MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht?

zoeken in:

Mjuman schreef:
Da´s precies de reden waarom iedereen in mijn directe omgeving is gaan streamen en ik dat zelf ook steeds meer overweeg. 2000 cd´s op hard disk - een NAS op een onopvallende plaats in de woning - degraderen je woonkamer niet tot een pakhuis.

Ach, ik heb er de liquide middelen niet voor om het dusdanig uit de hand te laten lopen, dus ik maak me niet zo'n zorgen.

Misterfool
en dan is jouw taalgebruik ook nog eens duur

Wablief?

Misterfool
woordgrapje: liquide middelen in plaats van geld. Duur taalgebruik, terwijl je over een tekort aan geld praat, snappie

Misterfool schreef:
woordgrapje: liquide middelen in plaats van geld. Duur taalgebruik, terwijl je over een tekort aan geld praat, snappie

Jij gaat zeker altijd wippen als een gewoon mens aan seks gaat doen, of vind je dat dan weer niet te duur?

En het voorbeeld dat je aanhaalt is net zoals het mijne een klip-en-klaar voorbeeld van scheiding tussen theorie (erover lullen) en praktijk (het hebben).

Sietse
Gewoon zelf gaan maken...goedkoper en kun je iets specifiek op je woning krijgen.
Ik heb nu een systeem waar zo'n 2000 cd's in kunnen (gok ik...bijna vol) en dan als het eenmaal zo ver is kan ik voor minder dan 50 euro er iets bij maken waar dan direct weer 500 cd's in kunnen.

Mijn issue op dit moment...als ik een nieuwe ga maken moet ik eerst eens goed gaan kijken waar ik dat eigenlijk in huis kwijt kan.

Sietse schreef:
Gewoon zelf gaan maken...goedkoper en kun je iets specifiek op je woning krijgen.

Sommige mensen hebben twee linkerhanden. Ik heb nog minder dan dat.

En het is trouwens de bedoeling dat hij in de woonkamer komt te staan, niet op het dak.

Sietse schreef:
Ik heb nu een systeem waar zo'n 2000 cd's in kunnen (gok ik...bijna vol) en dan als het eenmaal zo ver is kan ik voor minder dan 50 euro er iets bij maken waar dan direct weer 500 cd's in kunnen.

Da's wel heel stoere-mannenpraat. Zelfs het overgemodulariseerde Ikea rekent voor de goedkoopste Benno (wit) 29,95 - daar passen ca 180 stuks in; i.e. een opbergprijs van ca 0,165 per stuk - dat is beduidend meer dan de 0,10 waarmee jij komt. Tenzij je alle bejaardenhuizen langsgaat voor oude sigarenkistjes ben ik geneigd dit te 'labelen' zoals hierboven.

Cured
Thanx, zal het eens even doorneuzen...

Cured

(afbeelding)

Sietse
Mjuman schreef:
(quote)

Da's wel heel stoere-mannenpraat. Zelfs het overgemodulariseerde Ikea rekent voor de goedkoopste Benno (wit) 29,95 - daar passen ca 180 stuks in; i.e. een opbergprijs van ca 0,165 per stuk - dat is beduidend meer dan de 0,10 waarmee jij komt. Tenzij je alle bejaardenhuizen langsgaat voor oude sigarenkistjes ben ik geneigd dit te 'labelen' zoals hierboven.

Je gaat naar een doe-het-zelf zaak, koopt een aantal planken (goed afmeten hoe het zo goedkoop mogelijk kan), spijkers, houtlijm en witte verf en je bent al vrij snel klaar. Je hoeft het niet te geloven, maar het is toch echt zo. Ik heb ooit voor zo'n 200 euro 4 houten CD kasten gemaakt (samen met mijn vader) en in die kasten zitten ongeveer 2000 cd's.
Zoiets dus:

(afbeelding)

EDIT: kan ook 150 euro zijn geweest, weet het niet meer precies. Is alweer een paar jaar terug.

EDIT2: maar je hoeft het niet te geloven hoor wijsneus, dat is geheel aan jou...

Sietse
Moest even zoeken maar hier een foto van een kast, en dan zonder verf.

(afbeelding)

EDIT: heb ff geteld, per vak gaan er ongeveer 25 cd's in jewelcase in, digipack en vergelijkbare soorten zo'n 29 dus dan kom je al aardig in de buurt van die 500 cd's met 16 vakken.

@Sietse: ziet er idd wel ok uit. Ik dacht dat je alles op maat had laten zagen en dan wordt het beduidend duider, maar als je dat allemaal zelf gezaagd, gemonteerd en geverfd hebt, dan moet je zoals Graf dat noemt echt wel "twee rechterhanden" handen hebben.

Soms heb ik die, maar dan ontbreekt vaak nog een andere essentiële component, geduld - zoals bijv de bereidheid om minstens tweemaal te meten.

--edit--

Een belangrijk voortschrijdend inzicht is om - als je een Benno in elkaar zet - eerst alles uit te leggen, precies zoals het in de bijlage staat (en niet spiegelbeeld verkeerd), goed te kijken. Mijn allereerste Benno heeft bijv op één plaats een ongefineerd randje aan de voorzijde - niet goed gekeken idd

Sietse
Mjuman schreef:
@Sietse: ziet er idd wel ok uit. Ik dacht dat je alles op maat had laten zagen en dan wordt het beduidend duider, maar als je dat allemaal zelf gezaagd, gemonteerd en geverfd hebt, dan moet je zoals Graf dat noemt echt wel "twee rechterhanden" handen hebben.

Soms heb ik die, maar dan ontbreekt vaak nog een andere essentiële component, geduld - zoals bijv de bereidheid om minstens tweemaal te meten.

Ik heb het samen met mijn vader gedaan en die is erg handig. Ik zou het ook wel alleen kunnen, maar ik ben wel heel wat minder snel dan mijn vader. Als ik het alleen had moeten doen had ik er zeker 3x zo lang over gedaan, als niet 4x. Dus ja geduld is belangrijk in deze.

Gelukkig hoef ik niet meer de maten op te meten en kan ik met de papieren die hier ergens in huis liggen direct weer naar de winkel want staat precies op wat je nodig hebt uit wat voor soort planken. Wat je in de doe-het-zelf zaak laat doen is de planken zoveel mogelijk op maat laten zagen, maar ook weer niet te veel want dan wordt het te duur. Iedere kleine "snede" moet je zelf doen.

Inderdaad hoor, paar 100 euro en je bent klaar. Ik had ze al eens gepost geloof ik, maar dit was een computermeubel met flink opbergruimte...

(afbeelding)

En dit de cd/boekenkast...

(afbeelding)
Een stuk of 600/700 boeken lukt wel en dan ook nog zo'n 1500 cd's. Foto is wat ouder, kasten zitten nu voller.

En ik kan best wat klussen, maar ben ook zeker geen timmerman. Beetje geduld scheelt een hoop. En bij de doe-het-zelver zagen ze alles gratis voor je op maat, dus meten moet je even goed doen.

Lokale charity shop en het almachtige Poundland vandaag bezocht (£1 per stuk):

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Lag gister in de brievenbus

(afbeelding)

10 CD-box, ditmaal stond ik vooraan om te bieden op een 'lekker hapje'. Misschien is de box wat achterhaald met al die delen van La Vie Electronique, en dit is vanzelf lang niet zo compleet als de Ultimate Edition, maar ik ben ontzettend blij met dit voor mij onbekende werk van Klaus Schulze.

(afbeelding)

Mjuman schreef:
De laatste aanschaf hier:

(afbeelding)

Transparant? Wat voor merk is dat?

reptile71 schreef:
(quote)

Transparant? Wat voor merk is dat?

Clearaudio (Duits van origine) op de foto zie je onder het element het logo. De vorige eigenaar had dat logo er niet op geplakt - dat vond ie minder mooi; en ik ook

Er zijn ook versies met een blauw (Blue Motion) en rood (red ...) onderstel.
Het onderstel en draaiplateau zijn geheel van acryl en motor staat er eigenlijk geheel los van. De snaar (wit) loopt buitenom het plateau en vormt de enige verbinding tussen motor(pulley) en plateau - minder last van trilling is het idee erachter.

(afbeelding)

De hoes valt enigszins onder de censuur: op het boekje zit een los velletje met een bandfoto.
Draaien maar, even ophouden met de KS Historic Edition sessies (vorige aankoop).

Mjuman schreef:
Het onderstel en draaiplateau zijn geheel van acryl en motor staat er eigenlijk geheel los van. De snaar (wit) loopt buitenom het plateau en vormt de enige verbinding tussen motor(pulley) en plateau - minder last van trilling is het idee erachter.

Ok, nooit eerder gezien dat de snaar er zo omheen ligt. Wel makkelijk dat je zonder het plateau op te tillen naar 45 toeren kan overzetten. Qua uiterlijk niet zo mijn ding. Ik vind die ouderwetse houten kasten juist zo leuk en heb weinig met dat moderne. Uiteraard zal dit flink beter zijn dan mijn oude Thorens.

Besteld op cd via hun bandcamp.

(afbeelding)

Nederlandse herrie met een saxofoon!

Vandaag binnen:

Big Star - Keep an Eye on the Sky (2009)

En Big Star is compleet!!

trebremmit schreef:
Besteld op cd via hun bandcamp.
(afbeelding)

Nederlandse herrie met een saxofoon!

Die moet ik nog beluisteren. Met de saxofonist van Dead Neanderthals, dat moet wel gaaf zijn!

Klopt, erg lekker inderdaad!

Staat nog in de wachtrij om toegevoegd te worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:47 uur

geplaatst: vandaag om 17:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.