smaak voor een 14 jarige. Alleen dit is ietsje anders.

avatar van herman
Iceman schreef:
Trage download .
Nog 22 min wachten .


Wat zijn we toch verwend tegenwoordig.

Vroeger moesten mensen soms weken wachten, voordat de hofnar zin had om een keer een liedje te zingen.

avatar van andré
herman schreef:
(quote)


Wat zijn we toch verwend tegenwoordig.

Vroeger moesten mensen soms weken wachten, voordat de hofnar zin had om een keer een liedje te zingen.


Tja, dat waren nog eens tijden... En het was helemaal een domper als dan nét de Blues-hofnar of R&B-hofnar langskwam, kon je wéér weken wachten op goeie muziek

avatar van Goodfella
Aardige verzameling tracks hoor, al kan je mij met zoiets niet echt verrassen ofzo . De grote namen zorgen voor de beste tracks.

avatar van John Doe
Het zijn eigenlijk allemaal wel grote namen, op Fallout na (maar ik weet wel welke je bedoelt)

John Doe schreef:
Dat gaat toch nog wel. Niet zo verwend, teveel ijsjes gehad in je jeugd ofzo. Om de muziek een beetje goed te doorgronden heb jij nog wel minimaal 2200 minuten nodig Dan maken die 22 minuten ook minder uit. Verder wel een goede smaak voor een 14 jarige. Alleen dit is ietsje anders.


zo veel ijsjes heb ik niet gehad hoor.
Ik moet nog veel muziek leren kennen dus ik dacht ach download dit maar wie weet vind ik het nog wat...

Chille muziek hoor John .

avatar van John Doe
Mooi dat je het waardeert

avatar van herman
Ik ben het nu aan het luisteren.

Die track van Cybotron kende ik nog niet, maar het is verder zo ongeveer de hele basistrack van Missy Elliott's Lose Control, dus zo verrassend nieuw was het nummer ook niet. Leuk nummer wel, maar niet echt iets dat me kan raken. Meer van historisch perspectief enzo.

Dat nummer van Fallout is wel een ontdekking. Ken je ze alleen via Aphex Twin? Want hier zou ik wel meer van willen horen eigenlijk. Na een tijdje wordt het wel een beetje eentonig, maar het zit wel goed in elkaar en ik kan me goed voorstellen dat je dit 'emotioneel' noemt.

Daarna twee die ik al ken, van Autechre en Aphex Twin. Mooie tracks. Het woord 'spiritueel' is ook wel goed gekozen. Goede muziek om de nacht mee door te komen.

Het nummer van Reload kreeg ik helaas niet uitgepakt. Volgens mij Winrar is die file corrupt.

De track van Coil is het niet zo voor me, geloof ik. Op de een of andere manier weet het me niet te pakken.

Het nummer van Boards tenslotte kende ik natuurlijk al en ook voor mij is dit even mijn favorieten van ze.

Kortom: leuke mix, laat er maar meer komen. Die Fallout wil ik wel meer van horen.

avatar van John Doe
Fallout ben ik achter gekomen doordat het door Autechre in een top 5 van favoriete tracks was geplaatst. Later hoorde ik een minuscule sample ervan terug in een nummer van Aphex Twin (''Analogue Bubblebath'' op 4'32 ) Denk dat dit een knipoog is voor inspiratie, in beide zit ook een soort paradijselijke sfeer).

Leuk dat je opmerkt hoe goed deze wel niet in elkaar zit.

Zal die Cybotron track wel wat vaker proberen te luisteren herman (kan ik iedereen natuurlijk altijd aanraden bij favorieten van mij, maar toch). Probeer vooral de sfeer te ruiken. Die zit heel extreem behouden in alle geluiden, het is werkelijk geniaal. Veel beter dan de Fallout track, terwijl ik die met ''5'' beoordeel, maar natuurlijk is dit slechts mijn mening. De Coil track is pas na een stuk of 5 luisterbeurten definitief in m'n armen gesloten. Is de meest complexe track van het stel. Ritmisch zeer complex. Heel erg psychedelisch, spiritueel en cool vind ik het nu.

Het nummer van Reload kreeg ik helaas niet uitgepakt. Volgens mij Winrar is die file corrupt.
Hebben meer mensen dit? (volgens mij niet) Zal ik zeker nog eens sturen. Is niet mijn ultieme favoriet van dit stel, maar ik heb 'm wel ertussen bedoeld.

Als je op de achtergrond synth let, krijgt het nummer een heel diepe indruk. Om niet te spreken van de prachtige melodie op delay die op driekwart er nog bijkomt!

Ik ben ook een echte mix aan het voorbereiden

avatar van herman
Ik zal die Cybotron-track ook nog wel vaker draaien. Het zou nu een 3,5 opleveren oid.

Ik ken de AB-reeks van Aphex Twin niet, maar als ik ze eens hoor, dan zal ik op die referentie letten. Toch wel leuk als ze dat soort grapjes erin stoppen.

avatar van John Doe
Het gaat voor alle duidelijkheid om het nummer dat ''Analogue Bubblebath'' heet en op Analogue Bubblebath 1 staat. Geweldig nummer, komt vlak na Ageispolis in m'n nog niet bestaande Aphex Twin top-10

avatar van herman
Ok. Ik moet sowieso nog een hoop Aphex Twin hebben hoor. Heb alleen maar de SAW's en het RDJ-album. Oh, en de single van Window Licker. De andere zaken die ik van hem ken, heb ik in digitale vorm... Alhoewel ik Druqks erg wisselend vind, denk ik wel dat dat de eerste aanschaf gaat worden. Moet hem alleen nog even midprice tegen komen...

Of misschien toch maar wat ouder spul van hem? Ach, ik merk het wel.

avatar van Reijersen
Ik ga het toch een proberen.

avatar van T.O.
Ik ook.

Ik lees net overigens dat Fallout een project was van latere hardcoreproducer Lenny Dee

avatar van T.O.
Leuke verzameling nummers, alhoewel ik de helft al kende. Ben vooral blij met de tracks van Fallout en BoC, bedankt

avatar van John Doe
Heel graag gedaan hoor. Die naam Lenny Dee viel me vroeger ook al op, wist dat 'ie een grote in de hardcore was, maar meer niet.

Deze verzameling is niet per se bedoeld om de beste obscuurdere tracks te vinden Ik ben daar nooit lang gericht naar opzoek geweest, dat zal nog wel ten dele komen denk ik. Wel laat dit zien waar mijn reis op dit moment is. Voor niet electronica bekenden is deze mixtape een kans om een paar creme de la creme tracks mee te pakken die je anders niet zo snel allemaal zou tegenkomen. Voor mensen die wel hierin hebben gezeten, zitten er 1-3 nieuwe tracks tussen ja. De volgorde/samenstelling en de pure lange-termijn favoriet status gaat het voor mij hier om.

Kende je de BoC track trouwens nog niet? Wauw, blij je hiermee van dienst te zijn

avatar van brooklyn
edit: hij doet het al. Leuk initiatief, zal binnenkort ook eens een mixje maken met wat onbekender werk...

avatar van John Doe
Daar kijk ik graag naar uit. Evenals die van herman

avatar van T.O.
Ja ik moet ook maar eens zoiets proberen

Gast
geplaatst: vandaag om 15:39 uur

geplaatst: vandaag om 15:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.