MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Gratis albums!

zoeken in:
Ja, dankzij een formidabel staaltje zelfbeheersing van ondergetekende

HammerHead schreef:

Je hebt waarschijnlijk ook wel een fotoalbum, waar je nooit in kijkt. Gooi je dat dan ook weg? Nee, het zijn herinneringen en die bewaar ik liever.

Maar foto's zijn -lijkt mij- toch wel een stuk waardevoller.
Ik bedoel: muziek is van een ander en een fotoalbum staan foto's in van jezelf/familie enz. Een fotoalbum is toch wel een stuk waardevoller vind ik.

Yak schreef:

Ik dump alles wat me niet meer bevalt bij de Plaatboef of ik geef of gooi het weg. Pas de laatste jaren heb ik een soort van 'houdbare' muziekcollectie opgebouwd, en alles wat daar niet in thuishoort ben ik liever kwijt dan rijk.

Ik doe dat ook, alhoewel ik sommige albums puur vanuit nostalgische bewegingen niet weg doe, terwijl ik er geen moer meer aan vind. Maar dat zijn er niet echt heel veel dus valt dat wel mee. Ik koop nu eenmaal vrij veel cd's en sommigen doen me op geen enkel vlak nog iets na verloop van tijd en die mogen wat mij betreft dan ook weg. Cd's die emotionele waarde hebben stammen meer uit het verleden: nu heb ik dat gevoelsmatig iets minder.
Overigens merk ik wel dat er steeds minder albums richting Plaatboef gaan: blijkbaar verfijnd je smaak en pik je er op voorhand toch de albums uit die langer mee gaan en dus braaf in de kast blijven staan
Ik herken dus wat Yak schrijft!

lebowski schreef:

Ik was vorig jaar zes weken op vakantie en iemand paste op mijn huis en katten, maar ik was vergeten te zeggen dat de katten niet in mijn slaapkamer mochten, alwaar mijn elpee's staan. Aiaia, bijna alle hoezen (ik heb er bijna 3000) kapotgekrabt. Onherstelbaar

3000 platen!
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Sietse
gewoon kopen en kopen en kopen...daarnaast ook veel krijgen...

althans zo doe ik het...al heb ik er nog geen 3000.
Ik heb nu totaal 1265 platen en cd's

Tja ik kocht mijn eerste lp in 1975 dus ik heb ook alle tijd gehad

lebowski schreef:

Ja,zo kan ik het ook!

lebowski schreef:

En volgens mij heb jij dan nog een hoop stemmen uit te brengen

Ik begon overigens in 1981 en ben ook maar door gegaan: dan lukt het wel om een groot aantal bij elkaar te verzamelen!

Same here. Ik begon in 1990, denk ik. En volgens mij ben ik de duizend ook wel gepasseerd, maar daar zitten ook nog wel wat bandjes bij met albums die ik van de bieb heb gekopieerd en ook wel vinylsingles ed. Het echte albums kopen begon pas in 1994 ofzo.

Ik ben in 1999 begonnen en ik heb nu 107 CD's. Dus ik heb nog veel in te halen wil ik aan de 3000 komen, maar de laatste tijd groeit mijn CD-collectie wel een stuk harder.

sq
Ik doe ook niet meer aan wegdoen. Ooit wel gedaan, en nog bijna van elke LP spijt gehad, en ik heb er ook al een paar teruggekocht. Die gewezen sq-collectie omvatte onder meer Queen, Mud, Osmonds, en - helaas - ook mijn allereerste album: Music Power, een van de allereerste verzamelaars van K-tel

Zeker 1 op de 3 albums die ik heb kan de prullenbak in maar dat doe ik niet. Niemand wil ze kopen (blijkt maar uit dit topic van Music4ever ) en het is inderdaad een herrinering.

avdj schreef:

Zeker 1 op de 3 albums die ik heb kan de prullenbak in maar dat doe ik niet. Niemand wil ze kopen (blijkt maar uit dit topic van Music4ever ) en het is inderdaad een herrinering.

Ze zijn gratis hoor.

Maar het blijft CD rek verspilling

HammerHead schreef:

Ik begrijp het ook niet, dat mensen platen/cd's weg doen.

Het gaat natuurlijk wel om gekopieerde albums.
En ik vraag me ook zwaar af of je kopien mag aanbieden op een forum want volgens mij mag je ze alleen kopieren voor eigen gebruik.

EmDee schreef:
(quote)

Het gaat natuurlijk wel om gekopieerde albums.
En ik vraag me ook zwaar af of je kopien mag aanbieden op een forum want volgens mij mag je ze alleen kopieren voor eigen gebruik.

Dat vraag ik me eigenlijk ook af.
Ik denk dat dit forum trouwens beter gesloten kan worden i.v.m. met de vraag (die er niet is) voor mijn albums.

zeg NOOIT album tegen een gekopieerd album..

ik haat het echt als mensen zeggen, "ja ik heb die cd.. ja ik heb alles van die artiest, ja ja blablabla.."

een album kopieer je om het op voorhand even te beluisteren, en dan moet je kopen,

kopen kopen kopen

stap eens een winkel binnen, snuister in de bakken en ga af op een hoes, kun je goede dingen door ontdekken, neem risico's

en ja, ge kunt er nekeer naast slaan ja

Dielie schreef:
een album kopieer je om het op voorhand even te beluisteren, en dan moet je kopen,

kopen kopen kopen

Dit vind ik altijd makkelijk gezegd, maar ik kan onmogeijk alles kopen wat ik hebben wil, ik heb ook een huishouden, en ik kan nu eenmaal geen 200 euro in de maand aan cd's uitgeven, al wil ik het wel maar het gaat gewoonweg niet. Nu zijn er twee mogelijkheden a) ik koop alleen maar en kopieer niets wat ik niet koop luister ik in de platen zaak maar laat ik staan, waardoor ik een heleboel prachtige platen mis, en dus ook de minder artiesten ontdek waardook ik ook hun concerten niet zal bezoeken. b) Ik download c.q. kopieer de plaat en kan er vervolgens wel van genieten, en mijn muziekale horizon verbreden. Ik vind het ook zonde van mijn geld om platen die al als kopie heb ook nog orgineel te kopen, dan geef ik mijn geld liever uit aan een cd die ik nog niet heb. Als ik het zou kunnen missen zou ik helamaal geen cd's kopieren.

ben het wel met Eddie eens

een hoop muziek/artiesten wil ik perse in originele staat, maar als ik alles wat ik heb (verreweg de meeste zijn originele, maar de laatste tijd veel gekopieerde, geen gedownloade maar in totaal duizenden cd's/elpees) en wat ik nog wil zou moeten kopen of hebben gekocht...

daarbij is mijn muzieksmaak ook nog zo uitgebreid, dus het eind is nog lang niet in zicht en komt er zoveel uit in een zeer korte tijd

ik vind het ook zonde om mijn kopie te vervangen door een originele (niet altijd, dat bedoel ik met mijn eerste stelling)
dat geld geef ik ook liever aan iets anders uit
daarbij is de geluidskwaliteit van een kopie gewoon hetzelfde, van een download heb ik daar vaak mijn twijfels over

wat betreft dat kopen, kopen, kopen, kopen....

ik heb idd ook een huishouden

ja ma ik begrijp jullie hoor, ik zal ook wel zo zijn als ik eenmaal een huizeke heb met mijn vriendin, ge kunt nie alles kopen das waar en zeker nie als ge op eigen benen staat,

ma ik bedoel zo van die gasten die een plaat superongelooflijk demakks vinden ma dan gewoon een kopietje in hun cd-lader zitten hebben, om het iets beter uit te leggen, want ik kan het nie zo goed uit leggen

ma kdenk wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel hoor,

ma kbegrijp mijn eigen eigenlijk nie zo goe

yuuuu

kbegrijp oe ok nie zo goe benk bang

Lieve beste Dielie. zou je je berichten misschien niet in een of ander dialect willen schrijven , het leest voor mij, en ik denk ook voor een hoop andere users een beetje lastig.

hehe, ik zal er rekening mee houden, ik dacht dat het meeviel

ok

Ik begrijp wel wat er staad maar het leest zo lastig

Laat ik dan maar even dit topic schaken. Geloof dat er ergens nog een topic is voor "gratis muziek" te promoten, maar vind het niet.

http://www.reconfiguration-records.com/netwav_cover.htm

Chinese label dat 3 CDR releases in de aanbieding heeft. Breakcoregerelateerd spul uit alle hoeken van de wereld, zelfs China. Is toch zo'n land dat je amper tot niet ziet opduiken in het electronisch gebeuren.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:16 uur

geplaatst: vandaag om 21:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.