MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Evolutie in de gebruikers-lijsten

zoeken in:
Het gaat maar om een paar mensen en die laten ook nog wel genoeg van zich horen via andere kanalen (posts, gebruikerslijsten). Laten we nu niet net doen alsof het fundament van de site onderuit gehaald wordt.

Ik vind het ook wel jammer eigenlijk. De site wordt er niet aantrekkelijker op als iedereen zijn stemmen weghaalt. Voor mij - en ik denk nog meer voor mensen die niet regelmatig achter Soulseek zitten - is de site een belangrijk middel om nieuwe muziek te ontdekken. Het is daarbij handig, leuk en zinvol om even naar het gemiddelde (en meer in het bijzonder naar de stemmen van sommige users) te kijken. Zo behoort Jelle wel tot de groep stemmers die ik even langskijk voor ik aan een album begin. Natuurlijk moet iedereen voor zich weten hoe hij deze site gebruikt en welke onderdelen hij daarbij aanwendt. Maar bedenk wel - ik denk dat vooral mensen die relatief veel muziek kennen de neiging krijgen tot het verwijderen van stemmen - dat anderen kunnen profiteren van jouw muziekkennis en cijfers bij albums daar een heel nuttig middel bij zijn. Ik wil niet te persoonlijk gaan hoor, maar ik denk dat iemand als Jelle daar in het verleden gretig gebruik van heeft gemaakt. Waarom dan nu ineens al je eigen stemmen eruit gooien. Ik wil verdorie in een oogopslag kunnen zien hoe jij een bepaald album waardeert

Kos
grovonion schreef:
idd, ik vind het ook een spijtige evolutie als mensen hun stemmen gaan weghalen uit een of andere 'hippie'-overtuiging dat stemmen meer moeten zijn dan wat ze zijn: de mathematische waardering van een album door een individu.
Lol , mooi gesproken.

herman schreef:
Laten we nu niet net doen alsof het fundament van de site onderuit gehaald wordt.

Niet direct, maar als naast Jelle - ik noem een dwarsstraat - nog twintig man met veel stemmen en een interessante smaak hun stemmen de deur uit doen, vind ik dat wel zorgelijk. Het maakt namelijk dat deze site meer is dan zomaar een muziekforum.

Lukas schreef:
Ik vind het ook wel jammer eigenlijk. De site wordt er niet aantrekkelijker op als iedereen zijn stemmen weghaalt. Voor mij - en ik denk nog meer voor mensen die niet regelmatig achter Soulseek zitten - is de site een belangrijk middel om nieuwe muziek te ontdekken. Het is daarbij handig, leuk en zinvol om even naar het gemiddelde (en meer in het bijzonder naar de stemmen van sommige users) te kijken. Zo behoort Jelle wel tot de groep stemmers die ik even langskijk voor ik aan een album begin. Natuurlijk moet iedereen voor zich weten hoe hij deze site gebruikt en welke onderdelen hij daarbij aanwendt. Maar bedenk wel - ik denk dat vooral mensen die relatief veel muziek kennen de neiging krijgen tot het verwijderen van stemmen - dat anderen kunnen profiteren van jouw muziekkennis en cijfers bij albums daar een heel nuttig middel bij zijn. Ik wil niet te persoonlijk gaan hoor, maar ik denk dat iemand als Jelle daar in het verleden gretig gebruik van heeft gemaakt. Waarom dan nu ineens al je eigen stemmen eruit gooien. Ik wil verdorie in een oogopslag kunnen zien hoe jij een bepaald album waardeert

Misschien kom ik nog wel eens tot dat inzicht...
anders kun je mijn albumlijsten nog gebruiken .. zal die het weekend maken zoals ik ze wil

grovonion schreef:
idd, ik vind het ook een spijtige evolutie als mensen hun stemmen gaan weghalen uit een of andere 'hippie'-overtuiging dat stemmen meer moeten zijn dan wat ze zijn: de mathematische waardering van een album door een individu.

Dit dekt inderdaad min of meer de lading van mijn eerste reactie.

Er zijn enkele notoire laagstemmers bij bepaalde albums die ik zeker niet zal tegenhouden iets gelijkaardigs te doen

titan (crew)
Ik ken er ook eentje, Onderhond heet ie

Ik hoor toch erg veel negatieve geluiden over het verwijderen van mijn stemmen, helaas. Daarom zet ik ze wel terug, ik had toch niet verwacht dat het zoveel mensen wat uit zou maken (hoewel het vanuit mezelf gezien eigenlijk niet heel onlogisch is)

Ik vind het wel een goed idee van bubbachups geen halve sterren meer te geven, die leveren alleen maar een hele hoop twijfel op, gebruik nu gewoon:
1. Slecht
2. Matig
3. Redelijk Goed
4. Erg Goed
5. Geniaal

Ik zou zeggen alsnog 1 t/m 10 kunnen geven.

Harco
The Scientist schreef:
Nou.. ik was me continu af aan het vragen wat voor cijfer nou bij een plaat past.. maar ik kan gewoon geen goed onderscheid meer maken. Het is gewoon een gevoel wat ik erbij moet hebben.. en dat heb ik nog steeds wel.. ga ik ook met albumlijsten iets creatiefs voor doen

En ga meer berichten neerzetten

...dat heb ik ook. Heb gisteren voor de tweede of derde keer sinds ik hier zit, al mijn stemmen verwijderd. Niet dat ik er veel had, maar goed.

enkele gegevens over de gebruikers-stemmen top250 van 12 januari:

- Hoogste Nieuwkomer, met stip op 212: ariedirk
- Meeste aantal nieuwe stemmen:
1. Paalhaas 48 (van 22 gestegen naar 18)
2. Ramon 45 (95 naar 83)
3. Mad Dog 39 (blijft op 31)

Een paar feitjes sinds ik de lijsten volg (14/9/2006):

- entry-level voor pos.250: 335, nu: 421
- meeste aantal stemmen: 5054, nu 5043 (Harald...)
- laagste stem-gemiddelde: benni_jolink (2,49 bij 816)
- hooste stem-gemiddelde: bloompje (4,61 bij 449)

Vraag me niet waarom ik dit volg

Die aantal nieuwe stemmen, vanaf wanneer is dat? Kan me niet voorstellen dat Paalhaas maar 48 keer gestemd heeft in de periode 140906-120107.

Omayyad
grovonion schreef:
Vraag me niet waarom ik dit volg

Oké...

herman schreef:
Die aantal nieuwe stemmen, vanaf wanneer is dat? Kan me niet voorstellen dat Paalhaas maar 48 keer gestemd heeft in de periode 140906-120107.
de eerste 2 bullets zijn enkel de veranderingen tussen 11 en 12 januari 2007.

ik geef toe, ik weet het wel. Ik vind het leuk en het geeft me op het werk eens 5 minuten om iets anders te doen

veranderingen van 12 jan tem 14 januari:

nieuwkomer (slechts 1, dus ook de hoogste):
- Tekh op 239 (439 stemmen)

hoogste aantal nieuwe stemmen (positie in t250):
1. Tony Montana 471(!) nieuwe stemmen (117 -> 53)
2. poepsieske 50 (170 -> 156)
3. ajp 43 (60 -> 58)

19 gebruikers die meer dan 10 albums hebben beoordeeld.

3 gebruikers die stemmen hebben verwijderd:
1. musicfriek 79
2. oruiz 75
3. tondeman 1

Ik heb paar dagen geleden alle Hitzones en allerlei andere verzamelaars ontdaan van mijn stemmen. Toch wel vrij nutteloos die verzamelaars eigenlijk... Scheelde gelijk zo'n 100 stemmen ofzo. Gemiddelde ging gelijk een stuk omhoog (Nu 3,10 ipv 2,99).

Veranderingen sinds 14 januari:

Aantal nieuwkomers: slechts 4, hoogste nieuwe is Tribal Gathering met 647 stemmen op pos.151.

Meest toegevoegde stemmen:
1. poepsieske: 486 (156 -> 72)
2. Paalhaas: 193 (18 -> 14)
3. paulisdik: 187 (89 -> 68)

Meeste verwijderd: oriuz met 79.

Aantal mensen met minstens 10 nieuwe stemmen: 101!!

Nog interessant om op te merken is dat ikzelf, ondanks het feit dat ik 22 nieuwe CD's heb beluisterd en beoordeeld toch slechts mijn positie kan handhaven (93). Men moet dus minstens 1 nieuwe CD per dag beluisteren om in de top100 te horen! En dat terwijl er nog zoveel oude pareltjes wachten om herbeluisterd te worden.

Harald leek hier onbedreigd de nummer 1 uit het stemmenklassement, maar sinds een paar weken voelt hij de hete adem van Shinybeast in zijn nek. Hoe driftig Harald ook stemt, het verschil wordt met de dag iets kleiner. Spannend...

Hoe obsessief zijn die mannen niet met muziekluisteren bezig? Dat heeft toch niks meer met plezier voor de muziek te maken?

grovonion schreef:
Hoe obsessief zijn die mannen niet met muziekluisteren bezig? Dat heeft toch niks meer met plezier voor de muziek te maken?

valt wel mee hoor; de meeste albums hoef ik niet opnieuw te beluisteren voordat ik stem geef.
Ik heb de lp/cd bijna allemaal in bezit en kan ze derhalve redelijk plaatsen

maar ik ben wel er wel elke dag mee bezig op een of andere manier

titan (crew)
grovonion schreef:
Hoe obsessief zijn die mannen niet met muziekluisteren bezig?

Ik denk niet dat de albums waarop zij stemmen door hen ook diezelfde dag zijn beluisterd. Veel mensen lopen (bijvoorbeeld per letter) elke dag een deel van hun collectie af en plaatsen dan hun stemmen.

Ik merk dat als je niet minstens 2 nieuwe albums per dag beoordeeld je gestaag achteruit dwarrelt in de stemmen-lijst.

grovonion schreef:
Ik merk dat als je niet minstens 2 nieuwe albums per dag beoordeeld je gestaag achteruit dwarrelt in de stemmen-lijst.

Hoe kun je aan 2 nieuwe albums per dag komen
Een album kost minimum 10€.

Maakt 20€ per dag. Lijkt me een zeer kostelijk iets.

AGE-411 schreef:
(quote)

Hoe kun je aan 2 nieuwe albums per dag komen
Een album kost minimum 10€.

Maakt 20€ per dag. Lijkt me een zeer kostelijk iets.

Er zijn altijd nog heel veel mensen die muziek aan de lopende band downloaden.

grovonion schreef:

Ik kijk er af en toe in.. en ik heb mezelf al zeker 1,5 jaar niet op een andere pelk dan 79 of 80 teruggezien.. weinig evolutie dus... En ik heb de afgelopen dagen veel nieuws geluisterd, maar de paar maanden daarvoor heel weinig.. dus is zeker neit per se nodig hoor.

Ik stond ook continu op de 50ste plaats en ik luisterde ook wel 2 nieuwe albums per dag. Ben nu wel wat teruggezakt omdat ik zo'n 100 stemmen op verzamelaars ed. heb weggegooid.

paulisdik schreef:
(quote)

Er zijn altijd nog heel veel mensen die muziek aan de lopende band downloaden.

En er zijn altijd nog Initiatieven als de luisterpaal.

Koenr schreef:
(quote)

En er zijn altijd nog Initiatieven als de luisterpaal.

Nauwja, daar sta je toch gene heel album te beluisteren?

En kan je al oordelen na 1 luisterbeurt? Ik heb er zeker 5 nodig.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:09 uur

geplaatst: vandaag om 15:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.