menu

De Site / Gebruikers / Reacties op je cd-'fetisj' uit je omgeving

zoeken in:
Ik koop niet bizar veel, maar ben wel heel erg obsessief met mijn verzameling bezig. Zowel digitaal als analoog: alles willen hebben, ordenen, indelen, opnieuw sorteren, luisteren, beoordelen, in andere playlists zetten, mixen en ga zo maar door.

Mijn vader vindt het geweldig, want hij heeft me aangestoken. 1600 cd's, en dan ook nog alles in excel-bestandjes bijhouden, dat werk. Vrienden vragen regelmatig om toffe platen door te passen, of ze zijn zelf net zo. Dus dat zit helemaal goed.

avatar van Chrisseh
Ik koop ook nog niet echt bizar veel, maar als ik wat meer geld (ter beschikking) had dan zou ik wel wat meer kopen. Vooral nu ik voor m'n reis spaar mag ik van mezelf echt geen CDs meer kopen.
Ik vind het wel leuk om te doen. Vooral CDs van onbekende bandjes; als een CD (misschien wel door de artiest zelf gedrukt) uit Amerika verstuurd door de brievenbus wordt gepropt geeft dat wel een lichte kick. Verder koop ik vooral de CDs die ik echt goed vind of sympathieke artiesten waarvan ik weet dat ze goede muziek maken.

Maar goed, hoe mijn omgeving daarop reageert. Vroeger had ik m'n vader('s creditcard) nodig om CDs te bestellen, en als hij naar Amerika gaat vraag ik 'm nog wel eens een CD te bestellen; en dat vind hij alleen maar leuk (alleen al om de 'obscure namen' die ik hem doorgeef). Mijn vrienden, tja. Zoals al vaak gezegd zijn zij ook van het caliber-'waarom kopen als je het kan downloaden'.
Ach, ik vind het gewoon leuk om ze te verzamelen

beaster1256
ben al bezig van mijn 13 jaar, eerst singles , daarna lp's aan een razend tempo ( 3000 ) , en in 1985 overgestapt naar cd's ( nog razender ( bijna 5000 ) nu met internet koop ik 90 % bij cd wow

maar ik rook niet en heb geen auto , dus dan kan je wat cd's kopen, mijn eega zegt er niks van, maar als er zo'n 10 in een week binnenkomen via de post gaat ze wel een paar schoenen kopen , ach , je leeft met elkaar en je doet je best voor mekaar , wat water in de wijn en bijna zijn we 30 jaar getrouwd .

ik merk wel op dat ik vooral op zoek ga naar ouder werk en dan vooral geremasterde cd's , soms is het verschil heel groot .

avatar van Nanne-1995
Bijna niemand bij mij op school heeft ongeveer dezelfde smaak als mij, er zijn maar een paar waarmee ik over mijn muziek kan praten en hen leuke nummers kan laten horen. en andere vinden het kopen van dc's nutteloos, vaak download ik het ook wel maar als de cd die ik wil kopen maar een 10tje is koop ik hem vaak als ik echt van de cd denk te houden.

avatar van Beeswax
Een cd winkel is voor mij een waar feest, er is niets waarmee je mij meer plezier kan doen dan een bon en/of geld Ik kan er echt niet tegen als mijn cd's door elkaar staan... of zelfs als er krassen op het doosje zitten... Mijn vader vond het geweldig, hij kwam zelfs regelmatig vragen wat ik aan het draaien was, mijn moeder vind dan weer dat ik te veel koop, alhoewel ik nog maar een goed jaar geleden echt begonnen ben en ik nog maar 24 cd's heb...

avatar van BEEN
Van alles wat ik hier aan cd's heb liggen, heb ik ook op vinyl en of op cassette's.
Dan heb ik ook nog eens van vele ook de re-issue's.

Maar m'n meeste vrienden en kenissen kunnen niet begrijpen dat ik veel waarde kan hechten aan een speciaal soort album of artiest.

Zo gaf ik voorheen minimaal 100 euro per maand uit aan nieuwe platen en cd's.
Dat is nu wel minder geworden.

ik download muziek maar als ik het erg goed vind koop ik het ook, en als ik een cd voor goedkoop zie en het lijkt me wat ofzo koop ik het ook nog wel, meestal koop ik zon 2 á 3 cd's per maand, soms ook zelfs tussen de 10-20 maar soms ook 0 of mischien 1

Nanne-1995 schreef:
Bijna niemand bij mij op school heeft ongeveer dezelfde smaak als mij, er zijn maar een paar waarmee ik over mijn muziek kan praten en hen leuke nummers kan laten horen. en andere vinden het kopen van dc's nutteloos, vaak download ik het ook wel maar als de cd die ik wil kopen maar een 10tje is koop ik hem vaak als ik echt van de cd denk te houden.


lol precies hetzelfde heb ik

avatar van hoi123
Ongeveer hetzelfde als Nanne-1995, niemand van mijn vrienden houdt echt van muziek maar luistert naar wat de top-40 ze voorschotelt, zwaar frustrerend. Van mijn muzieksmaak denken ze dat ik alleen maar naar Ijslandse volksmuziek luister, nadat ik één keer een poging heb gedaan ze Sigur Rós te laten luisteren.

avatar van freitzen
hoi123 schreef:
alleen maar

Haha, dat gebeurde bij mij ook toen ik iemand eens Opeth liet horen

avatar van Eddie
Ik krijg meer verbaasde reacties dat het allemaal op alfabetische volgorde staat, als vanwege de hoeveelheid.

avatar van Kronos
Ik krijg alleen maar leuke reacties. Mensen zijn onder de indruk, vinden het interessant. Naast een cd-'fetisj' heb ik natuurlijk ook nog een lp-'fetisj'. In 1982 mijn eerste exemplaar gekocht en sindsdien verslaafd. Integenstelling tot sommige vrienden gaf ik mijn geld liever uit aan platen dan aan bier. Toen ik als twintiger ging werken was het al makkelijk iets van een 250 euro per maand. Als dertiger heb ik het even wat rustiger aan gedaan. Maar toen ik eens wat begon te downloaden ben ik toch weer veel gaan kopen, want aan mp3 heb ik een rothekel. Dat is alleen maar goed om even iets te checken. Inmiddels heb ik natuurlijk ook meer albums dan ik allemaal kan beluisteren. Maar daar leg ik me maar bij neer. In een bibliotheek lees je ook niet alle boeken tien keer.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:24 uur

geplaatst: vandaag om 13:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.