De Site / Gebruikers / Evolutie in de gebruikers-lijsten
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2007, 22:13 uur
Ik ben al een heel tijdje de gebruikers-lijsten aan het volgen. Ik hou deze dan ook een beetje bij, vooral met aantal stemmen. Wat me vandaag erg is opgevallen is de val van Harald. Die stond sinds jaar en dag onaangevochten op de eerste positie met 5000+ stemmen. Nu plots zijn dat er nog maar 2469 en een beetje en staat hij ergens op 10. How come???
0
geplaatst: 1 januari 2007, 22:21 uur
Huh.
Vreemde ontwikkeling.
Hij zal zijn stemmen toch niet hebben ingetrokken?
Vreemde ontwikkeling.
Hij zal zijn stemmen toch niet hebben ingetrokken?
0
geplaatst: 1 januari 2007, 22:23 uur
Misschien dat iemand gewoon een overzicht van een bepaald gedeelte wat iemand kent. Heb zo ook weleens op wat dingen gestemd, die ik later allemaal heb weggehaald. Heb geen zin om op alles te stemmen wat ik ken, maar meer op wat ik nog steeds graag luister, indien dat buiten mijn hoofdgenre valt.
0
geplaatst: 1 januari 2007, 22:25 uur
Ja, maar 2500 stemmen weghalen??? Dat is nogal wat als je het mij vraagt 
Misschien een bugje van 2006/2007?

0
geplaatst: 1 januari 2007, 22:54 uur
musicfriek schreef:
Ja, maar 2500 stemmen weghalen??? Dat is nogal wat als je het mij vraagt
ik vermoed ook zoiets. Ik zie wel vaker dat er bij mensen plots minder stemmen optreden, maar dat zijn meestal niet meer dan 1 tot 10.Ja, maar 2500 stemmen weghalen??? Dat is nogal wat als je het mij vraagt

0
handsome_devil
geplaatst: 2 januari 2007, 00:42 uur
Ja en Harald is niet de enige. Lukas merkte vanmiddag heel goed op dat ettettemumu of zoiets alleen zijn Elvis Presley stemmen heeft laten staan.
0
geplaatst: 2 januari 2007, 10:59 uur
Spannend spannend! Een duister begin van een thriller op MUMEEEEEEE wuhahahwwwahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Maar wel raar.
Maar wel raar.
0
geplaatst: 2 januari 2007, 13:49 uur
Niet massaal Jordy gaan PM'en, heb hem net even een berichtje verstuurd.
0
geplaatst: 3 januari 2007, 18:54 uur
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem nou is. Als er nou iemand komt met "help ik ben stemmen kwijt", dan is het interessant, maar er zijn dus mensen die ontdekken dat andere mensen stemmen verwijderen??
0
titan (crew)
geplaatst: 3 januari 2007, 18:58 uur
Natuurlijk niet, maar bij iemand als Harald valt zoiets meteen op.
0
geplaatst: 3 januari 2007, 18:58 uur
Van ettettummu ben ik nu op de hoogte. Die heeft inderdaad een hele hoop stemmen zelf verwijderd.
Maar van Harald mag toch allerminst vreemd genoemd worden?? Ik bedoel, hij had meer dan 5000 stemmen en dat is nu gehalveerd (en heel toevallig per 1 januari dus).
Maar van Harald mag toch allerminst vreemd genoemd worden?? Ik bedoel, hij had meer dan 5000 stemmen en dat is nu gehalveerd (en heel toevallig per 1 januari dus).
0
titan (crew)
geplaatst: 3 januari 2007, 18:59 uur
En toevallig ook al zijn stemmen van 3* of lager.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 02:24 uur
Jordy schreef:
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem nou is. Als er nou iemand komt met "help ik ben stemmen kwijt", dan is het interessant, maar er zijn dus mensen die ontdekken dat andere mensen stemmen verwijderen??
ik hou dit al een tijdje bij. Gewoon uit interesse, een klein excel sheetje om te zien wie de grote stijgers en dalers zijn. Call me a freak Ik begrijp niet helemaal wat het probleem nou is. Als er nou iemand komt met "help ik ben stemmen kwijt", dan is het interessant, maar er zijn dus mensen die ontdekken dat andere mensen stemmen verwijderen??

0
geplaatst: 4 januari 2007, 18:55 uur
In dat geval lijkt er toch iets heel vervelends aan de hand te zijn. Ik ben nu een backup van vannacht aan het binnen halen (aan de grafiek te zien stonden de stemmen er om 6 uur vanochtend nog wel). Maar interessanters is natuurlijk hoe dit uberhaupt kan gebeuren... 

0
geplaatst: 4 januari 2007, 18:58 uur
Jelle heeft dat bewust gedaan, omdat hij stemmen nietszeggend vond.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 19:04 uur
0
geplaatst: 4 januari 2007, 19:06 uur
Mooi. Dan is het probleem van Harold te wijten aan de problemen die er vrijdagnacht waren. Ik ga op zoek naar een backup.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 19:54 uur
Nou.. ik was me continu af aan het vragen wat voor cijfer nou bij een plaat past.. maar ik kan gewoon geen goed onderscheid meer maken. Het is gewoon een gevoel wat ik erbij moet hebben.. en dat heb ik nog steeds wel.. ga ik ook met albumlijsten iets creatiefs voor doen 
En ga meer berichten neerzetten

En ga meer berichten neerzetten

0
geplaatst: 4 januari 2007, 20:44 uur
Kwalitatief ipv kwantitatief dus. Ben benieuwd wat het gaat worden met je albumlijsten. Soort genre/stemming lijsten?
Mijn eigen stemmen ben ik ook niet meer tevreden mee. Ik ga daarom misschien binnenkort mijn stemmen omzetten naar enkel hele sterren. Geen 3,5 of 4,5 meer dus.
Mijn eigen stemmen ben ik ook niet meer tevreden mee. Ik ga daarom misschien binnenkort mijn stemmen omzetten naar enkel hele sterren. Geen 3,5 of 4,5 meer dus.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 22:14 uur
Ik mag hopen dat niet iedereen dit gaat doen: het zijn juist de gemiddeldes die toch een indicatie geven van hoe er over een album gedacht wordt.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 22:31 uur
En het is altijd handig als je even snel wil weten wat een bepaalde user van een bepaald album vind.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 22:38 uur
Maar de sterren geven daar bestaat deze site toch voor 50% voor?
0
geplaatst: 4 januari 2007, 22:44 uur
Of wilt kijken welke platen een user de laatste tijd heeft gestemd.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 23:39 uur
idd, ik vind het ook een spijtige evolutie als mensen hun stemmen gaan weghalen uit een of andere 'hippie'-overtuiging dat stemmen meer moeten zijn dan wat ze zijn: de mathematische waardering van een album door een individu.
0
handsome_devil
geplaatst: 4 januari 2007, 23:50 uur
grovonion schreef:
idd, ik vind het ook een spijtige evolutie als mensen hun stemmen gaan weghalen uit een of andere 'hippie'-overtuiging dat stemmen meer moeten zijn dan wat ze zijn: de mathematische waardering van een album door een individu.
Mooi gezegd. Sluit ik me volledig bij aan.
* denotes required fields.