De Site / Gebruikers / Wat stond er op 1 toen jij geboren werd?
zoeken in:
0
Fedde
geplaatst: 15 november 2013, 16:33 uur
Joeri, dat maakt het alleen maar erger .... 
Trouwens, bizar nummer eigenlijk; zingen over een palmenstrand in de koudste decembermaand aller tijden. Daar zakte mijn katoenen luier van af.

Trouwens, bizar nummer eigenlijk; zingen over een palmenstrand in de koudste decembermaand aller tijden. Daar zakte mijn katoenen luier van af.

0
geplaatst: 15 november 2013, 16:44 uur
Grapje natuurlijk 
Bij mij stond trouwens Celine Dion met Think Twice op 1 in Nederland toen ik geboren werd. Grappig, dat is namelijk wel advies dat ik veel heb meegekregen op school en van me ouders/verzorgers etc.

Bij mij stond trouwens Celine Dion met Think Twice op 1 in Nederland toen ik geboren werd. Grappig, dat is namelijk wel advies dat ik veel heb meegekregen op school en van me ouders/verzorgers etc.
0
geplaatst: 18 november 2013, 04:01 uur
Toepasselijker kan niet:
I HEAR YOU KNOCKING - DAVE EDMUNDS' ROCKPILE
I HEAR YOU KNOCKING - DAVE EDMUNDS' ROCKPILE
0
geplaatst: 17 mei 2019, 17:20 uur
0
geplaatst: 17 mei 2019, 19:26 uur
Geen idee, maar ik weet wel dat Jimi Hendrix die dag voor de eerste keer zijn gitaar in brand stak op het podium van het Astoria Theater in Londen. Ook een manier om mijn geboorte te vieren
.
Oh, ik weet het wel (even opgezocht), Manfred Mann met Ha! Ha! said the clown, wat later dat jaar nog opgenomen werd door The Yardbirds.
.Oh, ik weet het wel (even opgezocht), Manfred Mann met Ha! Ha! said the clown, wat later dat jaar nog opgenomen werd door The Yardbirds.
0
geplaatst: 18 mei 2019, 13:22 uur
UK: 2 Unlimited - No Limit
USA: Whitney Houston - I Will Always Love You
USA: Whitney Houston - I Will Always Love You
0
geplaatst: 18 mei 2019, 14:30 uur
UK: Madonna - Papa don't preach
US: Simply Red - Holding back the years
US: Simply Red - Holding back the years
0
geplaatst: 20 juni 2019, 18:51 uur
NL: Nina Simone Ain't Got No-I Got Life
US: Crimson And Clover Tommy James And The Shondells
US: Crimson And Clover Tommy James And The Shondells
0
McCready
geplaatst: 21 juni 2019, 16:46 uur
I Want to Hold your Hand - The Beatles (single).
With the Beatles - The Beatles (album).
With the Beatles - The Beatles (album).
0
geplaatst: 21 juni 2019, 23:12 uur
19 februari 1964:
The Beatles - I Want To Hold Your Hand
Wat ik ook persoonlijk een leuk feitje vind over mijn geboortedatum is dat Paul Simon op die dag zijn compositie The Sounds Of Silence heeft geschreven.
Maar dat natuurlijk terzijde.
The Beatles - I Want To Hold Your Hand
Wat ik ook persoonlijk een leuk feitje vind over mijn geboortedatum is dat Paul Simon op die dag zijn compositie The Sounds Of Silence heeft geschreven.
Maar dat natuurlijk terzijde.
0
geplaatst: 22 juni 2019, 15:36 uur
Op mijn geboortedatum (22-12-1948) was er nog geen hitparade in Nederland. Maar ik heb wel eens nagezocht wat er toen populair was: bijvoorbeeld het Orkest Zonder Naam, De Ramblers, The Millers (met Pia Beck). Je hoort het bijna nooit meer op de zenders van de Publieke Omroep, wat heel spijtig is, want ik vind het vaak heel aardig. In de Verenigde Staten stond op het moment van mijn geboorte Dinah Shore op de 1ste plaats met Buttons and Bows.
1
geplaatst: 30 juni 2019, 17:58 uur
heartofsoul schreef:
Op mijn geboortedatum (22-12-1948) was er nog geen hitparade in Nederland. Maar ik heb wel eens nagezocht wat er toen populair was: bijvoorbeeld het Orkest Zonder Naam, De Ramblers, The Millers (met Pia Beck). Je hoort het bijna nooit meer op de zenders van de Publieke Omroep, wat heel spijtig is, want ik vind het vaak heel aardig. In de Verenigde Staten stond op het moment van mijn geboorte Dinah Shore op de 1ste plaats met Buttons and Bows.
In 1948 begon Howlin’ Wolf ook met zijn bandje. Daar word ik nu nog blij van.
3
geplaatst: 5 november 2019, 14:25 uur
heartofsoul schreef:
Afgelopen weekend sprak ik iemand die op basis van tientallen bronnen de Nederlandse Hitparade vanaf 1946 heeft samengesteld. Op mijn geboortedatum (22-12-1948) was er nog geen hitparade in Nederland. Maar ik heb wel eens nagezocht wat er toen populair was: bijvoorbeeld het Orkest Zonder Naam, De Ramblers, The Millers (met Pia Beck). Je hoort het bijna nooit meer op de zenders van de Publieke Omroep, wat heel spijtig is, want ik vind het vaak heel aardig. In de Verenigde Staten stond op het moment van mijn geboorte Dinah Shore op de 1ste plaats met Buttons and Bows.
Ik schrijf er meer over in deze 50smeter (klik) maar speciaal voor Nicolaas Heartofsoul hier de nummer 1 in de Nederlandse Hitparade op zijn geboortedatum:
Het Orkest Zonder naam staat in die lijst van 19 december 1948 op nr. 10 met "De vissers van Capri". En Dinah Shore staat (met een ouder nummer dan Buttons and Bows) op nr. 5, Golden Earrings. Zij is de volgende nummer 1 hit in februari 1949.
Indirect hebben de Golden Earring hier hun naam van afgeleid.
Buttons and Bows werd in Nederland in de uitvoering van Evelyn Knight een nummer 1 in juli 1949.
De Ramblers en The Millers staan niet in die lijst van 19 december 1948. Maar wel in de lijstjes van bijvoorbeeld 1947. Voor wie zoekt naar The Millers, ze zijn onder Miller Sextet te vinden.
0
geplaatst: 5 november 2019, 15:12 uur
NL: George McCrae - 'Rock Your Baby'
GB: The Osmonds - 'Love Me for a Reason'
VS: Eric Clapton - 'I Shot the Sheriff'
GB: The Osmonds - 'Love Me for a Reason'
VS: Eric Clapton - 'I Shot the Sheriff'
0
geplaatst: 5 november 2019, 16:34 uur
In Nederland was er toen nog geen Top 40, die startte 'pas' in 1965, maar wel het promotieblad van de platenindustrie Platennieuws, dat vanaf 1961 een wekelijkse lijst publiceerde in Billboard. Op mijn geboortedag stond Paradiso van Anneke Grönloh op nummer 1 en dat zou maar liefst 16 weken duren.
0
geplaatst: 3 maart 2021, 11:47 uur
In Nederland: Dancing Queen van ABBA
In Amerika: Another One Bites the Rust
In Amerika: Another One Bites the Rust
0
geplaatst: 3 maart 2021, 12:50 uur
Dat is wel bijzonder, want Dancing queen is uit 1976 en Another one bites the dust (ik neem aan dat je die bedoelt) is uit 1980...
0
geplaatst: 3 maart 2021, 13:59 uur
ranboy schreef:
Dat is wel bijzonder, want Dancing queen is uit 1976 en Another one bites the dust (ik neem aan dat je die bedoelt) is uit 1980...
(quote)
Je hebt gelijk, The Winner Takes it All bedoel ik. In elk geval ABBA.

0
geplaatst: 23 april 2022, 20:08 uur
BE: Knockin' - Double Vision
NL: linda, roos & jessica - ADEMNOOD
UK: Michael Jackson - Earth Song
NL: linda, roos & jessica - ADEMNOOD
UK: Michael Jackson - Earth Song
0
geplaatst: 23 april 2022, 20:39 uur
Poles Apart schreef:
Cheap Trick - I Want You To Want Me
Cheap Trick - I Want You To Want Me
Dat was in NL.
UK: Blondie - Sunday Girl
US: Peaches & Herb - Reunited
0
geplaatst: 24 april 2022, 13:57 uur
spinout schreef:
Geen idee, maar ik weet wel dat Jimi Hendrix die dag voor de eerste keer zijn gitaar in brand stak op het podium van het Astoria Theater in Londen. Ook een manier om mijn geboorte te vieren
.
Oh, ik weet het wel (even opgezocht), Manfred Mann met Ha! Ha! said the clown, wat later dat jaar nog opgenomen werd door The Yardbirds.
.Oh, ik weet het wel (even opgezocht), Manfred Mann met Ha! Ha! said the clown, wat later dat jaar nog opgenomen werd door The Yardbirds.
Nu lees ik weer dat het Penny Lane/Strawberry Fields Forever is. (Nederlandse Top 40)
Met Ha! Ha! Said The Clown zitten we al in mei.
0
geplaatst: 25 april 2022, 11:09 uur
trebremmit schreef:
Boney M. - Rivers Of Babylon/ Brown Girl In The Ring
Boney M. - Rivers Of Babylon/ Brown Girl In The Ring
Bij mij ook, we schelen dus hooguit een paar weken

1
geplaatst: 25 april 2022, 14:22 uur
* denotes required fields.