De Site / Gebruikers / Op welke manier luister jij muziek op je MP3-speler?
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juni 2008, 17:26 uur
Ik heb nu ook een iPod van 80GB. En ik vind dat gewoon ideaal. Ik had vroeger altijd maar 4gb. Toen kon ik dus niet al mijn muziek erop zetten en als ik dan toevallig zin had in een bepaald album stond die er toevallig niet op. Dus daarom wil ik gewoon altijd al mijn muziek altijd bij me hebben.
0
geplaatst: 21 juni 2008, 01:44 uur
Ik heb een kleintje van 1GB en ik moet zeggen dat die eigenlijk nooit vol staat. Luister een paar nieuwe albums en wat losse tracks voor op weg naar werk (zodat ik snel doorfiets). Er zit ook een shuffleknop op, maar die heb ik nog nooit gebruikt volgens mij. Heb ook een mp3speler in mijn telefoon, maar die gebruik ik eigenlijk helemaal niet.
Heb eigenlijk helemaal niet de neiging continu al mijn muziek bij me te hebben.
0
geplaatst: 21 juni 2008, 02:07 uur
aERodynamIC schreef:
Wat heeft dat met verwend te maken?
Heb jij mijn cd-collectie wel eens gezien? Niets zo fijn als het grootste deel daarvan overal mee naar toe te kunnen nemen en altijd en overal daaruit te kunnen kiezen. Heeft niets met verwend zijn te maken (misschien wel met luiheid).
Dus mijn 60GB gaat echt nog wel eens meer worden.
Wat heeft dat met verwend te maken?
Heb jij mijn cd-collectie wel eens gezien? Niets zo fijn als het grootste deel daarvan overal mee naar toe te kunnen nemen en altijd en overal daaruit te kunnen kiezen. Heeft niets met verwend zijn te maken (misschien wel met luiheid).
Dus mijn 60GB gaat echt nog wel eens meer worden.
idem... heb nu een 80G, en die bevalt prima qua ruimte.. maar heb nog wel eens de niegung dingen bij me te willen hebben die er niet op staan.. ik heb het kopen van een nieuwe uitgesteld tot er een uitkomt waar al mijn muziek op past

0
geplaatst: 16 september 2008, 10:56 uur
Ik heb zo'n kleine Creative Zen V 4GB. Bevalt me prima.Ik heb wel apart Sennheiser in-ear oordopjes erbij gekocht, deze klinken iets beter dan de originele dopjes van Creative. Helaas blijft het verschil in geluidskwaliteit met thuis wel erg groot.
Eigenlijk gebruik ik de MP3-speler alleen als ik op reis ga met de trein. Tot voor kort zat ik elke dag in de trein, maar de laatste tijd niet meer. De MP3-speler blijft dan ook vaak dagenlang of wekenlang liggen zonder gebruikt te worden.
De speler staat altijd op shuffle, het maakt dan een keus uit de totale inhoud van ruim 500 nummers. Als ik een nummer hoor die ik niet wil horen , skip ik verder naar de volgende en laat me verrassen.
Eigenlijk gebruik ik de MP3-speler alleen als ik op reis ga met de trein. Tot voor kort zat ik elke dag in de trein, maar de laatste tijd niet meer. De MP3-speler blijft dan ook vaak dagenlang of wekenlang liggen zonder gebruikt te worden.
De speler staat altijd op shuffle, het maakt dan een keus uit de totale inhoud van ruim 500 nummers. Als ik een nummer hoor die ik niet wil horen , skip ik verder naar de volgende en laat me verrassen.
0
geplaatst: 16 september 2008, 11:11 uur
Ik heb een witte Creative Zen Micro-photo 8 GB. Volgestampt met albums die ik op het moment het liefst hoor, en ongeveer dagelijks wordt de lijst ververst.
Ik luister louter complete albums (weinig anders t.o.v. mijn luistergedrag thuis). Vroeger - tot een jaar of drie geleden - was ik nog een mens van de losse nummertjes, maar dat is nu slechts wanneer ik weer zo'n lossenummertjesbui heb, eens per week.
Ik luister louter complete albums (weinig anders t.o.v. mijn luistergedrag thuis). Vroeger - tot een jaar of drie geleden - was ik nog een mens van de losse nummertjes, maar dat is nu slechts wanneer ik weer zo'n lossenummertjesbui heb, eens per week.
0
geplaatst: 16 september 2008, 11:13 uur
Ik heb ook zo'n kleine Creative Zen V 4GB. Luister alleen in bed ernaar, om in slaap te vallen en meestal is dat Tangerine Dream - Phaedra en The Rough Guide to Sufi Music, haal meestal het einde van die platen niet, zo goed zijn ze.
0
geplaatst: 16 september 2008, 13:40 uur
Ik heb een fossiel van 128MB, dus de 320kbps nummers laat ik er meestal af.
0
geplaatst: 16 september 2008, 19:28 uur
Sony NWZ-A816 (4GB).
Hier kan ik 30+ albums op kwijt in goede kwaliteit (256+ kbit), meer dan genoeg voor mij. Spelers met tientallen GBs zijn niks voor mij, dan heb ik zoveel albums bij me dat ik van ellende niet weet wat ik op moet zetten.
0
geplaatst: 22 september 2008, 22:54 uur
Ik heb een Sony ding met hard-disc van 20gb. Vroeger luisterde ik vooral met shuffle, maar nu hangt mijn muzieksmaak meer van m'n 'mood' af waardoor ik nu vooral alleen hele albums luister (playlists kan mijn Sony iPod niet). In gewone volgorde dus. Ik ben er zeer blij mee, gaat al drie jaar mee en over een jaartje koop ik een nieuwe met wat meer opslagcapaciteit.
Jammer genoeg mist een goede headphone nog waardoor ik vaak 'subtielere' muziek (hiermee bedoel ik sommige electronic albums) niet goed kan luisteren aangezien dat niet echt goed overkomt via m'n iPod, maar dat komt dus (groten)deels door mijn oordopjes.
Jammer genoeg mist een goede headphone nog waardoor ik vaak 'subtielere' muziek (hiermee bedoel ik sommige electronic albums) niet goed kan luisteren aangezien dat niet echt goed overkomt via m'n iPod, maar dat komt dus (groten)deels door mijn oordopjes.
0
Harco
geplaatst: 22 september 2008, 23:06 uur
Ik heb nu een 30 GB iPod, maar ik wil op zich wel een 160 GB. Heb ik tenminste altijd alles bij me. Over een tijdje heb ik echter wel meer dan 160 GB aan muziek, dus ik wacht nog even. Kijken of Apple nog eens met een iPod komt met meer capaciteit.
Mijn headphones zijn deze.
Ik luister altijd volledige albums.
Mijn headphones zijn deze.
Ik luister altijd volledige albums.
0
geplaatst: 23 september 2008, 01:46 uur
Ik snap nog steeds niet waarom je al je muziek bij je zou willen hebben... Dan ben je toch nooit klaar? Misschien handig voor op vakantie, dat wel.
Ik heb er nu wel 1tje van 8GB (de vorige per ongeluk kwijtgemaakt) en driekwart van wat er op staat luister ik nu al amper.
Ik heb er nu wel 1tje van 8GB (de vorige per ongeluk kwijtgemaakt) en driekwart van wat er op staat luister ik nu al amper.

0
geplaatst: 23 september 2008, 21:07 uur
Ik gebruik de mijne meestal in de wagen met zo'n fm-transmitter. Wel wat verlies van kwaliteit maar dan zetten we het gewoon wat harder. Er staat ook voornamelijk harde metal en electronica op, omdat dat vreemd genoeg de enige muziek is die me kan kalmeren in het (stads)verkeer. Een klein segmentje is voorbehouden voor klassieke muziek, omdat dat op de snelweg genieten geblazen is(als het niet te druk is toch).
Het eerste deel heet "klotecamions"*, het tweede "lekker cruisen"
* voor de nederlanders: "teringvrachtwagens"
Het eerste deel heet "klotecamions"*, het tweede "lekker cruisen"

* voor de nederlanders: "teringvrachtwagens"
0
geplaatst: 23 september 2008, 21:27 uur
herman schreef:
Ik heb een kleintje van 1GB en ik moet zeggen dat die eigenlijk nooit vol staat. Luister een paar nieuwe albums en wat losse tracks voor op weg naar werk (zodat ik snel doorfiets). Er zit ook een shuffleknop op, maar die heb ik nog nooit gebruikt volgens mij. Heb ook een mp3speler in mijn telefoon, maar die gebruik ik eigenlijk helemaal niet.
Ik heb precies hetzelfde, alleen heb ik dan toevallig een 2 GB speler. M'n 1 GB was ook ruim voldoende maar die ging kaduuk en toen was 2 GB zo'n beetje het minimale. Vrijwel nooit vol, alleen complete albums en alleen voor heen en terug naar werk. En met m'n telefoon kan ik trouwens alleen bellen en sms-en. Hoe armoedig, een telefoon om mee te bellen...
0
Harco
geplaatst: 23 september 2008, 23:08 uur
herman schreef:
Ik snap nog steeds niet waarom je al je muziek bij je zou willen hebben... Dan ben je toch nooit klaar? Misschien handig voor op vakantie, dat wel.

Heel vaak ben ik ergens en dan denk ik: ik heb zin om dat album te luisteren... maar ja, dan heb je hem niet bij je. Die honderd euro extra voor 150 GB extra is sowieso ook niks.
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 23:28 uur
Ik doe al bijna vier jaar met dezelfde 1gb Ipod en ik ben nog niet van plan hem te vervangen. Ergens vind ik het wel heel spannend dat ik een selectie systeem kan bijhouden. Dat ik m'n Ipod een keer per week inplug om de slecht beluisterde albums te verplaatsen voor nieuwe kandidaten. Soms zet ik er expres een album op waar ik maar niet uit mezelf aan wil beginnen om de kans groter te maken dat ik hem toch ga luisteren.
Het heeft wel iets om keuzes te moeten maken. Wordt je sterk van! Op deze manier hou je het overzichtelijk, kun je, je mp3 aanpassen aan het seizoen, de maand, het weer of gewoon aan je gemoedstoestand.
Meestal luister ik dus gewoon albums, soms echter maak ik een leuk playlistje met een best of van een band of gewoon een onvervalste best of Pop mix. Pas geleden had ik nog een leuke best of The Early Days van The Beatles (Please Please Me t/m Rubber Soul). Nu zit ik te denken aan een Death Cab mix.
Het heeft wel iets om keuzes te moeten maken. Wordt je sterk van! Op deze manier hou je het overzichtelijk, kun je, je mp3 aanpassen aan het seizoen, de maand, het weer of gewoon aan je gemoedstoestand.
Meestal luister ik dus gewoon albums, soms echter maak ik een leuk playlistje met een best of van een band of gewoon een onvervalste best of Pop mix. Pas geleden had ik nog een leuke best of The Early Days van The Beatles (Please Please Me t/m Rubber Soul). Nu zit ik te denken aan een Death Cab mix.
0
geplaatst: 16 oktober 2009, 07:49 uur
Mijn mp3 komt tegenwoordig uit deze

Goed voor 32 gb en met een goed geluid.

Goed voor 32 gb en met een goed geluid.
0
geplaatst: 16 oktober 2009, 09:30 uur
The Scientist schreef:
idem... heb nu een 80G, en die bevalt prima qua ruimte.. maar heb nog wel eens de niegung dingen bij me te willen hebben die er niet op staan.. ik heb het kopen van een nieuwe uitgesteld tot er een uitkomt waar al mijn muziek op past
idem.. heb nu een 120G, ik wil graag alles bij mij hebben.
Als deze vol is dan koop ik desnoods nog een 2e of met meer G's
0
geplaatst: 22 november 2009, 09:57 uur
Heb sinds een paar maanden een mp3-spelertje met 4GB. Ik gebruik 'm altijd als ik in bad ga (want we hebben nog geen hi-fi-set in de slaapkamer) en op m'n werk. Af en toe haal ik er wat af / zet ik er wat op, soms shuffle ik, maar meestal ga ik voor complete albums.
0
geplaatst: 22 november 2009, 16:10 uur
8 GB, luister voornamelijk hele albums en heb een paar afspeellijsten die op shuffle staan als ik ze beluister: twee van genres waarvan ik het vaak juist fijner vind om verschillende artiesten door elkaar te horen (soul en chansons) en één hele lange die ik maar 'On the road' gedoopt heb. Een enorme bak muziek geschikt voor lange reizen per fiets/trein/auto/vliegtuig dus. Die laatste lijst is overigens louter samengesteld uit nummers afkomstig van albums die toch al op mijn iPod staan. Eigenlijk voeg ik alleen aan de lijsten 'soul' en 'chansons' losse nummers toe; verder alleen maar complete albums.
0
kiriyama
geplaatst: 23 november 2009, 22:42 uur
Ik heb een Ipod Classic 80 GB en krijg over een tijdje waarschijnlijk een van 160 GB voor m'n verjaardag.
Paar maanden terug had ik me voorgenomen om de gehele speellijst van A naar Z te gaan beluisteren. (Aangezien veel albums er al eeuwig opstonden en er steeds doorheen glipte.) Van de week had ik eindelijk het eind bereikt en nu heb ik hem opnieuw volgepropt. Ben benieuwd wanneer ik nu aan het einde raak...
Paar maanden terug had ik me voorgenomen om de gehele speellijst van A naar Z te gaan beluisteren. (Aangezien veel albums er al eeuwig opstonden en er steeds doorheen glipte.) Van de week had ik eindelijk het eind bereikt en nu heb ik hem opnieuw volgepropt. Ben benieuwd wanneer ik nu aan het einde raak...

0
geplaatst: 24 november 2009, 10:28 uur
In bezit van een 2gb ipod nano met sehnheiser oordoppen. Makkelijk voor op vakantie en heerlijk in bed of op het toilet. Over het algemeen luister ik het liefst de cd op mijn hifi. Maar mijn echtgenote volgt nog wel eens tv programma's die mij niets zeggen dan zonder ik mij graag even af.
Vrijwel mijn gehele platenkast staat op een externe harde schijf, nu. Ik vind het leuk om elke dag even de inhoud van de ipod te verversen, even door de virtuele platenkast te gaan, als het ware.
Ik luister altijd (gedeelten van) complete albums . Met losse nummers kun je nooit het albumgevoel oproepen.
Vrijwel mijn gehele platenkast staat op een externe harde schijf, nu. Ik vind het leuk om elke dag even de inhoud van de ipod te verversen, even door de virtuele platenkast te gaan, als het ware.
Ik luister altijd (gedeelten van) complete albums . Met losse nummers kun je nooit het albumgevoel oproepen.
0
bobbee
geplaatst: 22 december 2009, 01:42 uur
Ik luister niet naar een mp3 speler. Ik luister naar muziek als ik thuis ben of in de auto. Maar dat is genoeg. Ik wil af en toe ook eens helemaal niets horen, tenminste geen muziek. Dat is me veel te druk en te opdringerig. Ik vind het heerlijk om naar de stilte te luisteren. Of naar de muziek die ik in mijn hoofd hoor. En waarvan ik me voorneem om die op te nemen en er iets moois van te maken. Soms lukt dat.
0
geplaatst: 22 december 2009, 15:07 uur
Ik heb een 1 GB Zen Stone, waar ik meestal rond de 15 cd's op kwijt kan. En dat is meer dan genoeg.
Vroeger gebruikte ik hem erg veel, maar nu alleen nog maar als ik een stukje moet fietsen om ergens in de stad te komen, of als ik aan het winkelen/boodschappen doen ben.
Daarbij luister ik meestal cd's die ik al redelijk goed ken, en dan is het niet alleen om van de muziek te genieten, maar ook om alle herrie op straat niet te horen.
Daarnaast luister ik veel naar mijn mp3-speler in bed, meestal naar cd's die ik nog niet zo heel lang ken en beter wil leren kennen. Probleem daarbij is dat ik in bed lig om te slapen, dus meestal luister ik de cd maar half en val dan in slaap. Een tijdje later word ik wakker, en doe dan geheel onbewust mijn oordopjes uit en de mp3 speler ook, en slaap weer verder.
Maar als ik een nieuwe cd (al dan niet gedownload) echt goed wil leren kennen, speel ik hem het liefst gewoon over mijn stereo af.
Vroeger gebruikte ik hem erg veel, maar nu alleen nog maar als ik een stukje moet fietsen om ergens in de stad te komen, of als ik aan het winkelen/boodschappen doen ben.
Daarbij luister ik meestal cd's die ik al redelijk goed ken, en dan is het niet alleen om van de muziek te genieten, maar ook om alle herrie op straat niet te horen.
Daarnaast luister ik veel naar mijn mp3-speler in bed, meestal naar cd's die ik nog niet zo heel lang ken en beter wil leren kennen. Probleem daarbij is dat ik in bed lig om te slapen, dus meestal luister ik de cd maar half en val dan in slaap. Een tijdje later word ik wakker, en doe dan geheel onbewust mijn oordopjes uit en de mp3 speler ook, en slaap weer verder.
Maar als ik een nieuwe cd (al dan niet gedownload) echt goed wil leren kennen, speel ik hem het liefst gewoon over mijn stereo af.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 13:42 uur
8 GB Creative Zen Micro.
Ik heb 'm altijd bij me, want onderweg kan ik eigenlijk niet zonder muziek. Ook wordt ie gebruikt op plekken in huis waar het geluid van mijn stereo-installatie niet (goed) hoorbaar is (in de keuken bievoorbield).
Hij staat tjokvol met favorieten van het moment en zaken die ik nog aan een eerste luisterbeurt moet onderwerpen. Kan niet zonder!
Ik heb 'm altijd bij me, want onderweg kan ik eigenlijk niet zonder muziek. Ook wordt ie gebruikt op plekken in huis waar het geluid van mijn stereo-installatie niet (goed) hoorbaar is (in de keuken bievoorbield).
Hij staat tjokvol met favorieten van het moment en zaken die ik nog aan een eerste luisterbeurt moet onderwerpen. Kan niet zonder!
0
Benno
geplaatst: 10 mei 2010, 13:57 uur
32 GB Creative Zen X-Fi
Ik luister in de trein (wat al snel kan oplopen tot drie uur per dag). Daarnaast ook thuis als ik bezig ben met andere dingen dan achter de PC werken. Zoals om de stofzuiger niet te horen.
Als ik bezig ben dan luister ik complete albums, heb ik het minder druk en kies ik mijn muziek per nummer uit. Zodoende ik mijn speler ook gevuld met enkele honderden artiesten waarvan er meer één of enkele nummers op staan...
Ik luister in de trein (wat al snel kan oplopen tot drie uur per dag). Daarnaast ook thuis als ik bezig ben met andere dingen dan achter de PC werken. Zoals om de stofzuiger niet te horen.
Als ik bezig ben dan luister ik complete albums, heb ik het minder druk en kies ik mijn muziek per nummer uit. Zodoende ik mijn speler ook gevuld met enkele honderden artiesten waarvan er meer één of enkele nummers op staan...
0
geplaatst: 10 mei 2010, 14:24 uur
8 gig(+8 gig met Sd kaartje) creative zen.
Vooral voor reistijd school en treinen naar dingen. Favorieten, nieuwe dingen en hoopje aangeraden dingen erop.
Vooral voor reistijd school en treinen naar dingen. Favorieten, nieuwe dingen en hoopje aangeraden dingen erop.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 15:42 uur
D-ark schreef:
Ditem ido behalve school = job.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 19:36 uur
Ik heb een Creative Zen Stone Plus van 2GB, ik ben er erg tevreden over, het ziet er ook eens anders uit dan de doorsnee mp3 spelers. Toch staat m'n 2 giga vol, en ik zal een andere moeten kopen, en ik ga eens rondzoeken op het internet voor weer een van Creative. Weet iemand trouwens toevallig hoe je de shuffle functie moet instellen bij een ZSP?
En als ik dan toch 'n nieuwe moet hebben, dan het liefst geen iPod. Ik heb al modellen gezien van 16 GB (géén iPods) en die nog steeds een goeie €100 goedkoper waren.
En als ik dan toch 'n nieuwe moet hebben, dan het liefst geen iPod. Ik heb al modellen gezien van 16 GB (géén iPods) en die nog steeds een goeie €100 goedkoper waren.

* denotes required fields.