menu

De Site / Gebruikers / Op welke manier luister jij muziek op je MP3-speler?

zoeken in:
avatar van Paap_Floyd
Zen is populair hier!

avatar van jellecomicgek72
Gewoon een aantal albums kiezen die ik op dat moment graag wil horen. Ben dan ook iedere week weer bezig de lijst te vernieuwen. Heb maar een mp3 van 2GIG niet erg veel dus ik zet er alleen de albums op die ik op dat moment kapot draai.

avatar van Thomzic
16 GB Ipod. Mijn vorige is in de WC gevallen.

Die lelijke witte doppen in de prullenbak gemieterd en Sennheiser in-ear doppen aangeschaft. Erg makkelijk en fijn voor wanneer je vaak in luidruchtige ruimtes bevind, zoals de trein of bus.

Op mijn favoriete speeltje staan veel albums op die nog aan een eerste luisterbeurt toe zijn. Daarnaast al mijn favorieten.

avatar van Gajarigon
Ondertussen ben ik overgestapt naar een 2Gb flashplayer. Simpel en goedkoop. Ik erger me wel aan de volumebeperking die er blijkbaar op staat. Als ik op de trein iets wil horen van mijn muziek moet ik wel opteren voor die oordopjes, want de normale koptelefoon geraakt er gewoon niet bovenuit.

Ik heb een 8GB iPod, dus er kan vrij veel op.
Ik heb er gewoon op staan wat ik leuk vind en af en toe verwijder ik wat liedjes...

avatar van gaucho
Net als Father McKenzie en enkele andere users draai ik het liefst muziek van CD op mijn stereo-installatie thuis. Zelf zou ik ook niet zo snel aan een MP3-speler begonnen zijn, maar ik kreeg er twee jaar geleden eentje voor mijn verjaardag. Mijn eerste exemplaar gaf het na twee maanden al op, wat mijn vooroordeel over MP3-spelers alleen maar bevestigde.

Maar tegenwoordig vind ik mijn huidige Creative Zen Mosaic van 8 GB (zo goed als vol) toch wel een handig apparaatje. Niet dat-ie veel het huis uit komt, want ik heb 'onderweg' totaal geen behoefte aan muziek. In de auto luister ik meestal naar Radio 1, al vind ik muziek voor lange autoritten 's avonds laat wel ontspannend.

Maar mijn MP3-speler ligt standaard op mijn nachtkastje. Ik heb gemerkt dat het vooral handig is voor het slapen gaan en in de nachtelijke uren wanneer ik de slaap niet kan vatten. Dan is het heerlijk ontspannend zonder dat ik mijn echtgenote uit haar slaap houd.
Die mozaïek-bedieningsknopjes weet ik inmiddels op de tast te bedienen en ik luister op een groot model koptelefoon (Sennheiser) dat de oren afsluit, zodat het geluid niet weglekt. Die in-ear setjes vind ik maar niks. Matig geluid en volgens mij het snelste recept om gehoorbeschadiging op te lopen, zeker als je er mee naar buiten gaat.

avatar van gaucho
Ik speel voornamelijk hele albums af. De shuffle-optie vind ik niet geweldig. Die verstoort de 'mood' en af en toe treden en grote verschillen in volume op.

Verder ben ik er tamelijk tevreden mee. Het enige minpunt vind ik dat het apparaat bij het afspelen de indeling niet herkent die ik op de computer heb aangemaakt. Als ik albums rip op de computer, gebruik ik een genre-indeling met aparte mapjes voor pop, rock, jazz, R&B etc. Maar die herkent het apparaat niet als ik de categorieën opzoek bij het afspelen. Hij gooit gewoon alles op een grote alfabetische hoop.

En af en toe merk ik dat-ie bij de indeling naar artiest sommige nummers apart opslaat. Zo staan 7 van de 8 nummers van Born to run gewoon onder de artiest Bruce Springsteen en één nummer onder de artiest Bruce Springsteen & the E Street Band. Maar dat laatste nummer neemt-ie dus nooit mee als ik het album afspeel, dan moet ik er apart naar gaan zoeken. Is daar iets aan te doen?

avatar van Brains
gaucho schreef:

En af en toe merk ik dat-ie bij de indeling naar artiest sommige nummers apart opslaat. Zo staan 7 van de 8 nummers van Born to run gewoon onder de artiest Bruce Springsteen en één nummer onder de artiest Bruce Springsteen & the E Street Band. Maar dat laatste nummer neemt-ie dus nooit mee als ik het album afspeel, dan moet ik er apart naar gaan zoeken. Is daar iets aan te doen?


Dan zijn de mp3 tags van de nummers waarschijnlijk niet goed ingevuld. Je kan dit veranderen door op je PC al naar het afwijkende nummer te gaan, andere muisknop, eigenschappen, en dan onder het tabblad details de artiest te wijzigen.

avatar van hoi123
gaucho schreef:

En af en toe merk ik dat-ie bij de indeling naar artiest sommige nummers apart opslaat. Zo staan 7 van de 8 nummers van Born to run gewoon onder de artiest Bruce Springsteen en één nummer onder de artiest Bruce Springsteen & the E Street Band. Maar dat laatste nummer neemt-ie dus nooit mee als ik het album afspeel, dan moet ik er apart naar gaan zoeken. Is daar iets aan te doen?


Ja, op i-tunes staat waarschijnlijk bij dat ene nummer Bruce Springsteen & the E Street Band als albumartiest, dat moet je dan even veranderen. Heb ik ook wel eens.

avatar van gaucho
Brains schreef:
Dan zijn de mp3 tags van de nummers waarschijnlijk niet goed ingevuld. Je kan dit veranderen door op je PC al naar het afwijkende nummer te gaan, andere muisknop, eigenschappen, en dan onder het tabblad details de artiest te wijzigen.

Dat snap ik, en op de computer lukt dat wel, maar als ik de speler losgekoppeld heb en het album afspeel, is alles hetzelfde gebleven als eerst. Kennelijk komen die wijzigingen in de tags dan niet goed door. Ik heb die gegevens al een paar keer veranderd, maar bij het afspelen merk ik daar niets van. Zijn er meer mensen die daar last van hebben bij hun MP3-speler?

strudelhund
Dat probleem ken ik ook met mijn zen. Om de een of andere reden lijkt de mp3-speler zo nu en dan niet echt goed te synchroniseren met de aangebrachte wijzigingen. Het enige wat tot nu toe geholpen heeft bij mij is de bestanden van de speler afgooien, de speler loskoppelen en vervolgens weer aansluiten om daarna de bestanden er weer op te zetten. Niet echt een ideale oplossing.

avatar van freitzen
strudelhund schreef:
Het enige wat tot nu toe geholpen heeft bij mij is de bestanden van de speler afgooien, de speler loskoppelen en vervolgens weer aansluiten om daarna de bestanden er weer op te zetten.

Ik hoef mijn Zen in elk geval hier niet voor los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Die synchronisatie-opties zijn er zeker, maar ik heb ze nooit echt gebruikt en weet ook niet hoe het precies werkt - af en toe wat handmatig eraf gooien en er weer op zetten gaat me snel genoeg.

Stijn_Slayer
Hele albums in één keer, zelden op shuffle.

Stijn_Slayer schreef:
Hele albums in één keer, zelden op shuffle.


hier ook meestal gewoon albums helemaal luisteren soms zit er wel een skipnummer tussen

op me ipod touch 16 gb, ik wil eigenlijk wel meer geheugen maar ja...

avatar van lauradance
Ik heb een Ipod Touch 8 gig met alleen maar albums erop, shuffle vind ik niet prettig. Luister overal muziek: op de fiets, werk, trein, als ik ergens moet wachten.

Ik hoef niet meer geheugen te hebben, weet nu vaak al niet wat ik moet luisteren omdat er zoveel op staat.
Ik zet er ongeveer 2 keer per maand nieuwe muziek op, of andere albums.

Father McKenzie
Ik heb een i-pod Apple Classic van 120 GB, en met mijn platencollectie mocht ie gerust 360 GB zwaar zijn, helaas denk ik niet dat die al bestaan.

Ik zet het ding meestal in een Bose Sounddock, die op mijn nachtkastje staat. Het compacte ding genereert een onvoorstelbaar goede klank, voor zo'n klein bakje.

Vaak gewoon alles wat erin zit op shuffle, echt alle genres door elkaar, er staan 15.000 nummers op. Soms ook alles van 1 artiest (Bij Beatles waar ik ook naast het officieel werk, hun BBC plaat, hun Anthology platen heb opgezet, is dat echt soms heavy), of afspeellijsten die ik gemaakt heb. Dan heb je best off's waar nu eens niets op ontbreekt zie... of soms ook gewoon per genre; Frans chanson, als ik daar zin in heb, bijvoorbeeld.... het varieert dus.

Onlangs kocht ik een kleine maar zeer goede koptelefoon van Sennheiser, met een soort geruisonderdrukker op, eigenlijk is dat een soort tussenversterker, je kan die aan en uit switchen.

Maar dan nog luister ik enkel in huis naar muziek via de i-pod.

Dat ding komt het huis echt niet uit.

Om te sporten, te joggen of zo wil ik de NATUUR horen, voelen, ruiken, en dan vind ik zo'n ding trouwens echt ongepast;
En sommigen lopen er op straat en in het verkeer mee rond, dat vind ik redelijk idioot; je hoort geen aankomende auto's, het is levensgevaarlijk.
Op treinen en zo, zie je ook mensen met die dingen op, da's toch echt geheel ASOCIAAL, je bent niet eens aanspreekbaar, echt verwerpelijk vind ik dat gedrag!

En wat voor kutdingetjes sommigen in hun oren stoppen, die dingen moeten dan als luidspreker doorgaan, hoe kun je nou een kwalitatief geluid krijgen met die kut-oorplugjes of hoe moet je die kleine ondingetjes noemen.

Je moet echt toch minstens een koptelefoontje met echte luidsprekers.

Deze is het, de PXC150 met Noisegard, da's die omgevingsgeluid-reducer waar ik over sprak;


(afbeelding)

the x
ik zie niet in wat er nou asociaal is aan muziek luisteren in de trein. in ieder geval minder asociaal als bellen in de trein. als ik in de trein zit hoef ik geen volledige gesprekken met vreemden te voeren hoor, dat doe ik wel met vrienden. met de geluidskwaleit van de oordopjes ben ik het met je eens, maar dat moet je voor lief nemen op de fiets je hebt tenminste muziek op (met 1 oortje hoor hoor ik toch nog wat)

Meestal geen hele albums. Als ik op reis ben (met de tram of op de fiets) heb ik daar niet echt de concentratie voor. Meestal maak ik van tevoren een kleine playlist met nummers die me op dat moment liggen en speel ik die dan af. Of ik zet shuffle-modus aan, maar dan ben ik veel aan het skippen.

Weet iemand trouwens hoe je, met het besturingsdingetje dat aan de oortjes van je iPod zit, een volgend liedje op kan zetten? Volgens mij is het me ooit eens per ongeluk gelukt, maar ik heb het nu al zo vaak geprobeerd en krijg het maar niet voor elkaar. Of kan dat niet?

avatar van lauradance
Ik heb meestal ook maar 1 oortje in zodat ik toch nog enigzins mee krijg wat er om me heen gebeurd. Het geluid van die oortjes zijn meestal niet top, maar iets is beter dan niets, thuis heb ik een grote headphone waarmee ik muziek kan luisteren zonder dat ik mijn huisgenoten daarmee lastig val.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:13 uur

geplaatst: vandaag om 16:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.