De Site / Gebruikers / users met tics (waar het muziek betreft)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2009, 09:05 uur
Niet eens zo stiekem. Ja er zijn ook albums die ík liever niet in mijn verzameling heb. Ik heb er zelfs een aparte albumlijst voor: sq´s zolderlijst. Dat zijn de albums waar ik echt niets mee heb en die ik toch ook nooit zal draaien. Punt dat gemaakt werd was volgens mij dat bepaalde namen je verzamling zouden ´ontsieren´. En dan zou dat voor K3 zomaar kunnen gelden. Je moet weten dat de hoesjes ook op de rugzijde zéér prominent herkenbaar zijn. Op de een of andere manier zijn ze allemaal ook een soort van rose-kleurig (lichtrood, paars). Het is echt een blokje in mijn CD-kast.
0
geplaatst: 22 mei 2009, 09:25 uur
Sq laatste opmerking over kleuren doet mij denken aan de tijd dat ik (LP's wel te verstaan) op kleur had staan. Op de een of andere manier onthou ik namelijk vrij makkelijk de (algemene) kleur van een hoes. Later (met de entree van de CD) heb ik alles toch weer op alfabet gezet.
Overigens staan mijn boeken nog steeds op kleur en dat werkt (voor mij) prima.
Overigens staan mijn boeken nog steeds op kleur en dat werkt (voor mij) prima.
0
Elvis Presley
geplaatst: 22 mei 2009, 14:31 uur
Van een flink aantal Jan Rot CD's heb ik twee versies, een gesigneerd, de ander ongesigneerd.
0
Johny Favourite
geplaatst: 23 mei 2009, 11:29 uur
Elvis Presley schreef:
Van een flink aantal Jan Rot CD's heb ik twee versies, een gesigneerd, de ander ongesigneerd.
Heb jij cd's van Jan Rot? Dat is inderdaad heel raar.
Wat de volgorde van de verzameling betreft: een aantal jare terug werden mijn halfslachtig op genre georganiseerde Benno's zo onoverzichtelijk dat ik op alfabetisch ben overgestapt. Ik zou op geen ander systeem meer over kunnen stappen.
0
Elvis Presley
geplaatst: 24 mei 2009, 02:00 uur
Johny Favourite schreef:
Je vleit me.(quote)
0
geplaatst: 24 mei 2009, 10:20 uur
indana schreef:
Op de een of andere manier onthou ik namelijk vrij makkelijk de (algemene) kleur van een hoes.
Op de een of andere manier onthou ik namelijk vrij makkelijk de (algemene) kleur van een hoes.
heb ik ook een tijdje gedaan, met mijn disco-maxisingles. Daarbij had je ook vaak vrij vage, steeds weer nieuwe artiesten-namen. Dan was het label een gemakkelijk herkenningspunt. Ik heb nog steeds voorkeuren voor labels in de oude disco (Prelude-zwart, SAM-turqoise, Uniwave-lichtblauw, Ramshorn-rose-rood). De allerstoerste platen waren die in een witte hoes: pre-releases en semi-legale mixen helemaal zonder hoes dus eigenlijk.
0
Gallow
geplaatst: 2 juni 2009, 22:15 uur
Wel moet ik opbiechten, wanneer ik een album echt helemaal geweldig vind, ben ik vaak bang hem op te zetten, uit angst dat hij saai wordt. 

0
geplaatst: 2 juni 2009, 22:51 uur
Ik heb een vrij kostbare tic en dat is als een artiest al maar 1 cd heeft uitgebracht die ik helemaal prachtig vind, ik perse de rest van de catalogus ook moet hebben. Dit is om twee redenen kostbaar. Ten eerste komt het voor dat OOP's voor te veel geld van Ebay geplukt worden (maar ik moet m dan echt heel erg hebben) en ten tweede ken ik geen enkele artiest die er in slaagt een consistent ouvre op te bouwen. Vaak blijkt dan ook nog eens dat de eerste cd die ik van de act hoor, gelijk de beste blijkt te zijn.
Voorbeeldjes? Ok dan. Red House Painters. de eerste 3 prachtig, dus ook de laatse matige 3 plus de verzamelaar gehaald...en dan dus ook alles van Sun Kil Moon en dan dus ook de 120 000 live solo cd's met telkens dezelfde liedjes van Kozelek. Meer dan de helft is close to weggegooid geld, maar als er wat nieuws uitkomt, moet ik het toch perse hebben. Ander voorbeeldje ? Porcupine Tree. Paar prachtplaten hoor maar 3 stuks was eigenlijk meer dan voldoende geweest. Ander voorbeeldje...Low..I could Live in Hope te prachtig voor woorden en ook hier was 3 of 4cd's beter geweest dan de 12 plus de samenwerkingsverbanden ofzo die er nu staan. Maar toch..de volgende moet ook perse weer.
I know I know.....
Voorbeeldjes? Ok dan. Red House Painters. de eerste 3 prachtig, dus ook de laatse matige 3 plus de verzamelaar gehaald...en dan dus ook alles van Sun Kil Moon en dan dus ook de 120 000 live solo cd's met telkens dezelfde liedjes van Kozelek. Meer dan de helft is close to weggegooid geld, maar als er wat nieuws uitkomt, moet ik het toch perse hebben. Ander voorbeeldje ? Porcupine Tree. Paar prachtplaten hoor maar 3 stuks was eigenlijk meer dan voldoende geweest. Ander voorbeeldje...Low..I could Live in Hope te prachtig voor woorden en ook hier was 3 of 4cd's beter geweest dan de 12 plus de samenwerkingsverbanden ofzo die er nu staan. Maar toch..de volgende moet ook perse weer.
I know I know.....
0
geplaatst: 2 juni 2009, 22:54 uur
waag je dan maar niet aan John Zorn ... of Merzbow ... of Jandek ....
0
geplaatst: 2 juni 2009, 23:02 uur
Wel herkenbaar VanDeGriend, maar gelukkig weet ik me meestal redelijk in te houden. Als een band minder wordt, haak ik wel af. Hoewel op dit moment bijna alles van Sonic Youth op mijn lijstje staat en The Clash, Zappa, RHCP, Adam Ant, Nits, Herman Brood, Yello, Dead Kennedys, Exploited en nog een aaantal anderen aardig compleet in huis zijn. (hoewel de laatste 6 of 7 van Zappa heb ik overgeslagen) En bij mij is het meer nieuwsgierigheid dan verzamelwoede.
0
geplaatst: 2 juni 2009, 23:08 uur
Mijn lijstje is redelijk eindeloos eigenlijk. Ik heb weet niet hoveel artiesten compleet. Sowieso alle artiesten uit mijn top 10 ( ok, moet nog twee Swans platen...dure...).
Ik denk dat jij en ik ook de enige in Nederland zijn die Yello compleet hebben dan
Als het echt niks is haak ik ook wel af maar kan lang duren hoor. Kan eigenlijk niks bedenken ook
Ik denk dat jij en ik ook de enige in Nederland zijn die Yello compleet hebben dan

Als het echt niks is haak ik ook wel af maar kan lang duren hoor. Kan eigenlijk niks bedenken ook

0
boomkat
geplaatst: 4 juni 2009, 00:04 uur
Ik MOET persé voor ik de deur uit ga muziekskes luisteren. Dan maar te laat komen op school of werk. Maarja muziek is sowieso belangrijker dus wat dat betreft.
* denotes required fields.