MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Scheiding der Geesten #2

zoeken in:
fastpulseboy
stuart schreef:
Burgerlijk... ...ik ken geen lijst met zoveel alternatieve flauwekul.. ..

Back on-topic, dus quote Lauradance....

flauwekul klopt wel (of ja, gewoon slappe hap) Maar alternatief????
Ik kan nog geen 5% van die lijst alternatief noemen denk ik. Voor het overgrote deel "grote bands" die het grote publiek wel kent, daarom staan ze in de top 250 natuurlijk.... Maar goed als je deze lijst alternatief noemt ben je ws een gemiddelde 538 luiteraar.

Het genre HIP-HOP staat te veel in de top250:

Te weinig bedoel je?
- postpunker (zoveel staat er niet in)
- Misorabi (knap bedachte SdG)
- Gyzzzzzz (had toch zeker een kwart mogen zijn)
- herman (qua aantal is het geloof ik wel okay (plusminus 1/10e?), maar ze hadden wel wat hoger mogen staan)
- GarnalenPeller (Als de stelling was: Zou jij minder hip-hop in de top 250 willen zien, dan zeg ik natuurlijk nee als hip-hop liefhebber.)

De TOP250 is goed zoals ie is
- deric raven (persoonlijke voorkeur is meer rock gericht)
- Kingsnake (staat te weinig psychedelica en fusion in, hip-hop en rock meer dan genoeg)
- Lukk0 (zie vorige SDG)
- R&P (gaap, morgen electronic doen?)
- Joy4ever (en overmorgen Nederlandstalig)
- Stuart
- sq (heb al leuke tips gehaald uit de top 250. Mobb Deep en Nas - toch goede albums hoor! had ik anders misschien niet opgepakt)
- Sir Spamalot (who cares, het is een statistiek van de muzieksmaak hier, dus een leidraad, niet meer niet minder)
- LucM
- VDG
- Thomzic (Boeiend)
- meyer
- Korenbloem
- reijersen
- Lauradance

Elk Hip-Hop-album is er een te veel
- Casartelli (dat is natuurlijk niet politiek correct, maar wel mijn eigen mening)
- Oath (zie hierboven)

stuart
@FPB; 5% is wel erg weinig......alternatief is bij mij "2e rangs" dus ik haal die 5% van jou met gemak..... (sorry, 't is topicvervuiling, maar jij begon ...)

Volgens mij is het merendeel van hip-hop top 10's toch afkomstig van mensen die niet posten. Anders heb ik geen idee hoe 50 cent en Eminem e.d. er in staan.

fastpulseboy
stuart schreef:
@FPB; 5% is wel erg weinig......alternatief is bij mij "2e rangs" dus ik haal die 5% van jou met gemak..... (sorry, 't is topicvervuiling, maar jij begon ...)

Ik krijg zo'n idee dat jij Radiohead en the Killers al alternatief vindt.....
kan me ook levendig voorstellen dat je er niks mee kan. Maar de overige 90% aan muziek die er gemaakt wordt is je dan sowieso te extreem en blijft er alleen maar van die kleffe dinosaurusrock over. Best erg eigenlijk.

Harco

Te weinig bedoel je?
- herman (qua aantal is het geloof ik wel okay (plusminus 1/10e?), maar ze hadden wel wat hoger mogen staan)
- GarnalenPeller (Als de stelling was: Zou jij minder hip-hop in de top 250 willen zien, dan zeg ik natuurlijk nee als hip-hop liefhebber.)

- Kingsnake (staat te weinig psychedelica en fusion in, hip-hop en rock meer dan genoeg)
- Lukk0 (zie vorige SDG)
- Stuart
- sq (heb al leuke tips gehaald uit de top 250. Mobb Deep en Nas - toch goede albums hoor! had ik anders misschien niet opgepakt)
- Sir Spamalot (who cares, het is een statistiek van de muzieksmaak hier, dus een leidraad, niet meer niet minder)
- LucM
- VDG
- Thomzic (Boeiend)
- meyer
- Korenbloem
- reijersen
- Lauradance

- Casartelli (dat is natuurlijk niet politiek correct, maar wel mijn eigen mening)
- Oath (zie hierboven)

- Harco (Mij maakt het vrij weinig uit, maar dat dit een SdG is van een gefrustreerd klein kind, is vrij duidelijk. Meer heb ik hier niet op te zeggen).

stuart
@FPB: Radiohead is niks mis mee; wel 'rammelrock' (oefenruimtebands) en andere 'herriemuziek' (techno/house/shoegaze e.d.), jij kent ze wel....

fastpulseboy
stuart schreef:
@FPB: Radiohead is niks mis mee; wel 'rammelrock' (oefenruimtebands) en andere 'herriemuziek' (techno/house/shoegaze e.d.), jij kent ze wel....

jij vind alle techno en house herrie? En alle shoegazing ook? en de definitie van oefenruimte bands is erg vaag . Elke band moet naar een oefenruimte.... Maar als ik het goed begrijp hou jij gewoon niet van alles wat elektronisch is en alle bands die niet keurig binnen de lijntjes kleuren. Zo blijft idd alleen maar oerburgerlijke muziek over...

oerburgelijk ,jij voelt je zeker boven de burgers staan met jouw ultieme muzieksmaak

Te weinig bedoel je?

- Lukk0 (zie vorige SDG)
- Stuart
- LucM
- VDG
- Thomzic (Boeiend)
- meyer
- Korenbloem
- reijersen
- Lauradance

- Oath (zie hierboven)

- Harco (Mij maakt het vrij weinig uit, maar dat dit een SdG is van een gefrustreerd klein kind, is vrij duidelijk. Meer heb ik hier niet op te zeggen).

³
- MJ (zie Harco, alleen is één '' '' niet genoeg voor deze SdG)

fastpulseboy
misorabi schreef:
oerburgelijk ,jij voelt je zeker boven de burgers staan met jouw ultieme muzieksmaak

altijd zo jammer dat mensen die onzeker zijn over hun muzieksmaak zich altijd zo aangesproken voelen. Kennelijk terecht.
Vraag me toch altijd af hoe het komt dat je jezelf dus identificeert met burgerlijke muziek en denkt dat een ander zich dan verheven zou moeten voelen en je daar dan niet tegen kan.... moeilijk dilemma

RedLightCityBoy

stuart
@FPB; je begrijpt het idd niet en daar denk ik niet als enige zo over, zo te lezen....lama..(ik zou er maar niet weer 'serieus' op ingaan, dat deed ik namelijk niet )

Volgende SdG is natuurlijk: staan er teveel albums van Black Sabbath op MuMe?

fastpulseboy
stuart schreef:
@FPB; je begrijpt het idd niet en daar denk ik niet als enige zo over, zo te lezen....lama..(het was weer leuk )

ik begrijp het wel, maar het is zo sneu om hele genres uit te sluiten en je muzieksmaak dan goed te vinden. En denken dat een ander zich verheven voelt, terwijl het eigenlijk je onzekerheid is, is gewoon jammer natuurlijk.

fastpulseboy schreef:

altijd zo jammer dat mensen die onzeker zijn over hun muzieksmaak zich altijd zo aangesproken voelen. Kennelijk terecht.

Hahaha ja daar ligt het hem aan, ik ben echt heel onzeker van muziek smaak.
ik moest echt lachen van dit bericht
als je mn muzieksmaak niet kent ga er dan geen onzin over zeggen. Dus hou maar op
fastpulseboy schreef:

Vraag me toch altijd af hoe het komt dat je jezelf dus identificeert met burgerlijke muziek en denkt dat een ander zich dan verheven zou moeten voelen en je daar dan niet tegen kan.... moeilijk dilemma

Wie the fuck zegt dat ik me daarmee identificeer? denk anders eerst eens een beetje na voordat je iets typt.

stuart
fastpulseboy schreef:
ik begrijp het wel, maar het is zo sneu om hele genres uit te sluiten en je muzieksmaak dan goed te vinden.

..en dat zeg jij over die Top 250 én zijn grote burgerlijkheid.... (wie doet hier nu verheven?)

fastpulseboy
misorabi schreef:
(quote)

Hahaha ja daar ligt het hem aan, ik ben echt heel onzeker van muziek smaak.
als je mn muzieksmaak niet kent ga er dan geen onzin over zeggen. Dus hou maar op
(quote)

Wie the fuck zegt dat ik me daarmee identificeer? denk anders eerst eens een beetje na voordat je iets typt.

nou ja, vraag me gewoon af waar je eerste bericht dan vandaan kwam!

fastpulseboy
stuart schreef:
(quote)

..en dat zeg jij over die Top 250 én zijn grote burgerlijkheid....

in de top 250 staan zeer diverse genres. Uit deze genres staan verschillende platen in de top 250. Dat betekend niet dat het per definitie de beste platen zijn uit betreffend genre.
beetje duf om te denken dat "de top 250" een genre is wat je uit kan sluiten. Dat je elektronica uitsluit zegt alleen maar dat je er niet voor openstaat en dus de mooie dingen er uit ook nooit zal horen.

Te weinig bedoel je?
- Pooiertje (Lol)

- Lukk0 (zie vorige SDG)
- Stuart
- LucM
- VDG
- Thomzic (Boeiend)
- meyer
- Korenbloem
- reijersen
- Lauradance

- Oath (zie hierboven)

³
- MJ (zie Harco, alleen is één '' '' niet genoeg voor deze SdG)

Dj2Jelle
misorabi schreef:

misorabi schreef:

Ik moest echt lachen van dit bericht

Sorry, ik wou gewoon ff meelullen

Aah de term 'burgers' neemt MuMe over, waar ik allemaal wel niet goed voor ben .

stuart
@FPB; Wie zegt dat ik iets uitsluit? Ik heb het wel gehoord, maar vind bepaalde genres/stromingen nu eenmaal geen klap aan , dat zul jij ook wel hebben. Bovendien is 'mooi' een persoonlijke ervaring/keurmerk.

P.S. je hebt met je opmerking over 'burgerlijkheid' nog al wat losgemaakt lees ik.....

fastpulseboy schreef:

nou ja, vraag me gewoon af waar je eerste bericht dan vandaan kwam!

Had mijn bericht alleen geschreven mogen worden door mensen met een onzekere muzieksmaak?
Rhythm & Poetry schreef:
Aah de term 'burgers' neemt MuMe over, waar ik allemaal wel niet goed voor ben .

Ik moest al meteen aan jou denken toen FPB het woord burgerlijk gebruikte

fastpulseboy
misorabi schreef:
(quote)

Had mijn bericht alleen geschreven mogen worden door mensen met een onzekere muzieksmaak?

owhhh, leg dan ff uit waar het vandaan komt.... pfffff moeilijke vraag.

Nou uit maastricht, ik snap je vraag niet echt. ik vind hem inderdaad erg moeilijk.

fastpulseboy
jouw eerste opmerking komt uit Maastricht...
neeh, wat dan de reden is van je eerste bericht.

limburger?

fastpulseboy schreef:
jouw eerste opmerking komt uit Maastricht...
neeh, wat dan de reden is van je eerste bericht.

limburger?

Ik woon er, maar ben verder geen limburger. Verder is het bericht omdat jij je zo bovenburgerlijk voordoet en nooit naar "burgerlijke" muziek zou luisteren, ik dacht dat dat wel duidelijk was bij mn bericht.

Dardan

Te weinig bedoel je?
- Pooiertje (Lol)

- Lukk0 (zie vorige SDG)
- Stuart
- LucM
- VDG
- Thomzic (Boeiend)
- meyer
- Korenbloem
- reijersen
- Lauradance
- Dardan

- Oath (zie hierboven)

Ravenous

Te weinig bedoel je?
- Pooiertje (Lol)

- Lukk0 (zie vorige SDG)
- Stuart
- LucM
- VDG
- Thomzic (Boeiend)
- meyer
- Korenbloem
- reijersen
- Lauradance
- Dardan

- Oath (zie hierboven)
- Ravenous (ken wel meer hip hop dan wat er zoal op tv langskomt, maar dan nog vind ik het niks, maar eigenlijk zal het me ook een worst wezen)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:17 uur

geplaatst: vandaag om 03:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.