De Site / Gebruikers / Arnhem
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juni 2005, 03:07 uur
Stomme vraag misschien, maar komt iemand hier uit Arnhem?
Ik ga daar zaterdag plaatjes draaien.
Ik ga daar zaterdag plaatjes draaien.

0
geplaatst: 21 juni 2005, 09:33 uur
FUCK YEAH, my Home town, ik woon er al een tijdje niet meer, ik kom uit westervoort een dorpje onder arnhem, maar mijn family roots liggen oa in arnhem. Waar ga je plaatjes draaien dan ???
0
geplaatst: 21 juni 2005, 12:09 uur
Er zijn meer lokaties om plaatjes te draaien in Arnhem, Bosch is een mogelijkheid, maar Ook Willemeen en de Verdieping evenals de goudvishal organiseren nog wel eens van dat soort dingen.
0
geplaatst: 21 juni 2005, 18:04 uur
Arnhem is een mooie stad. Een verademing vergeleken bij Leiden.
BlauweVla: ik ken Nicole idd. Maar wie ben jij dan?
0
geplaatst: 21 juni 2005, 20:16 uur
Zeg je Cultuurhuis Bosch dan zeg je Nicole Blommers 
Ik luister wel es naar Popscene, en lees haar weblog en daar stond jou naam ook

Ik luister wel es naar Popscene, en lees haar weblog en daar stond jou naam ook

0
geplaatst: 21 juni 2005, 22:43 uur
herman schreef:
Smaken verschillen natuurlijk, maar om Arnhem nou mooi te noemen gaat me toch iets te ver. Dat het een leuke stad is is zeker waar

0
geplaatst: 21 juni 2005, 23:59 uur
Ik vind Leiden een leuke stad en vermaak me er prima, maar Arnhem heeft veeeeel meer groen dan Leiden en dat vind ik wel prettig. Achter het station heb je een *enorm* park. Toen we dat zagen, waande we ons even in het paradijs. 
Verder ken ik Arnhem niet zo, maar zoiets leuks als Kultuurhuis Bosch hebben we hier niet. Feitelijk is het LVC ook maar een sfeerloze bunker. Leiden is vooral in het gebied rond het Rapenburg wel heel mooi, vind ik.

Verder ken ik Arnhem niet zo, maar zoiets leuks als Kultuurhuis Bosch hebben we hier niet. Feitelijk is het LVC ook maar een sfeerloze bunker. Leiden is vooral in het gebied rond het Rapenburg wel heel mooi, vind ik.
0
dutch2
geplaatst: 22 juni 2005, 01:14 uur
herman schreef:
Feitelijk is het LVC ook maar een sfeerloze bunker. Leiden is vooral in het gebied rond het Rapenburg wel heel mooi, vind ik.
Ben ik op zich wel met je eens, hoewel ook het gebied rond de Hooglandse kerk wel zijn charme heeft. En we hebben natuurlijk het Kijkhuis (inclusief sigarenkissie), de schouwburg en al die mooie musea. Maar het fijnste van Leiden vind ik nog dat je alles in de naaste omgeving kunt vinden. Groen (Wassenaar, richting Zoeterwoude), Zee (Katwijk, Noordwijk, Wassenaar) en voor de nodige cultuur de grote steden in de buurt (Den Haag, Rotterdam, Amsterdam). Feitelijk is het LVC ook maar een sfeerloze bunker. Leiden is vooral in het gebied rond het Rapenburg wel heel mooi, vind ik.
Alleen dat rottige accent he, dat went dus nooit (ik heb zelf alleen nog maar een beetje die R, en daar kom ik dus nooit meer van af).
Maar goed, tot zover Leiden Promotie in het topic Arnhem

0
geplaatst: 22 juni 2005, 01:33 uur
Witte Singel, Witte Singel!! De bocht met uitzicht op de Hortus. Als ik daar nog ooit mijn oude dag mag slijten ben ik een gelukkig mens.
0
dutch2
geplaatst: 22 juni 2005, 01:36 uur
Nee joh, de Zoeterwoudse Singel is volgens mij toch veel mooier. Ik loop regelmatig de hele Singel over en dat stuk in de buurt van het plantsoen is echt zooo mooi.
Enne, aan de Zoeterwoudse Singel heb je een bejaardentehuis, dus wat die oude dag betreft zit je daar goed
Edit: O ja, tegenover de Hortus is ook wel heel erg mooi. Mmm, wordt nog lastig kiezen op mijn oude dag
Enne, aan de Zoeterwoudse Singel heb je een bejaardentehuis, dus wat die oude dag betreft zit je daar goed

Edit: O ja, tegenover de Hortus is ook wel heel erg mooi. Mmm, wordt nog lastig kiezen op mijn oude dag
0
geplaatst: 22 juni 2005, 01:43 uur
Ik ga natuurlijk wel met wandelstok in de hand actie voeren dat (a) de Witte Singel auto- en vooral busvrij wordt gemaakt en (b) het lelijke asfalt plaats maakt voor middeleeuwse bestrating, compeet met kuilen en keien.
0
geplaatst: 22 juni 2005, 01:54 uur
Dan breek ik dat lelijke gebouw van de UB wel af. Maken we daar een grote boerderij van, zodat de paarden van de trekschuit een plekje hebben om bij te kunnen komen.

0
geplaatst: 22 juni 2005, 02:10 uur
0
geplaatst: 22 juni 2005, 02:54 uur
Ik vind het Laktheater ook niet veel beter, maar da's gelukkig wat minder kolossaal. Het Lak moet van binnen een Italiaanse straat (compleet met was) voorstellen, maar ik ben nog niemand tegen gekomen die dat uit zichzelf bedacht. En van buiten is het ook een stom ding met totaal geen symmetrie of wat dan ook.
0
dutch2
geplaatst: 22 juni 2005, 10:07 uur
Maar het allerstomste van de Witte Singel vind ik nog dat borstbeeld van Rembrandt, bij de kruising naar het Noordeinde. Ik bedoel, hij is misschien wel de beroemdste Leidenaar, en dan plaatsen ze zijn beeld buiten de oorspronkelijke stadsmuren. Alsof de stad zich een beetje voor hem schaamt en hem daarom maar de stad heeft uitgejaagd. Ze hadden hem pontificaal op het stadhuisplein moeten zetten! Met al die andere beroemde Leienaars ernaast.
Het Laktheater en de UB zijn inderdaad tamelijk lelijk. Lijkt ook wel of ze ieder jaar lelijker worden.
Het Laktheater en de UB zijn inderdaad tamelijk lelijk. Lijkt ook wel of ze ieder jaar lelijker worden.
0
geplaatst: 22 juni 2005, 10:13 uur
Heeft die plek niet een symbolische waarde dan? Eerste woonhuis van Rembrandt of zo? Tenminste.. zoiets dacht ik, want dat beeld staat inderdaad nogal stom buiten de stad.
0
dutch2
geplaatst: 22 juni 2005, 10:23 uur
Da's waar ook. Tja, nou, Arnhem, best wel een mooie stad eigenlijk. Schijnen ze veel aan muziek te doen 

0
dutch2
geplaatst: 22 juni 2005, 10:36 uur
Yak schreef:
Heeft die plek niet een symbolische waarde dan? Eerste woonhuis van Rembrandt of zo? Tenminste.. zoiets dacht ik, want dat beeld staat inderdaad nogal stom buiten de stad.
Volgens mij niet. Ik dacht dat het huis waar hij gewoond zou hebben in dat steegje ligt als je van het Noordeinde naar Huis de Bijlen loopt. Daar heb je ook een soort plaquette (of hoe zoiets mag heten). Het kan er mee te maken hebben dat Rembrandt buiten Leiden is geboren. Maar dan nog... Je beroemdste inwoner zet je gewoon niet buiten de stadsmuren neer. We hebben al zo'n miserabel motto (Niets lijkt op Leiden) en dan verbannen we ook nog onze briljantste zoon. Slechte marketing.Heeft die plek niet een symbolische waarde dan? Eerste woonhuis van Rembrandt of zo? Tenminste.. zoiets dacht ik, want dat beeld staat inderdaad nogal stom buiten de stad.
0
geplaatst: 22 juni 2005, 11:35 uur
Wat weinig discussie over de stad der steden in dit forum, Leiden is misschien heel erg mooi, maar is het mooier dan de Janssingel, dan Bovenlangs (met prachtig uitzicht over de uiterwaarden en de rijn) Is het centrum gezelliger, kun je er beter stappen dan op de Korenmarkt, Mooiere oarken als Sonsbeek en Zijpendaal? Ik geloof dat Leiden best zijn mooie punten heeft maar Mooier als Arnhem dat geloof ik niet.
* denotes required fields.