De Site / Gebruikers / Het complexe "Vat je Mede-User samen in één nummer"
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juli 2006, 13:50 uur
Jambers heeft imo van die grappige intro's waarin hij de mens en situatie beschrijft die in de daaropvolgende reportage voorbij komt.
0
geplaatst: 9 juli 2006, 19:29 uur
0
geplaatst: 10 juli 2006, 00:51 uur
Ik zal binnenkort ook maar eens zo'n leuk lijstje maken, maar stiekem zou ik het ook wel willen van 'Allmusic'.
0
geplaatst: 10 juli 2006, 00:57 uur
Sietse schreef:
ik ga een dezer dagen (lees: zondag) ook eens aan de slag met een lijstje. Mocht ik hier zondag om 18:00 nog niets hebben staan geliever mij een boze PM te sturen dat ik weer eens nalatig ben enzo
ik ga een dezer dagen (lees: zondag) ook eens aan de slag met een lijstje. Mocht ik hier zondag om 18:00 nog niets hebben staan geliever mij een boze PM te sturen dat ik weer eens nalatig ben enzo

*stuurt boze PM*

0
geplaatst: 10 juli 2006, 01:51 uur
luc011190 schreef:
psychonaatje: Jill Scott - Family Reunion
psychonaatje: Jill Scott - Family Reunion
luc011190 schreef:
Bij Jordy heb ik voor Sofa King gekozen en bij psychonaatje voor Family Reunion, maar eigenlijk sta ik niet meer achter die keuze.
psychonaatje: Wu-Tang Clan - Bring da Ruckus
Jordy: Dr Dre - Fuck Wit Dre Day
Bij Jordy heb ik voor Sofa King gekozen en bij psychonaatje voor Family Reunion, maar eigenlijk sta ik niet meer achter die keuze.
psychonaatje: Wu-Tang Clan - Bring da Ruckus
Jordy: Dr Dre - Fuck Wit Dre Day
Ik ben een beetje laat, maar beide nummers vind ik echt heel goed. Bring da Ruckus is een van de beste openingsnummers. Vooral hoe die beat even stopt als Ghostface zijn verse begint en daarna terugkomt (daarmee inslaat als een bom), samen met dat geluid van die twee stokjes die op elkaar slaan (daar moesten we vroeger op de kleuterschool wel eens geluid mee voortbrengen, volgens mij) en de zeer fijne details, zoals het orgeltje tijdens de verse van GZA, waardoor je het nummer kunt blijven gaan beluisteren zonder dat het gaat vervelen (dan geldt trouwens voor heel Enter the Wu-Tang).
Family Reunion past wel meer bij mijn persoonlijkheid. Het is misschien wel het beste nummer van Beautifully Human, echt fantastisch laidback nummer met een lekker organisch geluid. Het geeft aan dat je ontzettend moet en kunt genieten van kleine dingen. En zo ontzettend knap van Jill Scott dat ze haar stem en manier van zingen aanpast aan het verhaal dat ze vertelt (tijdens het verhaal zelf, bedoel ik dan).
Kortom: heel erg goede keuzes, bedankt!

0
geplaatst: 10 juli 2006, 10:47 uur

Ik hou niet echt van die laidback-style, maar die Jill Scott begin ik steeds meer te waarderen.
Ja, Wu-Tang. Fantastisch. Klassieker. Echte, echte hiphop. Rauw en origineel. Ik ben fan van het intro van Clan in da Front. En bij Shame on a Nigga dat stuk van: How do you like me noooow. Ik zal hem trouwens nog een plaatsje hoger in mijn top10 zettten

0
Ace
geplaatst: 10 juli 2006, 11:06 uur

Nicolage Rico: Wc Experience - Kakkerlakkekak
Over de rest moet ik nog even nadenken...

0
geplaatst: 10 juli 2006, 18:49 uur
Allmusic schreef:
Angeliquek: Van Morrison - Spanish Rose
..........wanneer ik aan Angeliquek denk, denk ik aan een Spaans uiterlijk en aan prachtige muziek van singer-songwriters. Van Morrison is natuurlijk een unieke singer-songwriter en Spanish Rose één van zijn mooiste nummers
Angeliquek: Van Morrison - Spanish Rose
..........wanneer ik aan Angeliquek denk, denk ik aan een Spaans uiterlijk en aan prachtige muziek van singer-songwriters. Van Morrison is natuurlijk een unieke singer-songwriter en Spanish Rose één van zijn mooiste nummers
Jeetje Allmusic, wat een prachtige keuze! Heb het nummer zojuist nog eens beluisterd en ik zit nog steeds te blozen. Wat is het toch een liefelijk nummer.
0
geplaatst: 10 juli 2006, 22:43 uur
0
geplaatst: 11 juli 2006, 09:52 uur
Mijn lijstje so far:
aERo: Adam Ant - Prince Charming
Ruby1966: the Smiths - Last Night I Dreamt...
Ettettummu: Elvis - Thrill of Your Love
Nicolage Rico: Saybia - I Surrender
Hill: Muse - Hysteria
the Scientist: Kashmir - the Aftermath
VanDeGriend: Coil - Are You Shivering
C-moon: Simple Minds - C-moon Cry Like a Baby
El Ninjo: Nick Cave - I Had a Dream Joe
Musicfreak: REM - It's The End of The World .........
Eddie: Type O'Negative - Summer Breeze
Lebowski: The Sound - One Thousand Reasons
Hans Brouwer: Blöf - Liefs Uit Londen
SelmaDuim: Placebo - Without You I'm Nothing
Ace: Oasis - Supersonic
Ik ben benieuwd of hier vragen over komen.
aERo: Adam Ant - Prince Charming
Ruby1966: the Smiths - Last Night I Dreamt...
Ettettummu: Elvis - Thrill of Your Love
Nicolage Rico: Saybia - I Surrender
Hill: Muse - Hysteria
the Scientist: Kashmir - the Aftermath
VanDeGriend: Coil - Are You Shivering
C-moon: Simple Minds - C-moon Cry Like a Baby
El Ninjo: Nick Cave - I Had a Dream Joe
Musicfreak: REM - It's The End of The World .........
Eddie: Type O'Negative - Summer Breeze
Lebowski: The Sound - One Thousand Reasons
Hans Brouwer: Blöf - Liefs Uit Londen

SelmaDuim: Placebo - Without You I'm Nothing
Ace: Oasis - Supersonic
Ik ben benieuwd of hier vragen over komen.
0
geplaatst: 11 juli 2006, 11:26 uur
Rayman: The Smiths - Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me 
Klinkt misschien een beetje raar, maar je komt op mij over als een redelijke stoere, zelfverzekerde kerel en ook die hebben wel 's hun emotionele momenten.

Klinkt misschien een beetje raar, maar je komt op mij over als een redelijke stoere, zelfverzekerde kerel en ook die hebben wel 's hun emotionele momenten.

0
geplaatst: 11 juli 2006, 11:27 uur
Spijker op de kop herman. Zelfs IK vertoon af en toe menselijke trekjes. (al weet ik dat aardig te verbergen
)
)
0
geplaatst: 11 juli 2006, 11:45 uur
0
geplaatst: 11 juli 2006, 11:54 uur
Omdat ik jouw muziek niet draai. Maar goed, omdat een kinderhand gauw is gevuld(
), dan maar een R Kelly plaat of zo. Mag je de titel zelf invullen.
0
Ace
geplaatst: 11 juli 2006, 11:56 uur
Dank Rayman... Oasis met Supersonic, ik voel me vereerd!
Ik moet me hier zelf vandaag ook nog aan wagen... Het probleem is dat ik niet zo creatief ben
Ik moet me hier zelf vandaag ook nog aan wagen... Het probleem is dat ik niet zo creatief ben

0
Ruby1966
geplaatst: 11 juli 2006, 12:08 uur
herman schreef:

Hee, en die had Rayman voor mij gekozen...duizend maal dank!

0
geplaatst: 11 juli 2006, 12:12 uur
Ruby1966 schreef:

(quote)

Dat had uiteraard te maken met het missen van Morrissey in de HMH.
0
geplaatst: 11 juli 2006, 12:20 uur
....fan van Absolution in het algemeen, en van Hysteria in het bijzonder??
Ja dus!

0
geplaatst: 11 juli 2006, 12:48 uur
rayman schreef:
Omdat ik jouw muziek niet draai. Maar goed, omdat een kinderhand gauw is gevuld(
), dan maar een R Kelly plaat of zo. Mag je de titel zelf invullen.ik had van jou wel Queen met Bicycle Race verwacht.

0
geplaatst: 11 juli 2006, 12:52 uur
Reijersen schreef:
ik had van jou wel Queen met Bicycle Race verwacht.
(quote)
ik had van jou wel Queen met Bicycle Race verwacht.

Sterk. Had ik niet aan gedacht, sorry.
0
Ace
geplaatst: 11 juli 2006, 13:06 uur
Vanwaar de expliciete keuze voor Oasis - Supersonic, heer Rayman? Zoals eerder vermeld vind ik het in ieder geval een geweldige plaat 

0
geplaatst: 11 juli 2006, 13:10 uur
Je bent één van de weinige mede Oasis liefhebbers voor zover ik me voor de geest kan halen. (met excuses aan de mensen die zich nu gepasseerd zouden voelen) Supersonic ...... geen idee eigenlijk. Voor mij een van de beteren van hun spetterende debuutalbum.
0
geplaatst: 11 juli 2006, 13:12 uur
* denotes required fields.