menu

De Site / Gebruikers / Wat stond er op 1 toen jij geboren werd?

zoeken in:
Hendrik68
Hoe zou het toch gaan met Hein Simons? Ben ik wel heel benieuwd naar nu ik heb ontdekt dat hij ten tijde van mijn geboorte op 1 stond met: Ich bau dir ein Schloss. Ik kan hem nog meezingen ook. Maar ja ik ben ook gedeeltelijk Oosterbuur.

avatar van AdrieMeijer
Toen ik werd geboren bestond er nog niet eens een Top 40. Ik weet wel dat mijn moeder altijd "Zwei Kleine Italiener" van Conny Froboess zong tijdens het dichtstrikken van mijn schoentjes, in een leuke mengeling van Nederlands en Duits. Maar dat was alweer een paar jaar na mijn geboorte.
Mijn muzieksmaak is later toch een geheel andere kant opgegaan.

avatar van Onweerwolf
Zwei Kleine Italiener mag toch gerust een kleine klassieker worden genoemd.

Hendrik68
Volgens mij hebben mijn ouders nog een LP met 20 Superschlager of zoiets waar zowel Heintje als Conny Froboess opstaan. Mijn prilste jeugd bestond uit Schlagers en Country. Voor dat laatste ben ik dankbaar. Voor het eerste.....tja je kan zeggen wat je wilt maar zo'n Denny Christian kan live een show neerzetten dat is ongelofelijk kan ik uit eigen ervaring vertellen. Al heb je nog zo'n hekel aan die muziek je gaat er automatisch in mee. Ik kan me echter niet voorstellen dat er ooit nog een baby geboren gaat worden op een datum dat een Schlager op nummer 1 staat.

avatar van Onweerwolf
Schlager is nog steeds enorm populair, kijk maar naar Jan Smit en Frans Bauer.

avatar van 2MY
2MY
... en die hebben baby's!

of ging het daar niet over

avatar van Arrie
Ik heb thuis het boek "50 jaar nummer 1-hits" liggen, een mooi boek dat alle nummer 1-hits afgaat en er allerlei informatie bij geeft. Voor de nummer 1-hits van voor de officiele top 40 worden andere hitlijsten gebruikt, en het begint in 1956 met de hitparade van Elseviers Weekblad. Zodoende kon ik dus opzoeken wat er op nummer 1 in dat blad stond toen AdrieMeijer geboren werd, en dat is nog een mooie ook, namelijk: The Platters - The Great Pretender.

avatar van AdrieMeijer
Hee, dank je wel! Ik wist niet dat dat nummer al zó oud was. Dat is het kenmerk van een echte klassieker, denk ik.

avatar van LZA
LZA
NL: Breakfast in America - Supertramp

UK: Bright Eyes - Art Garfunkel

USA: Knock On Wood - Amii Stewart

avatar van freakey
NL: Little Man - Sonny & Cher.... ik ben ook een klein manneke (1.72)....

avatar van ranboy
LZA schreef:
NL: Breakfast in America - Supertramp

UK: Bright Eyes - Art Garfunkel

USA: Knock On Wood - Amii Stewart


Helaas heeft Breakfast in America in Nederland nooit op 1 gestaan. Sterker nog: nummer 16 was de hoogste positie! Waarschijnlijk stond op dat moment wel het album Breakfast in America op 1.
Als single kun je kiezen uit Lay your love on me van Racey (op 7 april op 1 gekomen), of In the Navy van The Village People (op 21 april op 1 gekomen). Beide niet echt van het Supertramp-niveau .

spit.tsvnami
United States: Honey - Mariah Carey
United Kingdom: The Drugs Don't Work - The Verve
Australia: Men In Black - Will Smith

avatar van arcade monkeys
UK: Blur - Country House
USA: Michael Jackson - You are not alone

avatar van dazzler
UK - Thunderclap Newman - Something in the Air

Twee dagen na mijn geboorte landde Apollo XI op de maan.


NL - Aphrodite's Child - I Want to Live

Say no more!


BE - The Beatles - The Ballad of John and Yoko

Ik werd dan ook een pure popliefhebber.


US - Zager & Evans - In the Year 2525

En hopelijk heb ik nog een paar jaartjes te gaan dan.

avatar van vigil
Edwynn schreef:
Wat grappig.

Bohemian Rhapsody stond op 1 toen ik ter wereld kwam.

In de top 100 allertijden?

avatar van HugovdBos
NL: UB40 - Kingston Town

Relaxed nummertje van UB40


USA: Sinead O Connor - Nothing Compares 2 U

Een beetje jammer dit niet echt mijn nummer


UK: Adamski Feat. Seal - Killer

Altijd al een liefhebber geweest van 90's dance

avatar van Edwynn
Goed. Om het compleet te maken dan.

Billboard 100:

Barry Manilow - I Write The Songs

Uk singles chart:

Queen - Bohemian Rhapsody

NL Top 40:

Queen - Bohemian Rhapsody

BRT top 30:

Pussycat - Mississippi

ClassicProgRock1
NL - Doe Maar - De Bom

Ik was de bom.

UK - Renee and Renato - Save Your Love

Nooit van gehoord.

US - Daryll Hall & John Oates - Man Eater

She chewed me up.

avatar van bas2204
UK - Deeply Dippy - Right Said Fred
US - Jump - Kris Kross

Beiden ken ik zo niet. Echter in Nederland stond een nummer op één dat ik nog nu ook enorm waardeer: Under the Bridge van Red Hot Chili Peppers.

avatar van Arrie
Ik vind zowel Deeply Dippy als Jump eigenlijk leuker dan Under the Bridge.

avatar van bas2204
Jump ken ik wel (nu ik het eens op youtube heb opgezocht) maar is niet echt mijn soort muziek, dus daardoor kwam de naam me niet echt bekend voor. Deeply Dippy kon ik echt niet, maar het heeft me ook zeker niet aangezet meer van Right Said Fred te gaan luisteren.

avatar van Arrie
Had niet anders verwacht. Maar Jump is gewoon een echte klassieker, en de hitjes van Right Said Fred de leukere popmuziek. I'm Too Sexy ken je wel, Don't Talk Just Kiss vind ik altijd erg fijn. Doet er verder niet toe. Alles is beter dan wat er op 1 stond toen ik geboren werd: Wind of Change van de Scorpions.

avatar van Onweerwolf
Arrie schreef:
Ik vind zowel Deeply Dippy als Jump eigenlijk leuker dan Under the Bridge.


Echt wel, als er iets uitgekauwd is...

avatar van Onweerwolf
Arrie schreef:
Alles is beter dan wat er op 1 stond toen ik geboren werd: Wind of Change van de Scorpions.


Echt niet, prachtig nummer.

avatar van AdrieMeijer
dazzler schreef:
UK - Thunderclap Newman - Something in the Air

US - Zager & Evans - In the Year 2525

En hopelijk heb ik nog een paar jaartjes te gaan dan.


Die gun ik je van harte, maar ik vrees dat tegen die tijd wij allemaal samen met dit MusicMeter Forum ten onder zijn gegaan. Ik verwacht althans niet dat ik 568 jaar oud word...

avatar van dumb_helicopter
UK: The Simpsons - Do The Bartman
US: Whitney Houston - All The Man I Need
België: Chris Isaak - Wicked Game

TheArtfulDodger

(afbeelding)

Sharif Dean - Do You Love Me?
(Een soort hijgliedje à la Je T'Aime...Moi Non Plus van Serge Gainsbourg & Jane Birkin )

avatar van devel-hunt
29 februari 1964,

Billboard : The Beatles I want to hold your hand. En ze houden mijn hand nog steeds vast.

Engeland: Chila Black: anyone who has a heart, volgens mij heb ik een hart

Nederland: The Beatles I want to hold your hand.

Ik wist dat allemaal niet maar het verklaard alles

Fedde
De Top 40 was er nog niet, maar de Nederlandse editie van Billboard noteerde: Paradiso - Anneke Grönloh.

Wat voel ik me dan ineens stokoud!

Geen zorgen, je bent nog altijd een maand jonger dan mijn moeder en 3 maanden dan me pa

Gast
geplaatst: vandaag om 01:23 uur

geplaatst: vandaag om 01:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.