MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / users met tics (waar het muziek betreft)

zoeken in:
dix
Ik kwam dit draadje tegen ... hoe ver kun je gaan ?

Ooit heb ik een verzamelaar gesproken die z'n CDs steevast 'rechtop' in de CD hoesjes stopte (zodat artwork of tekst op de CD zelf correct gepositioneerd was) en die werd helemaal chagerijnig als ie er één tegenkwam waar z'n vriendin even niet had opgelet.

Anderen schijnen een nieuwe CD onmiddelijk te branden, om dan in het vervolg naar de kopie te luisteren en het origineel veilig op te bergen.

Zijn er meer users die hun afwijking (voor zover daar sprake van is) op het forum kwijt willen of durven ?

Bonnetjes bewaren in het CD-hoesje en dan onder het vlak waar de CD in ligt. Helaas koop ik tegenwoordig het meeste online, dus zo vaak doe ik dit niet meer...

Verder kan ik zo snel niets bedenken.

titan (crew)
Bij mij staat mijn collectie keurig op alfabetische volgorde, maar dat lijkt me nou niet zo'n spannende tic.

Bij mij staat mijn collectie juist niet op alfabetische of chronologische volgorde, maar in een genre indeling die alleen in mijn hoofd bestaat. Albums van bands staan wel bij elkaar maar meestal ook niet chronologisch. Verder stop ik ook altijd de cd's "rechtop" in het hoesje, maar echt chagerijnig word ik alleen als ik zie dat ze buiten de hoesjes rondslingeren of als ik iets uit de kast pak en daar dan de verkeerde cd in blijkt te zitten. De laatste keer was ik 2 uur bezig, hoesje open, checken, nee? Hoesje weer dicht, volgende. Maar waar ik echt slecht mee om kan gaan is met bezoek dat eigen muziek meebrengt, en dat dan ook nog wil horen.

Volgens mij was dat een topic met irritaties (weet niet precies hoe die heet).

Ik heb zelf niet echt een tic, of het moet in de cd winkel zelf zijn waar ik interessante cd's apart neerleg er vervolgens een paar minuten naar kijk en dan beslis welke ik wel of niet mee neem. Maar dat is volgens mij niet heel erg raar.

Ik hou de cd's die ik mogelijk koop ook altijd bij mij. Zo raar lijkt mij dat ook niet.

Ik heb in het verre verleden meerdere keren meegemaakt dat ik het hele hitdossier van voor naar achter heb doorgespit om een bepaald nummer te vinden. Het enige wat ik wist was dat het nummer in augustus 1979 een hit was en een ander nummer in november 1984 een hit. Ik heb toen hele lijsten gemaakt van nummers uit die periodes en ben toen naar de CD-uitleen gegaan om op de CD's te huren, waar desbetreffende nummers op stonden. Het was overigens in een tijd dat er nog geen Internet was. Ik had de nummers overigens wel gevonden, uiteindelijk. Mijn vrienden vonden dit een behoorlijke tic.

Ik heb nog steeds mijn hitdossier uit 1994. Zodra ik het uit de kast haal, valt het uit elkaar.

Zet altijd mijn cd's rechtop in het doosje....... en kan mij helemaal vinden in het verhaal van Suez.....

thelion schreef:
Zet altijd mijn cd's rechtop in het doosje.

En zo hoort het ook.

"Keep all discs and tape both open-reel and cassettes standing upright, on edge. Store cylinders standing on their ends. Do not lay any recording flat, not even audio or videocassettes."

bron

Nog meer informatie.

Johny Favourite
Bepaalde *kuch* Marco Borsato *kuch* cd's van mijn vriendin mogen niet in m'n cd-kast staan.

Wat mijn tic is, hebben jullie al kunnen lezen in het draadje waar de starter van dit topic naar verwijst.
In het verlengde daarvan meld ik nog dat ik nóóit een CD zal kopen waarvan het boekje in de winkel al zo'n halvemaantje heeft door de lipjes van het doosje, of waar de sluitpuntjes van het doosje al in het boekje doorgedrukt zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Dan kijk ik liever even verder in een andere winkel, of wacht wat langer met de aankoop.

Een uitzondering hierop maak ik voor zeer moeilijk vindbare CD's die ik tweedehands koop, maar ik erger me er altijd wel aan als de boekjes beschadigd zijn.

fastpulseboy
Johny Favourite schreef:
Bepaalde *kuch* Marco Borsato *kuch* cd's van mijn vriendin mogen niet in m'n cd-kast staan.

hahahaha en terecht....Stel je voor dat iemand eens even je cd kast bekijkt en er doodleuk marco borsato tussen ziet staan!
Mijn ex had nog take that cd's...........mochten uiteraard niet in de kast.
staat het daar...tortoise, tocotronic, tarentel, take that, throwing muses, ondenkbaar

Johny Favourite schreef:

Mijn vrouw heeft inderdaad ook een eigen cd rekje.

fastpulseboy schreef:
Mijn ex had nog take that cd's...........mochten uiteraard niet in de kast.
staat het daar...tortoise, tocotronic, tarentel, take that, throwing muses, ondenkbaar

Ik heb nog steeds zo'n Take That cd in de kast staan...

fastpulseboy
herman schreef:
(quote)

Ik heb nog steeds zo'n Take That cd in de kast staan...

wat ben je lief voor je vriendin!

Ik denk dat het topic: "Post hier je eigen charts" ook een bijzondere tic van ons is.

- Ik plaats mijn c.d.'s ook altijd rechtop in het doosje.

- Jewelcases met scheurtjes of met lijmrestjes die niet verwijderd kunnen worden, worden steevast vervangen door nieuwe doosjes.

- C.D.'s van Marco Borsato, Take That of soortgelijke lieden komen mijn huis niet in, laat staan in mijn c.d. kast.

dix
Johny Favourite schreef:

maar voor bepaalde *schraap* Borsato-CD's maak je een uitzondering ? * zucht*

titan schreef:
Bij mij staat mijn collectie keurig op alfabetische volgorde, maar dat lijkt me nou niet zo'n spannende tic.

Same here.

sq
fastpulseboy schreef:

hahahaha en terecht....Stel je voor dat iemand eens even je cd kast bekijkt en er doodleuk marco borsato tussen ziet staan!

Ik heb een soort van het omgekeerde. Toen mijn zoon zijn K3 CDs niet meer wilde heb ik ze overgenomen. Nu staan ze mij mij in de kast en ik ben er trots op. Het maakt de verzameling leuker en het is toch ook een soort herinnering (heb ze ook live gezien).

Ja, maar ik verdenk jou er ook van dat je dat hele K3 best wel leuk vind stiekem

Mijn tic is niet zozeer dat ik alles netjes op alfabet heb staan maar dat ik er voor kies om 808 State bij de -E- en 16 horsepower bij de -S- neer te zetten i.p.v. helemaal aan het begin. Maar dat is misschien meer een persoonlijke kwestie en geen afwijking...

Lukk0
Devoo schreef:
(quote)

Same here.

Mijn 'collectie' (het is nog niet zo heel veel) staat juist op jaartal, dat vind ik leuker .

Ik heb er wel aan gedacht om het in volgorde van aanschafdatum te zetten, maar daar is het nu een beetje laat voor.

dix
als het over volgorde gaat ... ik heb lang mijn platen en CDs op volgorde van titel gehad, vooral om te voorkomen dat er ergens 60cm Muslimgauze opduikt en anderen je voor extremist verslijten.

na een verhuizing of drie staan ze nu alle drieduizend totally random, als ik per se een bepaalde plaat moet hebben dan ben ik een uur of wat aan zoeken kwijt.

Mark E. Corrigan
Moet altijd alles goed getagd hebben...

Gallow
Ik snap echt niet wat jullie toch allemaal bedoelen met "de CD's 'rechtop' in het doosje zetten". Bedoelen jullie gewoon de CD hoesjes verticaal neerzetten ofzo?

Verder heb ik niet zulke ongebruikelijke tics, wel vind ik het verdomd lekker om de boekjes uit pasgekochte CD's grondig te ruiken. Of als de CD van karton is heeft het een heerlijke geur, maar dit heb ik met boeken ook eigelijk.

Dj2Jelle
Gallow schreef:
Of als de CD van karton is

Ik weet het, het is al laat, maar bedoel je niet het hoesje? En nieuwe schoenen vind ik trouwens lekkerder ruiken

@Gallow: Op het cd-schijfje zelf staat vaak een afbeelding of text. Sommige mensen stoppen het schijfje op zo'n manier terug in de jewelcase dat de text of afbeelding rechtop staat. Dus de tekst staat dan niet op de kop of schuin of iets dergelijks als je de jewelcase opent.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:47 uur

geplaatst: vandaag om 19:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.